اکران نوروزی سینما، در جذب تماشاگر و فروش، رکورد زد

گروه فرهنگی الف،   3980119033

تعداد تماشاگران اکران نوروزی سینما به نسبت سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر بیشتر شده و فروش فیلم‌ها هم ۱۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

اکران نوروزی سینما، در جذب تماشاگر و فروش، رکورد زد

به گزارش خبرآنلاین، تعطیلات نوروز ۹۸ در حالی به پایان رسید که سینماهای سراسر کشور شاهد حضور گسترده علاقه‌مندان بودند، همچنین فروش فیلم‌های روی پرده نیز در مقایسه با سال گذشته با افزایش نسبی همراه بود.

فروش سینمای ایران از آغاز اکران نوروزی تا پایان تعطیلات (۱۶ فروردین) در سال ۹۸ با افزایش قابل قبولی نسبت به سال ۹۷ همراه بوده است و ادامه این روند در اکران دوم نوروز می‌تواند وضعیت فروش سینما را در سال ۹۸ قوت ببخشد.

اکران نوروزی امسال با وجود آنکه با شرایط یکسانی آغاز و طی نشد اما گیشه پررونق‌تری نسبت به سال گذشته داشت. امسال اکران نوروزی با پیچیدگی و بلاتکلیفی بسیاری دست و پنجه نرم کرد و همین مسئله باعث شد تا انتخاب فیلم‌ها با تاخیر انجام شود و به همین منوال اکران نوروزی نیز سه روز دیرتر از سال ۹۷ (۲۵ اسفند) آغاز شد، اکران با تاخیر دو فیلم در روزهای نخست هم مزید بر علت شد.

در مقابل افزایش قیمت بلیت در تعطیلات نوروزی و تثبیت آن توسط سینماداران نیز بر میزان فروش امسال تاثیرگذار بود. در نهایت از ۲۵ اسفند ۹۷ تا پایان شانزدهم فروردین ماه ۹۸، ۳۹ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان فروش نصیب سینمای ایران شده است.

در مقایسه با اکران نوروزی ۹۷ (از ۲۳ اسفند ۹۶ تا ۱۶ فروردین) که ۲۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان عایدی برای سینمای ایران داشت، امسال فروش سینمای ایران در تعطیلات عید، ۱۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. 

اکران نوروز ۹۷ از روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۹۶ در سینماهای سراسر کشور با روی پرده رفتن فیلم‌های «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان، «فراری» به کارگردانی علیرضا داودنژاد، «خرگیوش» ساخته مانی باغبانی، «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، «مصادره» ساخته مهران احمدی و انیمیشن «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان آغاز شد.

براساس آمار سامانه فروش سینمای ایران، در آن دوره (۲۳ اسفند تا ۱۶ فروردین}، دو میلیون و ۶۱۹ هزار و ۳۷۹ نفر به تماشای هفت فیلم روی پرده نشستند.

در مقابل، اکران نوروز ۹۸ با کش و قوس‌های فراوانی که داشت، از روز شنبه ۲۵ اسفند ۹۷ با نمایش هفت فیلم آغاز شد و سینمای ایران تا روز جمعه ۱۶ فروردین، دو میلیون و ۸۳۴ هزار و ۱۹۷ تماشاگر داشته است که به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند.

با مقایسه میزان مخاطبان اکران نوروزی سال ۹۷ و ۹۸، مشخص می‌شود که امسال سینمای ایران با افزایش مخاطب همراه بوده است و حدود ۲۰۰ هزار نفر بیشتر از سال گذشته، فیلم‌های روی پرده را تماشا کردند.

این در حالیست که اکران نوروز ۹۸ با سه روز تاخیر نسبت به سال گذشته آغاز شد و برخی از آثار حتی با تاخیر روی پرده رفتند. به این مسایل باید حادثه ناگوار سیل در استان‌های مختلف کشور را نیز اضافه کرد. هر کدام از این اتفاقات برای کاهش تعداد مخاطبان سینما کافی بود، اما با این‌حال باز هم شاهد افزایش تعداد مخاطبان سینما در تعطیلات نوروزی بودیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین