اختصاص یک نهم مالیات بر ارزش افزوده برای خرید تجهیزات امدادی هلال احمر

گروه اقتصادی الف،   3980426215

نماینده مردم شبستر در مجلس از عزم مجلس شورای اسلامی برای اختصاص منابع مالی جدید جهت خرید و تامین تجهیز امدادی جمعیت هلال احمر خبر داد .

به گزارش فارس از تبریز معصومه آقاپورعلیشاهی در دیدار با سعید کنعانی  مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به حوادث سیل اخیر در کشور و نقش مهم جمعیت هلال احمر در امر امدادرسانی اظهار داشت: با توجه به اینکه در سیل  ماه‌های گذشته مناطق فراوانی آسیب دید و زیرساخت‌ها دچار مشکل شد، جمعیت هلال احمر با ساماندهی نیروها و امکانات امدادی در حداقل زمان ممکن  و بدون هرگونه ریخت و پاش و هزینه های اضافی بر فرآیند نجات دهی متمرکز شد و نسبت به کنترل بحران بوجود آمده اقدام کرد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی  به حادثه سیل استان فارس پرداخت و گفت: در حادثه سیل استان فارس با وجود اینکه همه سازمان‌ها پای کار بودند ولی مدیریت واحدی وجود نداشت با این حال جمعیت هلال احمر بر اساس تجربیات و مقررات حاکم بر اصول و مبنای امدادرسانی خود توانست ظرف کمتر از 6 ساعت نسبت به امدادرسانی اقدام و از بروز بحران جلوگیری کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ستودنی و  بسیار زیبای هلال احمر در حوادث و بحران‌ها رسیدگی به همه اقشار آسیب دیده است و اینطور نیست که به طیف خاصی رسیدگی نمایند در حوادث سیل ماه‌های گذشته چیزی که ما از نزدیک شاهد آن بودیم رسیدگی به مادران باردار بود.

وی تصریح کرد : مادران باردار در حوادث بیشترین ضربه را می بینند و به طبع آن نسل آینده دچار آسیب می شود که رسیدگی هلال احمر به این قشر آسیب پذیر نشان از حاکم بودن مقررات  و سیستم خاص امدادرسانی است که در پیکره هلال احمر جاری و ساری است و بصورت مرتب و منظم در طول سال تمرین می شود .

آقاپور با تقدیر از اقدامات پیشگیرانه هلال احمر استان و شهرستان شبستر  ادامه داد: جمعیت هلال احمر در سال‌جاری علاوه بر فعالیت وسیع در استان‌های سیل زده در استان‌هایی که در آنها حادثه سیل منجر به آسیب نشد نیز فعالیت‌های پیشگیرانه خوبی انجام داد و در جریان طرح نوروزی و استقبال از مهمانان و شاخه گردشگری نیز شاهد فعالیت‌های درخشانی از هلال احمر بودیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تامین منابع مالی برای خرید تجهیزات بروز امدادی برای هلال احمر تاکید کرد و گفت: ما در مجلس در اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده که کلیاتش در صحن علنی مجلس تصویب شد یکی از مواردی که بشدت بر روی آن متمرکز بودیم معاف از مالیات بر ارزش افزوده شدن هلال احمر در امر خرید تجهیزات امدادی بود و علاوه بر آن درصدی نیز که بعدا معین می شود جداگانه از سهم  یک نهم  مالیات بر ارزش افزوده جهت خرید تجهیزات امدادی هلال احمر در نظر گرفته شده است که ان شالله بعد از تصویب نهایی اجرایی خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین