اظهارات وزیر نیرو در مورد موافقت با توافق‌نامه پاریس

گروه اجتماعی الف،   3971212168

وزیر نیرو با اشاره به اینکه وزارت نیرو در قبال توافق نامه پاریس مثل هر دستگاه دیگری تابع قوانین کشور است، گفت: کنوانسیون پاریس در صورتی نهایی می‌شود که تعارضی با منافع ملی نداشته باشد.

به گزارش فارس، رضا اردکانیان امروز در حاشیه جشنواره نیرو و رسانه در مورد اینکه وزارت نیرو با توافق‌نامه پاریس موافقت کرده آیا این توافق نامه باعث کاهش تولید انرژی و کاهش درآمد برای این وزارتخانه نخواهد شد، گفت: ابتدا اعلام کردید و گفتید که با توجه به موافقت وزارت نیرو و سپس می‌گویید که آیا موافقت شده است یا خیر؟

وی افزود: با توجه به دسترسی خوبی که مخصوصاً رسانه‌ها به موضوع توافق پاریس دارند می‌دانید که مشکل قانونی برخورد با این کنوانسیون و هر کنوانسیون دیگر چگونه است، بنابراین بعد از تائید دولت‌ها و تائید نهایی مجلس برای عملیاتی شدن برنامه‌ها مورد نیاز است و مسیر طبیعی خود را طی می‌کند.

اردکانیان گفت:وزارت نیرو مثل هر دستگاه دیگری تابع قوانین کشور است، اما هر نتیجه‌ای عاید شود و هر تصمیم نهایی اتخاذ شود، ما در وزارت نیرو به دنبال استفاده بهینه از تمام منابع هستیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه منابع تجدید پذیر خورشید و باد که منابع طبیعی برای تولید انرژی است، وزارت نیرو حتماً با تاکید به آن این برنامه را پیگیری خواهد کرد، اظهار داشت: در بخش نیروگاه‌های بادی تا ۳۰ هزار مگاوات یعنی ۵۰ درصد پیک بار فعلی ظرفیت تولید انرژی بادی داریم، پس وزارت نیرو این موضوع را فارغ از اینکه کنوانسیون پاریس چه گفته یا چه خواهد گفت به عنوان یک سیاست دنبال خواهد کرد.

اردکانیان ادامه داد: در کنار این موضوع برای پاسخگویی به نیازهای کشور اجرای طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی را هم که راندمان بالاتری دارند در دستور کار داریم.

وی افزود: امسال تا قبل از تابستان ۹۸ باید ۲۵ نیروگاه سیکل ترکیبی جدید را وارد مدار کنیم و این به این معنی است که برنامه‌های خود را جلو می‌بریم، پس به هر حال این کنوانسیون پاریس یا هر کنوانسیون دیگری در صورتی نهایی می‌شود که تعارضی با منافع ملی نداشته باشد.

*سکوت وزیر نیرو در مورد انتصاب یک مدیر بازنشسته

وزیر نیرو درباره اینکه آیا انتصاب یک مدیر بازنشسته به عنوان معاون آب و آبفای وزیر نیرو تنها با هدف اصلاح ساختار آب است سکوت کرده و پاسخی نداد.

*جزئیات تعرفه پرمصرف ها بعد از تصویب اطلاع رسانی می‌شود

اردکانیان در پاسخ به این سئوال که اعلام کرده بودید قبل از پایان سال تعرفه مشترکان پرمصرف اعلام و افزایش خواهد یافت، گفت: جزئیات پرمصرف ها بعد از صدور مصوبه دولت بر روی وبسایت دولت و وزارت نیرو قرار می گیرد، هر چند هنوز به پایان سال هنوز مانده است.

*الگوی کشت مناسب در مناطق مختلف کشور مستقر می‌شود

وزیر نیرو در باره اصلاح الگوی کشت و ممنوعیت کشت برنج  در مناطق مختلف کشور گفت: دولت در طول سالهای مختلف در مورد ممنوعیت کشت برنج در استانهای غیر شمالی مصوباتی صادر کرده است.

وی افزود:همانند بسیاری از کارهایی که در وزارت نیرو انجام می دهیم و وظیفه داریم، اما چون ماهیت آب یک ماهیتی است که همه باید همکاری کنند و به تنهایی نمی توانیم انجام دهیم این موضوع کشت برنج تنها در استانهای شمالی کشور یک برنامه سه ساله تدوین شد تا غیر از استانهای شمالی برنج کشت نشود و به کشت جایگزین روی بیاورند.

اردکانیان ادامه داد:به هر حال شروع خوبی است، اما هر چقدر با تاخیر بوده، اما امید است آرام آرام بتوانیم الگوی کشت مناسب را در استانهای مختلف مستقر کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین