باهنر: با نظریه آیت‌الله مصباح موافق نیستیم/ ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات آتی به اسم جمنا نخواهد بود

گروه سیاسی الف،   3980416143 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: آیت الله مصباح یزدی قبلاً هم گفته بودند از اصلح حمایت کنید حتی اگر آن فرد رأی نیاورد که ما با این نظریه موافق نیستیم و معتقدیم باید از کسی در انتخابات حمایت کنیم که صلاحیت لازم و امکان رأی آوری داشته باشد چرا که انتخابات و فعالیت سیاسی منوط به نتیجه است و ما صالح مقبول را به اصلح غیرمقبول در انتخابات ترجیح می‌دهیم و از کسی حمایت می‌کنیم که امکان رأی آوری داشته باشد.

باهنر: با نظریه آیت‌الله مصباح موافق نیستیم/ ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات آتی به اسم جمنا نخواهد بود

به گزارش مهر، محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری طی نشست خبری با اشاره به حادثه تروریستی ۷ تیر اظهار داشت: یاد شهدا و جانبازان هفتم تیر را گرامی می‌داریم که تکرار و به یاد آوردن این حوادث برای انتقال عمق دشمنی ضدانقلاب و استکبار با نظام جمهوری اسلامی برای نسل‌های پس از انقلاب بسیار ضروری است. حادثه هفتم تیر حادثه‌ای بود که دشمن با نفوذ خودش تلاش کرد که هر سه قوه را از پای در آورد، در آن جلسه بزرگان هر سه قوه و در رأس آنها آیت الله بهشتی حضور داشتند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: یک روز پس از آن حادثه مجلس جلسه علنی داشت و تعدادی از جانبازان حادثه هفتم تیر برای آنکه حتی یک روز مجلس از رسمیت نیفتد، با برانکارد و به درخواست خودشان به مجلس رفتند که یک حرکت سمبلیک بود، در اوایل انقلاب چنین اقداماتی بسیار زیاد رخ می‌داد و متأسفانه گاهی اوقات برخی افراد عکس این اقدام را انجام می‌دادند به این معنا که هر کاری می‌کردند که مجلس از عدد بیفتد.

باهنر با اشاره به سالگرد سقوط هواپیمای مسافربری کشورمان گفت: آمریکا در آن زمان یکی از شنیع‌ترین اقدامات را انجام داد و امریکا عمداً این فاجعه ضد حقوق بشری را انجام داد، البته از این رفتارها در کارنامه سیاه آمریکا بسیار زیاد است.

وی درباره سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: سربازان غیور ما یک عملیات بسیار ظریف، دقیق، فنی و اعجاب انگیز را انجام دادند که پیام خوبی برای کسانی بود که قدرت‌های نظامی، راهداری و پهپادهای کشورها را رصد می‌کنند و این اقدام به گونه‌ای بود که دوستان را شاد و دشمنان را خیره کرد.

دستی که به سمت تجاوز به ایران دراز شود، قطع خواهد شد

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: ما هنوز بسیاری از سلاح‌ها و توانمندی‌های خود را رو نکرده ایم و اگر دشمنی قصد تجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد، آن دستی که به سمت تجاوز به ایران دراز می‌شود، قطع خواهد شد.

باهنر با اشاره به اینکه مانور ترامپ و یارانش درباره معامله قرن با شکست رو به رو شد، تصریح کرد: همگی دیدید که این موضوع با چه افتضاحی تمام شد و باید گفت هنوز شروع نشده بود به اتمام رسید و حضور کسانی که در آن جلسه دعوت شدند، نشان داد آن جلسه ناکام است.

وی افزود: خواب آمریکا و صهیونیست‌های تروریست و آدمکش در این باره تعبیر نخواهد شد و ان شاءالله به زودی شاهد نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهیم بود.

باهنر درباره آینده شورای وحدت گفت: تلاشی‌هایی را در دوره‌های قبل برای ائتلاف اصولگرایان انجام داده ایم، در دوره‌های آتی انتخابات هم حتماً چنین برنامه‌هایی را در دستور کار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مشکل ما این است که متأسفانه احزاب قدرتمند، فراگیر و ضابطه مند در کشور وجود ندارد و جبهه‌ها برای آنکه در فعالیت‌های انتخاباتی خود به ائتلاف حداکثری برسند، باید تلاش بسیار زیادی داشته باشند.

بخش زیادی از ظرفیت و توان ما باید صرف وحدت درون تشکیلاتی شود

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه بخش زیادی از ظرفیت و توان ما باید صرف وحدت درون تشکیلاتی شود، گفت: در این دوره هم در این راستا تلاش خواهیم کرد و هدف ما ائتلاف حداکثری نیروهای اصولگرا است که البته این مسئله بستگی به عوامل محیطی و گفتگوهای افراد در فعالیت‌های انتخاباتی‌شان دارد.

باهنر بیان کرد: معمولاً ۷۰ تا ۸۰ درصد انرژی فعالان سیاسی صرف ائتلاف درونی می‌شود و زمانی که به رقابت با رقیب می رسند، صرفاً ۲۰ درصد انرژی آنان باقی می‌ماند که این مسئله صرفاً مربوط به نیروهای اصولگرا نیست و رقبای ما هم چنین وضعیتی دارند.

ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات آتی به اسم جمنا نخواهد بود

دبیر کل جامعه مهندسین با بیان اینکه قاعدتاً ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات آتی به اسم جمنا نخواهد بود، تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که ائتلاف بزرگ‌تری را تشکیل دهیم اما این مسئله به معنای کنار گذاشتن جمنا، شورای هماهنگی نیروهای انقلاب و جبهه متحد نیست، در انتخابات آینده با یک اسم جدیدی در عرصه حضور پیدا می‌کنیم.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت معیشتی کشور آیا اقبال عمومی مردم به شرکت در انتخابات کاهش می‌یابد، گفت: مردم ما آنقدر بصیر هستند که مسائل را به موقع از هم تفکیک می‌کنند و برای مثال در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس امسال عده‌ای تحلیل کردند که مردم به دلیل نارضایتی‌ها در این عرصه‌ها حضور نمی‌یابند اما همگی دیدیم که مردم حضور پرشوری داشتند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: مردم اصل انتخابات را وظیفه ملی و شرعی خود می‌دانند و در آن شرکت می‌کنند اما اینکه آنان به چه کسی رأی دهند، موضوعی قابل تحلیل است.

وی بیان کرد: مردم حضور در انتخابات را به رأی دادن به کلیت نظام تعبیر می‌کنند و ما مسئولان نباید حضور مردم در چنین عرصه‌هایی را به رضایت از عملکرد خودمان ترجمه کنیم و مردم به وقت خودش نارضایتی هایشان را نشان می‌دهند اما در انتخابات همواره به صورت پرشور شرکت می‌کنند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است در انتخابات آینده جریان سومی حضور یابد و بر جریان‌های اصول گرایی و اصلاح طلبی تفوق داشته باشد، گفت: پس از جریانات هفتم تیر ماه یک تزی وجود داشت به نام "خط سوم" و در زمان دولت اول هم می‌گفتند که هر دو طرف قدرت طلب هستند و باید به دنبال یک خط سوم برویم و چنین شعاری وجود داشت اما عملاً تا امروز همگی دیده‌ایم که خط سومی شکل نگرفته است که البته به این معنا نیست که در آینده هم شکل نخواهد گرفت.

وی یادآور شد: در دوم خرداد سال ۷۶، خاتمی و ناطق نوری برای انتخابات ریاست جمهوری رقیب بودند و عده‌ای می‌گفتند این دو جناح صرفاً ۱۰ تا ۱۵ درصد آرا را کسب می‌کنند و کسی که در این میانه قرار بگیرد ۷۰ درصد آرا را کسب می‌کند و فرد دیگری کاندیدا شد اما آن فرد مطرح، از آرای باطله هم کمتر رأی آورد.

باهنر افزود: البته دو جریان سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب هم مشکلاتی دارند و مسئول وضعیت کشور از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، دولت است و برخی می‌گویند چون این دولت منتسب به اصلاح طلبان است، دیگر آنان در انتخابات آتی پیروز نخواهند شد.

دبیرکل جامعه مهندسین با اشاره به اینکه مجلس دهم با مجالس گذشته تفاوت بارزی داشت، تصریح کرد: برخی می‌گویند این مجلس بسیار ضعیف ظاهر شده است که بنده این موضوع را قبول دارم اما معنایش این نیست که همه نمایندگان مجلس ضعیف هستند و در شرایط فعلی و در مجلس دهم هم نمایندگانی با سابقه، فعال و مجرب حضور دارند.

مشکل مجلس دهم این است که سه فراکسیون اقلیت دارد

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: مشکل مجلس دهم این است که سه فراکسیون اقلیت دارد در حالی که در مجالس گذشته یک فراکسیون در اکثریت قرار داشت و برای اولین بار بود که در مجلس دهم سه فراکسیون اقلیت شکل گرفت و اصولاً دولت‌ها و مجالس ائتلافی ضعیف ظاهر می‌شوند و نمی‌توانند قوی ظهور پیدا کنند.

وی گفت: بنده گاهی اوقات جلسات علنی مجلس را گوش می‌دهم و واقعاً غصه رئیس جلسه را می خورم که آن بنده خدا چگونه می‌خواهد جلسه مجلس را اداره کند چرا که این مجلس سه فراکسیون اقلیت دارد و نمی‌تواند یک تصمیم قاطع بگیرد.

باهنر تصریح کرد: مجلس آینده یک فراکسیون اکثریت خواهد داشت چرا که سه فراکسیونی بودن مجلس، بهره وری را کاهش می‌دهد و به اداره منطقی امور کشور لطمه می‌زند و بنده اصول گرا هستم و طبیعی است که بگویم این فراکسیون اکثریت، فراکسیون اصول گرایان خواهد بود که ممکن است اصلاح طلبان هم بگویند فراکسیون اکثریت مجلس در آینده، در دست اصلاح طلبان خواهد بود.

دبیرکل جامعه مهندسین با اشاره به اینکه قطعاً عمکرد اصول گرایان و اصلاح طلبان به صورت صددرصد مورد رضایت مردم نیست، تاکید کرد: باید این مساله بررسی شود که آیا مشکلات کشور به این علت بوده که امکان حل آنان وجود نداشته است یا آنکه کارگزاران بی عرضه بوده اند؟

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: مثلاً در خصوص تحریم‌ها باید گفت که تحریم‌ها بسیار آزاردهنده است و هزینه‌ها را بالا می‌برد اما معتقدم آثار تحریم‌ها در اقتصاد ما کمتر از ۵۰ درصد است و بیشتر از ۵۰ درصد از مشکلات ما در این زمینه به ساختارهای اشتباه، عملکردهای غلط، کار نکردن، تنبلی و بد عمل کردن مسئولان بازمی گردد و مردم دنبال یک عملکرد خوب هستند که متأسفانه هیچیک از جریانات سیاسی تاکنون اینگونه نبوده اند.

باهنر در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه چرا این روزها اصول گرایان با قاطعیت از پیروزی خود در انتخابات آتی سخن می‌گویند، گفت: در یک رقابت سالم طبیعی است که طرفین برای هم رجز خوانی می‌کنند. تحلیل ما این است که اصولاً کسانی که رأی می‌دهند، همگی سیاسی و جناحی نیستند و عده‌ای اصلاً به جناح‌ها کاری ندارند اما در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی افزود: ما بر اساس نظرسنجی ها به این نتیجه رسیده ایم که حداقل ۱۵ درصد از رأی دهندگان علاقه مند هستند به کسی رأی دهند که پیروز می‌شود و نمی‌خواهند که رأی شأن حرام شود و بنابراین اگر جریان‌ها بتوانند در افکار عمومی این تصویر را نشان دهند که پیروز انتخابات هستند، این مسئله می‌تواند در رأی آوری آنان اثر بگذارد.

دبیر کل جامعه مهندسین تأکید کرد: البته این مسئله گاهی به صورت برعکس اتفاق می‌افتد چرا که برخی افراد با سینه ستبر و با غرور و تکبر می‌گویند که ما قطعاً پیروز انتخابات هستیم و کسانی که این چنین عمل کنند قطعاً شکست خواهند خورد و این اقدامشان اثر معکوس خواهد داشت و ادبیات افراد در انتخابات بسیار تأثیرگذار است.

مسئولیت وضعیت جاری کشور بر عهده اصلاح طلبان است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید بر اینکه قطعاً اصولگرایان نباید پاسخگوی اوضاع و احوال فعلی کشور در جنبه‌های مختلف باشند، ادامه داد: ما نه مجلس و نه دولت کاملاً اصولگرا داشته ایم و دولت و رئیس جمهور هم ادعا ندارند که اصولگرا هستند و همه قبول دارند که روحانی از نیروهای اصلاح طلب است و بر این اساس مسئولیت وضعیت جاری جامعه بر عهده اصلاح طلبان است و بر این مبنا اصولگرایان تحلیل می‌کنند که قاعدتاً رأی مردم تغییر خواهد کرد اما هیچکدام از این مسائل نباید برای آنان خاطرجمعی ایجاد کند چرا که برخی هم می‌گویند باید سراغ گروه سومی برویم.

باهنر گفت: تشکیل جریان سیاسی سوم در انتخابات غیرممکن نیست و ما نمی‌توانیم پیشگویی کنیم اما فکر می‌کنیم که فضای عمومی کشور آمادگی خوبی برای پیروزی اصولگرایان دارد.

اصولگرایان در بسیاری از انتخابات‌ها به خودشان باخته‌اند

وی خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از انتخابات به خودمان باخته ایم؛ برای مثال در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از جریان اصولگرایی ۴ نفر کاندیدا شدند و بر این اساس ما به خودمان باختیم که این اتفاق در مجلس یازدهم نباید تکرار شود.

دبیر کل جامعه مهندسین تصریح کرد: اگر ما به رقیب ببازیم، قطعاً به نتیجه انتخابات تمکین می‌کنیم اما فضای عمومی کشور زمینه را برای پیروزی اصولگرایان بیشتر از جریان مخالف تحمل می‌کند که البته به نوع رفتار، ادبیات و نوع گفتمان ما نیز بسیار بستگی دارد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ما زودتر از این برای کاهش تعهداتمان در برجام اقدام نکردیم، اظهار داشت: در مسائل سیاست بین الملل باید به گونه‌ای عمل کنیم که اجماع عمومی در سطح بین المللی علیه کشورمان ایجاد نشود و اصولاً این تغییر استراتژی مبنی بر نرمش قهرمانانه مبتنی بر این مسئله است.

دبیر کل جامعه مهندسین یادآور شد: در زمان مذاکرات هسته‌ای تلاش‌ها و گفتگوهای بسیار زیادی صورت گرفت که یک جاهایی مذاکرات قوی بود اما متأسفانه در برخی جاها مذاکرات و گفتگوها آنطور که ما می‌خواستیم پیش نرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای ادامه ارتباطات با غرب و سایر کشورها باید مواظب باشیم که در وهله اول اجماع جهانی علیه کشورمان به وجود نیاید که این مسئله مستلزم آن است که رفتار ما دقیق باشد.

باهنر متذکر شد: در این یک سال که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد، ما تحمل کردیم و به دنبال آن بودیم که در افکار عمومی ثابت کنیم که ما نمی‌خواهیم زیر میز مذاکره بزنیم.

اروپا باید هزینه اقتصادی خروج آمریکا از برجام را بپردازد

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: ممکن است ظرف این یک سال گذشته ما فرصت‌هایی را از دست داده باشیم، اما نباید از این مسئله هم غافل باشیم که جامعه جهانی حقانیت جمهوری اسلامی را به خوبی دریافت و اروپایی‌ها هم مسائلی چون اینستکس را مطرح کردند که البته این قدم‌ها بسیار سست است اما حداقل در مذاکرات و گفتگوهای خود همگی تاکید کرده اند که مقصر آمریکا است اما برای این مسئله باید هزینه اقتصادی هم بپردازند که متأسفانه در هزینه دادن تعلل می‌کنند.

قرار نیست از برجام خارج شویم

دبیر کل جامعه مهندسین افزود: ما هم برای طرف مقابل شرط گذاشته ایم و تا زمانی که آنان سرخط نیایند و تعهداتشان را انجام ندهند، ما این اقداماتمان را برای کاهش تعهداتمان گام به گام پیش می بریم اما حالا حالاها قرار نیست که بگوئیم از برجام خارج می‌شویم بلکه ما در قالب برجام به نسبت عهدشکنی‌هایی که طرف مقابل دارد، شرایط خودمان را تعدیل می‌کنیم و به گذشته باز می‌گردیم تا عکس العمل آنان را ببینیم.

وی درباره برنامه‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم گفت: جبهه پیروان یک مجموعه‌ای از زیرمجموعه بزرگ ائتلاف اصولگرایان است و در همین قالب کار می‌کند و جدا از ائتلاف اصولگرایان نیستیم.

باهنر ادامه داد: از ۲۹۰ نماینده مجلس، حدود ۱۸۰ نفر از آنان از حوزه‌های تک نمایندگی و ۴۰ نفر آنان از حوزه‌های ۲ نمایندگی می آیند و صرفاً چند کلان شهر است که چند نماینده دارند و از نظر لیست این اصل وجود دارد که هر چقدر تعداد کاندیداها در یک حوزه انتخابیه بیشتر باشد، مردم معمولاً گرایش بیشتری دارند که به آن لیست رأی دهند.

در تهران، انتخابات لیستی حرف اول و آخر را می‌زند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مثلاً در تهران مردم بیشتر به لیست‌ها رأی می‌دهند و در مقابل هر چه تعداد نمایندگان برای حوزه انتخابیه ای کمتر باشد، مردم بیشتر به اشخاص حقیقی رأی می‌دهند اما در تهران حتماً لیست باید باشد و حرف اول و آخر را لیست می‌زند و اصولاً کسانی که به صورت منفرد کاندیدای انتخابات می‌شوند، شانسی برای پیروزی ندارند.

وی اظهار داشت: جبهه پیروان خط امام و رهبری قطعاً قصد دخالت در حوزه‌های انتخابیه کوچک را ندارد و ممکن است با آنان برای انتخابات مذاکرات و گفتگوهایی داشته باشیم اما قطعاً نمی گوئیم که الا و بلا فلان فرد باید کاندیدای انتخابات شود.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات آینده جوان گرایی خواهید کرد، اظهار داشت: لیست ما در تهران در دوره قبل حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر نیروی جوان داشت اما مجلس با دولت تا حدودی متفاوت است و در مجلس باید نقشه راه تهیه شود که این مسئله مستلزم علم، تجربه و هنر مدیریت است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: اگر معدل سن نمایندگان در دوره آینده چند سال کاهش یابد، قطعاً ما از آن استقبال خواهیم کرد، چرا که معتقدیم معنای جوان گرایی، پیر زدایی نیست و افراد مجربی را در نظر خواهیم داشت.

باهنر در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیت الله مصباح یزدی اخیراً گفته است که به اصلح رأی دهید حتی اگر آن فرد اصلاح طلب باشد، اظهار داشت: بنده چنین سخنی را نشنیده ام و قاعدتاً او حتماً توضیحات بعدی را خودشان در این باره خواهند داد و این مسئله را تبیین می‌کنند.

ما صالح مقبول را به اصلح غیرمقبول در انتخابات ترجیح می‌دهیم

وی افزود: البته آیت الله مصباح یزدی قبلاً هم گفته بودند از اصلح حمایت کنید حتی اگر آن فرد رأی نیاورد که ما با این نظریه موافق نیستیم و معتقدیم باید از کسی در انتخابات حمایت کنیم که صلاحیت لازم و امکان رأی آوری داشته باشد چرا که انتخابات و فعالیت سیاسی منوط به نتیجه است و ما صالح مقبول را به اصلح غیرمقبول در انتخابات ترجیح می‌دهیم و از کسی حمایت می‌کنیم که امکان رأی آوری داشته باشد.

رئیس جبهه پیروان خط امام رهبری در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه تا چه حد رویکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت کاندیدای انتخابات منجر به ضعف مجلس دهم شده است؟ تصریح کرد: در رسیدگی به صلاحیت‌ها اشکالات ساختاری وجود دارد چرا که معمولاً در کشورهای با سابقه دموکراسی بالا، احزاب کاندیداهایی را معرفی می‌کنند که نقطه ضعف و نقطه سیاهی در زندگی شأن نداشته باشند اما در ایران چون احزاب قوی نیستند همه افراد در انتخابات شرکت می‌کنند که در دوره قبلی ۱۲ هزار نفر در انتخابات مجلس برای ۲۹۰ کرسی ثبت نام کردند.

باهنر ادامه داد: شورای نگهبان معمولاً یک ماه فرصت دارد صلاحیت کاندیدا را مورد بررسی قرار دهد و ممکن است که مشکلاتی هم در این زمینه پیش آید و قطعاً اعلام می‌کنم از ۶ هزار نفری که در دوره قبلی انتخابات مجلس رد صلاحیت شدند به ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر آنها ظلم شده و شورای نگهبان فرصت و مدارک کافی برای رسیدن به صلاحیت آنها را نداشته اما برعکس این ماجرا هم وجود دارد و کسانی تأیید شده اند که تأیید آنان ظلم به مردم است و می‌بینیم که برخی از افراد مشکلاتی دارند که این ساختار باید اصلاح شود.

گفتگوی ملی به ساختار خاصی نرسیده است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما و عارف موضوعی تحت عنوان گفتگوی ملی را دنبال می‌کنید و آیا این مسئله راه به جایی می‌برد؟ گفت: ما گفتگوی بین جناح‌ها را مفید و لازم می‌دانیم و بر این باوریم که ما با هم رقابت داریم اما در بسیاری از مسائل چون رونق اقتصادی، خروج از رکود و مقابله با آمریکا، مواضع ما با یکدیگر منطبق است و دلیلی ندارد که چون در دو جناح مختلف هستیم، در زمینه همه مسائل ریز و درشت با یکدیگر مقابله کنیم.

دبیرکل جامعه مهندسین تصریح کرد: ۹۰ درصد تصمیمات و مصوبات مجلس شورای اسلامی غیر سیاسی است و صرفاً ۱۰ درصد از مسائل ممکن است سیاسی باشد و نمایندگان در مواردی همچون انتخابات هیئت رئیسه مجلس و برخی طرح‌ها و لوایح به صورت سیاسی رأی می‌دهند اما دیگر تصمیمات چون مسائل بودجه ریزی با وفاق میان نمایندگان پیش می‌رود.

باهنر افزود: ما در جلساتی که با عارف و برخی دیگر از دوستان داریم صرفاً در حال تلاش هستیم که این فرهنگ را تبلیغ کنیم چرا که متأسفانه گاهی اوقات آنقدر رقابت‌ها خشن می‌شود که افراد جرأت نمی‌کنند با هم سخن بگویند اما این جلسات ما فعلاً در حد گفتگو است و به ساختار خاصی نرسیده است و سخنگویی هم نداریم.

وی افزود: البته با افرادی که روی مواضع خود درباره فتنه همچنان مصر هستند، امکان گفتگو وجود ندارد اما وقتی که در مقابل نظام موضعی وجود ندارد، می‌توانیم درباره مسائل مختلف با یکدیگر گفتگو کنیم و برای گفتگو کوتاه آمدن و سعه صدر لازم است.

رئیس جبهه پیروان خط امام رهبری با اشاره به اینکه بنده اخیراً شنیدم که کانونی متشکل از وزرای پس از انقلاب تشکیل شده است و افرادی با جریان‌های مختلف حضور دارند، تأکید کرد: این اقدام بسیار خوب است و بنده پس از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به وی توصیه کردم که به مسئولان و دست اندرکاران نظام بگویید که با نیروهای هم تراز خود که پیش از این سمت آن را داشته‌اند، تعامل و گفتگو داشته باشند و جلسات مستمری را برگزار کنند.

باهنر همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد دو نگاه مختلف در جریان اصلاحات درباره انتخابات آتی شکل گرفته است که یک جریان را نبوی مدیریت می‌کند و بر حضور پرشور تأکید می‌کند و در مقابل حجاریان بحث حضور مشروط را مطرح می‌کند، گفت: بنده تصور می‌کنم که این مسئله صرفاً یک تقسیم کار است و قرار شده است که یک نفر اصلاح طلب تند و یک نفر اصلاح طلب نرم شود.

وی افزود: افرادی در تیپ حجاریان و در دولت اصلاحات معتقد به تحریم، استعفا و هنجارشکنی بودند اما پس از مدتی این افراد رسماً اعلام کردند که اصلاح طلبان هم اگر مطالبه‌ای دارند باید پای صندوق‌های رأی بروند و حتی رسانه‌های خارجی هم این مسئله را مطرح کردند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: هیچکس پس از انقلاب از تحریم سودی نبرده است بلکه موقعیت و فرصت‌های خود را از دست داده‌اند و اگر این افراد، امروز بحث حضور مشروط را مطرح می‌کنند، موضوعی تکراری و نخ نما است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۸۹۱۷۴۱۶:۰۰:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۱۶
مگر پاسخگوی وضعيت مردم در زمان دولتهای احمدی نژادی بوديد که اين دوميش باشه؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین