هانی‌زاده در گفت‌وگو با الف مطرح کرد؛ ادعاهای دروغین ترامپ درباره ونزوئلا/ احتمال ترور شخصیت‌های ونزوئلا توسط آمریکا/ نگرانی کاخ سفید از نفوذ روسیه و ایران در آمریکای لاتین برای چیست؟

گروه جهان الف،   3980214065 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: تهدیدات و مداخلات آمریکا اوضاع را در ونزوئلا بحرانی کرده و ادعاهای ترامپ درباره این کشور و موضوع حقوق بشر و ایجاد دموکراسی دروغین است، زیرا هدف آمریکا به زانو در آوردن همه نظام‌ها در آمریکای لاتین است.

ادعاهای دروغین ترامپ درباره ونزوئلا/ احتمال ترور شخصیت‌های ونزوئلا توسط آمریکا/ نگرانی کاخ سفید از نفوذ روسیه و ایران در آمریکای لاتین برای چیست؟

به گزارش الف، کشور ونزوئلا روزهای بحرانی را سپری می‌کند و تهدیدات و مداخلات آمریکا اوضاع را در این کشور بحرانی‌تر کرده است. با توجه به تشدید تنش میان کاراکاس و واشنگتن این سوال برای تحلیلگران ایجاد شده است که سرانجام کار چه خواهد شد و ترامپ و تیم افراطی‌اش چه اهدافی را از دخالت در ونزوئلا دنبال می‌کند؟

نکته‌ای که وجود دارد این است که ترامپ می کوشد تا کشورهایی که در برابر آمریکا سرتعظیم فرود نمی‌آورند را از گردونه خارج کند، کشورهای کوبا، نیکاراگوئه، ونزوئلا و بولیوی همواره در برابر توطئه‌های آمریکا ایستادگی کرده و این موجب نگرانی و نارضایتی رییس جمهور آمریکا و تیم افراطی‌اش شده است.

ترامپ مدعی شده است که سیاست‌های نظام‌های سوسیالیست در ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه موجب شده تا اقتصاد در این کشورها نابود شود در صورتی‌که این موضوع واقعیت نداشته و تحریم‌های نفتی و اقتصادی آمریکا این وضعیت را در ونزوئلا به وجود آورده است.

چندی پیش نیز، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که قصد دارند ائتلاف بزرگی را برای برکناری مادورو ایجاد کنند، دولت ونزوئلا نیز پنج پیش شرط را برای مذاکرات احتمالی همزمان با تشکیل یک گروه با حضور اتحادیه اروپا و اروگوئه ارایه خواهد کرد که «احترام به تمامیت ارضی ونزوئلا»،«‌احترام به حقوق ونزوئلا برای زندگی مسالمت‌آمیز»، «لغو تحریم‌ها»، «ایجاد مکانیزمی که دولت و مخالفان بتوانند اختلافات‌شان را با ابزارهای صلح‌آمیز حل و فصل کنند» و « عدم مداخله کشورها و دولت‌های خارجی در امور داخلی ونزوئلا» پیش‌شرط‌های دولت ونزوئلا است.

* هدف کاخ سفید از ماجراهای ونزوئلا چیست؟

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌المللی در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد تحولات اخیر در ونزوئلا و دخالت‌های آمریکا اظهار کرد: در واقع تیم دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا متشکل از پامپئو وزیر خارجه، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و بخشی از چهره‌های افراطی این کشور به دنبال این هستند تا آمریکای لاتین را از وجود برخی از رهبران استقلال‌نظر پاکسازی کنند و نظام‌هایی را که با سیاست آمریکا مشکل دارند از بین ببرند.

وی به دخالت‌های آشکار ترامپ در ونزوئلا اشاره کرد و افزود: ترامپ از مدت‌ها پیش سرنگونی نظام مادورو رییس‌جمهور منتخب ونزوئلا را در دستور کار خود قرار داده بود و از تمام ابزارهای خود در این راستا استفاده کرد. این در حالی است که با روی کار آمدن ترامپ، تحولات جدیدی بر منطقه آمریکای لاتین یعنی حیاط خلوت آمریکا اتفاق افتاد؛ از سویی کشورهایی مانند روسیه، چین و ایران همواره به دنبال منع گسترش نفوذ آمریکا در این منطقه هستند و از جهت حمایت این احزاب در تحکیم حکومت‌هایی که در مقابل آمریکا ایستاده‌اند، همواره حمایت کردند که این موضوع موجب نگرانی و نارضایتی ترامپ و تیمش شده است.

* سکوت سازمان ملل در مقابل دخالت‌های آمریکا

این کارشناس مسائل بین‌المللی همچنین به سکوت نهادهای بین‌المللی اشاره کرد و افزود: متاسفانه نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل نیز در مورد تحولات ونزوئلا و دخالت‌های آمریکا در این کشور سکوت کرده‌ است. اهداف آمریکا تسلط بر کشورهای کوبا، نیکاراگوئه، ونزوئلا و بولیوی است که در برابر توطئه‌های آمریکا ایستاده‌ان،  چراکه آمریکا خواهان استقلال و آزادی در این کشورها نیست؛ زیرا سبب می‌شود که رژیم‌های تابع آمریکا نیز از زیر یوغ واشنگتن خارج شوند.

* اگر دموکراسی در ونزوئلا وجود نداشت، چرا گوایدو رهبر مخالفان به عنوان نماینده و رئیس پارلمان انتخاب شد

هانی‌زاده تاکید کرد: آمریکایی‌ها از نفوذ روسیه و ایران در ونزوئلا نگران هستند و سعی دارند تا حکومتی دست نشانده خود را در آنجا روی کار بیاورند، این اتفاقات نشان دهنده این است که قانون جنگل در روابط بین‌الملل حکمرفاست و آمریکا هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ادعا می‌کنند که خواستار بازگرداندن دموکراسی به ونزوئلا هستند، در صورتی‌که اگر دموکراسی در ونزوئلا وجود نداشت، پس چگونه گوایدو که رهبر مخالفان است به عنوان نماینده و سپس رئیس پارلمان انتخاب شد.

* مادورو فردی استقلال طلب است؛ نمی‌خواهد کشورش به آمریکا وابسته باشد

وی ادامه داد: مادورو از طریق انتخابات با رای بالای مردم به ریاست جمهوری رسیده و اقدام گوآیدو در معرفی خود به عنوان رئیس‌جمهور اقدام نادرستی بود که متاسفانه از حمایت آمریکا هم برخوردار بوده است. مادورو فردی استقلال طلب بوده و نمی‌خواهد تا کشورش به آمریکا وابسته باشد، لذا چنین مواضعی موجب شده تا آمریکایی‌هایی از هیچ کوششی برای ساقط کردن نظام مادورو دریغ نکنند.

این کارشناس مسائل بین‌المللی تصریح کرد: آینده ونزو‌ئلا بستگی به قدرت مادورو دارد و باید بین دولت و ملت این کشور هم‌بستگی و وحدت وجود داشته باشد تا بتوانند در مقابل کارشکنی‌های ترامپ و دولتش بایستند. آمریکا از طریق جریان سازی رسانه‌ای و محاصره اقتصادی سعی دارد تا شرایط در ونزوئلا را ناامن کند. درست است که ونزوئلا با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ اما مقصر اصلی این موضوع دولت آمریکا است چراکه ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر نفت جهان است، ولی با تحریم نفتی از سوی آمریکا مواجه شده و همچنین میلیاردها دلار دارایی این کشور بیش از ده ساله که در بانک‌های آمریکایی مسدود شده است.

* هدف آمریکا به زانو در آوردن همه نظام‌ها در آمریکای لاتین است

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آمریکا در آینده ترور شخصیت‌های ونزوئلا را در دستور کار قرار دهد و از هر ابزاری برای سرنگونی دولت مادورو استفاده کند و آنچه درباره تحولات ونزوئلا می‌توان گفت این است که ادعاهای ترامپ درباره ونزوئلا و موضوع حقوق بشر و ایجاد دموکراسی ادعای دروغین است، زیرا هدف آمریکا به زانو در آوردن همه نظام‌ها در آمریکای لاتین است.

دیدگاه کاربران

نفوذ۸۸۷۰۱۹۱۲:۵۴:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۱۴
مگر قراره هست اونجا هم بریم نفوذ پیدا کنیم و بگین دشمن رو باید دور از مرز نگه داشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۸۸۷۱۰۷۱۳:۲۳:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۴
موضع بسیار ضعیف وزارت امورخارجه نسبت به فتنه آمریکایی کودتاچیان در ونزوئلا مایه شرمساری است. به‌جای اینکه کودتای عوامل آمریکا را به‌شدت محکوم نماید، دعوت به گفت‌وگوی سیاسی کرده است!
ناشناس۸۸۷۱۱۴۱۳:۲۴:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۴
یکی از دولتمردان آمریکا در مصاحبه خود گفته سیاست آمریکا براندازی ایران و ونزوئلا است در جواب این یاوه‌گویی باید گفت این آمریکا است که با 21 تریلیون دلار بدهی در مسیر فروپاشی قرار گرفته است خواب آمریکایی‌ها هرگز تعبیر نخواهد شد.
ناشناس۸۸۷۱۲۳۱۳:۲۶:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۱۴
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ایران در امور ونزوئلا دخالت می‌کند. این سخن چه راست باشد و چه دروغ اعتراف به شکست است. وی با این سخن اعتراف می‌کند که آمریکا دیگر ابرقدرت نیست و در ونزوئلا هم ایدئولوژی ایران همچون در یمن،‌عراق، سوریه و لبنان آمریکا را شکست داده است.
ناشماس۸۸۷۳۱۲۱۴:۲۳:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۱۴
همانطوری که ترامپ زیر توافقات اوباما با ایران زد رییس جمهوری دمکرات سال 2020 امریکا زیر تحریم های احمقانه ترامپ می زنه. تا کمتر از یکسال دیگه نه خودرو بخرین نه خانه.
ناشناس۸۸۷۳۶۰۱۴:۴۱:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۱۴
اگر از سیاست چیزی نمی دانی ایرادی ندارد ولی لا اقل سخنان تلویزون های فارسی زبان غربی را مانند طوطی تکرار نکن
ناشناس۸۸۷۵۱۱۱۵:۴۳:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۴
بر اساس گزارش سی‌ان‌ان ترامپ پس از گفتگوی تلفنی با پوتین لحن خود را کمی تغییر داده و جانب احتیاط را در پیش گرفته و در مصاحبه روز جمعه خود با شبکه "فاکس بیزنس" بر خلاف بولتون و پمپئو، دخالت روسیه در تحولات داخلی ونزوئلا را انکار کرد.
ناشناس۸۸۸۳۱۰۰۱:۰۲:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
نگرانی کاخ سفید از نفوذ روسیه و ایران در آمریکای لاتین برای چیست؟ چه نفوذی؟ .. سرنوشت مردم ونزوئلا به دست خودشان است.
ناشناس۸۸۷۰۲۹۱۲:۵۸:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۱۴
ترامپ به دستور صهیونیستها در حال آتش زدن کل دنیاست حتی اروپا هم ترسیده ازش
ناشناس۸۸۷۱۳۶۱۳:۳۰:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۱۴
پارس کردن اروپا در درگیری آمریکا و ونزوئلا علیه رئیس‌جمهور قانونی این کشور بیانگر این است که آنها نقش سگ دست‌آموز آمریکا را ایفا می‌کنند. از آن بدتر خوش رقصی روزنامه‌های زنجیره‌ای داخل کشور برای آمریکاست. البته وقتی کسی ریشه نداشته باشد خیلی راحت متکی به بیگانگان می‌شود.
ناشناس۸۸۷۰۴۵۱۳:۰۵:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۱۴
پدیده ترامپ محصول جنگ افروزی اسراییل در دنیاست
ناشناس۸۸۷۰۴۸۱۳:۰۶:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۴
ترامپ اخر سر به همه جا حمله میکند مخصوصا ایران و ونزوئلا حال هی بگید حمله نمیکنه
ناشناس۸۸۷۰۷۸۱۳:۱۶:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۱۴
ترامپ از ترس اسراییل حمله نمی کنه زیرا با شروع جنگ با ایران اولین جا اسرائیل از بین میره و بعد ایران به اروپا موشک شکلیک میکنه نگید اسراییل و آمریکا قدرت موشکی اند بلکه ایران هم قدرت موشکلی است و اسراییل نشان داده در مقابل خمپاره‌ های مقاومت نتونست دوام بیاره نمونش نیمه تمام گذاشتن سفر توسط نتانیاهو البته برخی می ترسند ولی ترس نباید داشت
ناشناس۸۸۷۴۲۷۱۵:۰۶:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۱۴
یانکی ها جرئت حمله به کشورهای قوی مثل ایران رو ندارند آنها فقط به کشورهایی ضعیفی مثل عراق و افغانستان حمله می کنند.
ناشناس۸۸۷۰۴۹۱۳:۰۶:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۱۴
اقایون ونزوئلا باز چه ربطی به ما داره؟ هزینه ونزوئلا را هم میخواهید بندازید گردن ما؟ این رو هم ما باید پرداخت کنیم؟ حضور در ونزوئلا را چطور می خواهی توجیه کنید؟ رفرادوم باید بشه واقعا این وضع مملکت مورد قبول اکثریت مردم نیست نیالز به قانون اساسی جدید هست
ناشناس۸۸۷۰۸۹۱۳:۱۷:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۱۴
شماها طرفدار کوروش و داریوش هستید اون وقت میگید ... مگر کوروش کشور گشایی نمی کرد به ما که رسید وا رسید از کوروش یاد بگیرید
ناشناس۸۸۷۲۳۷۱۴:۰۲:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۱۴
کورش اولویت را به مردم ایران میداد
ناشناس۸۸۷۴۹۸۱۵:۳۸:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۱۴
کوروش با ظلم مبارزه می کرد
ناشناس۸۸۷۵۴۹۱۵:۵۴:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۱۴
شما تندروها از جنگ برای خود پالون درست کردید تا بودجه بگیرید
ناشناس۸۸۷۴۰۳۱۴:۵۸:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۱۴
اگر ونزوئلا بدست امریکا بیفتد قیمت نفت به شدت کاهش می یابد و به ضرر ایران تمام می شود.
ناشناس۸۸۷۴۲۰۱۵:۰۳:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۱۴
برای تداوم کار دولت باید رفراندوم برگزار شود تورم افسارگسیخته شده مردم دیگه طاقت ندارند.
ناشناس۸۸۷۰۵۱۱۳:۰۷:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۴
هرجا که ایران نفوذ داره رو می خواد از بین ببره اخرشم میاد سر وقت ما
ناشناس۸۸۷۴۱۶۱۵:۰۲:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۱۴
امریکا هیچ غلطی نمی تواند کشورهایی مثل ایران و ونزوئلا و اوکراین از غربگرایان داخلی ضربه می خورند.
ناشناس۸۸۷۴۸۸۱۵:۳۶:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۴
ترسو
ناشناس۸۸۷۰۶۱۱۳:۰۹:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۱۴
ترامپ دروغ میگه ؟ وضعیت اقتصادی، سیاسی،اجتماعی ، نظامی و فرهنگی کشورهایی مثل ایران ، ونزولا، کوبا، کره شمالی کاملا داره نشون میده کی دروغگو هست کی راستگو
ناشناس۸۸۷۴۰۹۱۵:۰۰:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۱۴
50 میلیون نفر از مردم امریکا زیر خط فقر هستن و با کوپن زندگی می کنند ترامپ اگر راست میگه اول بفکر مردم کشور خودش باشد.
ناشناس۸۸۷۹۱۹۱۹:۲۲:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۱۴
50 میلیون کوپن؟ این حرف ها رو پای منبر کدوم پروفسور شنیدید و باور کردید؟
ناشناس۸۸۷۰۷۷۱۳:۱۶:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۱۴
برای ایران همه جوره نقشه کشیدن
ناشناس۸۸۷۵۸۱۱۶:۰۴:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۱۴
اره از داخلم یه سری دارن کمکش میکنن
ناشناس۸۸۷۰۸۱۱۳:۱۶:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۱۴
قدرت ها از جمله روسیه، از کشورهای دیگر مثل دستمال کاغذی استفاده میکنند. بعد از معامله نوکرانشان را لازم ندارند.
بانو۸۸۷۷۲۲۱۷:۱۳:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۱۴
احسنت.بهترین نظر.
ناشناس۸۸۷۰۸۲۱۳:۱۶:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۱۴
تحلیل درستی بود
ناشناس۸۸۷۱۱۰۱۳:۲۴:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۱۴
جالبه این کارشناس تورم ده میلیونی رو نمیبینه!!!!
ناشناس۸۸۷۲۰۴۱۳:۵۲:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۱۴
بولتون گفته اینجا قاره آمریکا نیم‌کره ماست و نه روس‌ها/ وقتی به اینا میگن احمق یعنی همین‌ مردک چطوری توضیح میده دخالتا و فضولیاشون رو توو منطقه ما.....
ناشناس۸۸۷۲۲۰۱۳:۵۷:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۱۴
چرا همه چیز را از عینک سیاسی می بینید ونزوئلا صادر کننده نفت است ولی تورمش رکورد گینس را شکسته مردم حق دارند دنبال وضعیت جدیدی باشند
علی۸۸۷۲۴۹۱۴:۰۷:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۱۴
نیکلاس مادورو راننده تاکسی و اتوبوس بوده ، حتی نتونسته دیپلم‌‌بگیره ، کارهای غلطش اقتصاد ونزوئلا را نابود کرده، صرفا دشمنی با امریکا دلیل خوبی برای حمایت از هر کسی نمیشه ، با اینکار چهره خودتون را خدشه دار میکنید
ناشناس۸۸۷۹۱۷۱۹:۲۰:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۱۴
مردم ونزوئلا روحیه ضد استکباری و ضد امپریالیستی دارند و اجازه کودتا به امریکا نمی دهند.
ناشناس۸۸۷۵۵۵۱۵:۵۶:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۴
مدافعان راننده کامیون وارد عمل شدن !
ناشناس۸۸۷۸۸۶۱۸:۵۲:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۱۴
جان پدرتون خرج این یکی رو هم نندازید گردنمون
ناشناس۸۸۸۳۲۶۰۱:۳۰:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۱۵
اینقدر سنگ مادورو را به سینه نزنید. مادورو رفتنی است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین