نقطه ضعف تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها کجاست؟

گروه ورزشی الف،   3980306094

بهروز عطایی در مورد نقطه قوت تیم ملی والیبال برای حضور در مسابقات لیگ ملت‌ها و نقطه ضعف ایران در هفته اول این مسابقات صحبت کرد.

بهروز عطایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی والیبال ایران برای حضور در هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ در چین اظهار کرد: از نظر من تیم ملی ایران زمان خوبی را نسبت به سایر تیم‌ها برای آماده سازی داشت و تمرینات خوبی را هم پشت سر گذاشت. بازیکنان لژیونر ما از ابتدا نبودند اما رفته‌رفته به تیم ملی اضافه شدند و فکر می‌کنم وضعیت خوبی برای حضور در این مسابقات داریم. همان‌طور که می‌دانید خود آقای کولاکوویچ گفتند که بازیکنان با آمادگی خوبی وارد اردوها شدند و با تمریناتی هم که زیر نظر او داشتند به شرایط ایده‌آل رسیدند.

او ادامه داد: خوشبختانه ملی پوشان شرایط خوبی دارند و من امیدوارم تیم ملی بتواند تابو شکنی کرده و این مسابقات را با نتایج خوبی شروع کند. ایران هر سال در ابتدای این مسابقات شروع خوبی نداشته و من امیدوارم در این دوره مراحل اول را به خوبی پشت سر بگذاریم تا بتوانیم در جمع شش تیم پایانی این رقابت‌ها حضور داشته باشیم.

بازی با ایتالیا

عطایی در مورد بازی اول تیم ملی والیبال ایران که باید مقابل ایتالیا قرار بگیرد، توضیح داد: با توجه به اینکه ایتالیا یکی از قدرت‌های برتر دنیای والیبال بوده و صاحب سبک است، چه با تمام قوا بیاید یا نه، نمی‌توان این تیم را دست کم گرفت و بازی راحتی را مقابل آن‌ها انجام داد. کار آسانی نداریم و باید مقابل ایتالیا بجنگیم.

او افزود: با این حال تیم ملی ایران انگیزه خوب و بالایی دارد که همین موضوع باعث می‌شود فرصت خوبی را برای کسب نتیجه مقابل این تیم داشته باشیم. باید برخلاف سال‌های گذشته روند خوبی را در مراحل ابتدایی داشته باشیم و من امیدوارم این اتفاق رخ دهد چون برای حضور در جمع تیم‌های پایانی مهم است.

بازی با چین

این کارشناس والیبال درباره بازی دوم ایران که باید مقابل چین (میزبان هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹) برگزار شود نیز اطهار کرد: طبق اطلاعاتی که از تیم چین به دست من رسیده، فکر می‌کنم نگاه آن‌ها به لیگ ملت‌ها مثل بازی‌های تدارکاتی است تا خود را برای انتخابی‌های المپیک آماده کنند.

او ادامه داد: به نظر من چین دست خود را برای تیم‌های آسیایی که باید با آن‌ها در انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بازی کند رو نمی‌کند و از این جهت با ترکیب اصلی خود پا به میدان نمی‌گذارد. با این حال، با توجه به اینکه هدایت تیم چین را لوزانو در اختیار دارد که از مربیان خوب والیبال دنیاست و چین هم والیبال خوبی دارد، نباید این بازی را هم آسان در نظر بگیریم و کار سختی خواهیم داشت.

بازی با آلمان

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان درباره بازی سوم تیم ملی مقابل آلمان نیز گفت: همان‌طور که می‌دانید آلمانی‌ها از تیم‌های خوب والیبال اروپا هستند که نمی‌توان آن‌ها را حریف ساده‌ای در نظر گرفت. این تیم چند بازیکن خود را در پست پاسور و پست‌های دیگر در اختیار ندارد اما نباید به سادگی از کنار آن‌ها گذشت. امیدوارم تیم ملی نتیجه خوبی را در مراحل ابتدایی کسب کند.

راحت‌ترین بازی تیم ملی

عطایی در پاسخ به این سوال که از نظر او و با توجه به شرایط موجود تیم ملی ایران مقابل چه تیمی می‌تواند بازی بهتر و راحت‌تری را داشته باشد؟ توضیح داد: با توجه به تغییرات زیادی که در همه تیم‌های ذکر شده وجود دارد، نمی‌توان بازی‌ها را پیش بینی کرد. ایران شانس برد مقابل هر سه تیم را دارد ولی کار آسانی نخواهد بود.

او ادامه داد: همه تیم‌ها آمادگی خوبی دارند و کار برای همه رقبا سخت است. پیش بینی من این است که عملکرد قابل قبولی خواهیم داشت اما، با توجه به اینکه ایتالیا بازی اول ماست کار را سخت‌تر می‌کند و احساس می‌کنم کار دشواری خواهیم داشت.

نقاط ضعف و قوت تیم ملی ایران

این کارشناس والیبال درباره نقطه قوت تیم ملی ایران گفت: امسال تیم با تجربه و با انگیزه‌ای را در اختیار داریم که با حضور جوانان در کنار این با تجربه‌ها تیم خوبی را تشکیل داده‌اند. حضور مستمر در لیگ جهانی و وجود بازیکنانی چون سعید معروف و سید محمد موسوی به عنوان با تجربه‌های تیم می‌تواند در کنار بازیکنان جوانی چون مرتضی شریفی و محمدجواد معنوی‌نژاد شرایط خوبی را برای تیم ملی ایران فراهم کند که همین موضوع نقطه قوت تیم ایران است.

او با اشاره به اینکه ترکیب باتجربه‌ها و جوانان نقطه قوت ایران است، درباره نقطه ضعف تیم ایران نیز گفت: از نظر من تنها نقطه ضعف ایران همان نبود بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی است. با این حال ملی‌پوشان تمرینات خوبی را داشته‌اند که امیدوارم نتایج خوبی را برای آن‌ها در مراحل ابتدایی در پی داشته باشد.

برنامه بازی‌های تیم ملی والیبال در هفته اول لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ (میزبان شهر جیانگمِن در کشور چین است):

بازی اول: ایران - ایتالیا، جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
بازی دوم: ایران - چین، شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
بازی سوم: ایران - آلمان، یک‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین