یک راه‌حل جایگزین افزایش قیمت بنزین

جعفر قادری،   3980215038 ۱۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
یک راه‌حل جایگزین افزایش قیمت بنزین

واگذاری مکانیزم سهمیه‌بندی و قیمت گذاری بنزین به جلسه سران قوا واگذار شده و ظاهرا در این جلسه تصمیم به سهمیه بندی بنزین همراه با افزایش قیمت مصرف اضافی گرفته شده که التهاباتی را در جامعه بوجود آورده و فضای مجازی و رسانه‌ها را به مخالفت با تصمیم واداشته است. با این امید که امکان انتخاب بهینه فراهم شود، برای کمک به تصمیم گیری بهتر مسئولین پیشنهاد جدیدی را به عنوان جایگزین مطرح می نمایم.

ممکن است هدف از افزایش قیمت بنزین، افزایش درآمد دولت و یا کاهش مصرف بنزین باشد. در شرایطی که حمل و نقل عمومی توسعه نیافته است و امکان جایگزینی سوخت دیگری بجای بنزین وجود ندارد، حتی افزایش چند صد درصدی قیمت، کمکی به کاهش مصرف بنزین نمی کند و صرفا درآمد دولت از این محل را افزایش می دهد.

اشکال اتکاء به افزایش درآمد دولت از طریق افزایش قیمت بنزین به دلیل وابستگی قیمت بیشتر کالاها به هزینه حمل و نقل، این است که منجر به افزایش شدید قیمت‌ها و نرخ تورم می شود.

در این شرایط بهتر است دولت روشی را در پیش بگیرد که هم درآمد مورد نظر را تامین و هم آثار و پیامد تورمی را بهمراه نداشته باشد. یکی از این روش‌ها تامین درآمد مورد انتظار از طریق وضع مالیات سالیانه، بصورت درصدی از ارزش روز خودروها بجای افزایش قیمت بنزین است.

در این روش اگر دولت درصدی از ارزش روز خودروها (مثلا یک درصد) را به عنوان مالیات در هر سال از مالکین دریافت و از افزایش قیمت بنزین صرفنظر کند، اثرات توزیعی، تخصیصی و تثبیتی بهتری نسبت به افزایش قیمت بنزین دارد.

اگر تعداد خودروهای سواری کشور حدود ۱۷ میلیون باشد و دولت بطور متوسط از هر خودرو ۲ میلیون تومان ( خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان کمتر از ۵۰۰ هزار تومان و خودروهای بالای ۵۰۰میلیون تومان بالای ۵میلیون تومان) دریافت کند در سال حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان از این نوع مالیات درآمد نصیب دولت می شود. برای اینکه به اثراث دیگر این سیاست اشراف بهتری پیدا کنیم به برخی از این اثرات اشاره می شود:

۱- از این نظر که افراد کم درآمد خودروهای ارزانتری دارند لذا مالیات کمتری می پردازند، عادلانه است.

۲- این روش کارا است. برخلاف روش سهمیه بندی که مستلزم افزایش قیمت برای مصارف بیشتر از سهمیه است و افراد را تشویق به خرید و احتکار خودرو بیشتر برای استفاده از سهمیه بنزین این خودروها میکند این روش افراد را تشویق به داشتن خودرو کمتر و در نتیجه کاهش تقاضا برای خودرو میکند.

۳- در این روش از تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایه ای جلوگیری می کند. متاسفانه در شرایط تورمی افراد برای حفظ قدرت خرید خود بخشی از نقدینگی های خود را برای خرید خودرو اضافی اختصاص میدهند که با اختصاص سهمیه بنزین برای هر خودرو در شرایط سهمیه بندی، این انگیزه بیشتر و در نتیجه تقاضای اضافی برای خودرو، قیمت این دارایی شدیدا افزایش می یابد. این روش باعث می شود تا تقاضا برای خودرو اضافی کاهش و قیمت خودرو افزایش نیابد.

۴- چون قیمت خودروهای وارداتی بالاست افراد برای پرداخت مالیات کمتر تقاضای خود را برای خودروهای ارزانتر که امکان تولید آن در داخل بیشتر است را افزایش و تقاضا برای خودروهای وارداتی کاهش می یابد.

۵- امکان وصول این مالیات از طریق کارتهای بانکی متصل به کارت بنزین هم بصورت ماهیانه وجود دارد و لذا دریافت تدریجی آن فشار کمتری به قشرهای کم درآمد وارد می کند.

۶- چون امکان معافیت خودروهای عمومی و تاکسی ها هم از این مالیات وجود دارد و قیمت بنزین هم افزایش نیافته است هزینه حمل و نقل بار و مسافر افزایش نمی یابد و لذا شاهد افزایش نرخ تورم نخواهیم بود.

۷- با روش های تکمیلی چون کاهش عرضه سوخت و یا سهمیه بندی آن در شهرها و مناطق مرزی وجود دارد، می توان جلو قاچاق بنزین به خارج از کشور را هم گرفت.

۸- با تثبیت اوضاع اقتصادی امکان تعدیل قیمت بنزین هم بمرور فراهم خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۸۸۶۰۰۰۹:۲۹:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۱۵
خیلی پیشنهاد عالیه باید دادن مالیات و دربرابر آن خدمات بهتر از طرف دولت به شهروندان رواج پیدا کنه
جانباز۸۸۸۷۸۰۱۰:۵۰:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
کسبه اما خرجش مشخص نیست اینها هیچ تضمینی نمی دند بعد از پرداخت مالیات دوباره بنزین رو گران نکنند مگر یارانه قرار نبود با افزایش اب برق وگاز یارانه هم افزایش پیدا کند پس چی شد عملا دیدم افزایش پیدا کرد اما یارانه همان حالت باقی ماند
ناشناس۸۸۹۰۸۳۱۳:۰۶:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
در حال حاضر عوارض خودرو وجود داره و همین یعنی مالیات . خوشبختانه و یا متاسفانه الان قیمت اکثر خودروها بالای 50 میلیون هست!!!!!!!!!!! شاید مالیات بر مالکیت های متعدد و یا مکرر برای کشور مفید باشه ولی مالیات اینچنینی متاسفانه نه کارشناسی هست و نه راه گشا بالاخره داشتن ماشین جز حداقل های یک زندگی هست
ناشناس۸۸۹۴۱۵۱۵:۰۹:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۱۵
بهترین گزینه دولت عوض شود
ناشناس۸۸۸۷۸۶۱۰:۵۲:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
به جای افزایش قیمت بنزین ؛ حقوق و مزایای مفت خورهای نجومی بگیر پاچه خوار کم شود .
ناشناس۸۸۹۳۴۳۱۴:۳۳:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۱۵
این مورد خیلی عالییییییه.
ناشناس۸۸۸۹۴۰۱۲:۰۲:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
خوبه فقط نحوه ي وصولش رو نگفته !!
ناشناس۸۸۹۰۴۵۱۲:۴۹:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۱۵
به نام خدا - نحوه وصول: هر کسی این مقدار مالیات را نداد کارت سو ختش اجازه مصرف بنزین 1000 تومانی را نمی دهد باید بنزین به قیمت مثلا 2500 تومان و یا بیشتر را بخرد
امیری۸۸۹۲۹۹۱۴:۱۶:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۵
وقتی خودرو 4 برابر قیمت واقعی ان در داخل کشور معامله میشه،دیگه مالیات بجای افزایش قیمت بنزین هم کار مسخره تری به نظر میرسد. بهترین کار اجازه ورود خودرو های کم مصرف زیر 1800 سی سی با تعرفه زیر 30% است.ثانیا اتومبیل های زیادی در سطح کشور هستند که قدیمی و پرمصرف هستند.باید با شرایط اسان امکان تبدیل به احسن انها فراهم شود.ثالثا تاکسی های پرمصرف به تاکسی های جدید و کم مصرف وارداتی،با تعرفه صفر تبدیل شود.با همین ترتیب ظرف 2-3 سال مصرف کشوری 50% کاهش مییابد.مردم هم راضی هستند.چرا همیشه بدنبال گرفتن کره از اب برای دولت،و به ضرر مردم هستید؟
جمعی از کارمندان اصلاح طلب۸۸۹۳۵۳۱۴:۳۷:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۱۵
پیشنهاد ما : 60 لیتر اول 1000 تومان مصرف هر 60 لیتر به بالا 500 تومان بصورت پلکانی اضافه شود...
ناشناس۸۸۹۸۸۹۱۹:۳۵:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۱۵
نحوه وصول هم مثل بیمه نامه که همیشه باید همراه راننده باشد قبض پرداخت هم باید همیشه همراه باشد اگر پرداخت نشد پلیس می تواند جریمه کند انقدر جریمه کند تا طرف پرداخت کند .
ناشناس۸۸۸۶۰۸۰۹:۳۲:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
بسیار عالی است اما بهتر است برای خودرو های کم مصرف و داخلی زیر 50 تومن 300 تومن و خودرو تا صد میلیون 700 و تا 200 میلیون دومیلیون و الی اخر و خودرو بالای 500 چون مصرفشان هم زیادتر ایت 10 میلیون گرفته شود و این عین عدالت است
ناشناس۸۸۹۲۸۳۱۴:۱۱:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
پر مصرف ترین خودرو کشور وانت نیسان است که بالا رفتن هزینه سوختش تاثیر مستقیم روی کرایه اش دارد
ناشناس۸۸۹۶۶۶۱۷:۲۱:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
باهوش جان مگه من باعث شدم ماشینی که 10 سال پیش 45 میلیون خریدم به 500 میلیون برسه؟
ناشناس۸۹۰۲۳۰۰۰:۰۲:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۱۶
باعث نشدی اما رانتی شدی.
ناشناس۸۸۸۶۱۱۰۹:۳۴:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۱۵
خجالت بکشید دیگه. تو این اوضاع فقط به دنبال گرفتن پول و مالیات از مردم هستین
ناشناس۸۸۸۷۸۳۱۰:۵۱:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۱۵
مالیات اصولا بسیار خوب است. مشکل ما فرار از مالیات است. تا کی خودمون و با پول نفت گول بزنیم؟ همه باید به مقدار درآمد و مصرف در هر کاری مالیات بدهند. به مقدار مصرف و درامد! کسی که نداره طبیعتا کمتر می دهد.
ناشناس۸۸۸۶۱۳۰۹:۳۴:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۱۵
سهمیه بنزین 100 لیتر در ماه، لیتری 1000 تومان. مازاد بر 100 لیتر، لیتری 5000 تومان.
ناشناس۸۸۸۹۲۱۱۱:۵۶:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
مازاد لیتری ۵۰۰۰ تومن؟ حد اکثر ۲۰۰۰ تومن
ناشناس۸۸۸۶۱۶۰۹:۳۶:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۱۵
قیمت بنزین کمتر از لیتری 5000 تومان، نه از قاچاق جلوگیری می کند و نه موجب مصرف کمتر می شود.
ناشناس۸۸۸۷۸۸۱۰:۵۲:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۱۵
حتی لیتری ۲۰۰۰ تومان هم شدیدا مصرف را کاهش می دهد بی جهت شعار ندهید چطور ممکتنست باکی ۲۵۰ هزار تومان کاهش مصرف ندهد ، بلکه اقلیت پولدار بی تاثیر است ولی برای عمومی کاملا موثر است همه جای دنیا عده ای پول زیادی دارند
ناشناس۸۸۸۹۰۲۱۱:۴۹:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۱۵
باکی 250 هزار تومن؟؟؟ لیتری چند؟
ناشناس۸۹۰۱۲۷۲۲:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
اتفاقاً خودروهای گران قیمت مصرف سوخت بسیار کمتری از خودروهای ایرانی دارند . مشکل از صنعت خودروسازی است.
جواد۸۸۸۶۱۷۰۹:۳۷:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
مردم برای زدن بنزین ناچارند اما دادن مالیات آنهم بدین شکل برای آنها غیر قابل هضم و پرداخت است .
ناشناس۸۸۸۶۱۸۰۹:۳۷:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۱۵
راه حل بدی به نظر نمیاد. ولی کلا تو ایران دولت مجلس و... در مورد تصویب و اجرای طرح های جدید مشکل دارن و حاضر هستند طرح های قدیمی که حتی با شکست 100 درصد مواجه شده رو بازم اجرا کنن. یک مثالش همین کارت سوخت یا طرح تعطیلی 2 روز در هفته که سال هاست باز مونده و ...
علی‌۸۸۸۶۱۹۰۹:۳۷:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
چرانسنجیده می‌نویسید، مثلا همین پیشنهاد مالیات گرفتن درصدی از قیمت روز خودرو ها. این که در حال حاضر اجرا می‌شود. نمونه اش خودرو من که دو سال پیش 55 هزار تومان مالیات سالانه دادم و حالا باید 117 هزار تومان بدهم. چاره ای جز افزایش قیمت سوخت نیست.
ناشناس۸۸۸۹۳۱۱۱:۵۹:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
این که مالیات نیست. عوارض سالیانه ی شهرداریه بابت استفاده از معابر عمومی.
علی۸۸۹۱۶۳۱۳:۳۸:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۵
پیاده ها هم از معابر عمومی رفت و آمد می‌کنند پس اونا هم باید عوارض بپردازند
ناشناس۸۸۸۶۲۳۰۹:۳۹:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۱۵
این طرح کی بوده مرد در بیمه شخص ثالث موندن سالی 500هزار تومن هم مالیات بدن بجای اینکار بخواهید پژو تولید کنید با مصرف ده لیتر خودرو وارد کنید با مصرف 5لیتر تازه قیمت یک خودرو بالا 100مبلیون خارجی در کشور تولید کننده چقدره وقتی وارد میشه چقدر و دولت میکشه روش؟
ناشناس۸۸۸۶۲۵۰۹:۳۹:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۱۵
متاسفانه علیرغم منطقی بودن، این روشها به دلیل به خطر انداختن منافع برخی گروههای بانفوذ هرگز در کشور عملیاتی نمیشوند. مانند برخورد مالیاتی با خانه های خالی که همه ازچگونگی وضعیت اجرای آن خبر داریم.
حمید۸۸۸۶۲۸۰۹:۴۱:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۱۵
راحت پیشنهاد دست کردن در جیب مردم را می دهید. مالیات در موقع خرید. عوارض سالیانه. مالیات بر مصرف سوخت. مالیات نقل و انتقال. مالیات مشاغل. به نظرتان این دزدی آشکار و زورگویی و قلدری در حق مردمی نیست که در تامین اولین نیازهای روزمره خود درمانده اند؟
kimia۸۸۸۶۳۱۰۹:۴۳:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
با تشکر از نویسنده محترم. این پیشنهاد از جمله راهکارهای قابل تامل بوده و بنظر بهتر از افزایش قیمت بنزین می باشد. امید که مسئولان توجه کنند.
منطقی۸۸۸۶۳۵۰۹:۴۶:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
این روش به نظر منطقی تر و کارامد تر از افزایش بنزین به نظر میرسه
محمد۸۸۸۶۳۷۰۹:۴۷:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
پیشنهاد جالبی است. جای بررسی دارد. اما کو گوش شنوا
omid۸۸۸۶۳۹۰۹:۴۸:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
مشکل اصلی درآمد دولت نیست،مشکل اصلی قاچاق بنزین است و این ارزان فروشی،یارانه ای است که دولت به قاچاقچیان بنزین میدهد و عده ای قاچاقچی از این محل سود میبرند. حتی بنظر من موضوع قاچاق بنزین از مصرف زیاد بنزین در داخل و این مسئله که یارانه پر دارآمد ها و کسانیکه اتومبیل بیشتری دارند از این یارانه بیشتر استفاده میکنند مهمتر است.
ناشناس۸۸۸۹۴۳۱۲:۰۴:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
مگه دولت چلاقه که نمیتونه جلوی قاچاق رو بگیره؟ این قاچاق، قاچاق کردن بهونه ایه برای گرون کردن.
omid۸۸۹۱۳۸۱۳:۲۹:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
بله که چلاقه ، ولی در هیچ جای دنیا دولت نمی تواند با ضرب و زور جلوی قاچاق روبگیره و هیچ وقت هم این کار رو نمی کنه،بلکه چون همه جای دنیا قیمتها همیشه قیمتِ تعادلی بوده و میباشد اولا دولت هیچ وقت احتیاج نداره شوک قیمتی بر روی هیچ کالایی از جمله بنزین وارد کنه ثانیا وقتی قیمت بمرور زمان و در بازار تعیین بشه دیگه قاچاق صرفه نداره.ولی چون از ابتدا دولتها در ایران پول یا مفت نفت در اختیارشون بوده راحت ترین کار دادن یارانه روی کالاها براشون است،و وقتی دولتها به افلاس میرسند مجبورند شوک قیمتی وارد کنند و نتیجه این میشه که می بینید
ناشناس۸۸۸۹۸۱۱۲:۱۹:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۱۵
چندهزار نفر وطن فروش حرمخوار قاچاق میکنند ولی توان برخورد با آنها را ندارند پس باید ۸۰میلیون نفر را نقره داغ کرد . ما قیمت بنزین را نمیدهیم ، به ما ارزش ساقط شده پول ملی را که حدیقف هم ندارد وکار دولت است تحمیل میکنند .
ناشناس۸۸۹۱۴۷۱۳:۳۲:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
یه جوری میگی انگار با ظرف 4لیتری میبرن میدونی 5میلیون لیتر قاچاق سوخت چندتا تانکر میخواد برای حملش؟ کامیونهای حمل سیب زمینی و پیاز و لب مرز عراق رو با چشم غیر مسلح هم میشه از کیلومترها دید
ناشناس۸۸۸۶۴۹۰۹:۵۸:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۱۵
خودرو 100 میلیونی یک میلیون 200 میلیونی 2 میلیون و الی اخر 500 میلیونی 5 میلیون یک میلیاری 10 میلیون برای پراید 300 هزارتومن
ناشناس۸۸۸۸۷۲۱۱:۳۶:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۱۵
مگر پراید چند قیمت دارد
ناشناس۸۸۸۶۵۳۱۰:۰۱:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
قبل از گرانی ارز هم قیمت خودرو از بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر بوده.در ایران شما گمرکی و سود بازرگانی برای خودرو میپردازید و هزینه نقل و انتقال ان هم بسیار سنگین میباشد و مرتب هم به قیمت عوارض سالیانه و بیمه ان افزوده میشود و جالا پیشنهاد میکنید یک مالیات مضاعف هم بگیرند تا تثبیت اوضاع اقتصادی کم کم تعدیل قیمت بنزین فراهم شود و انوقت هم مالیات اضافه پرداخت کردیم هم قیمت بنزین را اضافه میکنن. بعد از مدتی بخاطر تورم،نقطه سر خط و از نو دنبال راهکار دیگری میگردند.راه حل بسیار ساده است و مثل کشورهای دیگر قیمت ماشین ارزان و قیمت سوخت بالاست ولی اینجا برعکسه!!!
ناشناس۸۸۸۶۵۴۱۰:۰۱:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۱۵
دولت نباید دائما بدنبال افزایش درآمد باشد بلکه باید با اصلاح ساختار پرحجم و پر هزینه خود ،هرینه ها را کاهش دهد .متاسفم که اکثر اقتصاددانهای ایرانی عقل کنترل هزینه ندارند و فقط به جیب مردم حمله میبرند . البته چون اینها در دانشگاه ها هم تدریس میکنند دانسته های غلط خود را به نسل بعد هم منتقل میکنند و به نظر می آید امیدی به اصلاح نیست .
ناشناس۸۸۸۶۵۷۱۰:۰۲:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۱۵
بسیار عالیست.. ولی برای وقتی که خود تصویب کننده قانون هم متضرر نشه. مثل این قانون رو میشه توی همه زمینه ها مثل مسکن طلای آب شده و دلار و ... گذاشت ولی اولین کسی که متضرر میشه شخصیه که میخواد قانون رو تصویب کنه
ناشناس۸۸۸۶۵۸۱۰:۰۲:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۱۵
یک مشکل آلایندگان بیشتر بعضی ‌خودرو ها و مصرف بالای آن هاست. یک ضریب هم برای آن باید در نظر گرفته شود که رقابت در جهت خودرو کم مصرف باشد. کلا باید بنزین در سیاست کلان که شامل ترافیک محیط زیست و حتی کار و حمل و نقل دیده بشه. مثال ،روش های مالیاتی تشویقی برای جلب نیروی کار منطقه ای و محلی ،اجتناب می کنه از جابجایی های شهر به شهر و درون شهری حتی. در همین تهران هر روز صبح و شب کلی نیرو از شرق به غرب و غرب و شرق جابجایی دارن. کرج به تهران هم همین صورت و قزوین. البته آمار دقیق لازم است که چه مشاغلی
آرش۸۸۸۶۵۹۱۰:۰۲:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۱۵
اگر منظور اخذ ماليات بر دارايي ميباشد كه بحث آن اينجا نيست ارتباطي به كنترل مصرف و ... ندارد. ولي اشكالات اساسي طرح پيشنهادي اين است كه مثلا خودرو هيبريد بالاي 500 ميليون كه ااتفاقا مصرف سوخت بسيار كمي دارد و ممكن است مالك آن تردد كمي هم با آن در سطح شهر داشته باشد 5 ميليون تومان و يا بيشتر پرداخت نمايد و از سوي ديگر خودرو پر مصرف ارزان قيمت داخلي كه ممكن است بالاي 10 ليتر در هر صد كيلومتر دارد و اتفاقا مالك آن در سطح شهر مسافركشي ميكند كلا 500 هزارتومان پرداخت نمايد، آيا به نظر شما منطقي و منصفانه است؟! اينجانب راه هاي زير را پيشنهاد ميكنم: 1- در كوتاه مدت و مرحله اول فعال كردن كارتهاي سوخت براي جلوگيري از قاچاق 2- سرمايه گذاري براي جايگزيني خودروهاي پر مصرف و پر تردد (مثلا جايگزيني نيسان آبي با وانت هاي با مصرف بهينه) كه تفاوت مصرف و يارانه در ميان مدت منجر به بازگشت سرمايه خواهد شد 3- افزايش تدريجي و منطقي قيمت سوخت با برنامه از پيش تععين شده. مثلا براي شروع سهميه زيادي به خودرو ها داده شود و كم كم ميزان سهميه كاهش داده شود تا جامعه كم كم مصرف خود را مديريت نمايد
ناشناس۸۸۸۶۶۲۱۰:۰۵:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
خیلی نظر بی منطقی دادی، یکی از مشکلات کشور و بالا بودن مصرف بنزین گرانی خودرو به علت عوارض و مالیات های سنگین است که مردم مجبور به راندن خودرو های کم کیفیت و پر مصرف شده اند این پیشنهاد این وضع را بدتر میکند. با در نظر گرفتن اینکه هر لیتر بنزین 7-8 هزار تومان یارانه دارد و افرادی برای مصارف شخصی خود ماهانه صدها لیتر بنزین دود میکنند باید قیمت بنزین افزایش یابد و یارانه آن بین خانوار ها تقسیم شود نه اینکه به پر مصرف ها جایزه بدهیم
رضا۸۸۸۶۶۵۱۰:۰۷:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۵
اخوی چرا هذیان می گی ؟هدف عدم مصرف و حذف قاچاق است اگر شما روی خودرو مالیات ببندی مالک می گوید حالا که این همه پول داده ام پس بیشتر مصرف کنم مثل رستوران هایی که غذای بوفه عرضه می کنند بلعکس بر اساس چه منطقی می گویی با گران شدن مصرف کاهش نمی یابد؟آنقدر گران کن که دراوردن خودرو از پارکینگ صرفه اقتصادی نداشته باشد مثلا باید پول بنزین برای رفتن به سر کار بیشتر از حقوق روزانه شود مطمئن باش مصرف نصف می شود چون هنگام استارت زدن به خودرو تن رانندگان می لرزد.
وثوق۸۸۸۶۶۹۱۰:۰۹:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
یک روش دیگه: درآمدها و حقوق ها را بین الملی و مطابق متوسط حقوق جهانی ارائه کنید و بعد تمام یارانه ها را برداشته و تمام خدمات و اقلام را به فوم خلیج فارس ارائه دهید و مطابق متوسط دنیا مالیات بگیرید. ولی شماها در بند اولش اختیاری ندارید ولی بند دومش را مثل آب خوردن می تونید انجام دهید.
ناشناس۸۸۸۶۷۰۱۰:۰۹:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
هرکی ماشینش گرانقیمتر است و بیشتر مصرف میکند باید هزینه بیشتری برای مصرف بنزین دهد.
ناشناس۸۸۸۸۴۴۱۱:۱۷:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۱۵
چه ربطي به قيمت ماشين داره. اينطوري مردم به جاري ترغيب براي خريد يك ماشين هيبريد كم مصرف به سمت ماشين هاي ارزان پرمصرف ميروند. اگر منظور ماليات بر دارايي و يا ... كه بحث ان ربطي به بنزين ندارد به نظر من بايد كارت سوخت فعال بشه و در مرحله اول سهميه 120 ليتر هزارتومن و بيش از آ» بصورت پلكاني تا 5000 تومان
ناشناس۸۸۸۸۸۳۱۱:۳۹:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
برادر عزیز تقریبا تمامی ماشینهای گرون قیمت مصرفشسون از پراید و سمند و 405 کمتره.
ناشناس۸۹۱۰۴۸۱۲:۴۱:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۱۶
اما سرویس شون حدود یک میلیونی میشه
ناشناس۸۸۸۶۷۱۱۰:۰۹:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۱۵
چرا فقط به فکر پول گرفتن از مردم هستیم ایا نباید به فکر ایجاد و رونق تولید باشیم که بتونیم از درامد تولید و صادرات بودجه مملکت رو تامین کنیم بهترین راهی که همیشه به ذهن ما می رسه اینه که از چه چیز مردم می تونیم پول دربیاریم
سعید۸۸۸۶۷۸۱۰:۱۱:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
این پیشنهاد منطقی است یعنی هر که بامش بیش برفش بیشتر البته تاکنون در هیچ بخشی نتوانستن چنین کاری را اجرائی نمایند چون مرفهین در میان مدیران نفوذ بالائی دارند؟
اعتمادیان و رضایی۸۸۸۶۸۷۱۰:۱۴:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۱۵
ما موافقیم ...
ناشناس۸۸۸۶۹۳۱۰:۱۷:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۱۵
این روش نقص هایی هم دارد، ۱- نحوه قیمت گذاری مشخص نیست. فرض کنید فردی ۲۰۶ دارد که در بازار ۱۲۰ میلیون قیمت صفر آن است ولی به علت مدل قدیمی، تصادفات و روغن سوزی و ... عملا ۲۰ تومن هم خریدار ندارد. با چه مکانیزمی قیمت واقعی آن مشخص می شود؟ خود این مکانیزم قطعا کیفی است، علاوه بر تاسیس یک سازمان برای تعیین آن، می بایست چند سازمان دیگر تاسیس شوند برای اعتراضات در این حوزه. خود این مسأله یعنی هزینه، اسراف وقت مردم و.. البته به این مکانیزم ها باید چند مکانیزم دیگر هم اضافه کرد برای برخورد با افرادی که مالیات خودرو را در این حوزه نداده اند. این هم یعنی فشار بیشتر به اقشار ضعیف و ۲- افراد به کاهش مصرف تشویق نخواهند شد. نه تنها تشویق به کاهش نمی شوند، بلکه به علت مالیاتی که آن را در راستای بنزین میدانند عملا هیچ گونه صرفه جویی در این زمینه نخواهند داشت و اسراف هم خواهند داشت. ۳- تکلیف قاچاق سوخت چه میشود؟ دولت با استدلال قاچاق در حال سهمیه بندی است و عملا این طرح تاثیری بر قاچاق ندارد. البته سهمیه بندی بنزین به قدری بد است که نتایج آن از این طرح بهتر نخواهد بود!!!
محمد۸۸۸۶۹۴۱۰:۱۷:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۱۵
فکر بسیار خوبی است
ناشناس۸۸۸۷۰۳۱۰:۲۰:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
ببخشید ولی دولت روی همون ماشین 500 میلیونی حداقل 200 میلیون باج گرفته و قیمت جهانی چنین خودرویی حداکثر 20 هزار دلار هست. این 200 میلیون تومن یعنی طرف پول 50 هزار لیتر بنزین 4000 تومنی(نه 2000 تومنی) را پیش پیش داده که با فرض مصرف صدی ده برای خودروها معادل 500 هزار کیلومتر و با فرض سالی 30 هزار کیلومتر پیمایش معادل 16 سال میشه که بیش از عمر مفید خوردو هست! مشکل اینه که با سیاستهای داخلی و خارجی غلط هر روز تورم و فقر و بیکاری بیشتر میشه و درامد ارزی هم کاهش پیدامیکنه و دولت دنبال راه هایی برای جبران اون از جیب ملت هست و این راه تهش به ترکستان هست.
پرویز۸۸۸۷۱۰۱۰:۲۴:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۵
اول به جای تثبیت قیمت بنزین مقدار یارانه پرداختی تثبیت شود. یعنی بگویند هر لیتر بنزین چقدر یارانه میگیرد در نتیجه با افزایش یا کاهش قیمت بنزین قیمت ان هم تغییر پیدا کند در نتیجه چسبندگی تورم و قیمت بنزین از بین میرود . دوم مقدار یارانه در طی ۵ سال با نرخ ثابت کاهش یابد.سوم با اخذ مالیات از خودرو ها بر اساس قیمت به صورت کاهشی و مقدار مصرف بنزین و سال تولید به صورت افزایشی اقدام گردد.
ناشناس۸۸۸۷۱۸۱۰:۲۶:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۱۵
دستور مقام معظم رهبري اصلاح ساختار بودجه كشور بود اما سازمان برنامه و بودجه بر همان سبك و سياق قديمي است و كمبود بودجه را با ساده ترين كار يعني جيب مردم (افزايش قيمت بنزين ) پرداخت نمايد . برخورد نماييد با اين سازمان كه از دستورات تبعيت نمي كند .
ناشناس۸۸۸۷۲۲۱۰:۲۷:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۱۵
هدف از افزایش قیمت بنزین : کمک به حفظ محیط زیست حفظ ریه های مردم هست جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ملی است ارزآوری از محل صادرات بنزین مصرف نشده جلوگیری از استهلاک خودروهای مردم با استفاده از حمل و نقل عمومی است و . . . راهکار شما غیرکارشناسی است
سعید۸۸۸۷۴۰۱۰:۳۵:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
چند اشکال دارد استدلالات مقاله فوق اول _قیمت خودروهای ارزان باز هم افزایش می یابد (عادلانه نیست ) دوم _ این به کام پراید سازان خواهد بود(عادلانه نیست ) سوم _ ماشین های ارزان بی کیفیت الودگی هوای بالایی دارند (عادلانه نیست ) چهارم _ مصرف خودذوهای ارزان بالاست پس مصرف باز هم افزایش می یابد (عادلانه نیست پنجم_آمار تصادغات و کشته ها بار هم بالا می رود (عادلانه نیست ) _قیمت خودرو های بالای 500 میلیون یا تعرثه دولت شده 500 میبیون وگرنه کمتر از یک سوم قیمت ان بود (عادلانه نیست ) ششم _ احتکار خودرو مثل احتکار خانه نیست به علن پایین رفتن مدل ساخت ماشین یس از چند ماه روانه بازار می شوند وکسی خودرو راچند سال یرای افزایش قیمت احتکار نمیکند هفتم _هدف اصلی کاهش مصرف بنزین و ترافیک و الودگی هواست با سهمیه بندی معقول ان مصرف بیش از حد کنترل می شود و کسی هم که پولدار است باید ثیمت مصرف غیر متعارف خود را پرداخت کند دادن یارانه به راننده پر مصرف عادلانه نیست
ایمان۸۸۸۷۴۸۱۰:۳۷:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۱۵
اگر انصاف رو رعایت کنید بد نیست. این طوری نباشه که من که 206 با عمر 9 سال دارم دو میلیون مالیات بدم بعد یه ماشین یک میلیاردی دو میلیون و دویست مالیات بده.
ناشناس۸۸۹۴۹۰۱۵:۴۶:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
صاحب ماشین یک میلیاردی روز ترخیص ماشینش به اندازه ده تا 206 شما دولت از ایشان عوارض و مالیات گرفته
نوید۸۸۸۷۴۹۱۰:۳۷:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۱۵
با چه مکانیزمی از کسانی که مالیات خودرو را پرداخت نمی‌کنند، مالیات گرفته شود؟
ناشناس۸۸۸۷۷۶۱۰:۴۹:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
خسته نباشید با این پیشنهادتان. آنوقت می توانید به این دو سئوال جواب دهید: ۱ - فرق کسی که ماشین دارد ولی ماه به ماه آنرا بیرون نمی آورد و از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده می کند با کسی که هر روز چند ساعت از آن برای رفت و آمد به محل کار استفاده می کند چیست؟ ۲ - تمام مشکل خودرو در کشور بواسطه تعرفه های زیاد و غیر منصفانه آنهم به مدت طولانی سالها به خودروهای خارجی است که حتی مدلهای پایین و به قولی اقتصادی آنرا از دسترس مردم خارج کرده است آنوقت شما با پیشنهاد گرفتن عوارض بیشتر از دارندگان آنها می خواهید آنها را غیر قابل دسترس تر کنید؟ به جای این پیشنهاد روی این فکر کنید چطور سد واردات خودروهای کم مصرف - برقی - هیبریدی را می توان شکست تا هم مصرف سوخت کم شود هم آلودگی کم شود هم امنیت سرنشینان خودروها بالارفته تلفات و مصدومیتهای تصادفات کم شود و ...
ایده مجانی۸۸۸۷۷۷۱۰:۴۹:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۵
طرح خوبی نیست.همین الان هم قیمت خودرو قابل تشخیص نیست و دست دولت نامحدود باز می شود .بهتره مالیات بر مصرف ببندند یعنی از یک مقدار مصرف بیشتر بجز تاکسی بطور پلکانی مالیات گرفته شود.
مصطفی۸۸۸۷۷۸۱۰:۴۹:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
تو همه جای دنیا مالیات برمصرف گرفته میشه نه بر دارایی به صورت هرساله. کسی که ماشین گرون قیمت میخره همون ابتدا مالیات بالایی رو پرداخت میکنه چه دلیلی داره با اجرای سیاستهای پوپولیستی بخواین هرسال بخشی از داراییش رو ازش بگیرید. از طرف دیگه تعرفه واردات همینطوری بالای صددرصده چقدر بایدبه این مافیای خودروسازی امتیاز بدیم که خون ملتروبا پراید 50 میلیونی تو شیشه کنند. یارانه بنزین رو چیکار میکنین؟ بابت هر لیتر بنزین 6، 7 هزار تومان دولت داره یارانه میده که با هیچ عقل اقتصادی نمیخونه. کسی که با 405 داغون صدی 15 میسوزونه در مقایسه با کسی که هیوندا i20 داره و یک سوم اون بنزین مصرف میکنه چون ماشینش ارزونتره باید هزینه کمتری بده؟ جفتشون هم ماشینهای ساخت داخل هستن. مالیات باید بر مصرف باشه نه از دارایی اون هم سالانه
ناشناس۸۸۸۷۷۹۱۰:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۱۵
۶۰ لیتر سهمیه ۱۰۰۰ تومانی و آزاد لیتری ً۲۵۰۰ تومان تنها راه حل الودگی، ترافیک و کاهش قاچاق است . مسخره است کسی با ماشین ۵۰۰ میلیونی بنزین ۱۰۰۰ تومانی بزند و طلبکار فقرا هم باشد
ناشناس۸۸۸۸۷۶۱۱:۳۷:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
دقیقا بخاطر همینه که میگیم قیمت بنزین باید بر اساس تمکن اشخاص تعیین بشه وگرنه کی پراید و پژو و تیبا سوار میشه الا فقرا!تازه ماشین فقرا مصرفش خیلی هم بیشتر از ماشین اغنیا است چون تکنولوژیش پایینه
SMAH1۸۸۸۷۸۲۱۰:۵۱:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
این طرح یک ایراد دارد! ماشین ارزان قیمت زیاد می شود که این به معنی مصرف بنزین بیشتر و آلودگی بیشتر است. معمولا ماشین های گرانتر،بهینه تر هستند.
علی۸۸۸۸۰۹۱۱:۰۲:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۱۵
اخوی .. یک پیکان قراضه 30 ساله دارد و با سوزاندن 20 لیتر در 100 کیلومتر سرطان وارد حلق مردم می کند باید بابت این کار پاداش بگیرد و مالیاتی ندهد ولی کسی که یک خودروی روز یورو 6 و یا هیبرید دارد باید مالیات کلان بدهد تا ..؟ برادر این .. دولت نمی تواند نفت خام صادر کند،مجبور است فراورده از جمله بنزین صادر کند پس بالا یا پایین بروی بنزین و گازئیل 8 تا 10 هزار تومانی روی شاخش است چون گران کردن سوخت بهتر از چاپ پول بی پشتوانه است.
اردوان۸۸۸۸۲۰۱۱:۰۶:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۱۵
برادر گرامی آقای قادری این همه وقت گذاشتی و راهکار دادی من یه پیشنهاد چند خطی ارائه میکنم. بهتره دنبال این نریم که چرخ رو از اول اختراع کنیم. از مدل کشورهای موفق و باثبات اقتصادی الگو بگیرین. کشور رو به عنوان یه جزیره جدا از دنیا در نظر نگیرین. حقوق بر اساس کشورهای حوزه خلیج فارس و قیمت بنزین بر اساس فوب خلیج فارس محاسبه بشه. اینجوری نه قاچاق سوخت داریم که ضررش به دولت و در نهایت مردم میرسه. نه نیروی کار ایرانی به هزار دردسر از کشور خارج میشه که تجربه و تواناییشو در اختیار بقیه کشورها بذاره. حالا شماها مقاله در مورد سرانه مصرف بنزین و راه های کاهش اون بنویسین
ناشناس۸۸۸۸۲۱۱۱:۰۶:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۱۵
اگه فرهنگ دوچرخه سواری را ایجاد کنین و همزمان تبلیغ، یارانه و مسیرهای دوچرخه بگذارین مطمئن باشین تا سی چهل درصد مصرف سوخت میاد پایین. علاوه بر کاهش آلودگی، چاقی، استهلاک و فخرفروشی بواسطه خودرو
ناشناس۸۸۹۰۳۳۱۲:۴۵:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
بیشترین مسئله در شهرهای ما که مانع توسعه دوچرخه سواری میشه مهیا نبودن معابر شهری است در واقع خیابانها و کوچه ها و اتوبان های ما اصلا دوچرخه سوار را به رسمیت نمیشناسند!اگر معابر اصولی برای دوچرخه سوار اصلاح شود من خودم اولین نفر در استفاده از دوچرخه خواهم بود چون من یک عاشق محیط زیست هستم
ناشناس۸۸۹۴۱۹۱۵:۱۲:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
شما انگار که تا به حال اصلا سوار دوچرخه نشدی آخه شهری که روی کوهپایه ساخته شده و شمال تا جنوب حدود چندصد متر اختلاف سطح داره و سربالایی و سراشیبی زیادی داره معلومه که دوچرخه سوار نداره کشوری مثل هلند به علت مسطح بودن تعداد زیادی دوچرخه سوار داره
آرش۸۸۸۸۲۵۱۱:۰۸:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
طرح بسیار خوبی هست اگر به همین شکل اجرا بشه
ناشناس۸۸۸۸۳۸۱۱:۱۳:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
با سلام / خیلی پیشنهاد جالبی است . خلاقانه و مشکل گشا
شهاب۸۸۸۸۴۰۱۱:۱۴:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
در این دوران که کمر ملت زیر بار تورم خورد شده چطور دولت و نهادهای قانون گذار این فشار را با وضع مالیاتی جدید بیشتر میکنند. به آثار روانی این ایده و ایده‌های مشابه اغلب اندیشیده نمی‌شود. مردم خواهند گفت پراید 50 ملیونی را دولت 50 ملیون و 500 هزار تومان کرد. وانگهی قیمت روز چه صیغه ایست؟ قیمت کارخانه است؟ یا قیمت بازار؟ یا قیمتی که دلالان مشخص می‌کنند؟ اصلا تعیین قیمت روز ، خود به خود به رسمیت شناختن این قیمت حبابی نیست؟ و صد البته برای ضمانت اجرا باید قانون مجلس را هم داشته باشد. خب اگر به فرض مجلس قانون وضع کرد دولت باید در ابتدای هر سال قیمت روز خودرو را اعلام کند تا براساس آن مالیات بگیرد. یعنی دولت دو راه در پی خواهد داشت: یا قیمت روز را - که معمولا دست دلالان این صنف است- قبول می‌کند و به آن رسمیت می‌بخشد، و یا قیمتی خودسر وضع می‌کند که نه قیمت کارخانه است و نه قیمت بازار؛ یعنی نرخ سوم برای خودرو. تجربه‌ی دلار 4200 تومانی را که از یادمان نرفته. بنابراین فکر کنید چه بلبشویی راه می‌افتد! ضمنا به دنبال آن آیا بهانه‌ای برای بیمه گذار جهت افزایش نرخ انواع بیمه نامه‌ها نمی‌شود؟ آیا مبلغ دیه بالا نمی‌رود؟ هزینه‌ی خرید و فروش خودرو در دفاتر رسمی چطور؟ و همین طور زنجیر وار بگیر و برو.
فرهنگ۸۸۸۸۴۱۱۱:۱۶:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
در حال حاضر افزایش قیمت بنزین یعنی افزایش حداقل 40درصدی قیمتها در همه اجناس یعنی کوچکتر شدن سفره مردم یعنی افزایش دزدی بخاطر بی پولی یعنی فشار اقتصادی بی سابقه و............. اما کی هست که به فکر باشه!!!
ناشناس۸۸۸۸۴۷۱۱:۱۹:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
امیدوارم چاپ کنی استاد نویسنده لطفا برای شعور بازدید کنندگان ارزش بگذارید همین حالا هم شهرداری عوارض میگیره در سال که حدودن یک میلیون هست برای هر خودرو دولت هم عوارض میگیره قرار نیست هرجا جیب خالی شد مردم رو بدبخت کنید
مهدی۸۸۸۸۴۹۱۱:۲۱:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
یه کار بهتر هم میشه کرد در واقع دولت در حال انجامش هم هست به کشتار فقرا ادامه می دهیم و مردم رو با گرسنگی و فقر و نداشتن پول برای درمان بیماری ها و خودروهای بی کیفیت و سبک زندگی مثل حیوان و ازدواج نکردن و صاحب فرزند نشدن حذف می کنیم این طوری نه تنها فشاری به ثروتمندان فاسد نمی آید که مردم به التماس کردن هم می افتند و صدای کسی در نخواهد آمد و جامعه به آرامش خواهد رسید
ناشناس۸۸۹۱۳۴۱۳:۲۸:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۱۵
با کلیت نظر شما موافقم فقط اینکه فقرا از نظر تولید مثل مشکل ندارند
ناشناس۸۸۸۸۶۱۱۱:۲۹:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۱۵
اختصاص سهمیه یک لیتر به هر نفر در روز بهترین شیوه و نزدیکترین راه به عدالت است
ناشناس۸۸۸۸۶۳۱۱:۳۲:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۱۵
خیلی هم پیشنهاد بدی است سالی دومیلیون مالیات برای چی نه جاده خوب داریم نه خیابان خوب مگه چقد درامد داریم دولت بجای دست در جیب مردم کردن حقوق نجومی ندهد نفت حق مردمه تازه قیمت باید کمتر هم بشه
ناشناس۸۸۸۸۷۰۱۱:۳۵:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
30 لیتر اول 1500 تومان دوم 2000 سوم 3000 چهارمین سی لیتر 4000 همانطور بره بالا تا دهم میشه 10000 بیشتر از 300 ایتر در ماه لیتری بسیت هزار تومان نصف قیمت بنزین در امریکا
نیکان۸۸۸۹۵۱۱۲:۰۶:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
60لیتر اول 1000 تومان هر 60 لیتر به بالا بصورت پلکانی 500 تومان اضافه بشود
ناشناس۸۸۹۱۴۰۱۳:۳۰:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۱۵
500 کم 1500 خوب
ناشناس۸۸۹۱۵۷۱۳:۳۷:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۱۵
نصف امریکا؟ من حاضرم نصف حقوق کارگر امریکایی رو بگیرم بنزین بشه نصف قیمت اونا
ناشناس۸۸۸۸۷۳۱۱:۳۶:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
تنها متد عادلانه و عاقلانه اینه که سیستم ثبت اسناد و املاک با سامانه کارت سوخت کوپن بشه تا اینطوری هزینه بنزینی که به یک پراید سوار یا سمند سوار تحمیل میشه همپای بنزین لندکروزر سوار و مازراتی سوار نشه.خیلیا میگن خب اینطوری اونی که پورشه داره یه پراید هم میخره تا از بنزین اون استفاده کنه من هم میگه اگر اطلاعات هر شخص و اقوام درجه یکش در سامانه ثبت بشه جلوی این رکب زنی به قانون مسدود خواهد شد
ناشناس۸۸۸۸۷۸۱۱:۳۸:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۵
اصلا بهتره هر کی ماشین خارجی داره رو بندازین تو صندوق عقب و اتیش بزنین. این چه طرز پیشنهاد دادنه؟ دقیقا مشخص هست که پیشنهاد دهنده در آرزوی داشتن ماشین گرون قیمت هست و میخواد به هر طریقی خسارت به دارنده ماشین گرون قیمت بزند.
علی۸۸۸۸۸۰۱۱:۳۸:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
چراباید بنزین گران شود؟ ا- چون درامد مردم دلاری محاسبه می شود! 2- چون کاهش مصرف بنزین حتما باید صورت بگیرد ولو اگرسالانه یک میلیون خودرو به خودروهای کشور افزوده شود3- حتما بایددرامد های دولت افزایش یابد؟ 4 یارانه 45 هزارتومانی به 450 هزارتومان افزایش یافته است!یارانه 45دلاری شده 3دلار! با کدام منطق؟آیا می توان به صرف جلوگیری ازقاچاق بنزین گرانی رابه مردم تحمیل کرد !نمی شود برای حلی یک مشکل مشکل بزرگتری ایجاد کنیم .
ناشناس۸۸۸۸۸۸۱۱:۴۱:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۱۵
پرداخت مالیات اشکالی ندارد و بسیار هم خوب است اما به شرطی که سر از جیب آقازاده ها در نیاورد و خرج بزم و بریز و بپاش های نشست های دولتی ها و سفر های خارجیشان نشود
ناشناس۸۸۹۲۵۱۱۴:۰۴:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
احسنت
ناشناس۸۸۸۹۲۳۱۱:۵۶:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
اگر قرار است درآمد برای دولت بتراشیم، بهترین راه گرفتن مالیات از کسانی است که با فرار مالیاتی ثروتهای نجومی اندوخته اند. پیشنهاد شما به معنی ترویج تولید و مصرف ماشینهای ارزان و بی کیفیت با مصرف بنزین بسیار زیاد است یعنی هم آلودگی هوا و هم میزان تصادفات و مصدومین و کشته های بیشتر. در حالی که الان سیاستگزاری بیشتر کشورها بر ترویج ماشینهای کم مصرف برقی یا هیبرید است که هم برای محیط زیست بهترند هم ایمنی بیشتری دارند. بحث دیگر فشار به افرادی است که ماشینهای گران قیمت دارند، توجه داشته باشید که همین الان هزینه بیمه و احیانا تصادف این ماشینها بسیار بیشتر از ماشینهای معمولی است و مالیات و عوارض بسیار بیشتری هم از مالکان این خودروها گرفته می شود، خودروهایی که هم مصرف بنزین کمتری دارند، برای محیط زیست بهترند و البته ایمنی بیشتری دارندو به همین دلیل بسیاری از کشورها تخفیفهای گمرکی برای این خودروها درنظر می گیرند. البته در کشور ما دولت گمرکی بسیار سنگینی برای ورود این ماشینها درنظر گرفته که گاهی چند برابر قیمتی است که سازنده خودرو دریافت کرده است!
ناشناس۸۸۸۹۳۶۱۲:۰۱:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
این حرف شما اصلا کارشناسی و عادلانه نیست. کسی که کمتر از خودروی شخصی استفاده می کند و همیشه از وسایل نقلیه جمعی استفاده می کند چرا باید این همه مالیات بدهد.
ناشناس۸۸۹۰۱۱۱۲:۳۸:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۵
دوست من با افزایش قیمت بنزین و تورم عظیم تبعشدر عمل از جیب شما هم دولت سرقت خواهد کرد. دلتان را به استفاده کم بنزین و یا دلالی فروش بنزین مازاد -که از پیشنهادات عجیب دولت و نشانه اوج حماقت اقتصادیش است-چیزی دستتان را نخواهد گرفت. راه درست راهیست که همه دنیا میروند تعرفه ارزان خودرو ورود خودرو ارزان مدرن کم مصرف و حفظ جان و مال ملت به شرط گذشتن افراد خاص از منافع عظیم مالیشان از گروگان گرفتن جان ملت در تولید خودرو نا امن گران پر مصرف
ناشناس۸۸۸۹۳۹۱۲:۰۲:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۱۵
پیشنهاد بسیار چرتی میةباشد. من که سالی چند بار بیشتر از خودرو استفاده نمی کنم چرا باید هم اندازه کسی که هر روز از خودرو و بنزین دولتی استفاده می کند مالیات بدهم
ناشناس۸۸۹۲۵۵۱۴:۰۵:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۵
حالا که سالی چند بار بیشتر استفاده نمی کنی برو یک ماشین ارزان بگیر که مالیات کمی بدهی.
ناشناس۸۸۸۹۴۷۱۲:۰۵:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
این برنامه یعنی خود را فریب دهیم و بنزین 5 هزار تومان را هزار تومان بفروشیم .تا هم قاچاق شود و هم بی حد و اندازه مصرف گردد. کدام انسان عاقلی مالش را اتش می زند؟
ناشناس۸۸۸۹۹۵۱۲:۲۸:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
کلا تحلیل گران و مشاوران ما عادت به ارائه دادن راه حل های من در آوردی برای مسائلی که سالیان سال در دنیا حل شده است می باشند. از جمله همین راه حل
ناشناس۸۸۹۰۰۲۱۲:۳۳:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
بهترین راه این است که دولت مردان و افراد خاص از سود های چند ده میلیاردی خود از ایرانخودرو و سایپا دست بکشند و شریک در خون مردم نباشند در عوض با واردات ارزان خودروهای مدرن کم مصرف خارجی کاری که همه دنیا میکند هم جان مردم حفظ بشود هم سوخت صرفه جویی بشود هم اتلاف منابع صنعتی نشود. مشکل اینه که رانت قوی اینها برای جیبشان با بهانه های واهی نمیگذارند این امر رخ بدهد
محمد۸۸۹۰۴۱۱۲:۴۷:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
هر ماشین معمولی به طور متوسط سالی 15 میلیون تومن بنزین به نرخ آزاد مصرف میکنه و دولت 14 میلیون تومن بهش سوبسید میده. ولی این همه ی واقعیت نیست درواقع مصرف کننده داخلی با خرید هر خودرو به بیش از دو برابر قیمت واقعیش برای خودروهای خارجی و خیلی بیش از دو برابر برای خودروهای داخلی داره هزینه ی یک عمر مصرف بنزین به نرخ آزاد رو پرداخت میکنه و با آزادسازی نرخ سوخت درواقع مالکان خودرو دوباره مجبور به پرداخت این هزینه میشن. از طرفی آزادسازی نرخ بنزین یک الزام انکار ناپذیر اقتصادیه . یعنی بنزین باید بدون هیچ ارفاقی لیتری 12 تا 15 هزارتومن باشه. بنابراین تنها راه ممکن اینه که دولت پولهایی که از مالکین خودرو گرفته رو به یه طریقی بهشون برگردون و اون راه هم اینه که هر شخصی که خودرو داره ( هفده میلیون نفر) امتیاز خرید یک خودروی کم مصرف خارجی بدون مالیات و گمرکی رو داشته باشه و دولت هم موظف باشه خودروی فعلی اون شخص رو به قیمت روز ازش بخره و اوراق کنه. اینطوری دولت با همون پولی که سوبسید بنزین میداد میتونه ناوگان خودرویی کشور رو به روز و کم مصرف کنه ( ظرف سه چهار سال) . یارانه بنزین بطور کامل حذف میشه. مالکین خودرو ها هم کاملا راضی خواهند بود. البته که هیچ دولتی در ایران بخاطر منافع ...خودروسازان داخلی حاضر به این کار...
ناشناس۸۸۹۰۶۶۱۳:۰۰:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۱۵
در اینکه بنزین ارزونه شکی نیست در اینکه مصرف بالاست شکی نیست در اینکه یارانه اون توجیب اونهایی است که بنزین مصرف میکنن و کسایی که خودرو ندارن محرومن شکی نیست ولی در نظر بگیرید که ما در امد سرانه مون نسبت به سایر کشور ها کمتره و ما حمل و نقل عمومی مون واقعاً ضعیفه و مسئله دیگه مصرف بالای خودروهای داخلی که بهمون میفروشن ما زیر ساختهامون ضعیفه مثلاً در مورد ترافیک که کلی از بنزین ما رو میسوزونه بنظرم در مورد حل این مشکلات باید چاره اندیشی بشه والا مردم با مشکلات عدیده مواجه خواهند شد ...
ناشناس۸۸۹۰۷۴۱۳:۰۳:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
این آقا تخصص اظهار نظر بی مورد دارد و معلوم است خودش عوارض نمی پردازد و خبر ندارد که هم اکنون به قیمت جدید خودروها یک در صد بعلاوه مالیات افزوده میگیرند.در این کشور فقط بلدند به مردم اجحاف کنند.
تنسیم۸۸۹۰۷۵۱۳:۰۳:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
الان مثلا کسیکه پراید داره نمی تونه پول بیمه اش و پرداخت کنه بعد بیاد سالی 500هزارتومان مالیات بده؟؟؟ اصلا منطقیه ؟؟ بجاش بیان مالیات بر دارایی رو زیاد کنن کسایی که بالای شهر های گران قیمت میشینن و درامد های آنچنانی دارند به راحتی قابل شناسایی اند اما دولت محترم نزدیک ترین راه و جهت خرج کردنش پیدا می کند و اهنم جیب عامه ی مردمه
مهرداد رجبی۸۸۹۰۹۷۱۳:۱۲:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
بنزين ايران بسيار ارزان عرضه مي شود و سود ارزاني آن در حال حاضر نصيب جمعيت اندكي( دهك هاي هفتم، هشتم، نهم و دهم) از جامعه و قاچاق چيان آن مي شود. مصرف بی رویه و شاید بیهوده آن باعث آلودگی محیط زیست، کاهش سلامتی جامعه و هزاران بدبختی دیگر و افزایش هزینه های سرسام آور نظیر هزینه درمان بیماران سرطانی و قلبی و عروقی و ... می شود. بنزين يك فرآورده ملي است، و استفاده از آن حق همه ايرانيان است و نبايد اجازه قاچاق حتي يك قطره به كشورهاي همسايه داده شود. سوخت هاي فسيلي و فرآورده هاي نفتي ثروت هاي ملي متعلق به همه ايرانيان و آيندگان است، پس بايد بهينه و به جا مصرف شود تا مورد نفرين آيندگان نشويم. دولت روحانی و شاید هیچ دولت دیگری برنامه ای برای بهبود وضعیت کنونی ندارد؛ شاید ایجاد شرایط تحریمی و شاید کمبود منابع مالی و هزاران شاید دیگر باعث شود که دولت چاره اندیشی کند. نمایندگان مجلس بی جهت سنگ مردم را به سینه می زنند چرا که در دوره نمایندگی آنها شاهد تصویب قوانینی برای منافع مردم نبوده ایم، الان بیشتر بحث انتخابات نمایندگی و لج بازی بین حزبی مطرح است و بیشتر نمایش برای مردم است. باید ملی بیندیشیم و ایرانی عمل کنیم و دست از خود خواهی و منفعت طلبی شخصی برداریم. درباره مسائل بنزین باید برای ایجاد عدالت اجتماعی، جلوگیری از مصرف بی رویه و قاچاق آن و ایجاد منبع مالی برای توسعه کشاورزی گل خانه ای و آبیاری هوشمند و در نهایت ایجاد اشتغال جوانان باید : 1- بنزین را سهمیه بندی بر اساس نفر کنیم( اختصاص ماهیانه 20- 25 لیتر به قیمت 1000 تومان برای هر لیتر). با کمی صرف جویی هیچ خانواری از موضوع سهمیه بندی و واقعی کردن قیمت بنزین ضرر نخواهد کرد. 2- توزیع بنزین آزاد براساس کارت سوخت برای خودروهای شخصی( هر لیتر 7000 تومان) و قیمت هر لیتر براساس کارت جایگاه دار( 10000 تومان). 3- عرضه گاز طبیعی ( با قیمت فعلی ) و بنزین یارانه ای ( هر لیتر 1000 تومان) برای خودروهای عمومی ( انواع تاکسی های سنتی ، اینترنتی و اسنپ؛ سرویس مدارس و انواع سرویس و وانت بارها و ...). 4- همه خودروهای شخصی که خواهان همکاری در تردد بار و مسافر هستند می توانند با مراجعه به مراجع ذی ربط و انجام تعهد نامه اخلاقی و مالی و حقوقی ثبت نام کنند و از سوخت یارانه ای برخودار شوند؛ این امر باعث اشتغال عده بسیاری می شود. 5-دولت( وزارت نفت) می تواند باقیمانده بنزین تولیدی روزانه را با قیمت متوسط منطقه اي (به صورت ارزی) به کشورهای همسایه( پاكستان – تركيه – عراق – افغانستان- ارمنستان) صادر نمایید و منبع درآمد ارزی حاصل را صرف ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل عمومی(مترو در شهرهای بزرگ، اتوبوس های تندرو گاز سوز در شهرهای کوچک و مینی بوس گاز سوز یا ون در روستاها), سرمایه گذاری در صنایع فرسوده بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، مميزي و فرهنگ بهینه کردن مصرف انرژی در مصارف صنعتی, تجاری و خانگی؛ و صرف مدرن كردن روش هاي آبياري كشاورزي و باغداري و کشت های گلخانه ای در روستاها و شهرهای مستعد كند. بنابراین سهمیه بندی بنزین و واقعی کردن بنزین آثار مفید بسیاری خواهد داشت؛ مشروط به این که دست از منیت و خود خواهی و سودجویی شخصی برداریم؛ کمی به شرایط سخت مردم ایران و شرایط حاکم شده بر ایران بیندیشیم. مهرداد رجبی - دکترای انرژی
ناشناس۸۸۹۱۴۳۱۳:۳۰:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
سلام خداوکیلی باحقوق ماہ ۱۴۰۰ من اجارہ بدم حق شارژ بدم جریمہ راھنہایی رانندگی ،زوج فرد،طرح ترافیک،میریم سوپر مارکت ۵۰۰ تومن الکی خرج میشہ گوشت ومرغ کہ ۱۳ بدر فقط مصرف کردیم دکتر بیمارستان کہ کلن ہیج حالا نمیدونیم چیکار کنیم دولت از ما راضی باشہ ماکہ مہم نیستیم،این حقوقم بدیم بہش راضی میشہ،کارخونہ بیش از ۱۴۰۰حقوق نمیدہ میگہ بسم الہ تسویہ این زندگی ماست،
علی اقا۸۸۹۱۹۷۱۳:۵۰:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
سلام ، بهتر است همه قیمتها از نان بنزین آهن و...........همه و همه چیز آزاد و به قیمت منطقه برسد آنوقت برای هر ایرانی یارانه نقدی چند میلیونی هر ماه واریز شود و اینگونه نه قاچاق داریم نه قیمت ارز و طلا و ....و نه مشکلات هر روزه و نه بی کفایتی دولت و بانک و...
ناشناس۸۸۹۲۲۳۱۳:۵۷:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
یعنی همه بریم پراید سوار شیم تصادف کنیم بمیریم.خودرو ارزون . البته ارزون تر هم هست . ماشین های دهه هفتاد ...... دو میلیون تومان یعنی تقریبا ماهانه 160000 تومان مالیات بدهیم . خیلی زیاده . من اینقدر در طول ماه بنزین مصرف نمی کنم .
محمد۸۸۹۲۵۰۱۴:۰۴:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۱۵
ایده خوبی است ولیکن سهمیه باید باشد چون کم هزینه تر از صرف میلیارده ریال برای جلوگیری از قاچاق است مثلا ماهانه 150 لیتر به علاوه همین مالیات خودرو بر اساس ارزش.
ناشناس۸۸۹۲۵۶۱۴:۰۵:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۱۵
دولت باید جلوی قاچاق را بگیرد. نه اینکه هزینه ناتوانی خود را به گردن مردم بیندازد. دولت به چپاول از جیب مردم عادت کرده و مزه اش خوب به مذاقش خوش آمده است. در کنار بی کفایتی، گران کردن ارز و صادرات مایحتاج مردم از دیگر خیانتهای دولت در حق مردم است.
ناشناس۸۸۹۲۸۱۱۴:۱۰:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
پیشنهاد بهتر این است که خودروسازان داخلی تعطیل شوند و خودرو با قیمت مناسب و مصرف کم وارد شود و دولت از این خودرو وارداتی مالیات بگیرد نه در حد الان بلکه کمتر در عوض تعداد بیشتری وارد شود در این حالت هم دولت پول دریافت کردده و هم خودرو کم مصرف باعث کاهش مصرف بنزین میشود هم این همه سوبسیدی که به خودروسازان داده میشود قطع میشود و مجدد دولت منتفع میشود هم این همه بودجه برای درمان حوادث رانندگی میشود کاهش پیدا میکند و باز دولت منتفع میشود هم مردم ایران هم خود را همتراز سایر کشورها میبینند و امنیت روانی و اجتماعی ایجاد میشود
علی۸۸۹۳۰۱۱۴:۱۸:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
پیشنهاد خوبیه ولی از مردم نگیرند بروند از تولید کننده های خودروها بگیرند خودروهای داخلی را از تولیدکننده های داخلی و خودروهای خارجی را هم از محل همان 40 تا 100 درصد عوارض ورودی تامین کنند
ناشناس۸۸۹۳۲۵۱۴:۲۵:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۱۵
از نظر من دولت قابل اطمینان نیست چون سال به سال این یک درصد رو اضافه میکنه تا پول بیشتری گیرش بیاد
ناشناس۸۸۹۳۳۱۱۴:۲۹:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۱۵
فقط میدونم هیچی نظری ندیم بهتره چون هیچ فرقی نمیکنه هرکاری دوست داریدانجام بدین دستتونم دردنکنه فقط زودتر
ناشناس۸۸۹۳۳۵۱۴:۳۰:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
راهكار خوبيه اما كسي كه بابت ماشينش 400 ميليون پرداخت كرده بابت ماليات بخواد 4 ميليون بده واسش مبلغ چنداني نيست. رو كاهش مصرف سوخت هم تاثير نداره دولت با حذف كارت سوخت متاسفانه لطمات چند هزار ميلياردي مستقيم و غيرمستقيم به كشور وارد كرده و مجلس هم يا همنوا بوده و يا ساكت و منفعل و منزوي
امیر۸۸۹۳۶۹۱۴:۴۳:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
به فارسی سلیس: هر کی به اندازه جیبش کمک کنه به دولت تا توجهش از بنزین پرت شه ملت هر چی خواستن مصرف کنن! اگه چنددقیقه نخوایم فکرای بد بکنیم باید بگیم: دولت جاهای زیادی میتونست دست بذاره که براش پولساز باشه؛ اینکه رو بنزین دست گذوشته بخاطر اینه که با کاهش مصرف بنزین میشه: 1. جلوی تلفات سرمایه آیندگان رو گرفت، 2. قاچاق رو کنترل کرد، 3. آلودگی رو مهار کرد، 4. بودجه حمل ونقل عمومی رو تأمین کرد، 5. جلوی استفاده از خودروهای پرمصرف رو گرفت، ...
ناشناس۸۸۹۴۹۳۱۵:۴۷:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
واقعا فکر میکنی اگه بنزین رو دولت گرون کنه این کار ها رو انجام میده؟! پولش رو میخوره یه آب هم روش
ناشناس۸۸۹۳۸۱۱۴:۵۰:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۱۵
فرض مقاله (یعنی افزایش دادن درامد دولت) اشتباه و جای شک و سوال است. - چرا باید مردم تاوان افزایش درامد دولت را بدهند؟ مگر از سایر مالیاتها و عوارض چه خدماتی میگیرند؟ - چرا بجای افزایش درامد دولت، به کاهش هزینه ها توجه نمیشود؟ حقوقهای آنچنانی، وامهای کلان، فرایندهای زائد، تشکیلات اضافی، مدیران توصیه شده اتوبوسی و...
ابراهیم۸۸۹۴۰۳۱۵:۰۵:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
سلام طرح خوبیه ولی امکان ندارد اجرا بشه چون تمام زالوهای این مملکت چند تا ماشین میلیاردی دارن و عادتی هم به پرداخت مالیات ندارند و این طرح عین فوش بهشونه
ناشناس۸۸۹۶۴۵۱۷:۱۱:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۱۵
پیشنهادت اینه که دولت دستش را از این جیب در ان جیب مردم کنه، هرسال دلار میره بالا بعد بهانه قاچاق سوخت و اخر سر افزایش چند برابری و به طبع آن گرانی همه چیز، مالیات هم که جنابعالی میفرمایی جایگزین شود از شروع ساخت مونتاژ یا وارد کردن خودرو خارجی همینطور میگرن تا دست مردم برسه تا آنجا که قیمت خودرو در ایران چهار برابر دیگر کشورها میشه
بانکی۸۸۹۶۵۱۱۷:۱۳:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
لیتری 10 تومن باید بشه...بعدش مرد میخواد بره پمپ بنزین. از این ملت توسریخور تر نداریم، موندم چرا لیتری 10 نمی کنند؟ مرد نداریم؟؟
محمد۸۸۹۶۵۵۱۷:۱۸:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۱۵
اگر براي قاچاق سوخته چرا كارت سوخت رو فعال نميكنيد هر كارت شهرهاي بزرگ 200 ليتر شهر هاي كوچك 100 ليتر اضافه بر نياز ليتري 3000 تومن اسنپ و تاكسي و وانت 300 ليتر چرا با قاچاقچي ها برخورد نميشه- كي پشت ايناس چرا در جايگاه ها اجازه ميدن بيش از نياز بنزين بزنن
ناشناس۸۸۹۶۵۸۱۷:۲۰:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۱۵
از حقوق مدیر های نجومی بگیر ..کم کنند راه حله بهتریه
ناشناس۸۸۹۸۳۹۱۹:۰۳:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۱۵
بهترین راه حل حمایت از تولید خودرو آبسوز ی است که توسط مخترع ایرانی ساخته شده است.
محمد عوام۸۸۹۹۶۰۲۰:۱۳:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
پرداخت مالیات سالیانه برای خودروهای گرانقیمت سالهاست که در کشورهای توسعه یافته اجرا میشود
عوام۸۹۰۰۱۲۲۰:۵۰:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۱۵
فکر خوبیه ، جلوی قاچاق بنزین ارزون رو هم ....! چه ارز کنم ؟(همون ارز 15000 تومنی نه عرض و طول ).
امیر۸۹۰۰۲۹۲۱:۰۵:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
جالبه ،چه نظری ،رو چه اصولی مثلا اینو گفتی ،بده بگی دولت گمرک خودرو رو ازاد کنه خودرو کمک مصرف وارد بشه تا بجای این رقمی گفتی مصرف سرانه از نود میلیون لیتر به چهل و پنج میلیون لیتر برسه ،تا درامد دولت با این کاهش مصرف به سالی چهل نه هزار میلیارد تومن درامد برسه ،تا اینکه نظری بدی که فقط خودت طرفدارشی
ناشناس۸۹۰۱۵۶۲۲:۵۳:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۱۵
این طرح پیشنهادی خوب است. در کنار این لازم است کارت سوخت اجباری شود و در پایان سال میزان مصرف هر خودرو نیز بصورت درصدی در طرح نهایی مالیاتی ادعام و طرح جامع و عادلانه استخراج شود.
عسل۸۹۰۱۷۲۲۳:۰۱:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
روزی میرسه اگر در خیابان هم قدم بزنیم باید مالیات بدهیم
ناشناس۸۹۰۹۷۷۱۲:۰۵:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۱۶
الان همين روز هست شما شايد خبر نداريد زنده موندن و مردن دراين زمانه براي دولت ماليات دارد وعده هاي دوسال پيش آقايان روحاني و جهانگيري را يادم نرفته چرا براي وعده به هشتاد ميليون از تريبون هاي رسمي بااين ها كاري ندارند؟
ناشناس۸۹۰۱۸۷۲۳:۱۰:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
چرا فکر میکنید بنزین در کشور ما ارزان است؟ اتفاقا همه مالکین خودرو پول چندین سال مصرف بنزین خودروی خود را درهنگام خرید خودرو به صورت پیش پرداخت به دولت پرداخته اند. دولت باید سود این پول اضافه را سالانه به مالکین خودرو پرداخت کند .
ناشناس۸۹۰۲۳۹۰۰:۱۷:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۱۶
افراد بسیاری هستند که اتومبیل را جز در موارد ضروری بیرون نمی آورند. اما به اتومبیل نیاز دارند. این افراد اگر بنزین را به قیمت گرانتر بخرند به مراتب بهتر است تا مالیات سالانه بدهند. ضمن اینکه دولت یکبار مالیات بر ارزش افزوده که در حقیقت همان مالیات بر مصرف است از کلیه اتومبیلها میگیرد. بهترین راه حل 100 لیتر سهمیه و مازاد برآن مصرف کننده باید مالیات مناسب علاوه بر قیمت واقعی محصول را بپردازد. قیمت واقعی قطعا پائینتر از قیمت فوب خلیج فارس است.
ناشناس۸۹۰۵۸۶۰۸:۵۹:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۱۶
...خودرویی مثل تویوتا کمری با مصرف 6.5 لیتر و یا بی ام دبلیو با مصرف 4.5 لیتر و... اگرچه قیمت بالایی دارد اما به مقدار یک پیکان، یا سمند، پارس، رنو ال 90 مصرف سوخت ندارد. این طرح بیشتر یک شوخی .. است تا یک راه حل علمی. .. رفتار درست باید برمبنای میزان مصرف سوخت وسیله نقلیه باشد. اتفاقا مهمترین بهره مندان یارانه سوخت، مالکان خودروهای پرمصرف و بی کیفیتی چون وانت نیسان، پیکان، سمند، پارس، رنو ال 90 .... تولید داخل است. اگر برای مطالعه دقیق از کارشناسان ...
ناشناس۸۹۰۸۰۰۱۰:۵۹:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۱۶
این کار اسمش پول زور است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین