نماینده اهواز: شهر در محاصره آب است/ وزارت نیرو به هشدارها توجهی نکرد و استان به این فلاکت افتاد/ مردم داروندارشان را از دست داده‌اند

گروه سیاسی الف،   3980128093 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو به هشدارها توجهی نکرد آنها باید رهاسازی آب را به تدریج انجام می‌دادند پیش از این خروجی آب ۴۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب بود ولی یک دفعه ۲۵۰۰ متر مکعب آب رها شد و استان به این فلاکت افتاد.

نماینده اهواز: شهر در محاصره آب است/ وزارت نیرو به هشدارها توجهی نکرد و استان به این فلاکت افتاد/ مردم داروندارشان را از دست داده‌اند

جواد کاظم‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چهار شهر حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون اکثر روستاها زیر آب رفتند و بعضی محاصره شدند. اهواز هم از چهار جهت در محاصره آب است و جاده اهواز - اندیمشک نیز بسته شده است. در این مناطق مردم راسا ورود کرده و باعث شدند سیل‌بندها بسته شوند.

وی با بیان اینکه مناطقی از اهواز مثل عین دو، گلدشت و ملاشیه در محاصره آب قرار گرفتند، اظهار کرد: فاضلاب اهواز هم به دلیل کثرت آب وارد خیابان‌ها شده و امدادرسانی از نظر وسائل سنگین مثل بیل، لودر و سایر امکانات ناچیز است. ما باید شاکر مردم باشیم و از آنها تقدیر کنیم که ایستادند و نگذاشتند آب وارد شهرهای حمیدیه و سوسنگرد شود. برخی کشاورزان هم اراضی خود را تقدیم کردند و اجازه دادند زمین‌ها زیر آب برود ولی به شهرها آسیبی نرسد.

کاظم‌نسب اضافه کرد: لازم است وزیر جهاد کشاورزی هرچه سریع‌تر با اعزام هیاتی نسبت به برآورد خسارت کشاورزان، دامداران و باغداران و پرداخت غرامت آنها اقدام کند. مردم دار و ندار خود را از دست داده‌اند و با شرایط بدی مواجه هستند وسعت سیل و خرابی از همه جا بیشتر است و لازم است دولت و رییس جمهور هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت خسارت مردم اقدام کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باران پنج‌شنبه و جمعه می‌تواند برای استان خوزستان خطرناک باشد، ادامه داد: انتظار داریم تدارکات لازم در این باره دیده شود. مردم در اردوگاه‌ها نیاز به وسائل برودتی دارند و برای تامین وسائل بهداشتی، پوشاک، حمام و سرویش بهداشتی باید همتی صورت گیرد.

وی با انتقاد از وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو به هشدارها توجهی نکرد آنها باید رهاسازی آب را به تدریج انجام می‌دادند پیش از این خروجی آب ۴۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب بود ولی یک دفعه ۲۵۰۰ متر مکعب آب رها شد و استان به این فلاکت افتاد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۶۱۲۱۴۱۲:۵۵:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۸
کلا نمایندگان محترم همه چیز را به شکل فرصت برای تبلیغ می بینند ، مطمئنا اگر وزارت نیرو آزادسازی آب را انجام میداد و تابستان با مشکل کمبود آب مواجه می شدیم نمایندگان عزیز بهانه جدیدی برای حمله پیدا می کردند .
ناشناس۸۶۱۲۱۹۱۲:۵۹:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۸
کدام هشدار ها!! کدام مرجع تحقیقاتی هشدار داد؟! اعتراض کشاورزان به کم آبی هشدار نیست، کدام مرجع داخلی یا خارجی اعلام کرد که امسال مانند پارسال نیست و بارش ها سیل آسا است باید مخزن سد ها خالی باشد؟ یادتان هست پارسال به دلیل نبود آب چه خاموشی های طولانی در تابستان بود و چه بر سر دامداری ها و صنایع وابسته آمد؟ خوب بله با توجه به دوره خشکسالی آب را ذخیره کردند و وقتی کشاورزان آب بیشتر خواستند عنوان شد برای تابستان است ولی هشداری نبود، از زمان آغاز بارش ها هم خروجی با توجه به ورودی دائم بیشتر شد! سیل است و مدیریت نامناسب 30 ساله شرایط را بدتر هم کرده، ولی دیگر نیاز به فرافکنی .. نیست، هشداری داده نشده بود که نادیده گرفته شود! ..
رضایی۸۶۱۲۳۸۱۳:۰۶:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۸
وقتیکه انتصاب مدیران بر اساس شایسته گی نباشه وبراساس روابط انجام میگیره ، دیگه نباید انتظاری بیشتر از این داشته باشیم . به عنوان مثال شما سوابق مدیر.. را اگر نگاه کنید در ... یه کارمند معمولی بوده یه دفعه میشه مدیر ... بعد انتظار داری خوزستان زیر آب نباشه ،
ناشناس۸۶۱۲۷۱۱۳:۲۳:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۸
سوءمدیریت بیداد میکنه. امسال باران زیاد بارید اما بخش عمده تلفات و خسارات ناشی از سوء مدیریت بود. در شیراز کاملا عامل انسانی دخالت داشت در خوزستان استاندار به جای مصاحبه ... یک هفته زودتر اقدام میکردند وضع این نمیشد در آق قلا قبلاهشدار داده شده بود. از لرستان خبری ندارم اما حتم دارم آنجا هم ضعف مدیریت و عامل انسانی وجود داشته.
ناشناس۸۶۱۲۹۶۱۳:۳۲:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۸
این دولت سراسر بی تدبیری و مصیبت است.
ناشناس۸۶۱۳۷۶۱۴:۱۳:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۸
ای بابا یک کلمه از شما شنیدیم مثل دولت که تازه بعد از این سیل فهمید ایران کجاست چون... تازه یادشان افتاد که ایرانی هم هست ای بابا ایران ملتی دارد اگر رسیدگی میکردیم حجم حادثه اینقدر وسیع نمیشد ول کردیم مملکت را سالهاست حالا ببین چی شد
زنده رود۸۶۱۴۵۳۱۴:۵۱:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۸
و همچنین اگر شما آب را برروی فلات مرکزی نمی بستید شاید اوضاع به این شدت فلاکت بار نمیشد
ناشناس۸۶۱۴۷۳۱۵:۰۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۸
مگه شماها خواب بودین؟ پس چکاره اید؟
علیرضا۸۶۱۵۰۴۱۵:۲۶:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۸
تنها راه نجات خوزستان در آینده انتقال بخشی از آب کارون به فلات مرکزی ایران است. آب خوبه نه زیادش. چرا این نماینده های خوزستان و چهار محال با مقابله با طرحهای انتقال آب کارون، خوزستان را به این فلاکت رساندند. در حالیکه با انتقال آب بخش زیادی از ایران گلستان بود و همه استفاده می کردند و خوزستان هم پر آب و الان فصل درو گندم در خوزستان. ولی حالا نه فلات مرکزی کشور آباد و نه خوزستان آخه چرا؟
ناشناس۸۶۱۵۶۲۱۵:۵۹:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۸
شما نمایندگان مجلس در حوزه خوزستان هم به طرح تونل سوم کارون توجه که نکردین هیچ !! ، ... جلوی این طرح را گرفتین !!! هیچ کس به اندازه شما با مردم خوزستان ...
اهوازي۸۶۱۶۷۴۱۶:۵۹:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۸
ببخشيد شما نماينده اهواز در مجلس هستيد چرا از ابزارهاي قانوني نظارت بر مسئولين استفاده به موقع نكرديد؟ آيا ميدانستيد و بموقع اقدام نكرديد؟ و يا نمي دانستيد و حالا به شما گفته شده چرا بعنوان نماينده متوجه خطر نشده ايد؟. (آنهم شخصي مثل شما كه عضو سنديكاي كشاورزان استان خوزستان است و تخصص كشاورزي داردو عضو كميسيون كشاورزي مجلس است)
سید۸۶۱۹۷۴۲۲:۱۱:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۸
نمایندگانی که اکثرا در تهران و یا با هیئت دولت در خارج هستند مقصر اصلی هستند که بازدیدی از منطقه و گزارشات مردمی ندارند مثل نماینده آق قلا که گفت 35 ساله که گرگان رود لایروبی نشده حالا اینهمه سال بکنار این دو سه سال که نماینده بود چکاری کرد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین