رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: بانک‌ها به بانک مرکزی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکارند

گروه اقتصادی الف،   3980207106 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی میزان بدهی بانک‌های مختلف به بانک مرکزی براساس محاسبات طراز دارایی‌ها را ١٠٠ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا تاجگردون در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد، گفت: فضای خوبی در قالب شورای گفت‌وگو و نشست‌هایی از این قبیل طی سال‌های گذشته شکل گرفته است و اینکه عیوب قوانین بیرون بیاید خود یک حسن است.

وی با بیان اینکه در سطح بندی آمایشی کشور باید یک تقسیم کار وجود داشته باشد، افزود: فارس ظرفیت زیادی دارد و باید نقش ملی خود را ایفا کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توقع نداریم استان‌های کوچک موتور توسعه کشور باشند، گفت: اما انتظار داریم استان‌هایی مانند فارس و اصفهان موتور توسعه کشور باشند و نداشته‌هایشان مرتفع شود.

تاجگردون به صادرات یک و نیم میلیارد دلاری توسعه صادرات نفتی فارس اشاره و عنوان کرد: این میزان درآمد نفتی در شرایط فعلی کشور عدد کمی نیست.

وی ادامه داد: شیراز و فارس قطب درمان کشور محسوب می‌شود و حجم زیادی از خدمات آن به اقصی نقاط کشور می‌رسد اما مشکلاتی در بخش زیرساخت‌ها دارد که در این جلسه مطرح شد. در این راستا بیمارستان میانرود شیراز کددار شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به پروژه راه آهن شیراز - بوشهر اشاره کرد و با بیان اینکه بعد ملی این پروژه می‌طلبد که همه نمایندگان برای اختصاص اعتبارات لازم تلاش کنند، گفت: انتظار داریم در استان‌ها سرعت عمل بالا رود و بازخورد آنها را به ویژه در بخش واگذاری‌ها شاهد باشیم.

تاجگردون در بخشی از سخنانش با بیان اینکه بعضی مدیران ما تمایلی ندارند پروژه‌ها را واگذار کنند، گفت: واگذاری پروژه به بخش خصوصی از ملاک‌های ارزیابی مدیران باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین میزان بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی براساس محاسبات طراز دارایی‌ها را ١٠٠ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

تاجگردون با بیان اینکه سال گذشته تجربه بخشودگی زیر ١٠٠ میلیون تومان داشتیم، گفت: بانک کشاورزی یکی از بانک‌هایی بود که بهره مناسبی از این حرکت برد.

وی به وجود ٢٥ میلیون پرونده زیر چهار میلیارد تومان و ١١٥ هزار پرونده بالای چهار میلیارد در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بخشودگی سود مرکب بانکی یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توان برای بانک‌ها و بخش‌های اقتصادی انجام داد.

تاجگردون با تاکید بر اینکه هر جا نیاز به اصلاح قوانین است ورود می‌کنیم اما در برخی قوانین مانند تجارت هرچه دست نزنیم بهتر است، اظهار کرد: حذف قوانین اضافی باید در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیدگاه کاربران

م۸۷۴۴۴۰۱۵:۵۷:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۷
روش حل پیشنهادی بنده : 1- تمام مدیران عامل و معاونتهای آنها و هیات مدیره و مدیران بانکها آنهایی که بیش از بیست سال سابقه کار دارند دیگر به هیچ وجه وام شخصی برای خود ندهید نصف این پول برمیگردد 2- در پایان سال 98 هر بانکی که در سال 98 بدهی جدید نداشته باشد و از بدهی های قبلی 20 درصد وصول شد پاداشی برای کل کارمندان بانک در نظر گیرند که باید معقول باشد 3- فقط مدیران را بچسبید که اهمال نکنند - تعامل نکنند - جفا نکنند - تبانی نکنند - خیانت نکنند - اختلاس نکنند
ناشناس۸۷۴۵۵۰۱۶:۴۱:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۷
چپاول برخی... از بانکها باعث این امر گشته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین