دادگاهی در کانادا رأی به ضبط دارایی‌های ایران داد

گروه جهان الف،   3980130028 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادگاهی در ایالت آلبرتای کانادا با صدور حکمی ضدایرانی، به قربانیان حادثه ۱۱سپتامبر آمریکا اجازه داد دارایی‌های ایران در این ایالت را به عنوان غرامت ضبط کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاهی در ایالت آلبرتای کانادا اخیراً حکمی علیه ایران صادر کرده که بر اساس آن خانواده‌های قربانیان حمله یازده سپتامیر ۲۰۰۱ در آمریکا می‌توانند برای ضبط دارایی‌های ایران در این ایالت اقدام حقوقی انجام دهند.

بنا به گزارش وب‌سایت «تلگرام»، طبق اسناد دادگاهی، یک دادگاه در ادمنتون، پایتخت آلبرتا، در تاریخ ۱۳ مارس (۲۲ اسفند ۹۷)، یک رأی ۷.۰۱ میلیارد دلاری علیه ایران، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی این کشور به ثبت رسانده است.

«داگ لنوکس» وکیل حقوقی شاکیان آمریکایی گفته است: «ثبت این حکم در آلبرتا به این معنی است که اگر دارایی‌های ایران در آلبرتا وجود داشته باشد، شما می‌توانید این دارایی‌ها را پیدا و ضبط کرده و از آن‌ها به عنوان غرامت برای قربانیان تروریسم استفاده کنید».

وی در توجیه این اقدام ضد ایرانی دادگاه آلبرتا مدعی شد: «کشور‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، حق ندارند با دموکراسی‌ها وارد مراوده تجاری شوند و انتظار این نوع واکنش‌ها را نیز نداشته باشند». به گفته این وکیل حقوقی، ایران برای دفاع از خود هیچ نماینده‌ای را به آلبرتا نفرستاده بود.

بر اساس این گزارش، دادخواست اولیه این پرونده ژوئیه سال گذشته مطرح شده بود که به موجب  آن از دولت ایران و برخی از نهاد‌های دولتی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، شرکت ملی نفت ایران، هواپیمایی ایران و بانک مرکزی این کشور به عنوان طرف شکایت یاد شده بود.

لنوکس می‌گوید «قانون اجرای عدالت برای قربانیان تروریسم» به عنوان نوعی تحریم تجاری عمل می‌کند و «اگر ایران بخواهد با شرکت‌های کانادایی تجارت کند - اگر بخواهد تعاملاتی تجاری در آلبرتا در رابطه با کسب دانش و تخصص در حوزه‌های صنعت نفت و دیگر حوزه‌ها داشته باشد... باید مدارک و شواهدی ارائه شود که این ادعا‌ها را رد کند».

وی همچنین افزود نمی‌تواند درباره اینکه اصلا دولت ایران در آلبرتا دارایی دارد یا خیر، اظهار نظر کند. اما نهاد امنیت عمومی کانادا فهرستی از اموال شناخته شده دولت ایران در کانادا را در وبسایت خود قرار داده بود که البته این فهرست نیز روز گذشته از دسترس خارج شده است.

در ۱۰ سال گذشته که فرایند حقوقی دادخواست گرفتن غرامت برای خانواده‌های قربانیان یازده سپتامبر به ادعای بی‌پایه و اساس نقش ایران در این حملات، آغاز شده، رأیی که دادگاه بخش جنوبی نیویورک در ماه اکتبر ۲۰۱۲ میلادی علیه ایران صادر کرد، نقطه عطف این دادخواهی به شمار می‌رفت.

قانون اجرای عدالت برای قربانیان تروریسم که در سال ۲۰۱۲ میلادی در آمریکا به تصویب رسیده  به قربانیان خارجی تروریسم اجازه می‌دهد تا در دادگاه‌های کانادا اقامه دعوی کنند و بر همین اساس، دادگاه‌های کانادا نیز اجازه دارند تا احکام خارجی صادر شده علیه سازمان‌های تروریستی و حامیان دولتی آن‌ها را به رسمیت شناخته و حکمی مبنی بر اجرای این آراء قضایی صادر کنند. با استناد به همین قانون، بعداً گروهی از خانواده‌های قربانیان یازده سپتامبر با استناد، دادخواستی را در دیوان عالی بریتیش کلمبیا در کانادا مطرح کردند.

این دادخواست در حالی در کانادا ثبت شد که گزارش کمیسیون تحقیقات در خصوص حوادث تروریستی یازده سپتامبر در آمریکا تأکید داشت که «هیچ شواهدی مبنی بر آگاهی ایران یا حزب‌الله از توطئه برای آنچه که بعدا به حملات یازده سپتامبر تبدیل شد، وجود ندارد».

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۶۳۱۹۶۰۹:۰۶:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
همین یکی را کم داشتیم از برکت بزرگان ما از زمین و هوا و از دور و نزیک برما می بارد
ناشناس۸۶۳۶۷۸۱۴:۰۷:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
واقعا این منفی که میدهید مفهومش چیست.مگر غیر از این است.سالهاست که غیراز تحریم وبلا ومصیبت نمیشنویم.
ناشناس۸۶۳۳۵۰۱۰:۴۹:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
میتوان اینجا رای به بازرسی کشتی های کانادایی در خلیج فارس داد ؛ تهدید الزاما لازم نیست اجرا شود ولی موازنه را تعدیل میکند.
ناشناس۸۶۳۴۲۶۱۱:۳۴:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۳۰
کانادا غلط زیادی کرده ، القاعده ساخت و تولید امریکاست و‌خودشان جوابگو هستند کثیف تر و پر‌رو تر‌از امریکا خودشه واقعا
ناشناس۸۶۳۴۹۷۱۲:۰۶:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۳۰
امریکا هواپیمای مسافری ایران رو میزنه بعد هواپیمایی ملی ما اسمش میره تو لیست تروریسم ! دزدهای ایرانی پولهای مردم رو میدزدن و میبرن بانکهای کثیف کانادا ، بعد بانکهای ما تحریم میشن ! میزان حماقت این کاناداییها در تقلید از امریکا و نوکری برای اسراییل دیگه به جاهای مضحکی رسیده !
ناشناس۸۶۳۵۰۲۱۲:۰۸:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۳۰
خوبه همه گزارشهای سیا تایید میکنه که یازده سپتامبر رو اتباع سعودی درست کردن ، تازه نقل قول موساد هم بماند که کل این بازی رو اسرائیل راه انداخت تا امریکا رو مجبور کنه به خاورمیانه لشگرکشی کنه ، اونوقت حالا غرامتش رو باید ایران بده !!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۸۶۳۵۰۵۱۲:۰۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۳۰
دیپلماسی لبخند و عقب نشینی های متعدد این جرات و جسارت رو به همه میده که از ایران به عنوان گوشت قربونی استفاده کنن
ناشناس۸۶۳۶۹۹۱۴:۳۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۳۰
جالب هست که اون ها این قدر راحت اموال ایران رو غارت می‌کنند آن وقت یک عده در ایران حتی لایسنس نرم‌افزار رو از اون ها در اوج بی‌پولی خریداری می‌کنند و میگن وجدانمون این جوری راحت‌تر هست
ناشناس۸۶۳۷۰۱۱۴:۳۷:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۳۰
ارتش سایبری سپاه باید بانک‌های کانادا رو حمله‌ی هکری کنه و تمام پول تاراج رفته رو پس بگیره. از امروز ..
ناشناس۸۶۳۹۳۵۱۷:۵۴:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۳۰
باید دادگاهی در ایران هم حکم به توقیف اموال کانادا بدهد و کشتی های کانادایی را هم که از تنگه هرمز و هواپیماهایی که از آسمان ایران عبور می کنند توقیف کنیم . همچنین برای زنده یا مرده قاضی دادگاه یک میلیون دلار جایزه تعیین کنیم. تمام شد حل شد چرا اینقدر سخت میگیرید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین