با حاج‌کاظم ما چه میکنی آقای پرستویی؟!

گروه فرهنگی الف،   3980127073 ۱۰۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

حضور پررنگ پرویز پرستویی در فضای مجازی و بازنشر مطالب مختلف از سوی او باعث شد صفحه شخصی و مسیری که طی کرده را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

با حاج‌کاظم ما چه میکنی آقای پرستویی؟!

مهر نوشت: فضای مجازی محل مناسبی برای حضور افراد شناخته شده و ارتباط مستقیم آن‌ها با مردم است. جدای از اینکه این ارتباط و حتی بازخورد صحبت‌های این افراد در فضای مجازی بازتاب‌های زیادی دارد، می‌تواند مخاطب را با بخشی از شخصیت‌ها و روحیات این افراد هم آشنا کند. در همین چند سال گذشته بسیاری از صحبت‌های مخصوصاً هنرمندان و موضع‌گیری‌هایی که داشته‌اند، حتی واکنش‌های عمومی را برانگیخته است.

در این میان بدون شک پرویز پرستویی یکی از افرادی است که حضور در فضای مجازی بیشتر از اینکه پل ارتباطی میان او و علاقه‌مندانش باشد، باعث موضع‌گیری‌های تندی علیه‌اش شده است.

پرویز پرستویی نیاز به معرفی ندارد، همه ما او را می‌شناسیم. چه خودش و چه فیلم‌هایش را که همیشه جزو آثار به یاد ماندنی بودند، از حاج کاظم آژانس شیشه‌ای تا رضا مارمولک و حاج حیدر ذبیحی در بادیگارد. او آنقدر نقش‌های خوب بازی کرده و به قدری همان نقش‌ها را عالی ایفا کرده که همان یک حاج کاظم برای یادآوری‌اش کافی به نظر می‌رسد. همچنین برگزاری بزرگداشت‌های مختلف برای او نشان از جایگاه ویژه‌اش در خانواده سینما و میان همکاران و دیگر هنرمندان خبر می‌دهد.

اما جریان حضور این بازیگر کهنه‌کار در فضای مجازی تا جایی پیش رفته که در ارتباط با سیل اخیر کشور، بسیاری نسبت به حرف‌های پرستویی واکنش‌های تند نشان دادند و حتی شوخی‌های تلخی هم در ارتباط با حضور او در فضای مجازی کردند؛ از جمله اینکه «کاش کسی برای پرویز پرستویی صفحه اینستاگرام درست نمی‌کرد!» یا «کاش اوقات فراغت پرستویی کمتر بود!»

اکانتی با چهار سال قدمت

اولین پست اینستاگرام پرستویی برای ۱۱ فروردین ۹۴ است، یک عکس از هوای بارانی که متنی هم زیر آن نوشته نشده است. عکس‌های ابتدایی که در صفحه‌اش می‌بینیم، بیشتر خودش در نقش‌های مختلفی است که بازی کرده، در میان آن‌ها عکس‌های خانوادگی، عکس جایی که در آن متولد شده، حتی عکس‌هایی از همکارانش مانند عزت‌الله انتظامی که او را استاد بزرگ خطاب کرده است را می‌توان دید. در ابتدا بیشتر عکس‌ها متنی نداشتند یا توضیحاتی کوتاه در حد چند خط را شامل می‌شدند. مرحله بعد اضافه شدن پست‌ها و متن‌های مناسبتی بود؛ مثل روز کودک، بزرگداشت روز حافظ و شب یلدا.

بازنشر دردهای جامعه یا نشر بی امیدی؟

از اواخر سال ۹۴ بیشتر پست‌های پرستویی متن‌های طولانی داشت و عکس‌های سوزناکی که در فضای مجازی منتشر می‌شدند را در صفحه‌اش بازنشر می‌داد. در کنار آن‌ها عکس از فیلم‌ها با متن‌های پرمغزی که با یک جستجوی اینترنتی می‌توان پیدا کرد هم به پست‌ها اضافه شد. اما کم کم اظهار نظرهای این بازیگر کهنه‌کار سینما به سمتی رفت که بیشتر از اینکه بر اساس حقایق باشد، بازتابی از فضای مجازی و کپی ناشیانه‌ای از احساسات لحظه‌ای مردم شده بود.

این ماجرا از حدود یک سال و نیم پیش غلیظ‌تر شد، جایی که به نظر رسید پرویز پرستویی واقعاً بدون در نظر گرفتن اصل اتفاقات و تنها بر اساساً حواشی که بیشتر در فضای مجازی و گاهاً کاملاً اشتباه شکل گرفته بود، حرف‌هایی را باز نشر داد. حتی در چند مورد اشتباه او از غیرواقع بودن متن و تصویر منتشر و او مجبور به حذف آن‌ها شد.

سیل با پرستویی چه کرد؟

سیل روزهای ابتدایی سال باعث شد خیلی‌ها برای کمک به این مناطق بروند. در این میان پست‌های پرویز پرستویی واکنش‌های زیادی را در برداشت، از انتشار تصویر اجساد کشته شده در همان ساعات ابتدایی تا موضع‌گیری‌هایی که داشت باعث شد خیلی‌ها به او نقد کنند. اما نکته ماجرا به دو کامنت پر از عصبانیت و کینه پرستویی برمی‌گردد که به حضور روحانیون در محل سیل اعتراض کرده بود.

از برخی واکنش‌ها به این اتفاق می‌توان به صحبت‌های زیر اشاره کرد، بانوی ایرانی نوشته «پرویز پرستویی با کارهایش تمام تصورات در مورد خودش رو بهم ریخت!»

‏لامصب تو که زیر پتو می شینی و پست می‌گذاری و به حزب اللهی‌ها توهین می‌کنی چرا در همه فیلم‌ها نقش یک آدم حزب اللهی و بازی می‌کنی؟»

زنبق آبی هم گفته بود «آقای پرویز پرستویی می‌دونید چند هفته از سیل گذشته و شما نشستید در کنار خانواده و اپوزیسیون نظام و ملت شدید؟ مردم از تفرقه افکنی شما به ستوه آمدند درمان که نیستید حداقل درد نباشید. تا کی می‌خواهید در جهت اهداف دشمنان حرکت کنید؟ اگر مَردید بروید و بیل به دست کنار مردم باشید و اگر نیستید ساکت شوید.»

شهوت لایک گریبان‌گیر می‌شود

حالا دیگر این بازیگر سینما مدت‌هاست بدون در نظر گرفتن صحت حوادث و تأثیری که ممکن است روی مخاطبان داشته باشد، هر خبری را بازنشر می‌دهد. هرچه تصویر دلخراش‌تر و خبر دردناک‌تر باشد، برای بازنشر جذاب‌تر به نظر می‌رسد، دیگر شهوت لایک و دیده شدن در فضای رسانه‌ای آنقدر زیاد شده که مهم نیست چه چیزی منتشر می‌شود، مهم این است که صفحه خالی نماند و روزانه متن جدیدی در آن بالا رفته باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۵۹۰۹۹۱۰:۴۰:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
هر کس مثل شما فکر کند خوب است. وگرنه مسئله دار است!
ناشناس۸۵۹۳۵۹۱۳:۰۱:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
شما خودت همینطور هستی، هرکسی مثل خودت هست خوبه هرکسی مثل خودت نیست بده هست
ناشناس۸۵۹۴۲۲۱۳:۳۵:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
هر کس بر اساس منطق و حساب دو دو تا چهار تا حرف بزند، درست می گوید. حرف های پرستویی منطقی هستند.
ناشناس۸۶۰۲۵۵۱۹:۴۵:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
برو چند دوره منطق بخون پسر
ناشناس۸۶۰۲۲۳۱۹:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
پرویز خوب نیست فقط مدیر شبکه3 و رفقاش خوبن
ناشناس۸۶۰۲۲۸۱۹:۳۴:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
معیار رای و نظر اکثریته نیازی به رای گیری هم نیست همینجا نظرات یا مثبت ومنفی ها را نگاه کنی دستت میاد چه خبره هر چند از نظر شماها اکثریت اگر نظرشون با شما هماهنگ نباشه راحت انگ سعودی و یهودی و... بهش میزنید
ناشناس۸۵۹۳۷۰۱۳:۰۷:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
یک بار در رأی دادن مثل آقای پرستویی و دوستان سیلبریتیش فکر کردیم ، حاصلش شد گوشت 120 هزار تومانی . خواهشاً لطف کنید و بروید به هنرتون برسید.
ناشناس۸۵۹۴۳۴۱۳:۴۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
می خواستی فکر کنی و با درایت رای دهی. برو دعا کن که قیمتش بیشتر نشده.
ناشناس۸۵۹۴۸۸۱۴:۰۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
مثل مشایخی که گفت اشتباه کردم
ناشناس۸۵۹۴۹۴۱۴:۰۸:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
کاش به عقل خودت رجوع میکردی برادر و کسی را بدهکار نمیکردی آنوقت اگر گوشت 400 هزار تومانی را هم میدید میگفتی خودم کردم که لعنت بر خودم باد. خودمانیم واقعا به خاطر پرستویی رای دادی.
ناشناس۸۵۹۸۴۱۱۶:۳۲:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
من بخاطر هیچکس رای ندادم.
ناشناس۸۵۹۶۹۰۱۵:۱۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
ببخشید می شود بگویی تمسخر کمک کنندگان به سیل چه ربطی به تفکر دارد؟؟ واقعا متاسفم برای شما که کوته بینی اتان اجازه نمی دهد به یاری کنندگان صدمه دیدگان کمک کنید و حتی از شوربختی شماست که تمسخر هم می کنید من هم مانند شما و این پرویزخان عاشق لایک سعادت کمک کردن حضوری را نداشته ام به هزار دلیل بی جهت و بیخودی که همه ما در این گونه مواقع می بافیم ولی این قدر مانند شما نیستم که تمسخر و مضحکه آنانی که رفته اند کار کنند را تفکر بنامم
ناشناس۸۵۹۱۰۱۱۰:۴۱:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
پرستویی حرفهای مردم را بازتاب می دهد.
ناشناس۸۵۹۳۵۷۱۳:۰۰:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
مردم در لرستان و خوزستان هستند و در آب و گل ، یا سیلزده هستند و یا یاور سیلزدگان . نه در ویلاهای و آپارتمانهای گرم نرمشان . مردم دغدغه تنگی معیشت دارند. تنگی معیشت ، بلایی که دولت مورد نظر سیلبریتیها سر مردم آورد. آقای پرستویی و دوستان سیلبریتیش اول حسابشان را با مردم بابت انتخاب دولت ناکارآمد تسویه بکنند ، بعد ادعای زدن حرف مردم را داشته باشند
ناشناس۸۶۰۴۴۸۲۱:۵۹:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
تنگی معیشت امروز ادامه تنگی معیشتی ست که دولت دهم برای مردم ایجاد کرد و به سرعت در حال شدت یافتن بود. دولت روحانی فقط با سرگرم کردن غربی ها با برجام چند سالی عملی شدنش را به تعویق انداخت !
ناشناس۸۵۹۳۵۸۱۳:۰۰:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
مردم در لرستان و خوزستان هستند و در آب و گل ، یا سیلزده هستند و یا یاور سیلزدگان . نه در ویلاهای و آپارتمانهای گرم نرمشان . مردم دغدغه تنگی معیشت دارند. تنگی معیشت ، بلایی که دولت مورد نظر سیلبریتیها سر مردم آورد. آقای پرستویی و دوستان سیلبریتیش اول حسابشان را با مردم بابت انتخاب دولت ناکارآمد تسویه بکنند ، بعد ادعای زدن حرف مردم را داشته باشند
ناشناس۸۵۹۴۲۹۱۳:۳۹:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
این حرف ها را باید خطاب به مسئولان بزنی. آنها حقوق می گیرند که کارهای مردم را انجام دهند. اگر سهل انگاری نمی کردند، سیل خسارات زیادی نداشت.
کریم2۸۵۹۸۰۳۱۶:۰۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اره زیر پتو..
ناشناس۸۶۰۰۲۴۱۸:۰۲:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
خدا همه رو از شر اطرافیان بد نجات بده.
ناشناس۸۵۹۱۰۴۱۰:۴۳:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
سلبریتیهای بیسواد از عوامل این حال و روز وخیم کشور هستند.
ناشناس۸۵۹۳۳۴۱۲:۴۸:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
حسودیشون رو می کنی
ناشناس۸۵۹۴۰۰۱۳:۲۴:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
حسودی بیسوادیشون را ، یا حسودی بلایی که سر مردم آوردن؟
ناشناس۸۵۹۴۳۵۱۳:۴۱:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
حسودی محبوبیتش رو
ناشناس۸۵۹۶۳۱۱۴:۵۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
لابد محبوب کسانی که دیروز برای هدفمند کردن تحریمهای ایران با پمپئو دیدار کردن
ناشناس۸۵۹۹۰۰۱۷:۰۴:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
پرستویی با پمپئو ملاقات کرده؟! بلد نیستی چرا جواب میدی؟؟؟
ناشناس۸۵۹۴۳۶۱۳:۴۲:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
ملاک سواد از نظر شما چیست؟
ناشناس۸۵۹۸۲۴۱۶:۲۰:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
آقای پرستویی در شغل خود شخصیت های ماندگاری را مثل حاج کاظم و مارمولک و ... خلق کردند. شما چه گلی به سر این مملکت زدی.
ناشناس۸۵۹۱۰۵۱۰:۴۳:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
در این کشور همه آزادند که نظر خود را اعلام کنند. پرستویی هم نظرش را می گوید.
ناشناس۸۵۹۴۱۳۱۳:۳۱:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
ولی رئیس جمهور منتخب آقای پرستویی و دوستان ، حتی در جلسات کارشناسی هم به کارشناسان منتقدش اجازه اظهار نظر نمی دهد.
ناشناس۸۵۹۹۸۹۱۷:۴۷:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
همین آقای پرستویی تو مصاحبه هاش میگه از قضاوت درباره دیگری متنفرم اما خودش داره قضاوت میکنه که فلانی ریاکاره
ناشناس۸۶۰۰۴۷۱۸:۰۹:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
بعضیها اگر داعش سر یه نفر رو بزاره روی سینه ش میگن برای خودنمایی یه کاری کرده داعش سرش رو .... البته آزاد هستن نظرشون رو بیان کنن . و البته از قدیمیها شنیدیم احترام هر کس دست خودشه.
ناشناس۸۵۹۱۰۷۱۰:۴۵:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
رفتی گشتی تو میلیونها پست واکنش مردم، دو تا پست واکنش که باب میلته پیدا کردی ، به عنوان دلیل حرفات آوردی ؟ خیلی باحالی نویسنده.
چرا۸۵۹۱۰۸۱۰:۴۵:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
دموکراسی یعنی هر کس نظرش قابل احترام هست و به دیگری ربطی نداره
ناشناس۸۵۹۶۳۰۱۴:۵۱:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
با قسمت اول حرفت موافق هستم اما مگه میشه به کسی ربطی نداشته باشه؟ الان اگه کسی به شما یا اعتقادتون و.. گیر بده یا فحش بده( طبق منطق خودت ) باز هم به شما ربطی نداره؟ وقتی همه در یک کشتی نشسته ایم" به توچه " معنی نداره البته نوع برخورد هم خیلی مهمه
ناشناس۸۵۹۱۱۷۱۰:۴۹:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
نظر اینا اصلا مهم نیست،هرچی دوست دارن بگن
مهندس جنت شهری۸۵۹۱۲۲۱۰:۵۰:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
حرفهای پرستویی منطقی است ...شما دارید شانتاز میکنید...
ناشناس۸۵۹۴۵۳۱۳:۴۹:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
لابد فکر کرده همه ی طلبه ها مثل رضا مارمولک ریاکار و دروغگواند.نه داداش اون فیلم بود.اینا دارند جهاد میکنند.مثل دفاع مقدس که طلبه ها لباس رزم می پوشیدند ولی عمامه بر سر داشتند.یعنی معلومه که دنبال بهونه ست. اگه نمی یومدند می گفتند چرا نیومدندحالا که اومدند یه چیز دیگه میگن و تهمت میزنند.چرا هیچکس به تهمت زدن ایشون اعتراضی نمیکنه.مگه شما نیت افراد رو می دونید؟
ناشناس۸۵۹۷۱۰۱۵:۲۲:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
از زیرپتو خوب میشه نظر داد
ناشناس۸۵۹۱۲۳۱۰:۵۱:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
شما مثل اینکه متوجه نیستید که بین نقش بازی کردن در فیلم و زندگی خارج از فیلم تفاوت است. هنرپیشه در فیلم پول می گیرد که بر اساس سناریو رل بازی کند. آنچه که مهم و معتبر است، زندگی هنرپیشه در عالم واقعی است. پرستویی هم آنچه در عالم واقعیت به آن اعتقاد دارد را بیان کرده است. هیچ خرده ای به او نمی توان گرفت.
ناشناس۸۵۹۱۲۹۱۰:۵۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
حاج کاظم ربطی به شخصیت واقعی اقای پرستویی ندارد. پول گرفته و نقش بازی کرده و تمام! اگر اینجوری نباشه، بسیاری از بازیگران که نقش قاتل و جانی رو بازی می کنند رو هم باید با همان نقش ارزیابی کنیم؟؟
ناشناس۸۵۹۱۳۴۱۰:۵۵:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
نويسنده محترم به جاي پيگيري علت حادثه سيل و مذمت مديران بي مسئوليت به بازيگران و افراد سرشناس بند كرده ايد؟ مقصر هنرمندان هستند كه در مسيل جاده سازي كرده اند؟ تاراج كردن درختان و از بين بردن محيط زيست و ساختن سدهاي بدون كارشناسي كار هنرمندان است ؟ آقاي مدير بي مسئوليت جاي اينكه تا كمر در آب بروي و عكس و فيلم بگيري كارت را درست انجام بده
ناشناس۸۵۹۱۴۴۱۱:۰۳:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
بیراه نمیگن. اگه بی ریا هستن بدون امامه بیل بزنن.عکسها خودشون نشون میده و واقعیتهای جامعه.
ناشناس۸۵۹۶۰۲۱۴:۳۹:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
بدون عمامه و ناشناس میرن کمک، همین شماها میگید کجان چرا نمیان کمک، با عمامه میرن میگید ریا می کنند از کشورهای همسایه نیان کمک میگید وقتی نیاز داشتند ما کمک شون کردیم ولی الان که ما کمک نیاز داریم نمیان کمک، اگر بیان کمک میگید اینا چرا اومدن ما نمیخواییم سپاه مسیر راه اهن رو منفجر میکنه که سیل از شهر تخلیه بشه اول میگید اینکار اصلا هیچ تاثیری نداشته چون راه اهن نقشی در جمع شدن آب نداره بیخود اموال عمومی رو آسیب زدن، بعد که آب در اثر این انفجار از نصف شهر میره بیرون میگید اصلا راه اهن رو بد ساختن که باعث جمع شدن آب پشتش شده اینهمه پارادوکس و تضاد رو چطوری با خودتون حمل میکنید؟ واقعا شماها اگر بجای اینهمه کلیک و تایپ برای غر زدن و منفی بافی، هر کدوم یک دونه بیل دست میگیرفتید و میرفتید کمک الان آسفالتهای شهرهای سیل زده از تمیزی مثل آینه شده بود.
ناشناس۸۶۲۰۷۱۰۰:۰۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۲۹
به جای نظریه پردازی لطفاً اول خودت پاشو برو!
محسن۸۵۹۶۰۴۱۴:۳۹:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
سلبریتی بدون ریا بزن بیل بزنن!!! اصل ریا کار خود امثال پرستویی هستن
داود۸۵۹۹۳۴۱۷:۲۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
امامه از نظر املايي غلط است ، املاي صحيح عمامه است اگر يك روحاني به كمك سيلزدگان رفته بهتر است كه با عمامه برود زيرا اين كار تبليغ يك عمل ارزشي است و با ريا كاري زمين تا آسمان فرق دارد لذا حرف آقاي پرستويي اولا اتهام و توهين است و ثانيا فاقد منطق است
قاسم۸۵۹۱۴۶۱۱:۰۴:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
خدایا خودت همه ما را عاقبت به خیر کن.
ناشناس۸۵۹۱۵۲۱۱:۰۸:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
میگردن فوری کسی انتقاد کنه یک انگ و یا به نحوی سرزنش کنند آخر این چه رفتاریست شما دارید انتقاد هر چه نادرست هم باشد مخاطب آن را تشخیص میدهد شما کلا با انتقاد مشکل داریدو..
ناشناس۸۵۹۱۵۸۱۱:۱۰:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
پرویز راست گفته خوب
ناشناس۸۵۹۱۶۳۱۱:۱۲:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
حق با پرستوئیه
عمله بنا۸۵۹۱۷۰۱۱:۱۹:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اصلا بدون لباس رسمی بهتر میشه بیل زد و کار سریعتر و بهتر پیش میره .
ناشناس۸۶۰۰۰۵۱۷:۵۳:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اون بنده خدا اگر بدون عمامه بیل بزنه شما میای میگی پس موقع سیل روحانیها کجا هستن. هدفش این نبوده که خودش رو مطرح کنه, میخواسته به امثال شما بگه داداشِ من, روحانیت هم همه جا هست.
امیر۸۵۹۱۷۵۱۱:۲۳:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
مشکل از اونجایی شروع شد که کسانی که بلدند بهتر از بقیه به توپ لگد بزنند و بهتر از بقیه جلو دوربین بازی کنند شدند الگوهای جامعه! بدون کمترین سوادی
ناشناس۸۵۹۱۸۰۱۱:۲۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
کاملا صحیح فرموده اینها نظر من هم می باشد.
ناشناس۸۵۹۱۹۴۱۱:۳۵:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
حاج کاظم با پرویز ما چه میکنی ؟!!!!
ناشناس۸۵۹۲۰۰۱۱:۳۷:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
واقعا از این نقد غیر منصفانه در حق استاد پرستوئی متاسفم. چی شده که تمام سرمایه های اجتماعی رو قربونی میکنیم و تیشه به ریشه خودمون میزنیم ولی با این نوشتنها از ارزش ایشان کم نخواهد شد و دلی که با مردم باشد تنها نمیماند عزت پایدار.
کریم۸۵۹۹۰۶۱۷:۰۷:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
کسی که مردمی است همیشه در دلها می ماند نیازی نیست که او را با زور و پول در دلها جا داد.
ناشناس۸۵۹۲۱۷۱۱:۴۲:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
آه ها !! اما اگر همین پرستویی از دولت انتقاد های تند می کرد مورد ستایش وقبول شما بود !
ناشناس۸۵۹۲۳۲۱۱:۴۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
زنده باد پرستویی و افکار پرستویی
ناشناس۸۵۹۲۴۱۱۱:۴۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
کاش درون بعضی‌ها مخفی میموند ونمیشناختیمشون
ناشناس۸۵۹۲۵۹۱۱:۵۶:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
گر خواهی نشوی همرنگ رسوای جماعت شو. این ارزش داره نه موج سواری بر جهت آب
ناشناس۸۵۹۳۳۸۱۲:۵۰:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
کسیکه ازیک فاسد زمان طاغوت مثل ملک مطیعی حمایت میکند چه انتظار است
ناشناس۸۵۹۲۶۷۱۲:۰۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اینو نگی چی بگی آقای نویسنده . حرف حق خیییییییییلی برای شما داره گرون تموم میشه
ناشناس۸۵۹۲۷۰۱۲:۰۲:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
عاشق پرویز پرستویی هستم
ناشناس۸۵۹۲۷۹۱۲:۱۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
حاج کاظم هم یادش بخیر مال آنزمانی بود که فساد و نامردی نبود یا لااقل تا این اندازه نبود .
ناشناس۸۵۹۲۹۷۱۲:۲۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اشتباه نکنید ایشون چند میلیون فالور و دنبال کننده دارند که نشان از علاقه مردم به موضع گیری مناسب و بجای ایشان است. و نوشتن کامنت پای پستهاشون رو برای عموم آزاد باز نگهداشتن که این خود نشان از صداقت و شجاعت ایشون از انتقادهاست حالا تو این چند میلیون دنبال کننده به تعداد انگشت های دست هم میان انتقادی میکنن که با دقت که نگاه میکنی یک نفر میاد برای تخریب ایشون ده تا پیام انتقادی میزاره که نشون دهنده نیت مغرضانه این افراد می باشد.
ناشناس۸۵۹۳۰۶۱۲:۲۹:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
"شهوت لایک گریبان‌گیر می‌شود" قضاوت رو بسپار به قاضی دو تا کامنت از میون هزاران کامنت گذاشتی برای کی؟ بقیه کامنت هارو هم بخون و البته یه سر به شرایط کشور بزن ببین نقطه ای برای امیدواری میبینی؟!
ناشناس۸۵۹۶۱۰۱۴:۴۲:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
خود آقای پرستویی مگه قاضی هستند که اون بنده خدارو قضاوت و متهم به ریا کردند؟
میثم۸۵۹۳۱۰۱۲:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
خب درست گفته. مثلا پزشک، مهندس، استاد دانشگاه که میرن اونجا کمک یک برچسب هم زدند که من چه کاره هستم که روحانی همه لباسشو عوض کرده ولی عمامه داره؟
ناشناس۸۵۹۹۰۵۱۷:۰۷:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
طلبه ها معمولا بعد از ملبس شدن لباسشونو در نمیارن، خلع لباس به عنوان مجازات براشون در نظر گرفته شده، مثل خلع درجه برای نظامی ها.
ناشناس۸۶۰۰۱۱۱۷:۵۸:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
تا اونجا که من دیدم پزشکها با لباس پزشکی هستن, نظامیها با لباس نظامی هستن, بسیجیها با لباس بسیجی, هلال احمر با لباس هلال احمر. حالا این وسط فقط روحانیها ریاکار شدن!!؟؟
ناشناس۸۵۹۳۲۶۱۲:۴۴:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
سلبریتی بیسواد بجای حرف مفت زدن تو فضای مجازی و زیر پتو پاشو برو تو گل و لای بیل بزن و به هموطنانت کمک کن. اول بیل بزن بعدا حرف بزن
ناشناس۸۵۹۳۸۶۱۳:۱۵:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
سوال این هست که به آقای پرستویی چه ارتباطی داره که یه نفر برای ریا اومده بیل میزنه یا برای خدا ایشون کار مهمتر از این جنجال سازی ها نداره؟؟؟؟؟ خواهشا یه نفر بدون تعصب جواب بده
ناشناس۸۵۹۳۹۷۱۳:۱۹:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
حالا یه روحانی دیر یا زود بدون عمامه یا با عمامه باریا یا بدون ریا اومده داره کمک میده به آقای پرستویی چه ربطی داره_ من جزو طرفدارهای پروپا قرص بازی ایشونم اما از این حرفش اصلا خوشم نیومد
ناشناس۸۵۹۴۱۶۱۳:۳۳:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
با این مقاله من ارادتم به پرستویی بیشتر شد چون معلومه آدم فهمیده ای هستش و افراد رو خوب میشپاسه
ناشناس۸۵۹۴۶۱۱۳:۵۲:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اصلا برای ریا کاری اومدن دارن بیل میزنن . پرستویم بره برا ریا کاری بیل بزنه
ناشناس۸۵۹۷۶۴۱۵:۴۵:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
برادر عزیز ! ریا اصل عمل را می سوزاند در پاسخ های خودمان لطفا دقت کنیم
ناشناس۸۵۹۴۶۵۱۳:۵۵:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
مهناز افشار و پرستویی رو باید بدی دست داعش بعداا ببینی نظرشون چیه
ناشناس۸۵۹۴۷۱۱۳:۵۹:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
چقدر شما بی انصافید آخه، از تعداد فالوور و لایک ها می شه فهمید که نظر مردم چیه و حاج کاظم مال کیه
ناشناس۸۵۹۶۱۴۱۴:۴۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
با این منطق شما پس یعنی اگر کسی از اقای پرستویی بیشتر فالوور و لایک داشت پس حرفش درست تره؟
ناشناس۸۵۹۴۷۵۱۴:۰۰:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
تقصیر اون روحانیاست که دارن بیل می زنند بشینید خونتون شما هم مثل پرستویی قلب مردم رو بخونید
ناشناس۸۵۹۵۹۳۱۴:۳۶:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
امان از دست شهرت
ناشناس۸۵۹۸۲۵۱۶:۲۰:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
تو همه جمعی هم پاک وجود داره هم ناپاک چه بازیگر معروف چه روحانی ما هم از نیت درونی افراد خبر نداریم اون بازیگر نظرش رو داده اون روحانی هم حداقل پا شده تا اون شهر رفته تا کمکی کنه اینکه شخص یک سلبریتیه پس حتماً فاسده یا شخص عمامه سرش هست پس حتماً ریا کاره ، فکر باطلیه
ناشناس۸۵۹۹۳۰۱۷:۲۱:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
حقیقت همیشه برای شما تلخه
ناشناس۸۶۰۰۵۰۱۸:۱۰:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
من آقای پرستویی رو بخاطر نقشهایی که بازی کرده و انشالله میکنه خیلی دوس دارم مخصوصا در فیلم مارمولک ... افکارشم دوست دارم نقشهاشم دوست دارم من نمی گم با حاج کاظم ما چه میکنی من میگم ما با حاج کاظمها چی کردیم ...عزت زیاد ..؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حامد۸۶۰۰۵۳۱۸:۱۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
این که در خانه بنشینی و به روحانی بگویی عمامه ات رو بردار به نظامی بگویی درجه و لباست رو بردار کار زشتی است. در این صورت نماز خواند روحانی با عمامه هم ریا است! کلا حضور روحانی با لباس در جامعه ریا است. ایشان اطلاع ندارد که روحانی در جنگ هم باید با لباسش باشد تا بین مردم شناخته شود . هر قشری لباس مخصوص خود رو داره برای شناخته شدن. شامل نظامیان، پزشکان، اروژانش، آتش نشانی، نیروهای امدادی و هلال احمر، ستاد بحران هم لباس خود را دارد. اما این بازیگران هستند که برای این که ریا نشود در خانه نشسته و پیام منتشر می کنند !
حامد۸۶۰۰۵۸۱۸:۱۸:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
این بنده خدا اطلاع ندارد که هیچ کس برای ریا نمی ره تو گل ها هفته ها بیل بزنه. برای ریا کارهای خیلی خیلی آسان تر وجود دارد. مثلا در خانه بنشیتی و شماره حساب بدهی برای ساخت سالن تئاتر یا آموزش گیتار در مناطق سیل زده یا زدن یک پیام در توئیتر در زیر سوال بردن این و آن. بازیگران نمی خواستند گل مالی شوند پس به کمک سیل زدگان نرفتند. کمک نمی کنید حداقل نیش نزنید. آقای پرستویی دمت گرم. شما سهمتان رو به سیل زدگان و کمک کنندگان به آنها دادی . سهم شما همین ...
علی وثوقی۸۶۰۱۲۲۱۸:۳۶:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
پرویز پرستویی تو دل مردم جا داره اونجایی که چند وقت پیش مصاحبه ای کرد و از شخصیت سردار قاسم سلیمانی جانانه دفاع و پشتیبانی کرد.
ناشناس۸۶۰۱۴۴۱۸:۵۰:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
آقای پرستویی شما و امثال شما هم حالا حالا به این مردم بدهکارید با این لیست امید تکراریتون
ناشناس۸۶۰۱۹۹۱۹:۱۶:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
چرا پرستویی نمیره بیل بزنه؟
ناشناس۸۶۱۸۷۹۲۰:۰۱:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۸
اون موقعی که پرستویی بیل میزد تو هنوز بدنیا نیومده بودی ................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
ناشناس۸۶۰۲۳۵۱۹:۳۷:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اول بیل بزن بعد حرف بزن این سیل مثل زلزله نبود که این قبیل سلبریتی ها بتونن برن عرض اندام کنن چون با گل و لای و مصیب سر وکار داشتن و فقط ادمی که دلش با مردم باشه میتونه بیل به دست بگیره بره تو اون وضعیت کار کنه یه عده هم تو خونه مشغول توییتر و اینستاگرام باشن
احمد۸۶۰۲۶۰۱۹:۴۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
چه تفرقه ای ، از چی می ترسید؟ دلسوزی فقط به به و چه چه نیست! بهترین کار برای کشور نقد و نشان دادن مشکلات است
ناشناس۸۶۰۲۷۰۱۹:۵۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
درود بر پرویز پرستویی با کامنتهاش.واقعا درست گفته.
سینا۸۶۰۴۶۳۲۲:۱۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اونایی که انتخاب روحانی رو باعث و بانی تمام مشکلات میدونن به نگاه هم به انتخاب خودشان قبل از روحانی بکنن . بانی صدقه 45تومنی و جهش دلار از هزار به سه هزار در یک شب و دکل و ..
ناشناس۸۶۰۵۳۲۲۳:۱۳:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اقایی پرستویی خواهشا با این حرفای نسنجیدت بین مردم تفرقه ننداز اول فکر کن بعد حرف بزن این حرف شما مصداق تهمت زدنه
ناشناس۸۶۰۶۱۱۰۰:۳۶:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۸
لباس روحانيت هميشه در هر شرايطي حتي دوران جنگ توي تنشون بود مثل لباس سپاهي ها يا لباس ارتشي ها مگر اونها با لباس فرمشون در صحنه ها حاضر نشدن ؟ خوب روحانيت هم لباس روحانيت رو بايد به تن داشته باشن حالا چه درجبهه جنگ يا جبهه كمك به سيل زده ها ريا بودنش هم به پرستويي ربطي نداره اونو خدا مي دونه لازم نيست پرستويي از بدبختي مردم عقده گشايي كنه
ماری۸۶۰۷۳۶۰۷:۳۴:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۸
خیلی از هنرپیشه ها در دنیا اگر نقشی مخالف اعتقادشون باشه اصلا بازی نمیکنن در ماهیت این بزرگوار همین بس که بخاطر پول وشهرت حاضره مدام نقش کسایی روکه شایدقبول نداره بازی کنه!!!کسی که خودش عزت درونی ...نباید ازش انتظار داشت واسه اون طلبه بیل به دست یا....عزت و احترام قائل باشه.
ناشناس۸۶۰۹۱۶۰۹:۵۲:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۲۸
به نظر من کمک کردن به خلق خدا اگه با ریا هم باشه خوبه پس همدیگر رو قضاوت نکنید لطفا
ناشناس۸۶۰۹۳۵۱۰:۰۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۸
می گویند "آقای ضرغامی اگر درست حرف نزند و بی احترامی و درشت گویی کند ایشان، انتقاد داره می کند" ولی اگر پرویز پرستویی درشت گویی کند می شود می شود شهوت لایک، می شود توهین. شاخص ها و ملاک های ارزیابی شما یکسان نیست.بی اعتمادی مردم از اینجا ناشی می شود.
ناشناس۸۶۱۰۵۸۱۱:۱۱:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۸
پرستويي رزمنده واقعي و در دل ملت جاي دارد منافع شخصي فداي منافع ملي ميكند درود بر شرفش و خداوند حفظش كند
ناشناس۸۶۱۲۶۵۱۳:۲۱:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۸
پرستویی تو هم برای ریا کاری خونتو بفروش به سیل زدپان کمک کن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین