طرح ترافیک جدید تهران آغاز شد + نقشه

گروه اجتماعی الف،   3980401027 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد که از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز با حذف طرح زوج یا فرد در پایتخت طرح ترافیکی جدید در این محدوده اجرا می‌شود.

طرح ترافیک جدید تهران آغاز شد + نقشه

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره توضیح داد: از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (اول تیرماه) یعنی همزمان با ساعت آغاز طرح ترافیک، طرح جدید ترافیکی تهران - که جایگزین طرح زوج یا فرد سابق در همان محدوده شده است - آغاز شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح جدید به رینگ دوم طرح ترافیک مشهور است، گفت: شهروندان و به‌خصوص رانندگان باید توجه داشته باشند که با اجرای طرح جدید هیچ تغییری در محدوده و ساعت اجرای طرح ترافیک اصلی ایجاد نشده است بلکه تغییرات در شیوه ورود خودروها به محدوده طرح زوج یا فرد رخ داده است و با حدف محدودیت تردد برحسب شماره پلاک به تمامی خودروهای پلاک تهران این اجازه داده شده که در هر فصل در مجموع ۲۰ روز را بتوانند وارد این محدوده شوند بنابراین عملاً طرح زوج یا فرد حذف شده و تردد در این محدوده برای تمامی خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز در هر فصل مجاز است و برای تردد بیش از ۲۰ روز باید بر حسب قیمت‌هایی که مربوط به شهرداری است عوارضی را پرداخت کنند و سپس وارد محدوده شوند.

وی افزود: خودروهای دارای پلاک غیر از تهران نیز می‌توانند در هر فصل ۱۵ روز وارد این محدوده شوند.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه سهمیه هر فصل قابل انتقال به فصل‌های دیگر نخواهد بود، گفت: رینگ دوم طرح ترافیک از شمال به بزرگراه همت، از غرب به بزرگراه‌های چمران و نواب از جنوب به بزرگراه بعثت و از شرق به بزرگراه امام علی محدود می‌شود و در داخل نیز تا حریم طرح ترافیک اصلی ادامه دارد.

نقشه طرح ترافیک اصلی (بنفش) و رینگ دوم طرح ترافیک (آبی) /
‏‬ خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز در هرفصل می‌توانند وارد محدوده آبی رنگ شوند

رحیمی با تاکید بر اینکه محدودیت اعمال شده در محدوده طرح ترافیک اصلی تغییری نکرده است، اظهار کرد: رانندگانی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک اصلی را دارند باید حتماً مجوز ورود به این محدوده را نیز دریافت کنند، در غیر این صورت به دلیل ورود غیرمجاز به محدوده طرح جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح ترافیک اصلی و طرح ترافیک رینگ دوم پایتخت هردو از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت، گفت: این محدودیت در روزهای تعطیلی رسمی و جمعه‌ها اجرا نمی‌شود.

چگونگی جریمه خودروهای غیرمجاز در محدوده رینگ دوم طرح ترافیک (زوج یا فرد سابق) برای برخی شهروندان ابهاماتی را به وجود آورده است. سردار محمدرضا مهماندار - رئیس پلیس راهور پایتخت - در این باره به ایسنا گفته بود: «اگر کسانی که وارد محدوده دوم طرح ترافیک می‌شوند کارت شهروندی خودشان را که در سامانه تهران من است شارژ نکرده باشند یک ماه فرصت دارند که این هزینه را که به شهرداری بدهکار شدند را پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت بعد از یک ماه، پلیس آن‌ها را جریمه خواهد کرد و این فرصت یک ماهه حتی به کسانی که هزینه را پرداخت نکرده‌اند، داده می‌شود تا مجبور نباشیم کسی را به علت ورود غیرمجاز جریمه کنیم.»،

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۶۴۱۵۴۰۹:۱۲:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۱
دولت با این طرح داره کیسه مردم رو خالی میکنه نمیشه مالیات داد وماشین را با قیمت بالا خرید وبرای حرکتتوی خیابان هم پول داد این کلاه برداری آشکاره.
محمد۹۶۵۱۱۰۱۷:۲۵:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۱
اونوقت تکلیف ماشینهای آژانس و اسنپ و . . . چی میشه؟
ناشناس۹۶۵۳۳۶۲۰:۴۴:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۱
قرار نیست که برای خرید نان هم با ماشین بری. مردم اینقدر کم فرهنگ اند که دولت مجبور به چنین کاری میشه
ناشناس۹۶۵۴۹۴۲۳:۲۸:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۱
مگه کسی رو مجبور کردن ماشین بخره. اونی که با این شرایط ماشین میخره میدونه چطوری باید استفاده کنه.
ناشناس۹۶۴۱۷۱۰۹:۲۷:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۱
طرحی، نه برای کنترول آلودگی، بلکه برای درامدزایی است
ناشناس11۹۶۴۳۶۷۱۱:۲۴:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۱
افتتاح دکان جدید مبارک
ناشناس۹۶۴۹۹۳۱۶:۱۲:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۱
خدا ذلیلشان کند
ف م۹۶۴۱۹۵۰۹:۴۰:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۱
قبلا در یک فصل 90 روزه، می توانستیم 45 روز وارد طرح زوج و فرد شویم، الان شده 20 روز . مسئولین شهرداری چه منتی می گذارند می گویند 20 روز رایگان مرحمت کردیم!! بجای اینکارها و هزینه های زیاد از جیب مردم و بیت المال، وضع خودروهای عمومی و اتوبوس و مترو رو درست کنید، خودتون هم با ماشین دولتی تردد نکنید، همه چی درست میشه.
محمد۹۶۴۲۸۹۱۰:۳۲:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۱
فقط خدا لعنت کنه مسببینش
ناشناس۹۶۴۲۹۹۱۰:۳۷:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۱
دولت اصلاح طلبان و شورای شهر اصلاح طلبان دست به دست هم دادند و میخواهند جیب مردم را خالی کنند
ناشناس۹۶۴۳۴۷۱۱:۱۳:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۱
این جیب مردم رو من دیدم ظرفیتش خیلی بیشتر از ایناست، حالا حالاها راه داره، میگی نه نگاه کن ...
ناشناس۹۶۴۳۱۴۱۰:۴۷:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۱
اگر این طرح شامل موتور سیکلت سواران نشود هیچ تاثیری در آلودگی تهران نخواهد داشت. از الان همه به دنبال تهیه یک موتور هستند و موتور سیکلت شهر را برخواهد داشت. لطفا زودتر موتور را هم شامل قانون!!!! کنید!
ناشناس۹۶۵۰۵۷۱۶:۴۲:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۱
کدام موتور سیکلت عامل ترافیک و در جا کار کردن خودروها در خیابانها است؟ همان موتورسیکلت در بدترین شرایط هم یک پنجم یک خودرو بنزین نمی سوزاند و به تبع آن آلودگی به مراتب پایین تری نسبت به خودروی چند هزار سی سی دارد. اگر تمام خودرو ها به موتورسیکلت تبدیل می شد نه تنها زمان جابجایی مسافران به کمتر از یک سوم می رسید به جای به هدر رفتن روزانه نزدیک به 100 میلیون لیتر بنزین شاید کمتر از 10 میلیون لیتر بنزین در روز تلف می شد و استفاده از بنزین کمتر برابر است با آلودگی هوای کمتر.
ناشناس۹۶۵۴۱۴۲۲:۱۲:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۱
اتفاقا من دور و بر خودم زیاد میبینم کسانی را که بدنبال خرید موتور سیکلت هستند و این طرح اگر واقعا دنبال کاهش آلودگی بود موتورها را زودتر شامل میشد که هم آلودگی صوتی دارند و هم آلودگی شیمیایی.
ناشناس۹۶۵۵۰۱۲۳:۳۲:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۱
بیشتر آلودگی هوا مربوط به سوختی هست که ماشینها توی ترافیک درجا دود میکنن به هوا ولی موتور ترافیک ایجاد نمیکنه. ضمنا اگر کسی میخواست موتور بخره با همون طرح قبلی هم تا حالا خریده و تغییر خاصی نداریم.
ناشناس۹۶۴۴۰۶۱۱:۳۹:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۱
صبح بلند میشن ، میگن چطوری به مردم خدمت کنیم !! این طرح ها میاد به ذهنشون .....
ناشناس۹۶۴۴۶۹۱۲:۱۳:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۱
باید فقط برای اهالی محل رایگان میذاشتن
ناشناس۹۶۵۳۳۵۲۰:۴۴:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۱
اصل موضوع و ظلم این طرح و خالی کردن جیب مردم رو کنار گذاشتی. حرفات آدم رو یاد اون مثل میندازه که طرف در اعتراض به ظلم ..
ناشناس۹۶۴۵۵۰۱۲:۵۱:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۱
متاسفانه ادارات ما به جای خدمت به مردم در فکر راه های کسب درامد آنهم از جیب مردم است.اداره مالیات با اینکه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص معافیت موسسات فرهنگی به توافق رسیده و ادارات ارشاد طبق همین قانون به ادارات مالیات نامه نگاری کرده وکتبا خواستار معافیت می شوند ولی ادارات مالیات هیچ اهمیتی به این قانون نمی دهند و حتی مالیات این موسسات فرهنگی را به مقیاس سایر دفاتر همجوار بالاتر می زنند. مانند اداره مالیات .. تهران که هیچ توجهی به معافیت مالیاتی موسسات فرهنگی ندارد و مالیات سنگین بر آنها می بندد.
ناشناس۹۶۴۶۰۵۱۳:۲۴:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۱
نه اینکه امکانات خوب در کشور پخش شده و در تهران متمرکز نشده و برای هر کار کوچک اداری باید از شهرستان به تهران آمد، تکلیف شهرستانی هایی که ناگزیر هستند رفت وآمد کنند چیست؟ مسخره نیست که اول باید بری توی سایت تهران من ثبت کنی؟! از صبح بیش از ده بار تلاش کرده ام اما کد تایید نمیاد!!
ناشناس۹۶۴۶۲۲۱۳:۳۶:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۱
چرا باید آقایانی که در شورای شهر و شهرداری تصمیم می گیرند و اکثریت خارج از طرح هستند به اندازه افراد ساکن در طرح از این طرح استفاده کنند. این طرح فقط برای کسب درآمد است و هر کسی پول دارد هر روز هزینه آن را می پردازد و وارد طرح می شود. چرا خروج از طرح هم از سهمیه 20 روز کم می شود. این طرح هیچ اثری در کاهش آلودگی ندارد. مگر دور طرح دیوار کشیده اید که آلودگی وارد و خارج نشود. مشکل کارخانه ها، ماشین های بی کیفیت و مشکل حمل و نقل عمومی و موتورسوار ها است.
ناشناس۹۶۴۷۷۹۱۴:۴۱:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۱
اصلا چطوره تو خیابون جلوی ماشین ها رو بگیرن و اختلاف قیمتشون رو مثل سکه بعنوان مالیات بگیرن
ناشناس۹۶۴۸۶۳۱۵:۲۰:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۱
به نظر من داخل خانه آنها را هم مشمول طرح کنید..
ناشناس۹۶۴۸۶۸۱۵:۲۲:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۱
بر ملت آزار نفرین
ناشناس۹۶۴۹۴۰۱۵:۵۶:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۱
تکنولوژی برای ملت بکام دولت
ناشناس۹۶۴۹۷۳۱۶:۰۴:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۱
اگه میتونین یک روز در هفته رو خارج از محدوده طرح رو جای طرح بزارین تا مسئولین مقیم بالای شهر هم طعمشو بچشن البته نه خودشون که راننده و ماشین دارن در اختیار بلکه خانواده محترمشون ولی عمرا بتونین چون این طرح ها پولش صرف بریز بپاش مسئولین و گرانتر کردن خانه های خارج طرح رانتخوارا میشه
رامین.۹۶۵۲۰۳۱۸:۴۱:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۱
اهالی چه گناهی کردن
امیر۹۶۵۲۲۶۱۹:۰۶:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۱
واقعا شما مقامات چقدر خوبید!! از اینکه اینقدر بفکر مردم هستید . !! باور بفرمایید خداوند بزرگ هم از این همه اجحاف شما به مردم نعوذ بالله به تنگ آمده است . طرح پشت طرح از مسئولان ، سنگ پشت سنگ برای مردم . ننگ .. برای بی قانون
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین