آیت‌الله آملی لاریجانی: این سخن که «ده بیست نفر نمی‌توانند برای مردم تصمیم بگیرند» مغالطه آمیز است/ تعجب می‌کنم از روحانی که چرا اینگونه سخن می‌گوید؟

گروه سیاسی الف،   3971211155 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتقاد از طرح برخی سخنان مغلطه آمیز در روزهای اخیر گفت: رئیس جمهور محترم ، اخیرا در خصوص مجمع تشخیص مصلحت نظام مطالبی را به تعریض بیان کردند که لحن ایشان قابل قبول نیست و این تعبیر که " ده ، بیست نفر نشسته اند و برای مردم تصمیم میگیرند!" هم سخنی هضم ناپذیر است.

آیت‌الله آملی لاریجانی: این سخن که «ده بیست نفر نمی‌توانند برای مردم تصمیم بگیرند» مغالطه آمیز است/ تعجب می‌کنم از روحانی که چرا اینگونه سخن می‌گوید؟

به گزارش الف، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : در برخی از نهادها، مسئولین با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند، مثل رئیس جمهور و اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و شوراها و در برخی دیگر با واسطه. 

وی با انتقاد از طرح برخی سخنان مغلطه آمیز در روزهای اخیر گفت: رئیس جمهور محترم ، اخیرا در خصوص مجمع تشخیص مصلحت نظام مطالبی را به تعریض بیان کردند که لحن ایشان قابل قبول نیست و این تعبیر که " ده ، بیست نفر نشسته اند و برای مردم تصمیم میگیرند!" هم سخنی هضم ناپذیر است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه نظیر این سخن در کلام برخی سیاسیون هم مورد استفاده قرار می گیرد. چه کسی گفته که نهادهای قانونی برآمده از رای مردم نیستند؟ فقهای شورای محترم نگهبان منصوب رهبر معظم انقلاب هستند، اما رهبری هم با تعیین مجلس خبرگان که منتخب مردم هستند برگزیده شده است و در تمام دنیا هم همین طور است که برخی نهادها و افرادی که مسئول هستند با واسطه توسط مردم تعیین می گردند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ به عنوان یک نهاد مهم برخاسته از قانون اساسی که انتخاب اعضا و نحوه ی اداره جلسات آن بر اساس اصل یکصد و دوازده همان قانون است گفت : چرا مسئول عالی مقام نظام جمهوری اسلامی، که سوگند خورده پاسدار قانون اساسی باشد، باید این طور صحبت کند؟ اولا اعضای مجمع ، ده بیست نفر نیستند و این یک سخن خلاف است ، دوم آنکه اگر یک نفر در قانون اساسی اختیارات و مسئولیت هایی دارد مانند خود رئیس جمهور، آیا در هر موردی به آرای عمومی مراجعه می کند؟ اعضای دولت و وزرا که با رای با رای مستقیم مردم انتخاب نشده اند ، آیا در هر مورد که می خواهند تصمیم بگیرند به آرای عمومی مراجعه می کنند؟ این در حالی است که در بسیاری از موارد تصمیماتی هم که می گیرند به اتفاق آرا هم نیست ، پس باید گفت ده ، بیست نفر در دولت برای یک ملت تصمیم میگیرند؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد : این سخن که «ده بیست نفر نمی توانند برای عموم مردم تصمیم بگیرند» واقعا سخن مغالطه آمیزی است و تعجب می کنم از آقای رئیس جمهور که نسبت به مسائل حقوقی هم مطلع است ، چرا اینگونه سخن می گوید؟

وی در خصوص رسیدگی به لوایح مربوط به FATF با تاکید بر اجرای نص قانون اساسی گفت : مقام معظم رهبری در نامه شان به مجمع تاکید کرده اند که این مساله با امعان نظر بررسی شود ، لذا مجمع تشخیص وقت مستوفایی اختصاص داده و کمیسیون ها و اعضا جلسات متعدد و بحث های کارشناسی مفصلی کرده اند که در این مباحث از نمایندگان دولت نیز در جلسات حضور دارند و نظرشان را اعلام می کنند و می شنوند . مجمع تشخیص به دنبال مصلحت عمومی مردم است و تا نظری را با امعان به دست نیاورد طبیعتاً اقدامی نمی‌کند.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد : در هر حال مجمع تشخیص مصلحت وظیفه خودش را انجام می دهد و ما امیدوارم اینگونه نباشد که مسوولان عالی رتبه کشور ، هر وقت باب میلشان مطلبی گفته می شود، بپذیرند و هر وقت خلاف میل ایشان باشد، بگویند ده بیست نفر نمی توانند تصمیم بگیرند چرا که اگر این منطق باب شود ، فردا، مردم می توانند در مورد تصمیمات دولت هم این را بگویند و ما امیدواریم مطالب بیان شده دراین خصوص تصحیح و جبران شود.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در ادامه از رویکرد برخی افراد و رسانه ها در القای یاس به کشور انتقاد کرد و افزود : متاسفانه علاوه بر اینکه دشمن در بیرون القای یاس می کند، در درون کشور هم برخی از رسانه ها و روزنامه ها و در فضای مجازی و کانال های اجتماعی در چارچوبی عمل می کنند که نتیجه آن القای ناامیدی است. در جمهوری اسلامی، در طول چهل سال انقلاب، پیشرفت های بسیاری به دست آمده اما عده ای می خواهند بگویند که بن بست حاصل شده است و در کشور وضع خراب است. 

چرا باید انسان چشم بر روی حقایق ببندد؟ این مقدار پیشرفت که در امور علمی و فنی و نظامی حاصل شده و بصیرت سیاسی مردم حاصل شده و این بصیرت و حضور مردم در صحنه که سرمایه عظیم اجتماعی برای نظام است چگونه میتوان نادیده گرفت؟ 

وی ادامه داد : اینکه مردم در ۲۲ بهمن میان کاستی ها و اصل انقلاب و نظام تفکیک قائل می شوند و حساب برخی کاستی ها و بی تدبیری ها را از اصل انقلاب و نظام جدا می کنند ، یک نعمت بزرگ است ، اما عده ای تیشه گرفته اند که به ریشه ی انقلاب بزنند و حرف های غیر قابل قبولی را مطرح می کنند که باید به این ادعاها در جای خود پاسخ مناسب داده شود.

رییس مجمع تاکید کرد : مسئولین باید سعی کنند ، معیشت مردم را اصلاح کنند و مشکلات اقتصادی را برطرف نمایند و از ایجاد حاشیه های غیر لازم بپرهیزند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۰۲۰۷۰۱۶:۵۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
روحانی دیگه وقاحت رو به اوج خودش رسونده در سفسطه کردن و ادرس غلط دادن و منحرف کردن مسائل اصلی کشور
ناشناس۸۰۲۴۴۹۲۰:۴۱:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
روحانی باید پاسخگو باشد که چرا برجام شکست خورد؟! و چرا تحریم ها تشدید شدند ؟! و چرا ترامپ بدون هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ؟!
ناشناس۸۰۲۵۲۳۲۱:۳۹:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
شایسته است اولین رفراندوم در مورد خود دولت انجام شود
ناشناس۸۰۲۵۴۶۲۲:۰۳:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
ربات ها وضد انقلاب خارجی وفتنه گران داخلی باز شروع کردند.
ناشناس۸۰۲۱۲۷۱۷:۲۹:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
آنها که در دولت که 20 نفر هم نیستن وبرای مردم تصمیم می گیرن چی؟
ناشناس۸۰۲۴۴۸۲۰:۳۸:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
درباره حراج 18 میلیارد دلار و 62 تن طلای بانک مرکزی فقط 4 الی 5 نفر از اعضاء دولت تصمیم گرفتن .
ناشناس۸۰۲۱۴۴۱۷:۳۷:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
نه که وزرای روحانی گل و‌ بلبل درست کردن!!؟
ناشناس۸۰۲۱۷۸۱۷:۵۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
نظر دکتر محمود احمدی نژاد ریس جمهور اینده ایران در مورد fatf چیست
ناشناس۸۰۲۲۸۳۱۸:۳۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
تو‌ ضدمحمودی داری فیلم بازی میکنی
ناشناس۸۰۲۲۸۴۱۸:۳۹:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
برو عمو تورمی نژاد به تاریخ پیوسته
ناشناس۸۰۲۵۱۹۲۱:۳۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
اگه اون تورمی نژاد بود این یکی کیه؟ خودت برو عمو!
ناشناس۸۰۲۱۸۵۱۷:۵۲:۲۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
اقای روحانی که اینقدر مردم مردم می کنه بره یک نظر سنجی کنه مردم درباره روحانی چه اعتقادی دارند و میزان محبوبیت روحانی چقدر است. طبق نظر سنجی جدید میزان محبوبیت روحانی به 8 درصد رسیده
امیر حسین سلطان/تهران۸۰۲۴۸۳۲۰:۵۹:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
اگر بر فرض محبوبیت جناب رئیس جمهور به صفر هم رسیده باشد! (فرض محال محال نیست) مطمئن باشید این میزان محبوبیت برای سایرین و از جمله رقبای جناب دکتر روحانی مدتهاست که به زیر صفر و چه بسا به کمتر از (منهای 20 یا منفی 20) رسیده است که چنین اوضاع و احوالی را برای رئیس جمهور منتخب اکثریت ملت ایران به یادگار گذاشته اند و هنوز هم در سودای احیای دوران 8 ساله دولت های نهم و دهم بسر می برند!
ناشناس۸۰۲۱۸۷۱۷:۵۴:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
اقا روحانی لطفا استعفا بدهید دولت پیر و رانتی شما عامل اکثر مشکلات است
ناشناس۸۰۲۳۹۰۱۹:۴۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
ماشالله همه کارشناس شدن!
ناشناس۸۰۲۲۱۵۱۸:۰۳:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
نظر مردم با همه پرسی مشخص میشه
ناشناس۸۰۲۴۴۴۲۰:۳۶:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
مباحث مربوط به پالرمو و FATF تخصصی است و عامه مردم درباره آن اطلاع چندانی ندارند.
ناشناس۸۰۲۲۲۴۱۸:۰۹:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
روحانی اگه راست میگه عدم کفایت دولت خودش رو به رفراندوم بذاره یا حتی می تونه یارانه ماهی 400 هزار تومان برای هر نفر رو به رفراندوم بزاره اونوقت می تونه نتیجش رو ببینه!!
ناشناس۸۰۲۳۹۱۱۹:۴۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
کاملاً موافقم ولی معلوم نیست نتیجه ش خیلی خوشایند شما باشه
ناشناس۸۰۲۲۵۵۱۸:۲۴:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
البته از آدمی که به راحتی قول ها و سخنرانی ها ‌‌ و بهاره کاشتن برای مردم را فراموش می کند و حاشا می زند هر چیزی ممکن است
ناشناس۸۰۲۲۶۲۱۸:۲۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
تمامی روسای جمهوردر دور دوم ریاست جمهوری چنین مواضعی گرفته اند که نشان میدهد موضوعاتی از این قبیل وجود دارد
محمدی۸۰۲۵۱۰۲۱:۱۵:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
مشخص است برای فرار از پاسخگویی
مهندس جنت شهری۸۰۲۲۸۵۱۸:۴۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
شاید برداشت شما از این 20 نفر غلط باشد...شاید منظور ایشان از 10-20 نفر تعدادی تندرو باشد وگرنه نه شورای نگهبان و نه مجمع 20 نفر نیستند...
ناشناس۸۰۲۳۴۶۱۹:۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
آقای روحانی حرف های خیلی سطحی و عامه پسندی میزنند. ظاهرا قصد تغییر هم ندارند.
ناشناس۸۰۲۳۴۸۱۹:۲۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
امید است مشکلات اقتصادی پیش روی مردم به کی بود کی بود ... واگذار نشود.
ناشناس۸۰۲۵۲۰۲۱:۳۷:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
متاسفانه آقای روحانی کوچکترین اعتقادی به قانون نداره همانطور که به دموکراسی.
ناشناس۸۰۲۵۵۴۲۲:۰۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
انانی که رای به نفع روحانی دادند آنها داخلی نیستند آنها کسانی هستند که میخواهند آب گل آلود شود تا ماهی بگیرند قسم میخورم اکتر انها از آقای روحانی بدشان می آید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین