واشنگتن پست: آمریکا امروز پایان معافیت‌های خرید نفت از ایران را اعلام می‌کند

گروه جهان الف،   3980202023 ۸۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه واشنگتن پست به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که واشنگتن روز دوشنبه پایان معافیت ۸ کشور برای خرید نفت از ایران را اعلام میکند.

آمریکا امروز پایان معافیت‌های خرید نفت از ایران را اعلام می‌کند

به گزارش فارس، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، یک سال بعد از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام، وزارت خارجه این کشور قرار است اعلام کند که همه کشورها مجبور هستند به طور کامل واردات نفت از ایران را به پایان برسانند یا از طرف واشنگتن هدف تحریم قرار گیرند. 

به گزارش این روزنامه آمریکایی، این تصمیم در راستای اعمال فشار حداکثری علیه ایران به منظور پایان دادن به آنچه که آمریکا رفتارهای مخرب تهران خوانده است، می‌باشد. 

واشنگتن پست به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد: روز دوشنبه صبح، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به رسانه‌ها اعلام خواهد کرد که از روز دوم ماه مه، واشنگتن دیگر هیچ معافیت تحریمی جدیدی به کشورهایی که پیش از این دارای معافیت برای خرید نفت از ایران بودند اعطا نخواهد کرد. 

نوامبر سال گذشته، وزارت خارجه آمریکا معافیتهای 180 روزه‌ای را به 8 کشور خریدار نفت و میعانات ایران ارائه کرده بود تا در این فاصله به دنبال منابع جایگزین غیر از نفت ایران باشند. این مهلت در حال به پایان رسیدن است و دوم مه 2019 تمام خواهد شد. 

واشنگتن پست می‌گوید که پایان دادن به معافیتهای تحریمی علیه ایران باعث پیچیده شدن بازار جهانی نفت خواهد شد چرا که بازارهای جهانی منتظر اعلام تصمیم ترامپ در زمینه تمدید یا عدم تمدید معافیتها است. 

مقامات آمریکایی مدعی هستند که اختلال در بازار نفت به دو دلیل حداقلی خواهد بود؛ اول اینکه در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا است و دوم اینکه پامپئو قرار است اعلام کند که کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی متعهد به ایجاد تعادل در بازار نفت هستند. ترامپ روز پنج شنبه در همین زمینه با «محمد بن زاید آل نهیان» شاهزاده اماراتی صحبت کرده بود. 

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش داد، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته است که ایده «واردت صفر» نفت از ایران توسط مایک پامپئو ارائه شده است. وی این سیاست را در هماهنگی کامل با رئیس جمهور پیش برده و همه گامهای آن در تماس نزدیک با ترامپ اتخاذ شده است.

این مقام آمریکایی همچنین گفته، به خاطر اینکه تصمیم عدم اعطای معافیتهای بیشتر قطعی شده است ما اکنون می‌توانیم سیاست «واردات صفر» را اعلام کنیم.  

این مقامات آمریکایی همچنین به اظهارات اخیر «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اشاره کردند که هفته پیش گفته بود، «اعطای معافیتها طی سال 2018 مناسب بود چرا که نگرانیهایی راجع به افزایش قیمت نفت وجود داشت. در سال 2019 اوضاع متفاوت است، ما پیش بینی می‌کنیم که عرضه بیش از تقاضا باشد و شرایط بازار بهتر است بنابراین می‌توانیم سیاست واردات صفر را پیش ببریم.»

اظهارات مقامات آمریکایی در حالی بیان می‌شود که قیمت جهانی نفت طی هفته‌های گذشته روند صعودی داشته است و برخی کشورهای خریدار نفت ایران به دلایل ویژگیهای نفت ایران و وابستگی به خرید نفت از ایران به دنبال مذاکرات فشرده با مقامات آمریکایی برای تمدید معافیتها هستند. 

وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن روز جمعه با اشاره به اهمیت خرید نفت از ایران تاکید کرده بود که توکیو تلاش می‌کند از تاثیر مضر تحریمهای آمریکا بر اقتصاد ژاپن اجتناب کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۶۶۳۹۲۰۹:۲۵:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۲
زمان تصمیم گیری بزرگ برای کشور فرا رسیده. امریکا رسما می خواد عدم صدور معافیت بیشتر برای واردات نفت ایران را اعلام کنه. خیلی ساده خواهیم بود اگر تصور کنیم پایان باز پرسی مولر و تبرئه ترامپ هیچ ارتباطی به تروریست اعلام کردن سپاه از سوی ترامپ و به صفر رساندن خرید نفت ایران ندارد. کیان میهن در خطر است. الان متاسفانه تمام قدرت در کاخ سفید و امریکا افتاده دست نتانیاهو و به نظر می رسد که شیخ حسن نصرالله هم متوجه شده که نتانیاهو هرگز حاضر نیست این فرصت را از دست بدهد و حتما می خواد با استفاده از توان ارتش امریکا در منطقه علیه حزب الله و ایران مستقیم وارد عمل شود. باید بسیار هشیار باشیم و به سوی نقشه ای که نتانیاهو برای درگیری بین ایران و امریکا کشیده نرویم.
ناشناس۸۶۶۵۲۶۱۰:۴۸:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲
لعنت و نفرین بر کسانیکه بخاطر منافع کثیف و خون آلود خودشون و بچه های خبیث تر از خودشون یه مملکت رو به نابودی میکشونن و دست گدایی و تن فروشی و وطنفروشی به طرف یانکی های جنایتکار دراز میکنن __________________
ناشناس۸۶۶۵۷۵۱۱:۰۷:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۲
احتمال داره که سردار سلامی برای بستن تنگه هرمز منصوب شده باشه
رضا۸۶۶۹۱۷۱۴:۰۷:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۲
خدا کنه اینطور باشه چون بعد اون همه مشگلات کشور برای همیشه حل میشه
ناشناس۸۶۷۱۱۲۱۵:۴۲:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۲
تنها وقتی شبپور جنگ به صدا در می آید مرد از نامرد تشخیص داده می شود! شهید چمران
ناشناس۸۶۶۵۸۷۱۱:۱۴:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۲
هیچ تردیدی در آغاز جنگ نداشته باشید. نشانه های آن از پارسال یک به یک آشکار شده بود ولی عده ای خوش خیال با تحلیلهای عجیب و غریب می گفتند جنگی در کار نیست. همین دو سه روز قبل حسن نصرالله هم با صراحت گفت احتمال زیادی وجود دارد که در تابستان جنگی فراگیر با اسرائیل رخ دهد. اسرائیل اکنون در بهترین موقعیت تاریخی خود برای تثبیت موجودیتش قرار دارد و اگر این فرصت طلایی را از دست بدهد بی شک دیگر رو به افول خواهد رفت.
ناشناس۸۶۷۶۰۳۲۰:۵۹:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲
"همین دو سه روز قبل حسن نصرالله هم با صراحت گفت احتمال زیادی وجود دارد که در تابستان جنگی فراگیر با اسرائیل رخ دهد" منظورتون خبر دروغ تکذیب شده که نیست؟ کی سیدحسن چنین چیزی رو به صراحت گفته؟
ناشناس۸۶۶۶۵۰۱۱:۵۴:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۲
ما کماکان چشم انتظاریم برادران عزیز تنگه هرمز را مسدود کنند و کار را یکسره نمایند
ناشناس۸۶۷۰۱۳۱۴:۵۳:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۲
تنگه هرمز بسته نخواهد شد .این حرفا شعاره.
ناشناس۸۶۷۱۱۰۱۵:۴۲:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۲
ما موقع جنگ کشتی های آمریکایی رو میزدیم،الان که جای خود داره
بینام۸۶۷۵۰۲۱۹:۳۹:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۲
بزار ببندن تا کارمون یکسره بشه
ناشناس۸۶۷۸۰۸۲۳:۵۳:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۲
بهتره امتحان کنیم اون موقع معلوم میشه . بسته میشه یا نمی شه.
میلاد حمیدی۸۶۶۷۰۴۱۲:۱۸:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۲
آمریکا در حال حاضر با ایران وارد درگیری نظامی نخواهد شد چون در این صورت ترامپ برای بار دوم رای نخواهد آورد. اگر بخواهد چنین اتفاقی بیفتد در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ خواهد بود که پنجاه درصد احتمال دارد در دور دوم درگیری نظامی شکل بگیرد که در این صورت آمریکا دنبال درگیری نظامی محدود و کوتاه مدت نخواهد بود. آن موقع عیار روس ها و چینی ها سنجیده می شود.
ناشناس۸۶۷۱۰۷۱۵:۴۰:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۲
اتفاقا ترامپ برای بار دوم در صورتی رای خواهد آورد که ایران را تضعیف کرده باشد چه از راه جنگ اقتصادی و چه از راه جنگ نظامی! ترامپ تصمیم گیر اصلی آمریکا نیست بلکه صهیونیستها تصمیم گیر اصلی هستند!
میلاد حمیدی۸۶۷۲۸۶۱۷:۲۸:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲
دقیقا به همین دلیل در دور اول جنگ نمیشه. چون ترامپ خودش تصمیم گیر نیست. و بعلاوه جنگ آماده سازی می خواد و مقدمه چینی که اینها در حال انجام هست. تضعیف سازی فاز اول اونهاست.اما اگر اراده خداوند بر شکست آنها باشد کاری از پیش نخواهند برد.
ناشناس۸۶۷۱۲۴۱۵:۴۷:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲
جالب بود البته فقط برای خنده !
ناشناس۸۶۶۳۹۴۰۹:۲۶:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۲
امریکا الان 18 میلیون بشکه نفت تولید می کند. 12 میلیون بشکه نفت خام و 6 میلیون بشکه میعانات نفت و گاز . اگر به صفر رساندن صادرات نفت ایران قیمت نفت را فقط ده دلار گران کند این یعنی تولید کننده های نفت امریکا که بزرگترین مالیات دهندگان امریکا هم هستند روزی دویست میلیون دلار سود بیشتری می کنند. از آنطرف متحدان امریکا یعنی عربستان و کانادا و نروژ و امارات و کویت همه سودهای دهها میلیاردی می کنند. روسیه هم که همه می دانند چه اندازه از گران شدن قیمت نفت خوشحال خواهد شد. از آنطرف چین و اروپا و آسیا هستند که باید حسابی بابت عدم همراهی با امریکا و ترامپ زیان ببینند و چون بیست تا سی میلیون بشکه نفت وارد می کنند بزرگترین سود را امریکا و دوستان تولید کننده نفت او و البته روسیه خواهد برد. از آنطرف امریکا ظرف دو ماه آینده یک میلیون بشکه خط لوله جدید در مناطق شیل نفتی خود وارد خط بهره بردای خواهد نمود و با این گران شدن نفت تولید نفت شیل امریکا به راحتی تا پایان سال 1.5 تا دو میلیون بشکه یعنی دو برابر صادرات نفت ایران افزایش خواهد یافت. ولی هنوز مسئولان ایرانی متوجه نیستند که دنیا عوض شده و خروج نفت ایران از بازار نه تنها امکان پذیر است بلکه ضروری این قدرتهای نفتی دنیا هم هست.
سرباز۸۶۶۵۱۲۱۰:۴۳:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۲
مطمئنی افزایش نفت به نفع آمریکاست؟؟؟؟ ولی نظر خود ترامپ چیز دیگه ای......
ناشناس۸۶۶۸۶۷۱۳:۴۰:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۲
پشتوانه دلار نفت هست نه طلا
مصطفی۸۶۶۶۷۹۱۲:۰۷:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۲
احسن به این همه بصیرت
ناشناس۸۶۶۷۲۵۱۲:۲۶:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۲
ای کاش صدا و سیما و مسوولان از خواب گران برخیزند با اون حرفهای کاملاً باطلشان در باب اثرات تحریم نفت ایران.
ناشناس۸۶۶۹۵۶۱۴:۲۹:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۲
ایران باید از اپک خارج شود وبه دنیا اعلام کند می خواهد به مدت نا معلوم نفتش را مجانی به کشورهای خواهان بدهد . وقتی قرار است ما نفت نفروشیم بهتر است دیگران هم نفتشان به فروش نرود !
ناشناس۸۶۶۴۰۶۰۹:۴۴:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲
صفر!.علی برکت الله
ناشناس۸۶۶۴۸۱۱۰:۲۵:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۲
خوشبحال روسیه صادرات نفت اش بیشتر میشه علی برکت الله
ناشناس۸۶۶۹۷۱۱۴:۳۹:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۲
چیه علی برکت الله راه انداختی روسیه رو شما به ریش دولت بستین وگرنه اگه به این دولت باشه مایل بود با غرب رابطه برقرار کنه . حالا هم که آمریکا اون روی خودشو نشون داده از چشم دولت می بینین
ناشناس۸۶۶۵۰۷۱۰:۴۱:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۲
مرگ بر نفت و میعانات گازی
ناشناس۸۶۷۵۹۸۲۰:۵۲:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۲
مرگ بر پیاز علی برکت الله
عابد سعدی پور۸۶۶۴۲۵۰۹:۵۵:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۲
چه میکنه این ترامپ !!!
ناشناس۸۶۶۴۳۹۱۰:۰۲:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۲
دیگه باید بریم سمت جنگ فایده نداره تعلل نمیشه مدام شعار داد تکلیف را باید مشخص کرد
ناشناس۸۶۶۵۲۱۱۰:۴۶:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۲
برای تعیین تکلیف قطعی و اینکه تکلیفنون مشخص شه و از بلاتکلیفی بیائیم بیرون ؛ بنده با جنگ موافقم 100 % علی برکت الله
ناشناس۸۶۶۴۴۰۱۰:۰۲:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۲
تیرخلاص به ملت ایران
ناشناس۸۶۶۵۱۳۱۰:۴۳:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲
در واقع تیر خلاص به رفیقامون که ما رو خیلی دوس دارن به خاطر پول
ناشناس۸۶۶۴۴۳۱۰:۰۳:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲
بهتر. باید اداره کشور بدون نفت رو مسئولین یاد بگیرن. مثل ترکیه و ژاپن
ناشناس۸۶۶۵۰۹۱۰:۴۲:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۲
دوست عزیز اینها اگر بلد بودن ما اصلا تو این شرایط نبودیم!
ناشناس۸۶۶۵۳۹۱۰:۵۲:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲
ترکیه و ژاپن
ناشناس۸۶۶۶۷۴۱۲:۰۵:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲
ترکیه و ژاپن دسترسی به بازار آزاد و تکنولوژی روز دارند. ما چی؟ میریم به سمت کره شمالی شدن .... هعییییی، آخه ما چه گناهی کردیم که همه جوونیم رو باید در مقاومت در برابر تحریم هایی بدیم که هرگز در به وجود آمدنشون نه نقشی داشتیم نه حق اظهار نظر داریم .....
ناشناس۸۶۶۹۰۳۱۴:۰۱:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۲
جوک میگی .امریکا ترکیه رو وزیراشو تحریم کرد داشت پولش نابود میشد ژاپن هم اگه امروز تحریم کنه یه هفته دیگه پولشون نصف میشه.
ناشناس۸۶۷۲۳۰۱۶:۳۹:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲
جوک را شما میگی. تحریم یا حتی جنگ و هر شوک دیگری فقط میتونه در کوتاه مدت موجب کاهش ارزش پول یک کشور شود و اگر رشد اقتصادی و نقدینگی متوازن باشد دوباره ارزش پول بر خواهد گشت.
ناشناس۸۶۶۴۴۵۱۰:۰۳:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۲
آماده شیم برای بستن تنگه هرمز علی برکت الله
ناشناس۸۶۶۴۵۱۱۰:۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۲
تیر خلاص به ملت ایران
ناشناس۸۶۶۴۵۶۱۰:۱۱:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۲
حالا وقتشه به وعده مون که همانا بستن تنگه هرمز است جامع عمل بپوشانیم
ناشناس۸۶۶۶۹۹۱۲:۱۶:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۲
شما ببند اون هم با دوتا بمب اتمی بازش میکنه
ناشناس۸۶۶۸۷۶۱۳:۴۶:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۲
فیلم هالیوودی زیاد نبین قشنگم بمب اتم تو اون منطقه یعنی بخار شدن اماراتی ها و عمانی ها که متحدان امریکان
ناشناس۸۶۷۰۵۷۱۵:۱۲:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۲
لزومی نداره بمب اتمی رو روی تنگه هرمز بندازه، یه جای دیگه میندازه، تنگه خودش باز میشه
ناشناس۸۶۷۴۶۲۱۹:۰۸:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲
مثلا تهران !
پیمان۸۶۷۰۱۵۱۴:۵۵:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۲
ایران هم با 10.000 تا موشک دوباره میبنده.
ناشناس۸۶۷۲۷۱۱۷:۱۱:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲
تاریخ مصرف بمب اتم تمام شده دوما بمب خوبه برای رفقای غربی شماها به بن بست رسده های سواحل تل آویو؟
ناشناس۸۶۶۴۶۶۱۰:۱۶:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲
مهم نیست آب که از سر گذشت چی یک وجب چه ده وجب نود و شش در صد ملت فقیر هستند و نفت در این همه سال توسط چهار صدی ها خورده شد..
امیر۸۶۶۴۶۸۱۰:۱۶:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۲
اگر آمریکایی ها فکر کرده اند که ما می ایستیم و نگاه می کنیم که جلوی چشم ما تانکر های نفتکش بروند و بیایند و ما نتوانیم نفت خود را صادر کنیم ؛ خیال باطلی کرده اند ؛ به قول معروف : دیگی که برای ما نجوشد بگذار ...
ناشناس۸۶۶۹۰۷۱۴:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۲
اونکه نگفته نفروش کسی نمیخره.
رضا۸۶۶۹۹۴۱۴:۴۷:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۲
یعنی می خواهد به ما بفهماند فلسفه قدرت و ابر قدرت یعنی چی پس کارهایی را می کند که کارتر و اوبامای بدبخت نکردند.به قول دوست ما اون که جلوی صادرات ما را نگرفته میگه دنیا یا آمریکا یا ایران خودتان انتخاب کنید که نتیجه این انتخاب را چند ماه بعد می فهمیم.
ناشناس۸۶۶۴۷۰۱۰:۱۸:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲
پس ما کی تنگه هرمز رو میبندیم ؟؟؟؟؟
ناشناس۸۶۶۵۲۵۱۰:۴۷:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲
وقت گل نی !!!
ناشناس۸۶۶۵۳۲۱۰:۵۰:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۲
ناو هواپیمابر خطرناکه حسن
ناشناس۸۶۶۵۴۵۱۰:۵۳:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۲
اول سیل بند رو ببندیم تا شهرامون زیر آب نره تنگه هرمز باشه سر فرصت
صادق۸۶۶۷۶۸۱۲:۴۸:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲
واقعا پاسخ به جایی بود
ناشناس۸۶۶۸۷۹۱۳:۴۷:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۲
اول باید دهن شما رو بست با چرندیات ابلهانتون فضا رو مسموم میکنید بعد به اونام میرسیم
ناشناس۸۶۷۱۲۹۱۵:۴۸:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۲
نبندیم دهانها را...
ناشناس۸۶۶۴۷۲۱۰:۲۰:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۲
قول میدم بعد از تحریم کامل نفت ایران ؛ عربستان و امارات نفت رو به بشکه ای 50 دلار برسونن
ناشناس۸۶۶۴۸۰۱۰:۲۳:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۲
بعد از قطع صادرات نفتمون باید آب ( ناشی از سیلاب ) صادر کنیم
ناشناس۸۶۶۴۸۴۱۰:۲۷:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۲
فقط یک مطالبه اگر ایران این بار هم تسلیم شود هم اعتماد مردم به سخنان مسوولین نظام ازبین می رود و هم آمریکا بیشتر و بیشتر از این حربه برای تحمیل نظراتش استفاده می کند و هدف اصلی آمریکا اول گسترش نارضایتی داخلی و دوم خروج ایران از برجام است .
رضا۸۶۷۰۰۸۱۴:۵۳:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۲
اخوی تعطیلی برجام چیه اون دنبال برگشت به زمان شاه است که 50000 مستشار و نظامی در ایران داشت هنوز نفهمیدی؟اگر هم درست عمل نکنیم بعید نیست که به خواسته اش برسد کما اینکه در جاهای دیگر دنیا رسیده است.
ناشناس۸۶۶۴۸۷۱۰:۳۱:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۲
صادرات نفتمون صفر میشه تنگه هرمز رو هم نمیبندیم سیل هم همچنان ادامه داره از برجام هم خارج نمیشیم
ناشناس۸۶۶۵۶۶۱۱:۰۰:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲
من که دیگه هیچ امیدی به زندگی ندارم فقط دنبال یک راهی برای رها گیری می گردم.
ناشناس۸۶۶۵۹۱۱۱:۱۷:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۲
بایستی از فرصت بدست آمده هرچه سریعتر در جهت اصلاحات ساختار اقتصادی و اداری کشور بهره جست و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مد ظله العالی کشور را از صادرات نفت بی نیاز نمود. به پتانسیل های واقعی موجود در کشور شامل جوانان تحصل کرده و نخبه کشور به معنی واقعی بها داد و به ضرورت اصلاح اقتصاد و مدیریت کشور پس از گذشت بیش از یک قرن چه با غرب و چه بدون غرب تن داد و هزینه آن را پرداخت نمود . تا ایران و ایرانی بتواند یک بار دیگر هویت و اصالت واقعی خود را در جهان که ترکیبی از هوش ، زکاوت ، خلایقت ، هنر و سخت کوشی و تلاش است بدون نیاز به اقتصاد نفتی رانت پرور ، فساد آور و دزدپرور به خود و جهانیان ثابت کند.
ناشناس۸۶۷۱۴۶۱۵:۵۳:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۲
طبق تحقیقات علمی معتبر، هوش ایرانیان با متوسط 96 در رده 89 جهان قرار دارد. از خواب خرگوشی بیدار شو.
ناشناس۸۶۷۶۶۷۲۱:۵۴:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲
متوسط ۸۴ نه ۹۶!
ناشناس۸۶۶۶۰۳۱۱:۲۲:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۲
عربستان قرار است 2 میلیون بشکه به تولیدش اضافه کند و آمریکا هم علاوه بر افزایش یک میلیون بشکه ای می خواهد بخشی از ذخایر استراتژیکش را وارد بازار کند و این یعنی هم جبران حذف نفت ایران و هم کاهش قیمت نفت به زیر 65 دلار و در ضمن امکان حذف نفت لیبی و نزوئلا هم برای آمریکا فراهم میشود. سوخت در خود آمریکا ارزان میشود ولی کشورهای اروپایی و چین و هند و کره تحت فشار قرار میگیرند که البته توافق های تجاری و گمرکی آمریکا با آنها تا اندازه زیادی ضررهای آنها را جبران میکند. پس به زودی مشتریان نفت ایران دیگر انگیزه ای برای خرید نفت از ایران نخواهند داشت و ما می مانیم و ذخایر نفتی که به درد کشور نمیخورند! صادرات غیرنفتی هم کفاف هزینه های کشور را نمی دهد و گذشته از این، اصلا ارز آن به کشور برنمی گردد! ببین چه بلبشویی در اقتصاد کشور حاکم شده است!
ناشناس۸۶۶۶۵۸۱۱:۵۸:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۲
پیش بسوی دلار 25 هزار تومنی
پیما۸۶۷۰۲۶۱۴:۵۸:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۲
کثیف تر از ترامپ امثال این دلال ها هستن که از آب خون آلود ماهی میگیرن.
محمد۸۶۶۶۸۳۱۲:۰۸:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۲
برا ما هم هیچ کاری ندارد اینقدر مرگ بر آمریکا می گیم تا ترامپ تسلیم شود
ناشناس۸۶۶۶۹۵۱۲:۱۵:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۲
نمی دانیم با خودمان لجبازی داریم یا با دنیای واقعی امروز؟ ولی هرچه بیشتر بر تنش و بحران با غرب اصرار میکنیم، دودش به چشم مردم و کشور و نسلهای آینده خواهد رفت.
سید حسام۸۶۶۹۴۰۱۴:۱۸:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲
عزیز جان این وضعیت نتیجه مستقیم ایده تنش زدایی و برجامه. نتیجه کوتاه آمدن به بهانه تنش زدایی، گستاخی طرف مقابله. این اصل مهم در همه علوم سیاسیه.
محمد۸۶۷۱۹۷۱۶:۲۲:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۲
شما که متخصص علوم سیاسی هستید میشه لطف کنید بگید وضعیت کنونی کره شمالی حاصل کدوم تنش زدایی هست ؟
ناشناس۸۶۶۷۶۷۱۲:۴۷:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۲
امیدواریم سپاه هرچه زودتر پاسخ ترامپ را بدهد
ناشناس۸۶۷۰۴۳۱۵:۰۵:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۲
حتما میده .
سید۸۶۶۷۷۱۱۲:۴۹:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۲
سیل از یه طرف، طوفان و یخبندان بی موقع از یه طرف، ملخ از یه طرف، اتحاد دشمن علیه ما از یه طرف، مسئول بی کفایت از یه طرف خدایا اینهمه بلا و مصیبت تاوان کدام گناه ماست؟
ناشناس۸۶۶۹۸۶۱۴:۴۵:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲
رانت. رشوه .ربا .دروغ.حقوق نجومی.گناه.معصیت.خوردن مال حرام.خداییش تو کشورهای دیگه این چیزا وجود داره؟
ناشناس۸۶۷۰۰۶۱۴:۵۲:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲
تاوان استفاده ابزاری از دین اسلام
ناشناس۸۶۶۸۳۲۱۳:۱۷:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲
تا حالا اقایون تحریم ها رو دور نزدن اما از این به بعد مجبورن اینکارو جدی تر بکنن.زمان احمدی نژاد که تحریم سازمان ملل بودیم دلار 3 تومن بود اون که خیلی بدتر بود ولی انجام شد.بشکه ای 2 دلار کمتر بدن میشه روزانه 2 ملیون دلار.هر دلالی رو تو دنیا وسوسه میکنه هر طور شده نفت روبفروشه. این مردک زورگو قمارباز رو باید سرجاش نشوند اشتباه نکنیم که از سوریه بدتر بلا به سر ما میارن.
رضا۸۶۷۱۱۹۱۵:۴۶:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۲
برادر باور کن آرزوی ما هم همین است .منتها بعد از به میان آمدن محک تجربه معلوم می شود که در کنار آنهمه شعار در عمل چند مرده حلاج هستیم.
فیروز۸۶۶۸۴۱۱۳:۲۱:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۲
نگران نباشید عزیزان دست اندر کاران ما هم بلدن چیکار کنند.طولی نمی کشد که تنگه را تنگش کنن و آمریکا را فیتیله پیچ کنن
بازنشسته۸۶۶۸۵۵۱۳:۳۱:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۲
تو رو خدا بسه دیگه داریم میمیریم
حسین حقانی۸۶۶۹۱۳۱۴:۰۵:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۲
مملکت رو بدن دست من همه مشکلات رو حل میکنم.
ناشناس۸۶۶۹۴۲۱۴:۱۹:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۲
صنعت توریسم تقریبا غیرقابل تحریم است و ارزآوری بسیار بالا و یکنواختی هم دارد.حتی میشد ویزای ورود به کشور را بصورت کارت به توریستها داد و در پاسپورتشان الصاق نکرد.
ناشناس۸۶۷۱۹۸۱۶:۲۲:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲
باید با هوشمندی اقدام کنیم. آمریکا مطمئن شده است که سعودی کمبود نفت ایران را جبران خواهد نمود! باید ببینیم چطور می‌توانیم این توطئه را با حداقل هزینه خنثی کنیم. باید با همه نیروهای داخلی مشورت کنیم. اتحاد رمز پیروزی بر این توطئه است.
ناشناس۸۶۷۵۷۸۲۰:۳۵:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۲
ما هم تمام کشورهایی را که با آمریکا مراودات تجاری دارند باید تحریم کنیم. بدانند که دوره بزن درروی گذشته و اگر بزنند میخورند.
ناشناس۸۶۷۶۸۹۲۲:۱۰:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۲
حالا وقت اینه که آقای روحانی نگذارد که بقیه هم نتوانند از خلیج فارس نفت صادر کنند طبق صحبتهای قبل ایشان
ناشناس۸۶۷۶۹۹۲۲:۲۰:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۲
مرگ یکبار شیون یکبار اعلان جنگ بکنید والله مردن بهترا این وضعیته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین