حمایت احمدی‌نژاد از مذاکره با ترامپ!/ واکنش ابطحی به توقیف نفتکش انگلیسی/ چرا نمایندگان اصلاح‌طلب به دهقان رای دادند؟

گروه سیاسی الف،   3980429162 ۸۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

حمایت احمدی‌نژاد از مذاکره با ترامپ!/ واکنش ابطحی به توقیف نفتکش انگلیسی/ چرا نمایندگان اصلاح‌طلب به دهقان رای دادند؟

حمایت احمدی‌نژاد از مذاکره با ترامپ!

به گزارش عصرایران، روزنامه "نیویورک‌تایمز" آمریکا در گزارشی با تیتر" برخی تندروها در ایران خواستار گفتگو با ترامپ هستند" مصاحبه 1 ساعته تلفنی اخیر خود با محمود احمدی‌نژاد را بازتاب داده است.

احمدی‌نژاد در بخشی از این مصاحبه خواستار گفتگوی ایران و آمریکا بر سر مسایل مورد اختلاف شده و این موضوع را به نفع منافع بلندمدت دو ملت و دو کشور دانسته است.

او به نیویورک تایمز گفته است: "ترامپ مرد عمل است. او همچنین یک تاجر است و بنابراین قادر به محاسبه سود و زیان  و تصمیم‌گیری بر این مبناست. ما به او می‌گوییم، بگذارید هزینه‌های بلندمدت (تنش و یا همکاری) بین دو کشور را محاسبه کنیم و کوته‌بین نباشیم."

احمدی‌نژاد گفته است، ایران و آمریکا باید به صورت مستقیم با یکدیگر گفتگو کرده و اختلافات ۴۰ ساله خود را که از ماجرای بحران تسخیر سفارت آمریکا در تهران آغاز شده و حالا به مسایل و مشکلات بر سر سیاست‌های منطقه‌ای و دیگر اختلافات رسیده را حل و فصل کنند.

او گفته ایران باید از رویکرد تماس با میانجیگران اروپایی برای تاثیرگذاری آنها روی ترامپ دست بردارد و به طور مستقیم با خود ترامپ وارد دیالوگ شود و این کار ممکن است. از نظر احمدی‌نژاد اگر ترامپ در رویکرد فشار حداکثری خود علیه ایران تجدید نظر کند و برخی تحریم‌ها را بردارد زمینه برای چنین گفتگویی فراهم می‌شود.

احمدی‌نژاد به نیویورک تایمز گفته است: برای آغاز گفتگو آمریکا باید پیش‌قدم باشد و رویکرد (فشار حداکثری) خود را نسبت به ایران تغییر دهد. او گفته است: این درست نیست که شما گلوی کسی را محکم بفشارید و همزمان خواهان گفتگو با او شوید. مذاکره باید در شرایط آرام‌تر و محترمانه‌تری انجام شود.

در این زمینه باید گفت احمدی‌نژاد در حالی خواهان گفت‌وگوی مستقیم با ترامپ شده است که همانگونه که خودش گفته است در شرایط کنونی و با فشار حداکثری ترامپ به ایران، این درخواست معقول نیست. همانگونه که بارها توسط مسئولین مختلف کشور بیان شده است، ابتدا ترامپ باید به میز مذاکره برگردد و تحریم‌ها را معلق کند آنگاه شاید گزینه مذاکره قابل بررسی باشد.

***

واکنش ابطحی به توقیف نفتکش انگلیسی

سیدمحمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی در کانال تلگرامی خویش نوشت: «ایرانی ها قوم مغرور و پر تاریخی هستند. شاید چیزی نمی گفتند اما این سه هفته ای که کشتی ایرانی در جبل الطارق توقیف بود، مثل بچه یتیم ها شده بودند. از دیشب که سپاه پاسداران اعلام کرده یک کشتی انگلیسی را توقیف کرده ، تهِ دل هر ایرانی خوشحال شد، حتی آنها که به روی خود نمی آورند. در طول تاریخ چند هزارساله ایران همیشه ماندگار ترین ایامش، روزهایی است که غرورش بازسازی می شود. امروز یکی از آن روزهاست.»

***

چرا نمایندگان اصلاح‌طلب به دهقان رای دادند؟

در جریان رای‌گیری مجلس برای انتخاب سه حقوقدان شورای نگهبان، محمد دهقان نماینده اصولگرای طرقبه با رای بالایی انتخاب شد. برخی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب از نمایندگان فراکسیون امید بابت رای به دهقان انتقاد کردند. محمود صادقی در گفت‌وگو با امتداد از دلایل رای بالای دهقان سخن گفته است.

صادقی گفت: «محمد دهقان، صرف نظر از مشی و جایگاه سیاسی که داشته و دارد، اولین حقوقدان مجلس شورای نگهبان با تجربه سال‌ها حضور در کسوت قانونگذاری خواهد بود که حضور چنین فردی در شورای نگهبان، فرصت خوبی برای تعامل میان مجلس و شورای نگهبان تلقی می‌شود.

من، قبل از انتخاب دهقان با ایشان اتمام حجت کردم تا برای رای نمایندگان متعهد بوده و تلاش لازم را برای شفاف شدن فعالیت‌های شورای نگبهان انجام دهد. با این همه، احساس من بر این بود که دهقان می‌تواند در جایگاه جدید، موفق عمل کرده و تحولات مثبتی را در شورای نگهبان ایجاد کند.

یکی از دلایل رای نمایندگان به دهقان، بحث تعامل دوستانه ایشان با همکاران در مجلس بود. این نماینده، صرف نظر از مشی سیاسی‌ خود از نظر شخصی، حسن سلوک داشته و روابط خوبی به لحاظ شخصی با نمایندگان داشته است.

نمایندگان بر این باور بودند که به یک حقوقدان که نماینده مردم است بها داده شده و نماینده‌ای از دل مجلس به شورای نگهبان رفته و می‌تواند نقش موثری در مسائل مختلف ایفا کند.»

***

خبرهای ضد و نقیض درباره سکته مغزی حمید بقایی

صبح امروز، عبدالرضا داوری از نزدیکان احمدی نژاد با انتشار توییتی مدعی شد که حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت یازدهم در زندان دچار سکته مغزی شد.

در همین زمینه، مهران عبدالله‌پور در گفت‌و‌گو با ایلنا، در رابطه با اخبار منتشر شده درباره سکته مغزی بقایی در زندان گفت: بله، با پیگیری‌هایی مشخص شد که کردیم تقریبا ۲۰ روز قبل در زندان دچار این عارضه شده بودند.

وکیل مدافع بقایی گفت: تا تصویب شود که ایشان به مرخصی بیایند ۱۵ روز طول کشید. هفته پیش مرخصی دادند و پیگیری کردیم و دیدیم که ایشان سکته کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

حمید بقایی سکته مغزی کرد

اما انتشار این اخبار با واکنش رئیس سازمان زندان‌ها روبه‌رو شد. اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با تسنیم درباره انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر سکته مغزی حمید بقایی اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، نامبرده از روز شنبه هفته گذشته در مرخصی هشت روزه به سر می‌برد و امروز مرخصی وی تمام می‌شود.

رئیس سازمان‌ زندان‌ها افزود: بقایی باید خود را فردا (یکشنبه) ۳۰ تیر به زندان معرفی کند و اگر هم در خارج از زندان برای وی اتفاقی افتاده باشد ما اطلاعی نداریم.

بیشتر بخوانید:

توضیحات رئیس سازمان زندان‌ها درباره سکته بقایی

***

روحانی در معرفی وزیر زن کم‌کاری کرد

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه پیشین رئیس‌جمهور گفت: این تابو در دولت دهم شکسته شد و حتی زمانی که در دولت دوازدهم  شعار انتخاب وزیر زن وعده داده شد، طرفدارهای دولت قبل به خود من پیامک می‌دادند که این چیزی که برای شما آرزو است، برای ما خاطره است.

وی ادامه داد: حساسیتی که در برابر تصمیم‌های دولت یازدهم و دوازدهم برای انتخاب یک زن نه تنها به عنوان وزیر حتی به عنوان استاندار وجود دارد، در دولت‌ قبل وجود نداشت لذا این کار برای دولت سخت می‌شد که با مجموع گرفتاری‌هایی که دارد، خودش را درگیر مسائل جدید کند. اگر می‌خواستند می‌توانستند اما به هر دلیلی انجام نشد.

مولاوردی با اشاره به دیدار خود با حسن روحانی قبل از معرفی وزراء گفت: من بارها به آقای روحانی گفتم که شما توپ را در زمین مجلس بیاندازید و یک یا دو خانم را به مجلس معرفی کنید، اگر مجلس رأی داد که فبها، اگر  هم که رأی نداد شما به وعده خود و رسالت و ماموریت‌تان عمل کرده‌اید.

وی افزود: رئیس‌جمهور شنیدند، اما عملی نشد. الان هم می‌توانند این کار را بکنند و در نهایت ببینند که مجلس و شورای نگهبان چه کاری می‌کنند. متاسفانه هرگز این کار نشده و فکر هم نمی‌کنم در سال‌های پایانی هم این کار را بکنند.

***

دفاعیات یک نماینده اصلاح‌طلب از عملکرد فراکسیون امید

محمدعلی وکیلی، نماینده اصلاح‌طلب تهران با دفاع از عملکرد فراکسیون امید به مهر گفت: «از همان روز اول پس از پیروزی لیست امید در انتخابات طیفی از اصلاح طلبان بر سر ما کوبیدند که فراکسیون امید نیروهای درجه ۲ و درجه ۳ اصلاح‌طلب، محصول نظارت استصوابی شورای نگهبان، زیر بوته و منتخبین بین بد و بد تر هستند. بخشی از اصلاح‌طلبان نیز معتقد بودند، آقای عارف چهره سیاسی و کنش‌گر حزبی نبوده و اهل لابی‌گری نیست و نمی‌تواند در مجلس نقش تأثیر گذاری داشته باشد.

اعضای فراکسیون امید مجلس نماینده روایت حداقلی از اصلاح‌طلبی هستند، اصلاح‌طلبی دو راوی دارد، راویان حداکثری و راویان حداقلی.

در جریان اصولگرایی نیز چنین راویانی وجود دارد، راویان حداکثری اصولگرایان از نظر من پایداری‌ها هستند و راویان حداقلی اصولگرایان طیف آقای لاریجانی و جامعه مهندسین هستند. ما هم چون اصلاح‌طلب حداقلی بودیم شانس پیدا کردیم که راه به حکومت پیدا کنیم، اگر راویان حداکثری اصلاح‌طلبی بودیم از فیلتر شورای نگهبان عبور نمی‌کردیم.

از آنجایی که اعضای فراکسیون امید راویان حداقلی اصلاح‌طلبی بودند، بنابراین با روایت‌گرایان حداقلی اصولگرایی قابل جمع شدند. بدین معنا که سقف پذیرش، آقای عارف بوده است، سقف مقدورات آقای عارف هم خودش است، آقای عارف نمی‌توانست یک کنشگر حزبی به معنای خود باشد، چون آقای عارف فردی منضبط و با اخلاق است. در فراکسیون امید نیز چنین فرآیندی حاکم است. طیف جوان، مسن، با تجربه، بی تجربه، رادیکال و محافظه کار در فراکسیون حضور دارند. آقای عارف توانست همه اعضای فراکسیون را دور هم نگه دارد.

من به دلیل تعریفی که از خاستگاه فکری فراکسیون امید دارم معتقدم کسانی که از بیرون بر سر فراکسیون می‌کوبند، معیار غلطی دارند. ما با مقیاس جامعه حداکثری اصلاح‌طلبی نقد می‌شویم، انتظار این عده این بوده است که ما مجلس ششم بشویم یعنی از ما انتظار حرکات مجلس ششمی داشتند در حالی که برآیند فراکسیون امید کاراکترهای مورد نیاز برای این انتظارات را نداشت. ما روایت حداقلی از اصلاح‌طلبان هستیم.

فراکسیون امید نقد می‌شود که چرا حصر را بر نداشته، آقای روحانی نیز نقد می‌شود که چرا حصر را بر نداشته است. این افراد با معیارهای اصلاح‌طلب حداکثری ما را نقد می‌کنند اما مأموریت ما چیز دیگری بود که باید در راستای اجرای آن مأموریت قدم بر می‌داشتیم. از منظر عدم اجرای آن مأموریت، ما قابل نقد هستیم.

فراکسیون امید مأموریت داشت در درون حاکمیت راه پیدا کرده و با برقراری یک دیالوگ سازنده با بخش‌های حاکمیت فضای امنیتی میان حاکمیت و اصلاح طلبان را برطرف کند اما فراکسیون امید نتوانست دیالوگ سازنده با ارکان حاکمیت برقرار کند و از این منظر قابل نقد است.

اعضای فراکسیون امید از این منظر که نطق‌های آتشین مجلس ششمی انجام نمی‌دهند قابل نقد نیستند. ما فراتر از کاراکترهایمان ظاهر شدیم، به نظر من این مقدار نطق از طرف فراکسیون امید نباید در مجلس انجام می‌شد. نباید مواضع اصلاح‌طلبانه در نطق‌ها اتخاذ می‌شد و این میزان صراحت در کلام و مرزداری با گفتمان رقیب لازم نبود. اما متأسفانه انجام شد و کار درستی نبود. ما مسئله حصر و محدودیت‌های آقای خاتمی را باید با تعامل حل می‌کردیم نه تقابل، اما فراکسیون امید و دولت از این منظر موفق نبودند.»

بیشتر بخوانید:

وکیلی: اصلاح‌طلبان تاوان ضعف دولت را پس می‌دهند

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۱۱۰۹۳۲۰:۳۶:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۲۹
این احمدی نژاد فهمید باید مذاکره کنیم .
ناشناس۱۰۱۱۲۴۳۲۲:۲۰:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۲۹
اما شما هنوز یاد نگرفتید که مودب باشید
ناشناس۱۰۱۲۲۶۳۱۳:۴۲:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۳۰
چطور هرچی دلت خواست به منتقدانتان میگویید حالا این بنده خدا چی گفت اونی که نمیفهمه تفکرات شماهاست
ناشناس۱۰۱۱۲۶۹۲۲:۴۸:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۲۹
آحمدی نژاد یکدفعه دانا شد !
ناشناس۱۰۱۱۳۵۹۲۳:۴۸:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۲۹
تا دیروز که محمود اخ و پیف بود حالا شد مرشدتون
ناشناس۱۰۱۱۸۳۴۱۰:۲۶:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۳۰
الان هم بیش از آنچه گفتید نیست .‌‌‌ملتی که نماینده اش ایشان باشد و یک عده کلیدساز ..و همان بهتر که ...‌‌‌‌‌‌‌خلایق هر چه لایق
ناشناس۱۰۱۱۴۱۰۰۰:۴۸:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۳۰
نه خیر عزیز جان! ایشون دارند راه های مختلف ابراز وجود رو امتحان می کنند تا بلکه بتونند به عرصه سیاست بازگردند. راه فریب مردم رو دارند از اصلاح طلبان آموزش می بینند.
ناشناس۱۰۱۱۵۴۴۰۷:۲۴:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۳۰
و این سخنش باید در دانشگاه ها تدریس شود!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۰۱۲۷۶۴۱۹:۱۳:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۳۰
اگر متنو درست خونده باشین احمدی نژاد حریف ظریف رو زده و گفته سری مذاکره با آمریکا برداشتن تحریم هاست
ناشناس۱۰۱۱۰۹۴۲۰:۳۷:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۲۹
مشکلات با امریکا باید حل شود با درگیری وضع اقتصادی هر روز بدتر میشه
ناشناس۱۰۱۱۲۱۸۲۲:۱۰:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۲۹
به غیر از ایران ؛ کدوم کشور در جهان است که از رابطه داشتن با آمریکا ضرر کرده ؟ نام ببرید با رسم شکل ( 2 نمره )
ناشناس۱۰۱۱۹۶۲۱۱:۲۶:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۳۰
کل کشورهای عربی و اسلامی و افریقایی و امریکای جنوبی
ناشناس۱۰۱۲۲۶۸۱۳:۴۵:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۳۰
حالا کدام کشورها با روسیه منفعت برد افغانستان بوسنی هرزگوین کره شمالی واخرش ایران هیچ کشوری بدتر ازروسیه ایران را استعمارنمیکند
ناشناس۱۰۱۱۲۵۸۲۲:۳۵:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۲۹
شاید 4 تا نفکش هم توقیف کنیم ولی آخرش میشیم زیمبابوه
ناشناس۱۰۱۲۴۸۳۱۵:۵۵:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۳۰
زیمباوه نفتکش کجارو توقیف کرد که شد زیمباوه
ناشناس۱۰۱۲۸۱۸۲۰:۰۸:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۳۰
تو که همین الان هم از زیمبابوه نظر میذاری . هوا هم گرمه کلا مغزت آسیب دیده
ناشناس۱۰۱۱۱۰۳۲۰:۴۲:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۲۹
عامل این تحریم ها خود جناب احمدی نژاد است. کاغذ پارها
ناشناس۱۰۱۱۲۵۱۲۲:۲۶:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۲۹
تازه فهمیده اشتباه میکرده
بهروز۱۰۱۱۵۹۳۰۸:۱۸:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۳۰
نخیر الان معلوم شد مقصر اصلی همین اعتدالیها هستند بقول هیلاری: دوستانمان از داخل ایران سیگنال میدادند ما هم تحریم تشدید میکردیم تا مردم از دولت احمدی نژاد خسته شوند
ناشناس۱۰۱۱۷۳۲۰۹:۲۸:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۳۰
حالا شما به امریکا گرا میدهید تا مردم از دولت روحانی خسته شوند
ناشناس۱۰۱۲۳۵۴۱۴:۲۸:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۳۰
نخیر همه مثل شما نیسند چون هیلاری و ترامپ دوست شما هستند
عاشق ایران۱۰۱۱۱۰۵۲۰:۴۴:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲۹
شاید خیلی از کارهای دکتر احمدی نژاد درست نبوده باشد، ولی این پیشنهاد بسیار هوشمندانه و در زمانی بسیار خردمندانه است . در شرایط فعلی صلح و مذاکره بهتر از جنگ است
ناشناس۱۰۱۱۲۵۳۲۲:۲۷:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۲۹
البته بهترین گزینه روی میز برای ما جنگه
ناشناس۱۰۱۲۱۹۳۱۳:۲۱:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۳۰
خب تو برو خودکشی کن کسی جلوت را نگرفته
ناشناس۱۰۱۱۳۱۵۲۳:۰۵:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۲۹
همچین هوش بالایی هم نمی خواد.
ناشناس۱۰۱۱۱۰۹۲۰:۵۰:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۲۹
از محمود و حمید سخت ملولم.
ناشناس۱۰۱۱۲۷۹۲۲:۵۲:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۲۹
حمید کیه نداشتیم
ناشناس۱۰۱۱۶۰۱۰۸:۲۲:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۳۰
از محمود و حسن و حسین فریدون و مهدی جهانگیری.ووووو
ناشناس۱۰۱۱۱۱۶۲۰:۵۸:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۹
من هم اگر در طی 8 سال ریاست جمهوریم چندین و چند بار فک و فامیل و یاران را با خودم به نیویورک می بردم، چندین نامه برای ترامپ می نوشتم و از این پیشنهادات هم می دادم.
ناشناس۱۰۱۱۵۶۰۰۷:۴۰:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۳۰
از انجا که ترامپ معتقد است با دولت ها مذاکره کند هیچ جوابی به محمود نداده و در کشورش هم جان کری را نهی کرده که با مقامات ایران ارتباط نداشته باشد محمود چرا اینقدر خود شیفته ای
ناشناس۱۰۱۱۱۱۷۲۰:۵۸:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۲۹
ترامپ کیه دیگه؟ اگه تحلیل احمدی‌نژاد فقط یه ترفند باشه موافقم وگرنه حاضرم گلوی ترامپ و کسانیکه دست دوستی دراز کنند رو فشار بدم
ناشناس۱۰۱۱۷۳۴۰۹:۲۹:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۳۰
ترامپ کیه دیگه؟ پاسخ: دوست جدید احمدی نژاد
ناشناس۱۰۱۱۱۱۹۲۱:۰۰:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۲۹
باید از تجربیات احمدی نژاد استفاده شود.
ناشناس۱۰۱۱۳۰۱۲۲:۵۸:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲۹
حالا احمدی نژاد باتجربه شد ؟ تا دیروز که بد میگفتین ازش !
ناشناس۱۰۱۱۶۴۲۰۸:۴۶:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۳۰
تو از کجا میدونی ایشون کیه و دیروز مخالف محمود میگفت یا موافقش ؟؟
محمد علی۱۰۱۱۳۶۹۲۳:۵۲:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲۹
چی شد؟ حالا شد با تجربه!!!!
ناشناس۱۰۱۱۱۲۷۲۱:۰۷:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۲۹
خیلی وقت بود که از آقای احمدی نژاد خبری نبود و داشتیم نگران میشدیم !!!!!!!!!!
ناشناس۱۰۱۱۶۷۴۰۹:۰۰:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۳۰
هفته قبل بابلسر بودند و هزاران استقبال کننده شما نگران لیست امید و عارفتان باشید که مثل عروسک تو دست این و اون دارند بازی میخورند .
ناشناس۱۰۱۱۱۳۰۲۱:۱۹:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۲۹
ایول محمود
ناشناس۱۰۱۱۱۳۱۲۱:۱۹:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۲۹
استثنائا با این حرفای احمدی نژاد 100 % موافقم .
ناشناس۱۰۱۱۱۳۲۲۱:۲۰:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۹
احمدی نژاد و ترامپ هر دو پوپولیست هستند!
ناشناس۱۰۱۱۱۳۸۲۱:۲۵:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۲۹
شیخ حسن به مذاکره با کدخدا بشتابد و نصیحت محمود را آویزه گوش خود کند
ناشناس۱۰۱۱۲۲۲۲۲:۱۲:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۲۹
اگه بذارن!!
ناشناس۱۰۱۱۱۴۲۲۱:۳۰:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲۹
ما باید با شخص دونالد مذاکره کنیم میانجی 2 زار نمی ارزه
ناشناس۱۰۱۱۱۴۷۲۱:۳۵:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۹
هدف از مذاکره توافقه. طرفداران مذاکره باید بگن چه توافقی ممکنه بین ایران و آمریکا شکل بگیره که به نفع ما باشه؟ اگر آمریکا دوباره زد زیر توافق چی؟
ناشناس۱۰۱۱۱۵۲۲۱:۳۷:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۲۹
احمدی نژاد صدای شکسته شدن کمر مردم را زیر بار مشکلات اقتصادی شنیده است
ناشناس۱۰۱۱۳۰۴۲۲:۵۹:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲۹
نه بابا ؟ خوب شد دوباره ؟
حزب اللهی۱۰۱۲۶۳۵۱۷:۲۸:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۳۰
این بزرگوار از اولشم خوب بود شما چشم بصیرت نداشتی
ناشناس۱۰۱۴۰۷۱۱۵:۵۰:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۳۱
اول برو این بزرگوار رو بشناس بعد در موردش حرف بزن
ناشناس۱۰۱۱۱۵۵۲۱:۳۸:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲۹
انچه اقاي أبطحي گفته دقيقا درسته توقيف كشتي انگليسي مردم ايران از ته دل خوشحال كرد
ناشناس۱۰۱۱۲۵۵۲۲:۳۳:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۲۹
من وقتی خوشحال میشم که سفره مردم کشورم رنگین باشد و فرزندان تحصیلکرده کشورم بیکار نباشند
ناشناس۱۰۱۲۸۲۲۲۰:۱۱:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۳۰
پس باید عقلت رو به کار مینداختی و برای گوش کردن ربنا به این اقا رای نمیدادی
ناشناس۱۰۱۱۱۶۰۲۱:۴۱:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۲۹
روحانی بعد از گذشت 6 سال ؛ هنوز یک هزارم دست آوردهای احمدی نژاد را نداشته است
ناشناس۱۰۱۱۲۱۲۲۲:۰۹:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۲۹
تمام مصیبتها مربوط به دوران احمدی نژاد هست که گریبانگیر روحانی و دولتهای بعدی خواهد بود
پارس آباد۱۰۱۱۶۸۶۰۹:۰۵:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۳۰
اگر مشکل لاینحل بود قول صد روزه برای حلش نمیدادند . یادت رفته آقاتون آشیخ حسن فرمودند به والله العظیم نبود اگر راه حل مشکل من وارد نمیشدم . اتفاقا هرچه از زمان دولتهای احمدی نژاد دور میشویم و از اندوخته های دولت 9 و 10 کم میشود وضع مملکت و دولت وخیم میشود .
ناشناس۱۰۱۱۷۳۵۰۹:۳۰:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۳۰
اون چیزیکه محمود احمدی نژاد رو سلطان قلبها کرد ، کار و تلاش شبانه روزی برای اقتصاد و عمران و معیشت مردم بود ، نه حقارت و ذلت. _______________ بهتره احمدی نژاد به این مهم دقت کنه
فرافکنی۱۰۱۲۶۹۱۱۸:۱۱:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۳۰
حتی مصیبتهای مربوط به صدر اسلام حتی مصیبت های جنگ های جهانی اول و دوم
ناشناس۱۰۱۱۲۳۵۲۲:۱۸:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲۹
دستاورد چی ؟ بنزین 100 تومنی رو کرد 700 . باعث افزایش نقدینگی شد . به تحریم گفت کاغذ پاره . تورم 40% ایجاد کرد دلار 1000 تومنی رو کرد 4000 تومن
ناشناس۱۰۱۱۴۶۷۰۴:۰۵:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۳۰
اره والله محمود بود الان ۱۰۰۰ تا کاغذ پاره دیگه داشتیم یا یه جنگ .
ناشناس۱۰۱۱۱۶۴۲۱:۴۲:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۲۹
محمود مچکریم
ناشناس۱۰۱۱۱۷۵۲۱:۴۶:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۹
احمدی نژاد تازه فهمیده چه خبره
ناشناس۱۰۱۱۱۹۱۲۱:۵۵:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۲۹
آخه خیلی وقته که از حقوق نجومی اش خبری نیست حقوق نجومی که نگیری ؛ حرفات میشه حرف دل مردم
ناشناس۱۰۱۱۱۸۷۲۱:۵۲:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۹
احمدی نژاد حالش خوب نیست.
ناشناس۱۰۱۱۱۹۰۲۱:۵۳:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۲۹
احمدی نژاد انگار از مریخ اومده و آمریکایی های مکار رو نمی شناسه!
ناشناس۱۰۱۱۱۹۵۲۱:۵۷:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۲۹
آقای ابطحی غرور ما را صف جوانان تحصیل کرده پشت درب کنسولگری کشور های غربی پایمال میکند خیل پناهندگان در ترکیه و یونان و گرجستان در انتظار ترحم سازمان های بین الملل .
ناشناس۱۰۱۱۲۶۲۲۲:۴۳:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۹
خیلی هم از بد بختی غیر قانونی فرار کردن الان در جزیره های استرالیا سر گردان هستند خدا از باعث و بانیشان نخواهد گذشت کشوری با این همه ثروت
ناشناس۱۰۱۱۳۱۶۲۳:۰۹:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۹
مگه مجبورت کردن ؟ من بچه هایی رو میشناسم که اینجا هزار تا ایراد از کار میگرفتن ولی اونجا به شستن زمین و کارگری هم راضی شدن ! اینهمه تقصیر کیه ؟
ناشناس۱۰۱۱۵۶۷۰۷:۴۶:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۳۰
آقای ابطحی بجای بیانیه دادن باید از جانفشانیهای سپاه و پندهای رهبر فرزانه سپاسگذار باشید .
ناشناس۱۰۱۲۸۲۶۲۰:۱۳:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۳۰
این پناهنده هایی که تو میگی حاضرن تن به هر ذلتی بدن تا برن خارج . پس مسخره ست کسی برای اینها دل بسوزونه چون هرچی سرشون بیاد حقشونه
ناشناس۱۰۱۱۲۳۲۲۲:۱۵:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۲۹
هم اکنون که ایران در قدرت نیروی دریایی برتری دارد، وقت مذاکره است ولی فردا دیر است
ناشناس۱۰۱۱۲۳۹۲۲:۱۹:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۲۹
با شیرین کاری اقایان کل جامعه پزشکی و مهندسی در حال خروج از کشور هستن .
ناشناس۱۰۱۲۸۲۷۲۰:۱۴:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۳۰
واقعا ؟ خوبه که ! جا برای تحصیلکرده های بیکار باز میشه
ناشناس۱۰۱۱۳۱۹۲۳:۱۰:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۲۹
خوشم میاد ملت همه بازیچه دست این سیاسیون هستن و همیشه هم فکر می کنن ایندفعه دیگه فریب نمی خورند! این سیاسیون هم نوبتی میان شعار ها و حرف هاشون رو عوض می کنن یه چند صباحی از مزایای قدرت استفاده می کنند و نوبت رو می دهند به بعدی.
ناشناس۱۰۱۱۳۲۲۲۳:۱۳:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲۹
چقدر گفتیم اسلاحتلب همون انحرافیه و هردو فرقه انگلیسی
ناشناس۱۰۱۱۳۴۲۲۳:۲۹:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۹
چرا برخی نمیفهمند و یا نمی خواهند بفهمند. برای فهمیدن نتیجه مذاکره با ترامپ به مذاکره اش با کره شمالی نگاه کنید. ترامپ قبل از آنکه یک تاجر فاسد باشد یک پوپولیست و عوافریب نظیر برخی شخصیتها در ایران است!!!
ناشناس۱۰۱۱۳۹۲۰۰:۳۰:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۳۰
اصلاح طلبها ارزوشونه که یه ادم شجاع و مردمی مثل احمدی نژاد مثل اونا فکر میکرد
شاملو۱۰۱۱۴۴۲۰۲:۰۷:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۳۰
خیلی از حرفها و گفته های احمدی نژاد درست بوده و ثابت شده که از این جهت باعث محبوبیت وی گردیده......
ناشناس۱۰۱۱۴۶۴۰۳:۳۹:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۳۰
جناب آقای احمدی نژاد مملکت هم قانون دارد و هم رهبر و بزرگتر سیاست های کلی نظام طبق قانون با رهبر انقلاب است که تصریح کردند: جنگ نخواهد شد مذاکره نخواهیم کرد. (خصوصا با ترامپ)
ناشناس۱۰۱۱۶۲۲۰۸:۳۷:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۳۰
امام خمینی ( ره ) میزان رای ملت است .
ناشناس۱۰۱۳۱۲۶۰۳:۱۵:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۳۱
امام خمینی (ره) میزان در هر کس حال فعلی اوست.
علی۱۰۱۴۸۴۲۰۲:۲۰:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۱
یه جوری جمله حضرت امام رو نوشتید که فکر کردم امام گفته: میزان، نظر احمدی‌نژاد است!
ناشناس۱۰۱۱۴۷۰۰۴:۱۹:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۳۰
هنوز نفهمیده مذاکره با آمریکا معنی اش چیست؟
ناشناس۱۰۱۱۴۹۶۰۶:۳۶:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۳۰
اگر صحبتهای منتسب به احمدی نژاد راست باشد ایشان آگاه به شرایط موجود نبوده و شاید در طول برجام خواب بوده اند.
ناشناس۱۰۱۱۵۲۵۰۷:۱۱:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۳۰
اگر هم مذاکره می کنیم مثل کره شمالی باشه. مذاکره بدون دستاورد.
ناشناس۱۰۱۱۵۶۵۰۷:۴۵:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۳۰
یکی از معیار های سنجش انسانها قیاس آنها با الگوهای مورد پذیرش جامعه است . در ایران اسلام و سیرت ائمه الگوی قرار گرفته است . زمانی که آقای دهقان رفتار و کردار و سخنانش بر اساس این الگو باشد قطعا احزاب مقابل ایشان هم نمی توانند منکر خوبی وی شوند . پس طبیعی است که یک انسان که خدا را پشتوانه امور خود قرار داده باشد حمایت و تایید جمعی را داشته باشد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین