سعید قاسمی به دادسرا احضار شد/ توهین علی مطهری به مجمع تشخیص/ بی‌تاثیری عدم تمدید معافیت‌های نفتی توسط ترامپ

گروه سیاسی الف،   3980203140 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

سعید قاسمی به دادسرا احضار شد/ توهین علی مطهری به مجمع تشخیص/ بی‌تاثیری عدم تمدید معافیت‌های نفتی توسط ترامپ

توهین علی مطهری به مجمع تشخیص

علی مطهری در سخنانی عجیب به عصر ایران گفت: «اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام خیلی از خودشان رای ندارند یعنی استقلال فکر ندارند، اینها منتظر پیامی هستند، اگر اشاره ای شود همه اعضا موافق می شوند و اگر اشاره برعکس باشد همه مخالف می شوند. متاسفانه اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام استقلال فکر ندارند در حالیکه طبق قانون مجمع تشخیص بازوی مشورتی رهبری است و این افراد باید فکر ‌‌و مشورت بدهند نه اینکه خود منتظر اشاره ای باشند.»

این سخنان مطهری توهین‌آمیز است. علی مطهری از نظر سابقه سیاسی مانند فرزند برخی از اعضای مجمع است. او چگونه به خود اجازه می‌دهد درباره اعضای مجمع بگوید استقلال فکر ندارند؟ طبیعی است هرکدام از اعضای مجمع بنا به استدلال‌هایی موافق یا مخالف لوایح FATF هستند و کسی حق ندارد به آنها بگوید استقلال رای ندارند. شایسته بود علی مطهری استدلال مخالفین لوایح را نقد می‌کرد نه‌اینکه به ایشان توهین کند.

***

انتقاد همزمان روزنامه ایران و رجانیوز از قالیباف

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز یادداشتی درباره FATF منتشر کرد.یادداشت قالیباف بیشتر حامل این موضع بود که نباید در برخورد با مسئله FATF برخورد بله یا خیر داشت و باید تلاش کرد راه‌حل میانه‌ای را برگزید. 

بیشتر بخوانید:

FATF و چالش بله یا خیر

موضع قالیباف -که دوپهلو می‌نماید و البته نیاز به توضیح بیشتر دارد- باعث اعتراض و انتقاد همزمان روزنامه دولتی ایران و سایت رجانیوز -نزدیک به جبهه پایداری- شد. روزنامه ایران نوشت: «قالیباف اگر چه در همین چارچوب اذعان دارد که از کنار نهادهای بین‌المللی همچون کارگروه اقدام مالی هم نمی‌توان گذشت اما همچون احمد توکلی، دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حکم به آن می‌دهد که پذیرفتن توصیه‌های اف‌ای‌تی‌اف قطعاً به ضرر ماست. در حقیقت او پاسخ نمی‌دهد که در این الگوی جدید پیشنهادی، تکلیف ما نسبت به این کارگروه چیست؟ تبعات ناشی از نپیوستن به آن از کدام راه‌ها و توسل به چه ابزاری قابل جبران است؟ وقتی کانال تبادلات مالی ما با دنیا قطع باشد اینکه چه دیپلمات‌هایی در وزارت خارجه باشند، چه توفیری دارد؟ به نظر می‌رسد امثال آقای قالیباف که عمدتاً در اردوگاه مخالفان دولت مستقر هستند، همچنان با عینک سیاسی و جناحی به مسائل عمده و مبتلابه کشور نگاه می‌کنند و بدون آنکه پیشنهادهای جایگزین ارائه دهند، تنها حکم به مخالفت می‌دهند.»

رجانیوز هم نوشت: «این یادداشت را می توان محور اساسی اندیشه وی در خصوص سیاست خارجی دانست. قالیباف در این یادداشت روی دیگر ظریف است با ادبیاتی دیگر. محور بحث های وی در این یادداشت به FATF اختصاص داده شده است. وی در حالیکه در سراسر یادداشت خود از متضرر شدن ایران در صورت پیوستن به این گروه سخن می گوید اما با این وجود هم حاضر نمیشود به آن «نه» بگوید و به توجیه تراشی خود برای نه نگفتن به آن ادامه می دهد؛ گویی هم خدا را می خواهد و هم خرما را. تا انتهای این یادداشت هم موضع او به صورتی است که خواننده متوجه نمیشود بالاخره موضع وی در خصوص FATF چیست.»

مشاهده می‌کنید که هر دو رسانه از دو دیدگاه مختلف یک حقیقت را بیان می‌کنند و آن این است که قالیباف در یادداشتی که دیروز منتشر کرد موضع مشخصی در قبال FATF ندارد. البته خودش در این یادداشت گفته است که  بعدا موضعش را شفاف‌تر بیان می‌کند. باید منتظر بمانیم.

***

لغو دو سفر استانی رئیس‌جمهور

اعتمادآنلاین نوشت: «از چند روز قبل خبر رسیده بود که افتتاحیه نمایشگاه کتاب با حضور حسن روحانی، رییس‌جمهوری و در کتابخانه ملی برگزار می‌شود. روز دوشنبه اما ابتدا مکان برگزاری به نقل از برخی رسانه‌ها تغییر کرد و به خود مصلی منتقل شد و پس از آن در اواخر روز تاکید شد که رییس‌جمهوری به دلیل جلسات فشرده در این برنامه شرکت نمی‌کند.

امروز سه‌شنبه هم با توجه به اخباری که از گذشته درباره سفر رییس‌جمهوری به مناطق سیل‌زده وجود داشت، اخباری منتشر و براساس آن اعلام شد رییس‌جمهوری پنجشنبه به کرمانشاه سفر می‌کند.

خبر سفر روحانی به کرمانشاه را خبرگزاری «ایرنا» و به نقل از روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه منتشر کرده بود، اما پس از ساعاتی ضمن تکذیب این خبر، مطلب دیگری روی این رسانه قرار گرفت.

«ایرنا» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: «برنامه‌ریزی برای انجام یک سفر یا حضور رییس‌جمهوری در یک مراسم نیازمند «فرایندی جامع» است و اعلام عدم حضور در افتتاحیه نمایشگاه کتاب یا لغو سفر استانی در روزهای اخیر، خبرهایی بر مبنای اطلاع‌رسانی مراجعی به جز دفتر رئیس‌جمهوری است.»

در ادامه این خبر در توجیه دلیل لغو این برنامه‌ها یا تکذیب کلی آن تاکید شده است: «روحانی طی امروز و روزهای آینده جلسات متعدد و برنامه‌های فشرده‌ای دارد و ان‌شاءالله به زودی به استان‌های کرمانشاه و کردستان نیز سفر می‌کند. از طرف دیگر این منبع آگاه تاکید کرده است که اصحاب رسانه در نقل اخبار و مطالب به مراجع اصلی و مسئول آن توجه بیشتری داشته باشند.»

البته استاندار کردستان در گفت‌وگویی با «فارس» درباره دلیل لغو برنامه سفر رییس‌جمهوری به این استان گفته است: «براساس پیش‌بینی و اعلام هواشناسی، کاهش دمای 4 الی 8 درجه را در استان شاهد خواهیم بود و به همین دلیل به منظور رعایت حال مردم در زمان استقبال از رییس‌جمهور این سفر لغو شد.»

موضوعی که شاید علامت سوالی برای رسانه‌ها باشد این است که این منبع آگاه که با خبرگزاری دولت یا دیگر خبرگزاری‌ها صحبت کرده توضیحی نداده که در نبود سخنگوی دولت و ضعفی که در تعامل رسانه‌ها با دولت وجود دارد، مراجع اصلی و مسئول انتشار اخبار به دولت و شخص رییس‌جمهوری کجاست و رسانه‌ها باید با چه کسانی در ارتباط باشند تا اخبار درستی از برنامه‌ها به دست بیاورند.»

***

سعید قاسمی به دادسرا احضار شد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی جدید قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات سعید قاسمی که گفته بود در جریان جنگ خارجی بوسنی ایرانی ها با لباس هلال احمر اقداماتی را انجام می دهند، آیا در خصوص اظهارات ایشان هلال احمر و سپاه شکایتی داشتند ، گفت: علیه ایشان شکایت شده و به بازپرس ارجاع شده و در مرحله رسیدگی است و ایشان احضار شده و تحقیقات بدون اغماض و صلابت و قاطعیت انجام خواهد شد و ما با عنایت به اینکه فردی جرم عمومی انجام بگیرد ، اقدامات تعقیبی در مسیر ایشان در حال انجام است. سپاه و هلال احمر هر دو شکایت کرده اند و ایشان بایستی بیاید در برابر این ادعاهایی که مطرح کرده پاسخگو باشد.

توضیحات سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده فریدون، سعید قاسمی، دکل نفتی و درباره تخلفات سازمان خصوصی‌سازی

***

بی‌تاثیری عدم معافيت‌ها بر فروش نفت ایران

میثم شریفی درباره عدم تمدید معافیت از تحریم نفتی در روزنامه اعتماد نوشت: «تعداد بسيار كمي از كشورهاي معاف از اين امتياز استفاده كردند. به‌ طور مثال ايتاليا بعد از شروع تحريم‌ها از ايران نفتي نخريد چراكه مي‌دانست تا چند ماه ديگر بايد به سراغ فروشنده‌اي ديگر برود در نتيجه تمام تلاش خود را براي پيدا كردن فروشنده‌اي ديگر به كار بست. هر چند كه برخي از اين كشورها تا به امروز موفق نبودند و مانند يونان با واسطه همچنان از ايران نفت مي‌خرند و حتي براي دو ماه آينده نيز سفارش ثبت كرده است. عربستان و امارات شايد بتوانند حجم عرضه نفت در بازارها را به صورت اسمي افزايش دهند اما نمي‌توانند نياز بازار به نفت ايران را تامين كنند. با توجه به روش‌هايي كه وزارت نفت براي فروش در نظر گرفته به نظر نمي‌رسد، بود و نبود معافيت‌ها تغييري در فروش نفت داشته باشد.»

دیدگاه کاربران

رهامی۸۶۹۴۸۲۲۰:۴۴:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۳
بجای توهین پاسخ منطقی بدهید اگر دارید. تا الان اجرای آزمایشی fatf جز محدودیت ارزی و گرانی نتیجه ای نداشت. چرا پاسخگو نیستید؟
ناشناس۸۶۹۹۵۳۰۸:۳۶:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۴
این بچه آقازاده همیشه پس از چشمک زدن فتنه گران دست بکار میشه و به اسرائیل و آمریکا پاس گُل میده!
ناشناس۸۶۹۴۸۴۲۰:۴۴:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۳
مواضع امثال مطهری ، ارزشی نداره
ناشناس۸۶۹۴۸۹۲۰:۴۶:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۳
اروپا درباره تحریم نفتی ایران ابراز تاسف کرده و بر حفظ برجام تاکید کرد !! بزرگترین شانس غرب اینه که همزمان با ترامپ در امریکا ، ترسوها در ایران در راس کارند..
ناشناس۸۶۹۴۹۹۲۰:۵۴:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۳
حق با مطهری است ، بدون کوچکترین حب و بغض به قضیه نگاه کنید
ناشناس۸۶۹۵۳۲۲۱:۲۴:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۳
مطهری دقیقا درست گفته،هیچ توهینی نکرده،گفتن واقعیت در ایران توهین حساب میشه
ناشناس۸۶۹۵۳۳۲۱:۲۴:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۳
آیا مجلسی که در عرض 20 دقیقه خسارت محض برجام را تصویب کرد استقلال رای داشت ؟!
ناشناس۸۶۹۶۵۲۲۳:۱۹:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۳
علی مطهری از اسم پدرش سوء استفاده کرده و بدون شایستگی به اینجا رسیده حالا حتی حرمت پدرشو نگه نمیداره این فشل سیاسی هنوز نمیدونه برای فرار از جهل نباید به دامن شیطان پناه ببره
ناشناس۸۶۹۸۶۹۰۷:۱۸:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۴
احسنت. مجلس علی مطهری و اصلاح طلبان!!!
ناشناس۸۶۹۸۷۸۰۷:۳۸:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۴
اگر استقلال راي نداشت پس چگونه ظرف به قول خودتان 20 دقيقه اي تصميم گرفت ؟
ناشناس۸۶۹۵۳۸۲۱:۲۷:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۳
امیدواریم قوه قضاییه به توهین علی مطهری به مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدگی نماید تا حرمت ها حفظ بشود.
مجلس وکیل الدوله ها۸۶۹۶۵۱۲۳:۱۹:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۳
کف گرگی نزنه توهین پیشکش
ناشناس۸۶۹۸۵۴۰۷:۰۴:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۴
از کجا تشخیص میدی که اظهار نظر ایشان توهین بود!!!؟؟؟؟؟؟
ناشناس۸۶۹۸۹۲۰۷:۴۵:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۴
چرا هر انتقادي فورا" توهين تلقي مي شود ؟ ايشان نماينده مردم است و هر چه تشخيص دهد مي تواند بگويد
پارس آباد۸۶۹۸۹۷۰۷:۴۸:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۴
علی مطهری و دوستانش در دولت و مجلس از بس بیکار هستند و هیچ کاری هم انجام نداده اند و به جهت اینکه شدیدا از چشم هوادارانشان هم افتاده اند از خدایشان هست که قوه قضائیه بیاید و اقدامی بر علیه اینان انجام دهد تا جیغ بنفش بکشند به نظرم بهترین واکنش در برابر مطهری اهمیت ندادن به حرفهایش است ولش کنید این یک سال را هر حرفی خواست بزند .
ناشناس۸۶۹۹۳۶۰۸:۲۴:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۴
موافق نیستم
ناشناس۸۶۹۵۴۰۲۱:۳۰:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۳
برجامی که روحانی و ظریف و جان کری تضمین اش کردند نتیجه اش دقیقا"هیچ بود حالا وای به حال FATF که هیچکس آنرا تضمین نمی کند !
ناشناس۸۶۹۵۴۳۲۱:۳۱:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۳
یعنی چی اصلاح طلبان هر جا میشه دم از احترام به مخالف میزنن و ژست میگیرن بعد به خودشون میرسه هرچی میخوان میگن... اون از برجان اینم از fatf...
ناشناس۸۶۹۵۷۹۲۲:۰۶:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۳
علی مطهری تابع هیچ اصولی نیست
ناشناس۸۶۹۷۷۲۰۰:۵۹:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۴
تابع حزب ادعا و حزب باد
ناشناس۸۶۹۶۱۸۲۲:۳۹:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۳
آیا آقای علی مطهری اگر فرزند شهید مرتضی مطهری و خویشاوند آقای علی لاریجانی نبودند امروز می توانستند در چنین جایگاهی حضور داشته باشند .
ناشناس۸۶۹۶۱۹۲۲:۳۹:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۳
اتفاقا عین حقیقت را گفته چون حقیقت را گفتن تلخ است
مجید۸۶۹۶۴۵۲۳:۱۳:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۳
از آتش خاکستر عمل میاد،حیف اون بابا که پسرش این باشه
پرویز۸۶۹۶۶۵۲۳:۳۴:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۳
مطهری فارغ از این که حرفش درست است یا غلط ادم شجاعی است.
ناشناس۸۶۹۶۹۷۰۰:۰۳:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۴
از راه های وزارت نفت ,نصف قیمت بازار فروختنه ایا این عزت ?
علی۸۶۹۸۳۷۰۶:۱۵:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۴
این آقا کلا منحرف شده وبیشتر سمت فتنه وغربی هاست
ظظظظظ۸۶۹۸۴۷۰۶:۵۶:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۴
فكر ميكنم كه همه بهتر ميدانيدكه مطهري إشراف بيشتري ازما به مسائل دارد
ناشناس۸۶۹۸۶۷۰۷:۱۷:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۴
مطهری مشکوک میزنه
ناشناس۸۶۹۹۰۳۰۷:۵۴:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۴
علی مطهری هم استقلال رای ندارد و منتظر اشاره تکرارچی ها هست.
ناشناس۸۶۹۹۰۵۰۷:۵۵:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۴
علی مطهری تو درست میگی فقط یادت رفت بگی مجلسی هم که او توش هستی چیزی به نام استقلال نیست لوایح و ...طبق لابیها و زد و بندها و بده بستانها تصویب و هیچ نگاهی به امنیت ملی وحفاظت از بیت المال و حق مستضعف توش نیست
از سار کاشان۸۶۹۹۷۶۰۸:۵۴:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۴
مطهری بدرد کشور میخوره و لیاقت نمایندگی مردم را دارد.
ناشناس۸۷۰۰۳۹۰۹:۲۷:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۴
هر کی خلاف نظر قماش اسلاحتلب باشه یا عقل نداره یا استقلال نظر!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین