همتی: بانک‌ها به دلیل فشارهای تحریمی و حجم نقدینگی مشکلات جدی دارند

گروه اقتصادی الف،   3980431100 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد که بانک‌ها به دلیل فشارهای تحریمی حجم نقدینگی و معوقات مشکلات جدی دارند که نباید مشکلات آنها را تشدید کرد که خدای نکرده از خدمات آنها به اقتصاد کشور محروم شویم.

همتی: بانک‌ها به دلیل فشارهای تحریمی و حجم نقدینگی مشکلات جدی دارند

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان بررسی کلیات طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران غیر جاری شبکه بانکی کشور گفت: بانک‌ها در کل کشور خدمات ارزنده‌ای انجام داده و خیلی از تکالیفی که دولت و مجلس برای اقتصاد تعیین می‌کنند را اجرایی می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت بانک‌ها محور توسعه هستند . نباید وقتی از مشکلات بانک‌ها صحبت می‌کنیم خدمات مهم سیستم بانکی را فراموش کنیم.

وی ادامه داد: اواخر سال گذشته طرحی در مجلس مطرح شد که اشکالات زیادی داشت؛ شورای نگهبان رد کرد و مجمع تشخیص هم تایید نکرد. اکنون هم نمایندگان به فکر طرحی هستند نوسانات اقتصادی را حل کنند و راهی برای آنهایی که نتوانستند بدهی‌هایشان را پرداخت کنند پیدا کنند. این افراد بعضا نسبت به محاسبه سودشان توسط سیستم بانکی ایرادات و اعتراضاتی را مطرح می‌کنند. این طرح می‌خواهد این مشکلات را حل کرند. ما در جلسه کمیسیون اقتصادی نظرات خود را مطرح نمودیم که اگر همین متن مصوب کمیسیون اقتصادی در صحن تصویب شود ما با آن موافقیم و در اجرا هم دچار مشکل نمی‌شویم.

رئیس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد:‌ بانک‌ها به دلیل فشارهای تحریمی، حجم نقدینگی و معوقات مشکلات جدی دارند. نباید مشکلات آنها را تکذیب کرد که خدای نکرده از خدماتی که بانک‌ها به اقتصاد کشور می‌دهند، محروم شویم.

وی با بیان این که دولت به صورت مشروط با این طرح موافق است گفت: روز گذشته در جلسه هیات دولت درخواست کردم که به این طرح رای مثبت دهند البته مشروط به آنکه همان چیزی که در کمیسیون اقتصادی تصویب شد در مجلس هم مورد تصویب قرار گیرد.

همتی با اشاره به بخشی از جزییات این طرح گفت: برخی می‌گویند که چرا سقف مجاز برای برخورداری از مزایای این طرح برای هر فصل حقوقی دو میلیارد تومان است و بیشتر نیست؟ ما می‌خواهیم مشکل خیل عظیمی از مردم و بنگاه‌داران حل شود. الان دو میلیارد تومان شامل 210 هزار شخصیت حقوقی و بنگاه‌داران می‌شود. اگر مبلغ بالای 2 میلیارد تومان باشد یعنی 40 هزار بنگاه‌دار را مشمول می‌شود. البته که شما با این طرح مشکل 210 هزار بنگاه دار را حل می‌کنید.

همتی افزود: در این طرح سقف مجاز برای برخورداری از مزایای آن برای شخصیت حقیقی 500 میلیون تومان است که شامل 29 میلیون نفر می‌شود یعنی 29 میلیون نفر در سیستم بانکی وام گرفته و با این طرح مشکل بدهی‌شان حل می‌شود.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید گفت: ما با این طرح موافقیم چون با تعیین تکلیف بدهی بدهکارانی که سالها بلاتکلیف مانده می‌توان منابع را به سمت تولید هدایت کرد که به دنبال آن منابع آزاد شده و تولید بیشتر رونق می‌گیرد.

دیدگاه کاربران

ریوف۱۰۱۳۶۰۷۱۲:۱۷:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۳۱
بانک ها عامل اصلی واولیه تمامی مشکلات اقتصادی مملکت هستند
ناشناس۱۰۱۴۱۴۴۱۶:۴۳:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۳۱
یک روز این آقای همتی می گوید وضع بانکها خوب هست و هفته بعد آن روز می گوید بانکها مشکلات جدی دارند!؟ یک فرد کارآمد را ..
ناشناس۱۰۱۳۶۰۹۱۲:۱۷:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۳۱
سیستم بانکی افتضاح است
ناشناس۱۰۱۳۶۱۸۱۲:۲۰:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۳۱
مشکلات بانکها به خاطر چپاول منابع بانکها توسط خودشان است.به خاطر حقوق ها و پاداشهمای میلیاردی است.به خاطر سود جویی ها و ربا خواری هایشان است..
ناشناس۱۰۱۳۶۵۰۱۲:۳۷:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۳۱
بانک ها بدلیل ربا و حرام خوری دچار مشکل هستند. تحریم ها تمام مشکلات آشکار و پنهان سیستم را برایمان نمایان کرد
ناشناس۱۰۱۳۶۹۴۱۲:۵۲:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۳۱
مشکل بانکها نه چیزی است که همتی گفت ونه چیزی که شما درچندکامنت .. گذاشته اید . مشکل بانکها در درجه اول مدیریت است . مدیران انتصابی برای مقاصد خاص .اکثرا بجای علم بانکداری وتخصص و تعهد و تجربه ... وابستگی و بی خاصیتی دارند . دوم درک غلط بانک وبانکداری نزد .. بیشتر مسئولین و مسئولان سایتها ی کشور است که فکر میکنند وجوه دراختیار بانک بیت المال است . و نمی فهمند که وجوه دراختیار بانک امانت مردم است وهرلحظه ممکن است مطالبه کنند . لذا به خود اجازه میدهند در کار بانکها دخالت کنند ودستور پرداخت به این و آن را بدهند پرداخت هائی که معمولاهرگز برنمی گردد. مشکل سوم هم دربانکداری فعلی پسوند اسلامی بانکداری است ..مفهوم ندارد بانکداری بانکداری است .. بازهم بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی۱۰۱۳۷۴۱۱۳:۱۲:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۳۱
جناب همتی شما که مشکل دلار را به قول خودتون حل کردید مشکل بانکها را هم حل کنید دیگه
ناشناس۱۰۱۳۸۵۴۱۴:۱۱:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۳۱
حجم نقدینگی رو کیا بوجود میارن !جز مدیریت بانکهای (رانت ساز)
ناشناس۱۰۱۳۹۷۱۱۴:۵۶:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۳۱
آقای همتی شما چرا این حرف رو میزنید ، تا زمانی که شانه های مستحکم مردم هست و بانکها نیز از این شانه ها استفاده میکنند از کدامین فشار برای بانکها حرف میزنید
ناشناس۱۰۱۴۰۲۷۱۵:۲۶:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۳۱
مشکل بانکهای کشور این هستن که دنبال بنگاه داری دلالی هستن
کارمند بانک ملی۱۰۱۴۰۶۰۱۵:۴۰:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۳۱
متاسفانه در کشور ما به بانک به چشم یک بنگاه خیریه نگریسته می شود معمولا احاد مردم و مسئولین دوست دارند پولی را که نزد بانک می گذارند بیشترین سود را دریافت کنند و از آنطرف اگر وامی خود و خویشان شان از بانک می گیرند با کمترین سود و ضمنا خیلی هم دوست دارند اقساط وامشان را هم پرداخت نکنند و دولت ببخشد یا اینکه بطور دلبخواهی هر از گاهی حالشو داشتن قسط پرداخت کنند در غیر اینصورت بانکهای از شمر ذالجوشن هم بدتر هستند . آخه اونی که میگه 20تومن وام گرفتم الان باید 40تومن پس بدهم مطمئن باشید حداقل دوسال است یک قسط هم پرداخت نکرده و کلا به امید قسط ندادن آمده جلو اگر در زندگی شخصی اش که تجسسی کنید می بیند آدمی هست که کلاه همه را برده است این قبیل آدما هستند که از عملکرد بانکها ناراضی هستند . الف جان تور روح اجدادت اینبار دیگه اینو سانسور نکن کمی هم درد دل کارکنان شریف و زحمتکش بانک را منتشر کنید.
ناشناس۱۰۱۴۱۰۳۱۶:۱۴:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۳۱
کشور با تاسیس اولین بانک خصوصی دچار مشکل شد چه ربطی به فشار تحریمی دارد . مصیبت نقدینگی ناشی از عملکرد خود بانکها می باشد معوقات هم عمدتا" ناشی از فساد و سودجویی افراطی بانکها می باشد . ممکن است کمی هم از خدمات این بانکهای رنگارنگ تازه تاسیس بفرمایید تا دعا گوی شما باشیم
نگران۱۰۱۴۳۲۵۱۸:۴۸:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۳۱
این اخبار زمینه و پیش در آمد اخبار خوبی برای دارندگان حساب های بانکی نیست . ورشکستکی بانک ها ، بدهکاری بانک ها ، افزایش قیمت ها ، پایین آمدن ارزش ریال ، و تصمیم پنهانی دیگر ..خدا خودش حامی آبروی مردم باشد .
محمد۱۰۱۴۳۴۰۱۹:۰۴:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۳۱
تحریم ها هیچ تاثیری ندارند و آمریکا غلط می کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین