آخرین اخبار سیلاب در خوزستان/ از تعطیلی ادارات در ایذه تا خالی کردن 3 روستا در اندیمشک

گروه حوادث الف،   3980106017 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وقوع باران شدید در استان خوزستان باعث ایجاد وضعیت بحرانی و سیلابی شدن مناطق مختلف شد.

آخرین اخبار سیلاب در خوزستان/ از تعطیلی ادارات در ایذه تا خالی کردن 3 روستا در اندیمشک

به گزارش خبرگزاری فارس روز گذشته یکی از روزهای متفاوت سطح کشور رقم خورد، جایی که ریزش باران به حدی شدت گرفت که در مناطق مختلف کشور تلفات جانی گزارش شد که خبرهای شیراز به یکباره ازآق‌قلا و وضعیت یک هفتگی مناطق شمالی کشور پیشی گرفت.

این شرایط جوی در استان فارس پایان کار نبود و با نفوذ دامنه بارش‌های به استان‌های جنوب غربی از جمله خوزستان و استان لرستان شرایط جدید در این منطق به‌وجود آمد، شرایطی که شاید در 2 دهه اخیر این نیمه از کشور بی مثال بوده است.

با افزایش میزان بارش‌ها در ظهر روز دوشنبه ابتدا برای ساعاتی مناطق نیمه جنوبی خوزستان تحت تاثیر سیلاب‌ها قرار گرفت اما با گذشته زمان نیمه شمالی و شرقی این استان نگاه‌ها را به سمت خود کشاند و این تا جایی پیش رفت که در مدت زمان 3 ساعت یک رکورد تاریخی در شهرستان ایذه به ثبت رسید و در این زمان نزدیک به 100 میلی متر بارش ثبت شد.

بسیاری از مناطق این شهرستان و از جمله شهر ایذه در محاصره آب و سیلاب قرار گرفت و این تا جایی پیش رفت که در ساعات پایانی روز گذشته در این شهرستان وضعیت بحرانی اعلام شد و برخی از جاده‌های فرعی و اصلی این شهرستان از جمله پل بلوطک شیخان که نقطه اتصال شهر ایذه به روستاهای بخش مرکزی و بخش سوسن با چند هزار جمعیت بود قطع شد.

فرماندار این شهرستان با توجه به ادامه بارش‌ها و به منظور کاستن از خطرات احتمالی در پی بارش‌های امروز، فعالیت ادارات به جز بیمارستان، آتش‌نشانی و هلال احمر این شهرستان در روز سه‌شنبه 6 فروردین را تعطیل اعلام کرد و از مدیران و مسوولان ستاد بحران و اعضای شورای اداری شهرستان درخواست کرد تا فردا را در محل فرمانداری شهرستان حضور داشته باشند.

شرایط موجود تنها در ایذه حاکم نبود و دیگر نقاط استان را در بر گرفت و بارش‌ها با شدت کمتر و بیشتر در برخی از شهرستان‌های استان رنگ و بوی خاص خود را ایجاد کرد.

اروند بحرانی...

در منطقه اروند کنار با شدت یافتن بارندگی و بالا  آمدن رود بهمنشیر برخی از منازل خالی از سکنه شد و مردم برای در امان بودن از خطرات احتمالی به سالن ورزشی منتقل شدند.

بارش‌ها تنها به حوزه شهری محدود نشد و سدهای مختلف استان از جمله کارون، گتوند، دز و... نیز تحت تاثیر بارش‌ها در آستانه سرریز قرا گرفت تا میزان خروجی آب آنها در ماه‌های اخیر به بالاترین حجم خود برسد.

با توجه به اینکه پیش‌بینی شده است نخستین موج سیلابی تا ساعات آینده به سطح استان خوزستان وارد شود، مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از آماده بودن این مرکز برای مواجه شدن با سیلاب احتمالی و ورود انبوه آب به پشت دیواره سدهای استان خبر داده است.

محمد حری فرماندار بهبهان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: به دلیل افزایش میزان سطح آب و با هدف کاستن از خطر برای مسافران عبوری از جاده این شهرستان به سمت رامهرمز، این محور به صورت مقطعی مسدود شد.

وی از شهروندان و مسافران این شهرستان درخواست کرد تا با توجه به افزایش دبی خروجی آب از سد و رودخانهمارون از رفتن به محل‌های تفریحی نزدیک به این مناطق خودداری کنند.

*ممنوعیت 48 ساعته تردد کاروان‌های راهیان نور در خوزستان

سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس‌راه خوزستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ممنوع شدن تردد کاروان‌های راهیان نور تا 48 ساعت آینده در سطح استان خوزستان خبر داد و تصمیم‌گیری در این رابطه را منوط به عادی شدن شرایط جوی در این مدت زمان عنوان کرد.

همچنین با توجه به حجم بارش‌ها، جاده اندیکا به شهرکرد و همچنین تردد خودروهای سنگین از جمله تریلرها را در تمام محورهای استان خوزستان تا 48 ساعات آینده ممنوع اعلام شده است.

قایق سواری ممنوع!

با توجه به بالا آمدن آب رودخانه‌ها در شهرستان خرمشهر و احتمال وقوع خطر برای مسافران و گردشگران، سرپرست فرمانداری این شهرستان فعالیت شناورهای تفریحی در آبراه اروند و کارون تا اطلاع ثانوی ممنوع را اعلام کرد.

تعطیلی قایق سواری و تفریحات آبی تنها به خرمشهر ختم نشد و به منظور پیشگیری از خطر برای گردشگران تفریحات آبی در شهر اهواز، ایستگاه قایق سواری این شهر تعطیل ئ از شهروندان خواسته شد به هیچ‌وجه در ساعات آینده با قایق به رود کارون وارد نشوند و ز نزدیک شدن به آن جدا خودداری کنند.

سه روستای علی‌آباد، پاپی‌آباد و دوبندار از توابع شهرستان اندیمشک که در حریم رودخانه بالا رود قرار داشتند تخلیه و اهالی به مکان امن منتقل شدند، همچنین عشایر این شهرستان نیز در محیط‌های امن اسکان داده شدند.

*بسته شدن جاده در چند نقطه خوزستان

علاوه بر بسته شدن جاده اندیکا به شهرکرد به دلیل ریزش کوه در محدوده گردنه چری، جاده‌های قدیم پل زال - اندیمشک به دلیل ریزش کوه و محور بستان - چذابه (جاده قدیم) به دلیل طغیان رودخانه مسدود شده‌اند.

وزش باد شدید به همراه پدیده رعد و برق از دیگر شرایط جوی است که در مناطق زیادی از استان خوزستان گزارش شده است.

با توجه به شکسته شدن سیل بند در اروند کنار و جاری شدن سیلاب در این منطقه، 180 نفر از اهالی این منطقه دچار آسیب دیدگی شدند. در جریان این حادثه مسوولان شهرستان از جمله امام جمعه خرمشهر خود برای کمک‌رسانی به مردم و منطقه حادثه دیده وارد عمل شد و در کنار سایر نیروهای امدادی و مردمی اقدام به حل مشکل کرد.

با توجه به وقوع این مشکلات، مسوولان استانی و شهرهای درگیر با این پدیده از اندیشیدن تدابیر ویژه برای حل مشکلات و پیشگیری از خطرات احتمالی خبر داده‌اند.

با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، موج دوم بارش‌ها از ساعاتی دیگر و در بامداد روز سه‌شنبه در سطح استان فعالیت خواهد شد و بارش‌های قابل توجهی را به ثبت خواهد رساند که انتظار می‌رود شهروندان و مسافران این مناطق از خروج غیر ضروری خود از منازل و مکان‌های امن در نظر گرفته شده خودداری کرده و تا پایان بارندگی در خانه بمانند.

پیش‌بینی شده است این سامانه بامداد روز چهارشنبه از سطح استان خارج شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۳۳۴۲۶۱۳:۲۷:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۶
خوزستان مدیریت بسیار بهتری داشته
ناشناس۸۳۳۶۱۸۱۶:۱۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۶
سوئ مدیریت در تمام ارکان کشور بیداد میکنه. هم خشکسالی هم سیل هم سدسازی بی برنامه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین