تحلیلگر سعودی: چیزی به نام ارتش سعودی وجود ندارد/ آل سعود به غرب جزیه می‌دهد

گروه جهان الف،   3980426211

تحلیلگر مسائل سیاسی عربستان سعودی با استناد به حوادث گذشته، نوشت که عربستان سعودی فاقد ارتش است و مقام‌های این کشور در جنگ دوم خود علیه یمن هم شکست خورده‌اند.

به گزارش فارس، یکی از نویسندگان و تحلیلگران مسائل سیاسی عربستان سعودی در ادعای مقامات این کشور مبنی بر داشتن ارتش قوی تشکیک کرد.

«حمزه الحسن» که به دلیل مخالفت‌های خود با مقامات سعودی در لندن مقیم است، چهارشنبه (۲۶ تیر) در رشته‌توییت‌هایی با استناد به حوادث تاریخی منطقه نوشت: «دروغی به اسم ارتش سعودی سرهم کرده‌اند. [ولی اولین] سیلی‌ای که مردم [عربستان سعودی] دریافت کردند، روز اشغال کویت [به دست صدام] بود. آن‌ها پی بردند که فاقد ارتش‌اند و این زنان آمریکا هستند که برای حمایت از آن‌ها آمده‌اند».

او ادامه داد: «در آن روز مردم همچنین پی بردند که نزدیک به ۲۰ هزار نفر غیرحقیقی از گارد ملی [عربستان سعودی] حقوق دریافت می‌کنند؛ اوضاع به گونه‌ای بود که گارد قطر مأموریت آزادسازی "الخفجی" را برعهده گرفت».

الخفجی یکی از شهرهای عربستان سعودی در ساحل خلیج فارس است. نیروهای عراقی این شهر را طی عملیات ائتلاف بر ضد عراق در سال ۱۹۹۱ میلادی برای مدتی به اشغال خود درآوردند و نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در «جنگ دوم خلیج فارس» این شهر را در اولین عملیات زمینی علیه ارتش صدام آزاد کردند.

این محقق عربستانی به حادثه حمله اشتباهی خلبان سعودی به دو جنگنده بحرینی در جنگ مذکور اشاره کرد و گفت که بعد از سرنگونی این دو جنگنده، معلوم شد که این جنگنده‌ها یک سوم نیروی دفاعی بحرین بود!

ارتش سعودی در جنگ‌های خود علیه یمن شکست خورده است

الحسن گفت که «آل سعود» از ترس اینکه مبادا ارتش آن‌ها رسوا شود، در مورد جنگ علیه یمن گزافه‌گویی می‌کنند. او افزود: «تنها جایی که [آل سعود] قدرت خود را نشان داد، علیه [انصارالله] حوثی در سال ۲۰۰۹ بود. [با این حال] شکست خورد. در جنگ دوم [علیه یمن که هم‌اکنون ادامه دارد] هم بدون اینکه با نیروهای زمینی یمن رو در رو شوند، باز شکست خوردند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی عربستان سعودی با بیان جملات نوشت: «ما ارتش واقعی نداریم. جنگنده‌های صهیونیستی عادت کرده بودند حریم هوایی عربستان سعودی فراز پایگاه "تبوک" را نقض کنند. ولی کسی جلوی آن‌ها قد علم نکرد و حتی شکایتی هم نشد. [آل سعود] سال ۲۰۰۷ یکبار به سازمان ملل شکایت کرد و دیگر تکرار نشد».

داستان فروش سلاح‌های آمریکایی و اروپایی به ریاض چیست؟

حمزه الحسن به قراردادهای خرید سلاحی که عربستان سعودی با آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی منعقد می‌کند، اشاره کرد و گفت که این قراردادها «جزیه» سعودی‌ها به غرب است.

او نوشت: «قراردادهای تسلیحاتی جزیه‌ای است که آل سعود به غرب به منظور حمایت از خود می‌پردازند. هدف از این تسلیحات، ایجاد ارتش کارکُشته نیست؛ چرا که بیم کودتای نظامی می‌رود. شاهزاده‌ها[ی سعودی] تنها به نیروی هوایی توجه دارند؛ [چون] ۶۰ درصد خلبان‌های سعودی "شاهزاده" هستند».

غربی‌ها برای غارت عربستان سعودی وظایف را تقسیم کرده‌اند

معارض عربستانی مقیم لندن در ادامه توییت‌های خود به مطلب جالبی در مورد این قراردادها اشاره کرد. او گفت که چیزی شبیه تقسیم وظایف بین غربی‌ها جهت غارت منابع و ثروت‌های عربستان سعودی وجود دارد. هواپیماها از انگلیس است، فرانسه تجهیزات نظامی را تأمین می‌کند. آلمان تانک می‌دهد و بقیه هم از آمریکا تأمین می‌شود.

او ادامه داد: «با این حال، از مدتی پیش [این مسئله تغییر پیدا کرده است] و آمریکا سهم دیگران از جمله قرارداهای دریایی که سهم فرانسه بود و جنگنده‌های تایفون انگلیس را به خود اختصاص داده است». او در پایان نوشت: « ابو ایوانکا (اشاره به ترامپ، پدر ایوانکا) چیزی برای دیگران نخواهد گذاشت».

عربستان سعودی به همراه برخی از کشورهای عربی سال ۹۴ (۲۰۱۵) به یمن حمله کرد. طی این مدت، عربستان به دلیل تلفات بالای ارتش خود از ارتش‌های به اصطلاح اجاره‌ای استفاده کرده است که ارتش سودان یکی از آن‌ها است. براساس تصریحات اخیر «محمد حمدان دقلو»، معاون شورای نظامی سودان، چیزی نزدیک به ۳۰ هزار نیروهای نظامی سودان در کنار عربستان سعودی علیه یمن می‌جنگند.

عربستان سعودی طی این مدت با امضای قرارداهای نظامی، تسلیحات زیادی از آمریکا خریده است که تنها در سفر «محمد سلمان»، ولی‌عهد سعودی به این کشور ارزش مجموع این قراردادها نزدیک به نیم تریلیون دلار بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین