شکستن رکورد تاریخی مصرف بنزین در ایران

گروه اقتصادی الف،   3980102083 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

ثبت رکورد مصرف ۱۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در یک شبانه روز، رکورد جدیدی در تاریخ ایران در خصوص مصرف بنزین است و تا امروز هیچ گاه در یک شبانه روز، این میزان مصرف بنزین در کشور ثبت نشده بود.

شکستن رکورد تاریخی مصرف بنزین در ایران

به گزارش تسنیم، در روزهای پایانی سال 97 و با شروع ایام نوروز 98 ، آمار مصرف بنزین در ایران به شدت افزایش یافت که این موضوع نشان دهنده رونق سفرهای بین شهری با وسایل نقلیه شخصی است.

در نوروز امسال با افزایش نرخ دلار (نسبت به سال های گذشته) و افزایش قیمت بلیت هواپیما و قطار، سفرهای جاده ای بین شهری در کشور بیش از نوروز سالهای قبل درجریان است و این مسئله به افزایش مصرف بنزین منجر شده است.

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مصرف بنزین کل کشور در آخرین روز سال 97 (چهارشنبه، 29 اسفندماه) رکورد 135 میلیون و 800 هزار لیتر را ثبت کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 96 با 104 میلیون و 960 هزار لیتر، 30.4 درصد افزایش یافت.

ثبت رکورد مصرف 135 میلیون و 800 هزار لیتر در یک شبانه روز، رکورد جدیدی در تاریخ ایران در خصوص مصرف بنزین است و تا امروز هیچ گاه در یک شبانه روز، این میزان مصرف بنزین در کشور ثبت نشده بود.

* زنجیره به هم پیوسته عرضه سوخت در ایام نوروز

سیدمحمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص وضعیت فعلی سوخت رسانی نوروزی در کشور گفت: سوخت رسانی نوروزی بدون مشکل در حال انجام است چرا که در حوزه تامین سوخت برای ورود به سال 98 اقدام‌های بسیارخوبی، پیش‌بینی، مدون و عملیاتی شده است.

وی افزود: نکته مهم در چنین ایامی، ذخیره‌سازی مناسب سوخت در بخش حمل‌ونقل (جاده ، هوایی، ریلی و دریایی) است و این مهم به نحو مطلوب انجام شده است.

هماهنگی میان جایگاهداران و رانندگان حمل مواد سوختی به عنوان دو حلقه مهم زنجیره سوخت، نکته دیگری است که موسوی‌خواه به آن اشاره و تصریح می‌کند: با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، هماهنگی خوبی میان این دو بخش با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایجاد شده است تا زنجیره تامین سوخت، به بهترین نحو ممکن عمل کند.

وی همچنین از تشکیل گروه‌های نظارتی برای توزیع هرچه بهتر سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: برای ورود به سال جدید، گروه‌های نظارتی متعددی را بیش از هر سال دیگر بسیج کرده‌ایم تا تغییرات در حوزه سوخت‌رسانی و عرضه آن برای مردم نسبت به سال پیش محسوس‌تر باشد.

همچنین طبق اعلام وزارت نفت، مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در آمادگی کامل برای سوخت‌رسانی نوروزی به مسافران در نخستین روزهای بهار سال 98 به سر می‌برند؛ اعزام 6 اکیپ جداگانه به 6 محور مواصلاتی مهم کشور، کشیک‌های نوروزی در ستاد و مناطق، آغاز طرح نظارت نوروزی بر عرضه فرآورده‌های نفتی از روز 29 اسفند، نظارت مستمر بر کیفیت فرآورده‌های توزیعی با آزمایش فرآورده‌ها، تامین نفت‌گاز مورد نیاز اتوبوسرانی و کامیون‌ها و تامین مطلوب سوخت مورد نیاز 60 فرودگاه کشور از جمله اقدام‌هایی است که این شرکت برای تامین به‌موقع سوخت مسافران نوروزی انجام می‌دهد.

* سوخت رسانی مستمر به مناطق سیل زده

همچنین در روزهای اخیر، نامساعد بودن شرایط جوی و وقوع سیلاب در استان‌های شمالی کشور از جمله گلستان، مازندران، خراسان رضوی و شمالی، سمنان و ... خسارت‌های فراوان به این مناطق کشور وارد کرد.

جعفر پورفرجودی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص سوخت رسانی به مناطق سیل خیز گفت: خوشبختانه ذخیره‌سازی و خرید سوخت مورد نیاز این مناطق و همچنین مسیرهای منتهی به شهرهای مشهد مقدس، شاهرود، چالوس، هراز و ... از پیش انجام شده و هیچ گونه نگرانی در این باره وجود ندارد.

وی افزود: سوخت‌رسانی به مناطق سیل زده با همه توان ادامه دارد و سوخت مورد نیاز این مناطق برای روزهای آینده نیز ذخیره سازی شده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: خوشبختانه با پیش‌بینی‌های انجام شده و ذخیره‌سازی مناسب سوخت و همچنین آماده بودن ناوگان حمل و نقل سوخت کشور، هیچ‌گونه تراکم ناشی از کمبود سوخت در جایگاه‌های عرضه این مناطق وجود ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۲۹۸۶۲۲۰:۵۲:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲
راه حل اینه که بنزین بشه لیتری صدهزار تومن کی بکیه
ناشناس۸۲۹۸۷۷۲۱:۱۹:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲
این بیصاحاب شده را بکنید لیتری 5 هزار تومان دست از سرمان برداریییییییییدددددد!!!!
پیمان۸۳۰۰۶۲۰۴:۱۱:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۳
اگه بشه 5 تومان بر بار که میری پمپ بنزین باید 300 هزار تومان بدی.
علی۸۲۹۸۸۴۲۱:۲۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۲
این خبر غیر ممکنه، شاید دروغ ۱۳ باشه
ناشناس۸۲۹۹۰۸۲۲:۱۴:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲
خیلی افتخار است این شکستن رکورد خلق را تقلیدشان بر باد داد ای دو صد لعنت بر این تقلیدشان باد
بنده خدا. اصل۸۲۹۹۲۲۲۲:۲۹:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲
بنزین در ترکیه لیتری ۱/۵ دلار حدود بیست ودوهزاز تومان است. ما میدهیم لیتری هزار تومان یعنی ارزانتر از آب!! حالا انتظار دارید مصرف بنزین کاهش یابد.؟!؛ افراد محروم کشور خودرو ندارند سوبسید این بندگان خدا را کسانیکه خودرو دارند استفاده میکنند. پیشنهاد میشود بنزین به قیمت واقعی فروخته شود و درآمد آنرا برای ساخت زیربنای کشور از قبیل گسترش خطوط ریلی استفاده گردد ترابخدا پول سیاه بین مردم توزیع نکنید.دولت احمدی نژاد به اندازه کافی موجب ویرانی کشور شده است.
ناشناس۸۲۹۹۷۳۰۰:۱۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۳
نکته دقیقا همینجاست.هیچ تضمینی وجود نداره درآمد حاصله صرف زیرساخت ها بشه بلکه صرف هزینه های جاری و پرداخت حقوق های نجومی خواهد شد .احتمالا دوره قبلی آزاد سازی قیمت بنزین و بیاد ندارید چون دقیقا همین شعار ها داده شد
پیمان۸۳۰۰۶۳۰۴:۱۳:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۳
قیمت واقعی بنزین 22 هزار تومان نیست! این نشون میده قیمت دلار غیر واقعی بالا رفته که هر لیتر بنزین به دلار میشه 22 هزار تومان. بهتر نیست قیمت دلار پایین بیاد و واقعی بشه تا اینکه بنزین بشه لیتری 22 هزار تومان؟ میدونی اگه بنزین بشه لیتری 22 هزار تومان برای هر باک بنزین باید چک های میلیونی کشید؟
مرتضی۸۳۰۰۷۸۰۷:۱۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۳
خوبیه احمدی نژاد این بود داد به مردم نه اینکه بدهد به مدیران نجومی بگیر، مامور چتر بدست و ... دولت همه چیز غیر از بنزین گرون کرده ، خدماتش هم کاهش داده فقط فقط خرج خود دولت و دولتمردان میکند
ناشناس۸۳۰۰۷۹۰۷:۱۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۳
گل من متوسط حقوق و دستمزد در ترکیه چقدره؟!
ناشناس۸۳۰۰۱۸۰۱:۰۲:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۳
وقتی تعطیلات همه اقشار و صنوف متمرکز شده تو این چند روز همچنین سایر وسیله های سفر یا گران است یا نا ایمن است یا پر شده و به اندازه نیاز ظرفیت ندارد خوب طبیعی است که تو این مدت مصرف بنزین بالا میره. من خودم چند خانواده میشناسم که هر سال با هواپیما سفر میرفتند اما امسال از خودرو شخصی استفاده کردند
ناشناس۸۳۰۰۱۹۰۱:۱۲:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۳
این رقم کاملا ساختگیست و عذر افزایش قیمت بنزین توسط دولت است
ناشناس۸۳۰۰۴۴۰۱:۵۰:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۳
آیا آمار خودرو های فعلی رکورد آمارهای قبلی را نشکسته؟! خودرو است که از در و دیوار میباره.
حامد۸۳۰۰۶۱۰۳:۵۱:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۳
بس کنیدودست بکشیدازاینجور آمارها، والله خجالت آوره، یک کشوری رانام ببرید که ازابتدای سال تاپایانش هی آمارمصرف ومثل ما اعلام کنه اگرجهان سومی وچهارمی هم باشه میپذیریم.! جزمنت چیزی مدنظرتون هست؟ چرادلیل مصرف بالای سوخت که علت اصلیش فرسودگی وتولیدخودروهای از رده خارج وبروزنرسانیدن محصولات تولیدی وعدم واردات خودروخارجی را.. درج نمیکنید.؟ چرا؟؟؟؟؟
ناشناس۸۳۰۰۶۷۰۴:۴۹:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۳
بعد مردم همش می نالند که ما نداریم این همه بنزین داره دور میشه میره هوا جاده ها همه شلوغ و پر ترافیک . شمال و مشهد و قشم و مناطق عملیاتی جنوب جای سوزن انداختن نیست . بعدش همه میگن ما نداریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین