احمد توکلی: اگر مردم سفره‌شان کوچک شود دیگر توانایی دفاع از انقلاب را هم ندارند

گروه سیاسی الف،   3980307185

احمد توکلی گفت: سخن اخیر آقای روحانی مبنی بر اینکه کوچک‌شدن سفره مردم مهم نیست بسیار عجیب است زیرا گویا رئیس جمهور فراموش کرده است که مردم اگر محتاج شوند نمی‌توانند برای نظام هم مقاومت کنند.

احمد توکلی: اگر مردم سفره‌شان کوچک شود دیگر توانایی دفاع از انقلاب را هم ندارند

نامه نیوز نوشت: حسن روحانی چندروز پیش در دیدار با اصحاب رسانه گفت: «کوچک شدن سفره مردم مهم نیست، مهم این است که دشمن بداند مردم از دفاع از نظام دست بر نمی‌دارند». این ادعا در حالی مطرح شد که رئیس‌جمهور چندوقت پیش نیز گفته بود که اختیارتم کم است. این سخنان زمینه انتقاد بسیاری از فعالان سیاسی را ایجاد کرد که که اولا اگر اختیارات رئیس‌جمهور کم است چرا روحانی این مسئولیت را برعهده گرفت و ثانیا تأمین معیشت مردم از اصول انقلاب اسلامی بوده است و روحانی هم رفاه عمومی را در شعارهای خود مطرح کرده است.

احمد توکلی درباره اظهارنظر جدید حسن روحانی در گفت‌وگو با نامه نیوز گفت: «سخن اخیر آقای روحانی مبنی بر اینکه کوچک‌شدن سفره مردم مهم نیست بسیار عجیب است زیرا گویا رئیس‌جمهور فراموش کرده است که اگر مردم محتاج شوند، نمی‌توانند برای دفاع از نظام هم مقاومت کنند. متأسفانه شاهد شرایطی هستیم که با اتخاذ سیاست‌های نادرست اطمینان از مردم گرفته می‌شود. بسیار غم‌بار است که وضعیت معیشتی مردم ما به جایی رسیده که پیاز در زندگی‌شان تبدیل به بحران شده است. آقای رئیس‌جمهور فراموش نکند که حضرت علی(ع) فرمودند که مردم باید در آسایش باشند. امروز نه‌تنها این سخن امیرالمومنین(ع) اجرا نمی‌شود، بلکه مسئولان در آسایش به‌سر می‌برند و مردم تحت فشارند. آقای روحانی فراموش کرده است که این انقلاب، انقلاب مستضعفان بود».

توکلی ادعای کم‌بودن اختیارات رئیس‌جمهور را نادرست دانست و ادامه داد: «آقای روحانی می‌گوید که اختیاراتم محدود است. این سخن قابل پذیرش نیست زیرا رهبری اختیارات گسترده‌ای به او داده است. ولی‌فقیه بر اساس اصل110 قانون اساسی می‌تواند به حل معضلاتی بپردازد که از طرق عادی قابل حل نیست. رهبری این اختیار مهم را به آقای روحانی داده است تا بتواند با آزادی عمل مشکلات مردم را حل کند اما ایشان باز هم سخن از کمبود اختیارات می‌زند. آقای روحانی برای رهبری مصوبه‌ای فرستاد تا تأیید شود که رهبری گفتند نیازی به تأیید نیست و آن‌طور که مشلات حل شود عمل کنید اما باز هم رئیس‌جمهور بدون توجه به این مسائل نمک بر زخم مردم می‌پاشد».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان این ادعا که بدعهدی آمریکا در اجرای برجام باعث وضعیت سخت کنونی ایران شده را پذیرفت، گفت: «بی‌تردید تحریم‌ها باعث مختل‌شدن تجارت ایران شده است زیرا دنیا به هم پیوسته است و نمی‌توان اقتصاد ایران را جدا از اقتصاد جهانی فرض کرد و وقتی که تجارت محدود شود، تأمین منافع ملی سخت می‌شود. توجه کنید که گفتم سخت و نگفتم ناممکن. ما سال‌هاست که راه دور زدن تحریم‌ها را تجربه کرده‌ایم. دور زدن تحریم‌ها هزینه مبادله را بالا می‌برد و فروش نفت را با مشکل روبه‌رو می‌کند اما همه این فشارها نمی‌تواند باعث نابودی اقتصاد ایران شود.

به باور بسیاری از سیاستمداران آمریکایی ایران را نمی‌توان با تحریم نابود کرد زیرا راه‌هایی وجود دارد که با وجود تحریم اقتصاد به طور کلی از بین نرود. اما اینکه چرا به اینجا رسیدیم به سیاست‌های دولت بازمی‌گردد. سیاست‌های اقتصاد دولت می‌توانست از ایجاد وضعیت کنونی جلوگیری کند اما باید دید که چه کسانی مسئولیت‌ها را در دست گرفته‌اند و حاضرند که چه‌قدر از خود فداکاری نشان بدهند. باید بررسی کنیم که مسئولان تا چه میزان به اسلام، ایران و مردم اعتقاد دارند. تنهاکاری که تحریم‌ها می‌کند این است که وضعیت بد اقتصادی را تشدید می‌کند اما اصل بحران اقتصادی این روزهای ایران به سیاست‌های دولت بازمی‌گردد.

تصور می‌کنم در بیشترین حالت سهم تحریم‌ها در مشکلات فعلی یک‌سوم است. تردید نکنید که اگر سیاست‌های متناسب در پیش گرفته می‌شود، اگر کار، دست کاردان بود و اگر دولت دولت واقع‌بینانه به مشلات نگاه می‌کرد وضعیت معیشت مردم اینگونه نمی‌شد. خداوند در قرآن می‌فرماید که برای شما امنیت ومعیشت مقرر شد تا عبادت کنید. یعنی خداهم از مردمی که در فقر زندگی می‌کنند، انتظار عبدودیت ندارد؛ حال چه‌طور است که رئیس‌جمهور که وظیفه سامان‌دادن امور کشور و مردم را برعهده دارد، می‌گوید که کوچک‌شدن سفره مردم مهم نیست؟ واقعا عجیب و تأسف‌آور است. در پایان به‌صراحت می‌گویم که اگر انقلاب را می‌خواهیم باید به سفره مردم توجه کنیم».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین