پایان سرقت‌های سریالی زن رزمی‌کار

گروه حوادث الف،   3971207111

زن رزمی‌کاری که با شگردی خاص از رانندگان تاکسی سرقت می‌کرد، به همراه شش همدستش دستگیر شد.

به گزارش شرق، در پی وصول گزارش‌هایی مبنی بر سرقت‌های سریالی در محدوده بازار و خیابان‌های اطراف آن از تاکسی‌ها و مسافرکش‌ها، تحقیقات در این‌باره کلید زده شد.

تحقیقات اولیه در این‌باره نشان از این داشت که سرقت‌ها به وسیله یک زن انجام می‌شود که به صورت تک‌نفره و به‌عنوان مسافر دربستی سوار ماشین‌ها می‌شود. نکته مشترک سرقت‌ها این بود که متهم زن پرونده پس از انجام دزدی سریع از خودرو پیاده می‌شد و به همراه خودروی پژو 405 دیگری که تاکسی را تعقیب می‌کرد، متواری می‌شد.

تیمی از کارآگاهان اداره هجدهم آگاهی تهران بزرگ با توجه به حساسیت موضوع،  وارد عمل شدند و تحقیقات اولیه را برای شناسایی متهم آغاز کردند که در این رابطه زنی که متهم اصلی بود به همراه هفت متهم مرد دیگر  شناسایی  شدند.

با توجه به شناسایی مخفیگاه متهمان در یکی از خیابان‌های فرعی نواب، روز یکشنبه ماموران آگاهی تهران بزرگ وارد عمل شدند و با توجه به سوابق متهم زن پرونده، چهار اکیپ مامور آگاهی به همراه ماموران زن به محل رفتند. در همان ابتدای امر، متهم 30ساله به اسم زهرا با اطلاع از حضور ماموران در محل از بالای دیوار حیاط به خانه همسایه پرید و در حالی‌که قصد داشت از آنجا نیز به حیاط خانه همسایه دیگری بپرد و متواری شود، با اقدام سریع ماموران زن پلیس آگاهی زمین‌گیر و به همراه دو نفر از متهمان مرد دیگر پرونده به بازداشتگاه آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شدند.

پس از بازداشت متهمان، هر سه با انجام هماهنگی‌های قضائی مورد بازجویی قرار گرفتند. زهرا  در تحقیقات اولیه گفت: من رزمی‌کار هستم اما مدتی است که به دام مواد مخدر افتاده‌ام و از آن به بعد انواع سوابق کیفری نیز به کارنامه‌ام اضافه شده است. بعد از آخرین بار که از زندان آزاد شدم، یک روز که در خیابان در حال مصرف مواد مخدر بودم،  با مردی به نام سیاوش آشنا شدم. او متوجه اوضاع خراب مالی من شد و گفت می‌تواند برایم کاری انجام دهد. سیاوش به من یک شیوه خاص از سرقت را یاد داد و گفت تو گوشی و اموالی را از مسافرکش‌ها و راننده تاکسی‌ها سرقت کن و برای من بیاور تا من در ازای آنها به تو پول بدهم. من نیز با توجه به اعتیادم و اینکه خرج مواد مخدر مصرفی‌ام بالا بود، پیشنهاد او را پذیرفتم و بعد از مدتی نیز با محمد آشنا شدم که او هم مانند سیاوش از من گوشی و اموال سرقتی مال‌باختگان را می‌خرید و مثل سیاوش سوابق کیفری متعددی نیز دارد.

متهم درباره شیوه و شگرد خود توضیح داد: من به‌عنوان مسافر دربستی سوار تاکسی‌ها و ماشین‌های گذری می‌شدم و در یک موقعیت مناسب، گوشی و اموال موجود درون خودروها را سرقت می‌کردم و بعد از پیاده‌شدن سوار ماشین دیگری که از قبل در تعقیبم بود، می‌شدم. در ادامه کارآگاهان با حضور در آدرس اعلامی از سوی متهم زن پرونده مخفیگاه سیاوش را کشف کردند که سیاوش نیز سه نفر دیگر از متهمان را معرفی کرد و سه متهم دیگر پرونده نیز با اقدام سریع کارآگاهان در محدوده خیابان نواب تهران، دستگیر شدند و تعداد 45 گوشی سرقتی و چندین فقره گوشی اوراق‌شده نیز در این محل  کشف و ضبط شد.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این پرونده گفت: متهمان به مقام قضائی معرفی شدند و با تشکیل پرونده‌ای در این زمینه، اظهارات همه آنها که صراحتا به خرید و فروش اموال مسروقه با همکاری متهم زن پرونده اعتراف کرده بودند، در پرونده ثبت شد. سپس با انتقال متهمان به اداره آگاهی، مشخص شد تنها متهم فراری پرونده مردی جوان به نام محمد است که چند روز قبل در طرح دستگیری سارق گوشی بازداشت و روانه زندان قزل‌حصار شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین