ورود سامانه بارشی جدید به کشور

گروه اجتماعی الف،   3980410061

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (۱۰ تیر) از وقوع توفان‌های تندری در مناطق شمالی، غربی و دامنه‌های شمالی البرز خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی امروز (۱۰ تیر) با ورود یک موج بارشی روی دریای خزر بارندگی در استان‌های گیلان، مازندران و دامنه‌های شمالی البرز آغاز می‌شود و با شدت قابل ملاحظه‌ای طی امروز تا صبح فردا (۱۱ تیر) ادامه دارد.

وی ادامه داد: عبور این سامانه طی امروز (۱۰ تیر) سبب وقوع توفان‌های تندری، رگبار باران، رعد و برق، تندباد شدید موقتی و افت دما در دامنه‌های شمالی البرز تا سواحل دریای خزر در گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و به‌تدریج از اواسط امروز در استان خراسان شمالی و به‌صورت ضعیف در شمال خراسان رضوی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی امروز گستره بارش‌ها سراسر سواحل گیلان و مازندران و دامنه‌های شمالی البرز را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: شدت بارش امروز (۱۰ تیر) ابتدا در استان گیلان و بیشتر مناطق مازندران به‌ویژه در مناطق مرکزی و شرقی آن و بعد ازظهر علاوه بر این مناطق در استان گلستان پیش بینی می‌شود.

به گفته وظیفه امروز (۱۰ تیر) رگبار باران و رعد و برق در مناطق کوهپایه‌ای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و جاده‌های کوهستانی شمال البرز مرکزی می‌تواند باعث سیلاب‌های ناگهانی و موقت و در مناطق ساحلی باعث آبگرفتگی معابر و راه‌های مواصلاتی شود.

وی افزود: با گذر این سامانه از اواخر امروز (۱۰ تیر) از غرب سواحل خزر از ناپایداری‌های جوی کاسته می‌شود ولی تا اواسط فردا (۱۱ تیر) در استان‌های مازندران، شرق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی و توفان‌های تندری ادامه دارد همچنین شدت بارش صبح فردا در استان مازندران است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دریای خزر طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ تیر) مواج و طوفانی است، گفت: کاهش دما در دو روز آینده در سواحل خزر به ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در استان‌های جنوبی البرز مرکزی به ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وظیفه افزود: با عبور این سامانه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ تیر) در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد که در نوار شمالی افزایش ۶ تا ۱۰ درجه‌ سانتیگرادی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد ازظهر امروز (۱۰ تیر) در استان‌های قزوین، البرز، قم، تهران، شمال مرکزی و سمنان سرعت وزش باد شمال غربی تشدید می‌شود، اظهار کرد: بیشنیه سرعت باد حدود ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود که در برخی نقاط موجب خیزش گرد و خاک موقت می‌شود همچنین از امروز تا چهارشنبه (۱۰ تا ۱۲ تیر) در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و رخداد گرد و خاک قابل پیش‌بینی است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ تیر) کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۱۲ تیرماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین