افشاگری نیویورک تایمز درباره مشاور بن سلمان

گروه ورزشی الف،   3980102080

تحقیقات جدید روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نشان می دهد که مشاور سابق و پر حاشیه ولیعهد سعودی که در شکنجه و قتل فعالان مدنی و رسانه ای این کشور دست دارد از یک شرکت صهیونیستی که در زمینه تولید ابزار جاسوسی فعالیت می کند برای استفاده در چند کشور بهره گرفته است.

افشاگری نیویورک تایمز درباره مشاور بن سلمان

به گزارش ایرنا، طبق آخرین تحقیقات انجام شده که روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد، 'سعود القحطانی' مشاور سابق ولیعهد سعودی برای جاسوسی در چند کشور اروپایی و آسیایی از یک شرکت جاسوسی در رژیم صهیونیستی کمک گرفته است.

بر پایه این گزارش، شرکت تکنولوژی رصد و نظارت «NSO» که در فلسطین اشغالی مستقر است، شیوه های نوین جاسوسی را از طریق یک هکر رابط به القحطانی منتقل کرد. به نوشته این روزنامه، القحطانی با استفاده از این روش ها، ابزار جاسوسی خود را در ترکیه، قطر، فرانسه و بریتانیا تقویت کرد.

نیویورک تایمز با تایید صحت این تحقیقات نوشت: منبع و مرجع این تحقیقات سخنان منتشر شده از هکرهای سابق برخی شرکت های جاسوسی است.

در ادامه این گزارش آمده است که امارات نیز با تاسیس یک شرکت جاسوسی به نام دارک متر (DARK MATTER ) و استخدام ماموران سابق سرویس جاسوسی امریکا (سیا) ، گوشی های تلفن در قطر را رصد می کند.

عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با این کشور را هم بستند. این کشورها برای عادی سازی روابط با قطر 13 شرط تعیین کردند .

قطر با رد این اتهام می گوید کشورهای تحریم کننده هیچ دلیل قانع کننده ای برای اثبات ادعای خود ندارند . دوحه با بیان اینکه شروط تعیین شده ناقض حق حاکمیت این کشور است تاکنون به هیچ یک از این خواسته ها تن نداده است .

سعود القحطانی سرپرستی تیم مداخله سریع در عربستان را بر عهده داشت. این گروه زیر نظر مستقیم محمد بن سلمان ولیعهد سعودی فعالیت می کرد. بازداشت گسترده فعالان عربستانی و قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول ترکیه از اقدامات اجرا شده از سوی این گروه است.

سعود القحطانی بعد از بر ملا شدن نقش ولیعهد عربستان در صدور دستور قتل روزنامه نگار سعودی ، از شغل خود برکنار شد اما برخی منابع گفتند با وجود اعلام خبر برکناری، وی همچنان به فعالیت های سابق از جمله مشاوره دادن به محمد بن سلمان و تلاش برای سرکوب فعالان مدنی و رسانه ای این کشور ادامه می دهد.

با نگاهی به چشم انداز روابط میان سعودی و برخی از کشورهای عربی دیگر با رژیم صهیونیستی در برهه های اخیر می توان دریافت که روابط میان پایتخت های عربی و رژیم صهیونیستی به زودی مرزهای علنی شدن را پشت سر می گذارد.

عربستان در دو سال گذشته، اقوال و افعالی برای نشان دادن حسن نیت خود به اسرائیل نشان داده است که می توان به موافقت ریاض ب پرواز خطوط هوایی هند به اسرائیل از آسمان عربستان و اظهارات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مبنی بر این که اسرائیلی ها حق زندگی در سرزمین خود را دارند، اشاره کرد.

پیشتر نیز برخی رسانه های آمریکایی اعلام کردند که شرکت های اسرائیلی، عربستان را یک بازار سود آور برای تولیدات امنیتی و سایبری خود می دانند؛ از سوی دیگر شرکت های عربستانی نیز در اندیشه آن هستند که به سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری در شرکت های مدرن تکنولوژیک و جاسوسی در اسرائیل ادامه دهند.

اخیرا نیز عربستان، مصر و امارات با گنجاندن بندی در رد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی نشست اتحادیه پارلمان های عربی در امان پایتخت اردن مخالفت کردند که با مخالفت سایر کشورهای عربی مواجه شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین