دادستان کشور: پرونده «نجفی» مانند سایر پرونده‌ها مسیر قانونی خود را طی می‌کند/ برخورد با جرم مشهود نیازی به حکم قضایی ندارد

گروه اجتماعی الف،   3980416133 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه پرونده نجفی هم مانند سایر پرونده‌ها مسیر قانونی خود را طی می‌کند، گفت: از نظر ما این پرونده هیچ امتیازی ندارد و مانند بقیه پرونده مراحل قانونی خود را طی می‌کند

دادستان کشور: پرونده «نجفی» مانند سایر پرونده‌ها مسیر قانونی خود را طی می‌کند/ برخورد با جرم مشهود نیازی به حکم قضایی ندارد

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در حاشیه مراسم تکریم و معارفه دادستان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه همه مردم موظف هستند از منکر نهی کرده و به معروف امر کنند، افزود: این اقدام مراتبی دارد آنچه که از مردم و آنهایی که آشنایی به فقه هستند که هم در زبان و هم در عمل با هر منکری مخالفت کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و دستگاه‌های قضایی موظف هستند در چهارچوب قانون با منکرات در جامعه برخورد کنند، گفت: به لحاظ قانون برخی منکرات که در ملاعام انجام می‌شود جرم محسوب می‌شود و اگر کسی در جامعه جرم مشهود انجام دهد ماموران انتظامی با آن برخورد می‌کنند.

منتظری با اشاره به اینکه در برخورد با جرم مشهود نیازی به حکم و دستور قضایی وجود ندارد، عنوان کرد: ماموران انتظامی و ضابطان قضایی موظف هستند با جرائم مشهود برخورد کنند اما مجازات این افراد در دادگاه قضایی و مطابق قانون انجام می‌شود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه از مردمی که انتظار برقراری نظم و آرامش در شهرها را دارند انتظار می‌رود خود مراعات کرده و مرزها را  رعایت کنند و چهارچوب‌هایی که برای همه لازم است را رعایت کنند، گفت: امید می‌رود دستگاه قضایی و انتظامی موظف و مکلف نشود برخورد قانونی کند و خود مردم فضایی را ایجاد کنند که افراد هنجارشکن نتوانند اقدامات خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: اگر هنجارشکنان موارد را رعایت نکنند دستگاه قضایی و انتظامی و مردم مکلف هستند با جرایم مشهود برخورد شود.

منتظری با اشاره به اینکه امروز به دلیل عدم مدیریت صحیح فضای مجازی آسیب‌های زیادی از این فضا شاهد هستیم، گفت: در تهران دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم یارانه‌ای تشکیل شده است و در شهرستان‌ها نیز شعبی برای جرایم یارانه‌ای اختصاص داده شده است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مردم باید بدانند اگر فردی در فضای مجازی هم به آبرو، مال و شرف آنها تعرض کند اگر شکایت کند دستگاه قضایی موظف به برخورد با آنها است، گفت: باید کاری شود فضای آلوده سایبری بهبود یابد و هر کسی نتواند نسبت به آبرو و شرف مردم تعرض کند.

وی با اشاره به اینکه پرونده نجفی هم مانند سایر پرونده‌ها مسیر قانونی خود را طی می‌کند، گفت: از نظر ما این پرونده هیچ امتیازی ندارد و مانند بقیه پرونده مراحل قانونی خود را طی می‌کند و حق خانواده مقتول است که در صورت درخواست قصاص و در صورت دیه پرداخت دیه و یا گذشت انجام می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۸۹۲۰۵۱۶:۲۰:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۱۶
تشخيص جرم مشهود بر عهده کيست؟
ناشناس۹۸۹۴۷۳۱۹:۲۷:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۱۶
والا ظاهراً که مامور پلیس خودش مجازات را تعیین و اجرایی کرده باشد . مشکلی که مردم معترض هستن، نحوه برخورد مامور با فرد خاطی است، شما اصلی را بیان کرده که واضح است . اما برخورد با فردی بدحجاب و مجرم باید متناسب با جرم باشد. پس با اوباشی که زورگیری میکنند چگونه و در چه حد و اندازه ای می باشد؟ ضمناً مامور ناجا فقط مسئولیت بازداشت را داشته و برخورد فیزیکی در هیچکدام از وظایف تعریف نشده است مگر آنکه برای مامور بازداشت به سادگی میسر نبوده و آن هم ابزار خود را مانند استفاده از شوکر و اسپری دارد ونه برخورد فیزیکی آن هم با آن شکل زننده ..
ناشناس۹۸۹۴۷۵۱۹:۲۸:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۱۶
چرا فرایند رسیدگی و اطاله دادرسی در دادسرای دیوان محاسبات چندین سال طول میکشد ،اینگونه یا مفسدان میگریزند یا پول از کشور خارج میشود ...چرا مدیران بازنشسته بعنوان نمونه در :-). با استخدام مجدد بعنوان مشاوره 64ساعته پاداش و مزایای فراوان علی رغم دریافت حقوق بازنشستگی دریافت و رانت خود را در رابطه با قرارداد ها و مناقصات توسعه میدهند
ناشناس۹۸۹۴۸۰۱۹:۳۰:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۱۶
چرابا جذب تمام مدیران ارشدبازنشسته شرکت های مهندسی و توسعه پروژه محور دولتی گاز و نفت که بعضا جذب شرکت های پیمانکار و مشاور طرف قرارداد همان شرکت ها که موجب ایجاد رانت و فساد در واگذاری مناقصات .. تک گزینه ای ،فهرست محدود مناقصه گران کمیسیون و پورسانت بده و ترک تشریفات ناقض قانون مناقصات برخورد قضایی و قانونی نمیشود.پیشگیری مقدم بر درمان است آقای دادستان مناقصات و روش برگزاری و اعطای انحصاری آنها در شرکت های نفت و گاز دولتی را زیر ذره بین قانون قرارداده و مدیران خاطی را برکنار و مجازات کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین