درباره مصوبه افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی کارمندان و مخالفت عجیب دولت/ آیا مجلس بر نظر خود باقی می‌ماند؟+ جدول افزایش حقوق

گروه اقتصادی الف،   3971211192 ۸۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

با افت چشمگیر قدرت ریال در سال ۹۷ و کاهش توان مالی مردم، یکی از موضوعات مهم و مورد توجه کارمندان و بازنشستگان میزان افزایش حقوق در سال ۹۸ است.

درباره مصوبه افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی کارمندان و مخالفت عجیب دولت/ آیا مجلس بر نظر خود باقی می‌ماند؟+ جدول افزایش حقوق

به گزارش الف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اواخر هفته گذشته تصویب کردند حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۸ افزایش یابد. این پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال آینده بود که در مجلس مورد موافقت قرار گرفت.

حمیدرضا حاجی بابایی لحظات تصویب این بخش از لایحه بودجه را ساعت تلخ نامید و همان روز گفت: کسی که یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان می‌گیرد، ۳۵۰ هزار تومان افزایش داشته باشد و کسی که ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد چهار میلیون افزایش حقوق خواهد داشت، ساعت تلخی برایم بود

به عقیده کارشناسان افزایش ۲۰ درصدی همه حقوق ها بر اساس عدالت و انصاف نبود و شکاف طبقانی ناشی از تفاوت حقوق که در حال حاضر بین حقوق بگیران دولتی وجود دارد را تثبیت و افزایش خواهد داد؛ به عبارتی افرادی که دارای حقوق بالا هستند افزایش ۲۰ درصدی به حقوق شان مبلغ بسیار بیشتری در برابر افرادی که حقوق کمتری دارند می شود. بنابراین در صورت تحقق چنین وضعیتی فشار مضاعفی بر قشر حقوق بگیر که دریافتی اندک و کمتری دارد وارد می شود.

  •  بیشتر بخوانید:

افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کارمندان در سال ۹۸

روش افزایش حقوق کارکنان برای سال آینده مورد تائید دولت نیست

میزان دقیق افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸ چقدر خواهد بود

پیش از این مژگان خانلو، سخنگوی سازمان برنامه و بودجه عنوان کرده بود دولت سعی دارد با مالیات پلکانی، عدالت در پرداخت ها را رعایت کند، اما در مقابل بسیاری بر این اعتقادند پیشنهاد دولت به نفع مدیران و افرادی است که حقوق بالاتر دریافت می کنند و افزایش حقوق به صورت پلکانی مانند تصمیم سال قبل مجلس بهتر می تواند عدالت را محقق سازد؛ چرا که دولت موظف است توجه بیشتری به اقشار کم درآمد داشته باشد، اتفاقی که در پیشنهاد دولت و مصوبه اولیه مجلس رعایت نشده بود.

به همین دلیل بود که مجلس شورای اسلامی دیروز (شنبه) در تصمیم هفته قبل خود بازنگری و معیار جدیدی را برای افزایش حقوق کارمندان برقرار کرد.

بازنگری مجلس و تغییر مبنای افزایش حقوق

نمایندگان مجلس در نشست دیروز با مصوبه قبلی و پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش ۲۰ درصد حقوق برای همه مخالفت کردند و تصویب شد حقوق مدیران و کارمندان برای سال آینده ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد و دولت مجوز افزایش تا سقف ۱۰ درصدی نیز داشته باشد.

این مصوبه که الحاق یک جز به تبصره ۱۲ لایحه بودجه بود با ۱۲۱ رای موافق، ۷۷ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. طراح این پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی بود.

طبق مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی، افزایش حقوق گروه‌های حقوق‌بگیر از قبیل هیات‌های علمی، قضات و کارکنان کشوری و لشکری شاغل و بازنشستگان لشکری و کشوری کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی به نحوی که تفاوت تطبیقی موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق بدون تغییر باقی بماند، به شرح ذیل تعیین می‌گردد:

" از ابتدای سال ۱۳۹۸ حقوق ثابت یا عناوین مشابه مشمولین این بند به میزان ۴ میلیون ریال افزایش می‌یابد، علاوه بر این، افزایش جزء یک ضریب ریالی سالانه، مشمولین این بند نسبت به ضریب ریالی سال ۱۳۹۷ به میزان تا ۱۰درصد افزایش می‌یابد".

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح این مصوبه می گوید: افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی شامل همه کارکنان قراردادی و غیرقراردادی و رسمی می‌شود. افزایش ۱۰ درصد هم برای همه یکسان خواهد بود البته به شرطی که دولت منابع مالی لازم را داشته باشد. در واقع افزایش ۴۰۰ هزار تومانی تغییرناپذیر است، اما ممکن است میزان ۱۰درصد متغیر باشد و آن بستگی به پول دولت دارد.

اما بلافاصله بعد از تصویب طرح مجلس شورای اسلامی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه طی نامه ای به علی لاریجانی اعلام کرد دولت نمی تواند مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق به میزان ۴۰۰ هزارتومان را اجرایی کند.

نوبخت همچنین دیروز در جریان تصویب پیشنهاد افزایش ۴۰۰هزار تومانی حقوق برای همه مدیران و کارمندان عنوان کرده بود: اگر ۴۰۰ هزار تومان به همه حقوق بگیران افزوده شود، رقم افزایش بین ۴۰ تا ۶.۹ درصد می‌شود و این در حالی بوده که فردی که ضریب ۶.۹درصدی به حقوق وی افزوده شده، باید رقم بیشتری مالیات پرداخت کند که این رقم با عدالت و شایستگی های فردی همخوانی ندارد. بر اساس صحبت های معاون رئیس جمهور کسانی که رشد حقوقی ۶ درصدی داشته اند باید مالیات 35 درصدی پرداخت کنند.

گفتنی است در این که پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی حقوق همه کارمندان مغایر با عدالت و قانون است و موجب افزایش اختلاف حداقل و حداکثر حقوق می شود، شک و شبهه ای وجود ندارد.

در ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه درباره میزان فاصله حقوق های به صراحت مطرح شده «دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد».

واکنش سازمان برنامه و بودجه به مصوبه افزایش حقوق

سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین در اطلاعیه‌ای با اشاره به افزایش حداقل ۴۰۰ هزار تومان به حقوق کارکنان دولت تاکید کرد:‌ تصمیم مجلس خلاف قانون اساسی و قانون برنامه ششم توسعه بوده و پیشنهاد مطروحه بدون توجه به محاسبات مالی و منابع درآمدی تصویب شده است. (اینجا را بخوانید).

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مخالفت دولت با مصوبه مجلس در جلسه امروز بهارستان‌نشینان با تاکید بر این‌که «دولت باید مصوبات مجلس درباره افزایش حقوق در سال آینده را اجرایی کند، گفت: باید قانون اجرا شود و کسی که حرفی غیر از آن را می‌گوید بی‌جا کرده است. (اینجا را بخوانید)

براساس این گزارش و توضیحات حمیدرضا حاجی بابایی، سازمان برنامه و بودجه کشور در گزارش ارقام کلان و ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور جدول۴ تحت عنوان سقف اول منابع و مصارف لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور عنوان داشته است که اعتبار مربوط به حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی از رقم ۹۳۲۰۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ به رقم ۱۱۵۸۴۶۰میلیارد ریال افزایش یافته است؛ یعنی اعتباری معادل ۲۲۶۴۶۰میلیارد ریال برای افزایش حقوق کارکنان در سال ۱۳۹۸ در نظر گرفته شده است، البته آمار دقیقی از فراوانی گروه‌های مختلف حقوق بگیر وجود ندارد.

حال با مخالفت دولت با مصوبه جدید افزایش حقوق باید منتظر ماند و مشاهده کرد آیا مجلس بر نظر خود اصرار خواهد داشت یا در مقابل نظر دولت، دوباره مصوبه خود را اصلاح می کند، هر چند دولت موظف است قانون را اجرا کند،اما آیا از اجرای آن سر باز خواهد زد؟

البته باید در افزایش حقوق با توجه به کاهش قدرت خرید مردم بخصوص قشر متوسط که اغلب کارمندان هستند، توجه شود و در این افزایش باید اجرای عدالت مدنظر قرار گیرد؛ باید روشی اتخاد شود مثلا مانند افزایش پلکانی یا ...؛ اما نباید افزایش حقوق‌ها به یک میزان باشد.


 جدول افزایش حقوق ومالیات‌ها براساس مصوبه دیروز مجلس

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۰۳۰۱۲۱۰:۳۱:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
کمونیسم شکست خورد اما افکار کمونیستی همچنان زنده است . افزلیش یکسان و ناچیز حقوقها یعنی ظلم در حق همه حقوق بگیران . اولا که تورم اعلامی بیش از 40درصد است دوما کسی که حقوق بیشتر میگیرد لابد سوابق و تجارب بیشتری و هزینه های بیشتری دارد .
ناشناس۸۰۳۳۲۷۱۲:۴۶:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
عمده کارمندان دولت مستحق پولی که میگیرن نیست، این موضوع در مورد مدریران و افراد با حقوق بالا صادق تره. سالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومن پول چاپ میشه که حقوق دولت ناکارآود داده بشه. دود تورم هم به چشم مردم میره
ناشناس۸۰۳۵۹۱۱۴:۲۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خوب عزیز دل اگه اینجوریه چارش اینه که کارمندهای اضافه را اخراج کنند. نه اینکه وقت میلیون میلیون آدم را توی این ادارات هدر بدند و در نهایت موقع پول دادن که میشه بگن میدونیم همه چی ده برابر شده ولی شرمنده چون شما کارتون خوب نیست ما ده درصد اضافه می کنیم.
ناشناس۸۰۴۲۰۰۲۰:۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
بجای افزایش حقوق کالا های ضروری به قیمت مناسب در اختیار بگذارید گرانی و احتکار هم کنترل میشود
مهدی۸۰۴۲۵۸۲۱:۱۵:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دمت گرم حاجی بابایی
ناشناس۸۰۳۶۴۲۱۴:۴۵:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
در مورد دولت شما درست میگی. اما بخش خصوصی چی؟ من به نیروی برنامه نویس شرکت که 6 میلیون حقوق میگیره بگم 400 تومن به حقوقت اضافه میشه و به حقوق منشی هم 400 تومن. قطعا نمی مونه. بعد متناسب با اون حق بیمه ای که کارفرما باید پداخت کنه زیاد میشه و نمی تونه پرداخت کنه
ناشناس۸۰۴۱۹۳۲۰:۱۳:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
به علاوه ده درصد حقوق یعنی 600000 +400000 = 1000000 ت
ناشناس۸۰۳۸۴۳۱۶:۰۶:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
به دلار حساب کنید میشه چقدر؟ یک دهم بودجه آموزش و پرورش ژاپن
ناشناس۸۰۴۵۹۰۰۸:۲۸:۵۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اگه شما چشم دیدن کارمندان زحمتکش دولت رو ندارید پس چه کسی امنیت کشور ، درمان و بهداشت مردم ،آموزش فرزندان کشور و ..... بر عهده بگیرد. ! اول فکر گن بعد جرف بزن.
محسن۸۰۳۳۴۴۱۲:۵۵:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
استاد توو مدیران دیگر دولت اگه اورضه داشتید این وضع مملکت نبود بعد اگه متونی برو بیرون کارکن والله این حقوقی به مدیران می دهند از سرشونم زیاده باید حقوق کم بدهند اگه کارشو خوب بود بعد به انها پاداش داده شود
ناشناس۸۰۳۸۰۴۱۵:۴۸:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
تو اگر خودت عرضه داشتی، عرضه را اورضه نمی نوشتی.
ناشناس۸۰۴۰۵۸۱۸:۳۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دلیلش اینه که فکر کنم این بابا ایرانی نیست که اورضه نوشته.احتمالا از برادران حقوق مفت بگیر هستن.
ناشناس۸۰۴۰۴۴۱۸:۱۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
عزیزم نازم چرا کارمند نشدی رفتی دنبال رویا پردازی ای جانم
ناشناس۸۰۳۴۰۹۱۳:۱۸:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مطمئن باش اگر سوابق و تخصص لازم را داشت الان وضع مملکت این نبود ، همین نجومی بگیران تکنوکرات باعث بدبختی کشور شدند.
ناشناس۸۰۴۰۶۵۱۸:۳۴:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دلیلش عدم تعامل با دنیاست .خودمون رو تافته جدا بافته میدونیم .البته عجیب نیست این روحیه تو ایرانیها و روسها وجود داره که خودشون رو از دیگران برتر میدونن.
ناشناس۸۰۳۴۳۰۱۳:۳۲:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
سوال اصلی این است. من به عنوان استاد دانشگاه که 11 سال درس خوندم تا 5 میلیون بگیرم چرا نباید حقوق و افزایش ان با کسی که 4 سال خونده و 7 سال زودتر وارد بازار کار شده و مثلا 3 میلیون می گیریه فرق داشته باشم؟؟؟ من حقوقم 8 میلیون هم بشه تفاوت این چند سال جبران نمی شود. اگر کسی غیر قانونی حقوقش بالاست خوب باید قطع شود. اگر مشکل قانونی نیست نباید چند نفر افراد بخیل و حسود رای بدهند که حقوق باید یکسان اضافه شود. این بی نهایت بی عدالتی و ... است.
هوشنگ۸۰۳۶۹۵۱۵:۰۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
انصافا ایشون درست میگن. هر کسی بر اساس توان، مدرک، موقعیت، تلاش، شایستگی و قوانین مربوطه به سطحی از رشد رسیده است. این بی معنی است که جایگاه او را تنزل دهند برای اینکه کسانی مراتب پایین تری دارند.
ناشناس۸۰۳۹۲۹۱۶:۵۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
باید 10 سال درس میخواندی
ناشناس۸۰۳۹۶۹۱۷:۲۲:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
بر اساس همین مصوبه ای که شما ازش ناراحتی حقوق شما یک میلیون تومان زیاد میشه و اونی که کمترین حقوق رو میگیره 500 هزار تومان زیاد میشه. فکر میکنی باز عدالت رعایت شده؟؟؟ میدونی الان چقدر فارغ التحصیل ارشد و دکتری بیکارند؟
ناشناس۸۰۴۰۵۳۱۸:۲۷:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
برای استادهای دانشگاه که بی سواد هستن باید افزایش حقوق صفر باشه
ناشناس۸۰۳۵۰۴۱۳:۵۴:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
شما احتمالا"نجومی بگیر هستی که از افزایش غیرعادلانه حقوق های مدیران دفاع میکنی !
رضا۸۰۳۵۸۰۱۴:۲۰:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
با تورم نزدیک به صد درصد که قیمت همه کالا ها بیشتر از دو برابر هم شده فقط ما مردم یاد گرفته ایم به جان هم بیفتیم . با 50 در صد افزایش حقوق هم دردی از ملت برطرف نمیشه . لطفا با هم متحد باشید
ناشناس۸۰۳۸۸۰۱۶:۲۱:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دقیقا کمونیست در اقتصاد ایران ریشه داره
اعتمادیان۸۰۳۰۲۲۱۰:۳۶:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
نوبخت اگر نمی تواند مصوبه مجلس را اجرا کند بهتر است برود.
ناشناس۸۰۳۱۷۵۱۱:۴۰:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
این دولت به شدت دنبال افزایش نابرابری در جامعه است و این مساله کاملا مغایر با اهداف انقلاب است.وگرنه حقوق ده میلیونی چرا اصلا باید افزایش یابد؟ البته جناب نوبخت از ظلم به نخبگان گفته و فراموش کرده که درصد بالایی از نخبگان اساسا بیکارند!شاید مراد از نخبه همان ژن خوب است!
ناشناس۸۰۳۳۷۳۱۳:۰۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
انشالله خدا از دست دولت روحانی نجات مون بده
نجیب۸۰۳۴۴۴۱۳:۳۷:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
نه برادر من. کسی که دکتری می گیرد عمر خود را که بزرگترین سرمایه هرکس هست در راه پیشرفت علم و دانش و راحت تر شدن زندگی برای سایرین صرف کرده در حالی که کسی که با دیپلم رفته سر کار از همون ابتدا فکر پول و راحتی بوده. آیا کسی که حداقل ده سال از بهترین دوران زندگی خود را صرف علم و دانش و پژوهش و آبروی جهانی برای کشور کرده با کسی که فکر خوش گذرانی خود بوده با هم برابرند؟ اگر چنین باشد ظلم به معنای واقعی کلمه است.
ناشناس۸۰۴۵۱۳۰۶:۵۹:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
همه کسانی که دکترا گرفته اند با زحمت و تحمل سختی نبوده است. بسیاری (از جمله خیلی از کارمندان و مدیران دولت)در موسسات و دانشگاه های غیر معتبر و به راحتی مدرک گرفته اند.
املی۸۰۳۲۴۸۱۲:۰۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اقای اعتمادیان حرف بیخود نزن اینطوری نیست که نوبخت نخواد اجرا کند دولت برای سال اینده بودجه هزینه جاری ودفاعی عمرانی فرهنگی سیاسی واقتصادی را با ذکر منابع در برنامه خودگنجانده که مثلا20درصد افزایش حقوق کارکنان ازفلان منبع تغذیه میشود حال مجلس اومد گفت نه20درصد 10درصد به همه و400تومن به عموم کارکنان دولت گفت اشکال ندارد منتهی مجلس باید منبع این افزایش حقوق را مشخص کند وگرنه قابل اجرا نمیباشد
ناشناس۸۰۳۷۴۶۱۵:۲۷:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ده درصد حداکثره و الزامی نیست
ناشناس۸۰۳۴۳۸۱۳:۳۵:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
نوبخت به دوستانش خوب می تواند نجومی حقوق دهد ولی به کارمندان و کارگران که می رسد می گوید نمی شود!
ناشناس۸۰۳۰۲۳۱۰:۳۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
شایستگی های فردی رو آقای نوبخت خوب اومدند!
ناشناس۸۰۳۰۲۸۱۰:۳۷:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
در مثل گفته می شود که : آب که از سر گذشت چه یک وجب و چه صد وجب. مدت ها است که آب از سر گذشته است. مسئولان محترم لطفا" در این مورد جر و بحث نفرمایند. کاری که نمی کنید، حداقل با اعصاب مردم بازی نکنید.
ناشناس۸۰۳۴۴۰۱۳:۳۶:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
شما فکر کنم از دفتر نوبخت این نظر را نوشتی!
ناشناس۸۰۳۱۳۴۱۱:۲۵:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مصوبه مجلس به عدالت نزدیک تر است مگر اینکه در خصوص افزایش 10 درصد سلیقه ای عمل شود
ناشناس۸۰۳۱۴۳۱۱:۲۸:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مشخصا پیشنهاد مجلس به عدالت نزدیک تر است و اگه دولت بودجه نداره میتونه برای حقوق مدیرانی که بالای 10میلیون حقوق میگیرند،ضریب افزایش سالانه درنظر نگیره
کارمند دولت۸۰۴۰۳۵۱۸:۱۱:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مگر تعداد حقوق های بالا چه قدر است ؟ گیرم دولت اصلا حقوقهای بالا را افزایش ندهد وحتی کم کند باز هم رقمی که مجلس در نظر گرفته از توان دولت خارج است . اضافه حقوق های غیر منطقی واحساسی فقط باعث تورم بیشتر می شود .
ناشناس۸۰۳۱۴۷۱۱:۳۰:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید ، وقتی میگن 10درصد را دولت اختیاری افزایش بده یعنی قطعا جناب نوبخت افزایش نمیده و عملا افزایش حقوق همون 400تومن ثابت میشه که دقیقا ضد عدالت است .
ناشناس۸۰۳۴۲۴۱۳:۲۷:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
نوبخت باید ده درصد را اضافه کند کل مبلغی که مجلس برای ردیف افزایش حقوق گذاشته، 24 هزار میلیارد میشه سهم 400 هزار تومان و می ماند 11 هزار میلیارد که آن هم از 9 درصد بیشتر می‌شود به همه داد. مجلس تمام این را محاسبه کرده است.
ناشناس۸۰۳۱۸۶۱۱:۴۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
سال 96 حقوق کارمندان با سابقه و متخصص که در یافتی متوسط داشتند فقط 6 درصد افزایش یافت . در حالی که هدف قانون گذار محدود کردن کارمندان نجومی بگیر بود و نه متخصصان با تجربه با حقوق متوسط به پایین . لذا با این قانون بار دیگر به این قبیل کارمندان مجددا ظلم مضاعف خواهد شد . لذا از دولت محترم تقاضا داریم چون بطور کامل در جریان افزایش سال 96 قرار دارند امسال روندی را اجرا نمایند تا مانع اجهاف در حق این قبیل کارمندان شود و از نمایندگان محترم مردم نیز انتظار داریم ،تبعات آن را بر کل اقشار حقوق بگیر مد نظر قرار دهند یعنی افزایش حقوق نجومی بگیر به اصطلاح 20 میلیونی با متخصص زحمتکش با سابقه بالا که 5 میلیونی مقایسه نشود .پیشنهاد میشود بجای افزایش پلکانی با پله های محدود ، حداقل20 پله بین حقوق حداقل و نجومی بگیر20 ملیونی در نظر گرفته و در صد افزایش ها بین ان پله ها توزیع گردد تا امسال نیز به کارمندان متوسط اجحاف نشود.
ناشناس۸۰۳۱۹۳۱۱:۴۷:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خودرو سازها پشت داستان گرون شدن دلار بودند. همین ها ترامپ وکشور های عربی رو تهیج میکنند تا ما رو تحریم کنند در حقیقت اینها حلقه اصلی زنجیره تحریم ودشمن تراشی و عدم توافق هستند چون نونشون تو این داستانه و بسیار لابی قدرتمندی پشتشون هست
ناشناس۸۰۴۰۶۹۱۸:۴۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
نه اقاجون پشت تمام این برنامه ها اسراییله.شما فکر میکنید ثروتمند ترین وبا نفوذترین قشر دنیا رو که از پشتیبانی ابرقدرت دنیا برخورداره رو میشه تهدید به محو کردن کرد اونهم وامیسته منتظر میمونه محوش کنید.
ناشناس۸۰۳۲۲۶۱۱:۵۹:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
حقوق کارگری چی شد؟؟آیا میرسوننش به خط فقر اعلامی مرکز پژوهش ها یعنی 3.6 میلیون؟!
ناشناس۸۰۳۲۲۸۱۱:۵۹:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دعاگوی حاجی بابایی هستیم.واقعا وزیر اموزش وپرورش خوبی بود.
ناشناس۸۰۳۵۱۶۱۳:۵۹:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
واقعا حرف نداشت تو سقوط نظام آموزشی
مجید۸۰۴۱۷۲۲۰:۰۲:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
واقعا افتضاح بود و این همه مشکل روی دست مسئولین گذاشت و رفت و تا سالیان سال ضربه ای که به آموزش و پرورش زد جبران نخواهد شد
حشمت۸۰۳۲۳۳۱۲:۰۱:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
والا زیر ۵۰% افزایش حقوق یعنی فقر مطلق همه کارکنان دولت.
میثم۸۰۳۲۶۴۱۲:۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
جدول بالا بدون احتساب مالیات است. جدول درست را قرار دهید تا ببینید که حقوق بعضی از کارکنان کاهش داشته است.
هوشنگ۸۰۳۲۸۳۱۲:۲۳:۵۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اولا همه حقوقها کم است و خط فقر الان 5 میلیون است. دوما مگر قرار است حقوق همه اقشار در نهایت یکسان شود؟ پلکانی یعنی هر سال پله پله، بالایی را بیاور پایینتر، پایینی را بیاورید بالاتر، نتیجه اینکه چند سال بعد همه روی یک پله قرار می گیرند. این عدالت نیست بلکه آشفتگی و از هم گسیختگی است. آیا می شود که حقوق یک سرلشگر با یک گروهبان یکسان شود؟ آیا یک استاد دانشگاه با یک نظافتچی یکسان شود؟ همه قشرها محترم هستند ولی بالاخره مراتبی در جهان وجود دارد که اگر بر خلاف آن عمل شود همه چیز بهم می ریزد؟ هر کسی بر اساس جایگاه خودش بایستی از افزایش حقوق بر اساس نرخ تورم بهره مند شود. همه باید در شان خود ارتقا و رشد داشته باشند نه اینکه گروهی را متوقف کنند.
بهرام۸۰۴۲۳۸۲۰:۵۱:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
کاملا صحیحه
ناشناس۸۰۴۴۹۷۰۵:۳۵:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
صحیح است.
ناشناس۸۰۳۳۳۰۱۲:۵۰:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
نوبخت عزیز، اگر دنبال قانون هستید. با کاهش 200 درصد ارزش ریال، حقوق ها باید سه برابر شود. تا قدرت خرید حفظ شود. باز هم نمایش. اگر نمایش مجلس و دولت نیست چرا سه برابر شدن حقوق حق مسلم حقوق بگیران است در مجلس مطرح نشد. و فقط کلی گویی می شد که... هی روزگار
ناشناس۸۰۳۳۶۶۱۳:۰۱:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
نظر مجلس به عدالت نزدیک تر است ، دولتیان فقط به فکر خودشان و جناح و باند خودشان هستند؟
ناشناس۸۰۴۰۴۷۱۸:۱۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اگر مجلس محل بودجه را مشخص کند بله به عدالت نزدیکتر است اما اگر منبع را مشخص نکند فشاری مضاعف بر دولتیست که همین الان با کسری شدید مواجه است وبا این وضعیت تحریمها سال بعد بدتر هم میشود .
ناشناس۸۰۳۳۸۴۱۳:۰۸:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
در برخی از سازمان های دولتی اصلا توجهی به مصوبه هیات دولت و قانون مصوب مجلس نمیشه و کاملا سلیقه ای عمل می کنند. نمونه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری( حیاط خلوت دولت).
هوشنگ۸۰۳۴۱۹۱۳:۲۴:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مگر جند نفر مدیر با حقوق بیست میلیون داریم. اکثریت به اتفاق کارمندان حقوق 2 تا 8 میلوین دارند که حقوقهای 7 یا 8 میلیونی مربوط به اساتید دانشگاه و قضات است. دولت باید اگر می خواهد عدالت رعایت کند حقوق مدیران را افزایش ندهد در عوض سایر کارمندان 2 تا 8 میلیون را 20 درصد افزایش دهد
ناشناس۸۰۳۴۹۸۱۳:۵۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
کسی که با سی سال سابقه باز نشست شده باید با کسی که با ده سال سابقه باز نشست شده به یک میزان افزایش حقوق داشته باشد؟؟؟
ناشناس۸۰۴۳۸۴۲۳:۱۶:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مهم اینه که حد اقل نیاز طبیعی برای انسان ها مشترک است پس زیاد سخت نگیرید
ناشناس۸۰۳۵۰۹۱۳:۵۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مصوبه مجلس باید اجرا بشود زیرا مجلس در راس امور است .
ناشناس۸۰۳۵۱۰۱۳:۵۷:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
جدول بالا بدون کسر مالیات هست. یعنی اینقدر بی ملاحظه هستید؟ یا براتون این چیزها مهم نیست.
ناشناس۸۰۳۵۱۳۱۳:۵۷:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
این جدولی که شما گذاشتید در صورتی درسته که دولت ده درصد رو به همه اضافه کنه که اونم مجلس دولت را موظف پرداختش نکرده در ضمن مالیات پلکانی رو هم به جدول اضافه کنید بعد درصد اضافه شده رامحاسبه کنید
سلام۸۰۳۵۵۶۱۴:۱۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دربدو روی کارآمدن دولت آقای نوبخت افزایش سالانه حقوق ها رابراساس ترم اعلام کردند اما فراموش کارهستند؟
ناشناس۸۰۳۵۶۳۱۴:۱۴:۵۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
باید پایه اخد مالیات را برای حقوق بگیران بالای 10 میلیون در نظر نگیرند و از کل مبلغ دریافتی آنها 35 درصد مالیات کم بشود برای دولت هم بهتر است . سود خوبی نصیبش می شود .
ناشناس۸۰۳۵۷۲۱۴:۱۸:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
کی گفته هر کی حقوق بیشتری می گیره سابقه و تجارب بیشتری داره ؟ ؟؟!!!!یه نیم نگاه به دور واطرافتون بینداز ببین واقعا این طوره؟؟؟؟؟
ناشناس۸۰۳۵۷۵۱۴:۱۹:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
بابا این دولت رو منحل کنید پدر مردم رو درآوردن
ناشناس۸۰۳۶۴۳۱۴:۴۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
قیمتهای سه برابر شده.حقوقها چقدر.
محسن۸۰۳۶۷۱۱۴:۵۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
علیرغم اینکه برنامه ۲۰% دولت به نفع من است ، ولی بنده برنامه مجلس را تائید می کنم ، شاید حقوق ماهیانه واسه بنده ۲۰۰ کمتر بشه ولی به عدالت نزدیک تره و تعداد افراد بیشتری از جامعه به نفع و صلاحشون است هر برنامه ای که تعداد بیشتری را منتفع کنه ، اون برنامه درسته و به صلاح جامعه است
ناشناس۸۰۴۴۵۸۰۱:۲۱:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
با نظر شما به شرط افزایش ده درصد بعدی موافقم
کارشناس امور اداری۸۰۳۷۳۳۱۵:۲۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
سلام این جدول با مصوبه دیروز مغایرت دارد و کاملا خیالی است . دقیقا مثل جدول سال گذشته است که با واقعیت متفاوت بود . واقعیت این است که در صورت اجرای مصوبه افزایش 400هزارتومانی به علاوه حداکثر تا10% مثل سال گذشته به همه همان حداقل پرداخت یعنی 400هزار تومان بعلاوه حدود 1تا2% افزایش پرداخت خواهد شد، و نه 10%
ناشناس۸۰۳۷۹۳۱۵:۴۳:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خطر نقدینگی بالا این مشکلات رو بوجود اورده که مقصر واقعیش بانکهایی هستند که با پولهای باد اورده از طریق معامله با سپرده های مردم وایجاد تورم خود ساخته تیشه به ریشه اقتصاد مملکت زده اند میخواهید باور کنید یا نه بانکهامون کمپلت غربی هست با کمی عصاره اسلامی
ناشناس۸۰۳۸۳۹۱۶:۰۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
به نظر من حق مسئولیت ها و اضافه کارها نباید افزایش یابد ولی حقوق بدون حق سرپرستی 20 در صد افزایش یابد. روش پلکانی عدالت نیست بلکه ظلم به افراد توانمند تر است.
سعید۸۰۳۸۷۹۱۶:۲۱:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خونه چهابرابر شده اونوقت حقوق فقط بیست درصد وضافه بشه اونم نه؟واقعا قباحت نمی کنید
ناشناس۸۰۳۸۸۶۱۶:۲۵:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خط فقر خطی است که توسط غرب بوجود آمده تا مسلمین و مسلمات در زیر آن باشیم. اسلام خط فقر را قبول نداریم
مرتضی۸۰۳۹۰۹۱۶:۴۰:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
با سلام.بعضی ها میگن مثلاً حقوق ده تومن به بالا یا فلان نباید بره بالا.به نظرم این ظلم در حق اون کارمنده..اون کارمند مخارج خودش رو بر حسب 10 تومن برنامه ریزی کرده.تورم هم که بالای 50 درصده.یعنی نصف پول طرف آب رفته.حالا شرعاً و عقلاً نباید حقوقش بره بالا؟!!پیشنهاد من اینه که حقوق همه باید در حد نرخ تورم بره بالا و حقوق طبقات پایین تر کمی بیشتر از نرخ تورم بره بالا...
حشمت۸۰۴۰۲۷۱۸:۰۶:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
کاش دندانپزشک بودم. بی دردسر تعرفه خودم رو دوبرابر میکردم و کاری با دولت نداشتم.
ناشناس۸۰۴۰۴۶۱۸:۱۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
یعنی کارگر هشت ساعت کار می کند و نیم کیلو گوشت دستمزد می گیرد احسنت
ناشناس۸۰۴۰۸۹۱۹:۰۴:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
این اندک افزایش حقوق بر مبنای تورم سال 97 در نظر گرفته شده که با توجه به پیش بینی تورم و افزایش قیمت ها در سال 98 مطمئنا در سال آتی نیز وضع معیشت این جماعت حقوق بگیر ، نقطه سر خط خواهد بود و شاید بدتر . اگر کنترلی بر بازار نباشد ، هر چه به دخل افزوده شود ، خرج تندتر خواهد دوید .
ناشناس۸۰۴۱۲۷۱۹:۴۳:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اون ۱۰ درصد که الکیه.دقیقا ۴۰۰ تومان به همه میدن که بی عدالتیه.افزایش ۲۰ درصدی بهتر بود یک دیپلمه ۴۰۰ هزار تومان افزایشی دارد و یک کارشناسی ارشد ۴۰۰ هزار تومان .
ناشناس۸۰۴۱۳۷۱۹:۴۵:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
۴۰۰ هزار افزایش خیلیه .بنظرم ۱۰ هزارم کافیه.
علی۸۰۴۱۵۱۱۹:۵۰:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
جالبه یعنی حقوق بنده سال ۹۸ کمتر از ۹۷ میشه چون ۱۵درصد مالیات کم میشه...
ناشناس۸۰۴۱۶۷۱۹:۵۹:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
الان تورم 10 درصد است نیازی به افزایش حقوق نیست یک کیلو گوشت 100 تومن علی برکت الله
علیرضا۸۰۴۲۹۹۲۱:۵۶:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
متاسفانه تفکرات سوسیالیستی بوسیله نمایندگان مجلس در حال اجرا شدن قرار گرفته .
ناشناس۸۰۴۴۰۵۲۳:۵۲:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دسته جمعی ملت وکشوری را نابود کردند رفت پی کارش هیچوقتم قادر به درست کردنش نیستند
ناشناس۸۰۴۴۴۸۰۱:۱۱:۵۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
حالا بگن حقوق مسئولین و مدیران رده بالا 10 میلیون در ماه اضافه شه با کله تصویب میکنن
چ۸۰۴۷۷۲۱۰:۲۵:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
افزایش حقوق حق کارمندان است چرا جو سازی می کنید من 2 میلیون حقوق می گیرم و فلانی 15 میلیون چه عدالتی است چرا پلکانی حقوق افزایش نمی یابد کمترین حقوق بیشتر اضافه شود و بیشترین حقوق کمتر اضافه شود چه مدیریتی است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

پربحث‌های هفته

  1. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  2. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  3. افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد

  4. اردوغان در حال بلعیدن ارس/ نقشه خطرناک ترکیه علیه محیط زیست ایران

  5. ماجرای طرح مالیات بر ازدواج چیست؟  

  6. تبلیغ کولرهای گازی ممنوع شد

  7. ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت

  8. افزایش قیمت دلار آزاد و سکه در معاملات امروز بازار

  9. کاهش مصرف ۲۲ میلیون لیتری بنزین با توسعه CNG/ لزوم گازسوز شدن تاکسی‌های اینترنتی  

  10. مرغداری‌ها به ازای فروش هر کیلو مرغ ۱۲ هزار تومان ضرر می‌کنند!

  11. قیمت جدید گوشت، مرغ، برنج و روغن اعلام شد/ جدول قیمت

  12. زعفران ایرانی به سرنوشت پسته و فرش دچار شد  

  13. وزیر اقتصاد: عوامل کلیدی تأثیرگذار بر نرخ ارز در وضعیت مطلوبی قرار دارند  

  14. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در پرداختی اردیبهشت اعمال خواهد شد

  15. قیمت خودرو فعلا تغییر نمی‌کند

  16. دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

  17. موشک‌های سپاه کدام نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد؟

  18. اعلام زمان دومین حراج شمش طلا/ خریداران تا پایان امروز ۳۵۰ میلیون تومان واریز کنند

  19. مأموریت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی

  20. اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه

  21. چگونه ۲۰۰۰ دلار ارز سهمیه ای بگیریم؟

آخرین عناوین