قیمت امروز انواع گوشت، مرغ و ماهی در بازار

گروه اقتصادی الف،   3971204099 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

روند افزایشی قیمت گوشت و مرغ در بازار تهران نسبت به هفته گذشته متوقف شده، اما باید دید که آیا روش جدید دولت برای تنظیم بازار محصولات پروتئینی که قرار است به جامعه هدف داده شود، موثر خواهد بود.

قیمت امروز انواع گوشت، مرغ و ماهی در بازار

فارس نوشت: طی روزهای گذشته برنامه‌های تنظیم بازاری دولت برای کنترل قیمت گوشت و مرغ کارساز نبود و قیمت‌ها روزبه‌روز بالاتر رفت تا حدی که در حال حاضر توان خرید برای قشر متوسط جامعه بسیار کاهش یافته است.

گزارش ما از بازار گوشت، مرغ و ماهی حاکی است، اگرچه روند افزایشی نسبت به هفته گذشته متوقف شده‌، اما قیمت در اوج ایستاده و مردم و خریداران توان خرید ندارند. دولت در جدیدترین برنامه تنظیم بازار اعلام کرد که روش‌های گذشته کارساز نبوده و در جدیدترین شیوه می‌خواهد گوشت را بین جامعه هدف توزیع کند.

آن طور که علی‌اکبرمهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهادی، اعلام کرده، جامعه هدف شامل دهک‌های پایین جامعه، شامل خانوارهای کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، تعاونی‌های کارگری، فرهنگیان، نظامیان و کارمندی می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: در کنار این نوع عرضه، قرار است بخشی از گوشت کشور با ارز نیمایی وارد کشور شود و خارج از شبکه تنظیم بازار و در کنار گوشت تولید داخل در اختیار بازار قرار گیرد تا بازار متعادل شود که مبنای قمیتی آن نرخ تمام‌شده کالا خواهد بود.

مسئولیت توزیع این گوشت‌ها به عهده وزارت صنعت است و وزارت جهاد کشاورزی قرار است تامین‌کننده باشد. باید منتظر ماند و دید که آیا وضعیت تنظیم بازار در آستانه شب عید چگونه خواهد بود و آیا روش جدید کارساز خواهد شد. در روش قبلی که گوشت تنظیم بازاری در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار توزیع می‌شد، نتیجه‌بخش نبود. صف‌های طولانی تشکیل می‌شد و به دست جامعه هدف نرسید. صف‌ها را بیشتر دلالانی تشکیل می‌دادند که به فکر جیب‌شان بودند و در نهایت این گوشت‌ها که قرار بود در سفره نیازمندان واقعی باشد، سر از رستوران‌ها درمی‌آورد و باز به کام ثروتمندان شد.

این گزارش حاکی است، امروز در بازار تهران قیمت هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوساله ۸۱ هزار تومان، ران و دست گوساله ۸۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین هر کیلوگرم مرغ به قیمت ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان، ران مرغ ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان، سینه مرغ ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان، سینه کبابی ۲۵ هزار تومان، فیله مرغ ۲۸ هزار تومان، کمر مرغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان کتف و بال ۱۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت ماهی هم در روزهای گذشته از این افزایش قیمت‌ها بی‌نصیب نبود، به طوری که ماهی تیلاپیا تقریباً دو برابر شده و ماهی قزل‌آلا هم رشد تقریباً دو برابری داشته است.

امروز در بازار تهران هر کیلو ماهی تیلاپیا ۵۷ هزار تومان، ماهی قزل آلا ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می رسد.

در همه کشورها حمایت از بخش تولید و کشاورزی به عنوان راهکار پایین آوردن قیمت‌ها و تنظیم بازار استفاده می‌شود.

کشورهای پیشرفته معتقدند با محصولات وارداتی تنظیم بازار پایدار در بازار شکل نمی‌گیرد. حتی آنها راه مقابله با تحریم‌ها حمایت جدی از بخش کشاورزی مطرح می‌کنند. نمونه آن روسیه است.

در حالی که آمریکا این کشور را تحریم کرده پوتین رئیس جمهور این کشور دستور داده تا بخش کشاورزی با تمام ظرفیت‌ها به پیش برود و دانش و تکنولوژی در خدمت بخش کشاورزی باشد و این طور شد که امسال ۴۴ میلیون تن گندم تولید کرد و بزرگ‌ترین صادرکننده گندم جهان شد.

مسئولان این کشور اعلام کردند: رشد کشاورزی در این کشور بسیار قابل توجه بوده و برای مقابله با تحریم‌ها کاملاً موثر بوده است.

دیدگاه کاربران

محمدرضا۷۸۸۹۱۷۱۲:۱۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۴
یادش بخیر قبلا قیمت ارز و سکه رو به روز اعلام میکردین الان به جایی رسیدیم قیمت گوشت و مرغ رو باید روزانه اعلام کرد
علی۷۸۹۲۴۹۱۵:۲۵:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۴
خدا وکیلی نوش جون! تا 3 صبح وسط خیابون بعد چند ساعت بحث به طرف میگم به هرکی رای میدی، به روحانی نده، میگه راست میگی، ...نیست! ولی ازش خوشم میاد، بهتر از ... هست . هر چی ناواقع و سراب بود تحویل داد، ملت هم با جون و دل رفتند. حالا ببینند! میگفت سایه جنگ من بردم! الان میگه جنگ اقتصادی سخت از جنگ عادیه!! سایه بمب به خیالت بردی، سایه فلاکت به واقع آوردی! طرف به اعتراض نجومی بگیر میگه شلوغ کاریه بی خود! وزراء در حال ساخت و ساز ملک خودشون! رییس خصوصی سازی خودش یغماگر شماره یک از آب دراومده و.... جان هر کی دوست دارید، به جناح کاری ندارم، ولی به آدم راستگو رای بدید.یک رو! اگر بـَده.. بَده! اگر صافه؛ صافه! چندرنگ نیست! هر روز یک رنگ!!! بدترین خصوصیت این دولت!
ناشناس۷۸۹۳۰۱۱۶:۰۴:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۴
تحریم ها ربطی به روحانی نداره جوک نگو عزیزم
ناشناس۷۸۹۴۲۹۱۶:۵۸:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۴
شرمنده در این شرایط سخت فکاهی گفتم! سوال خدمت شما دارم، ما در ابتدای سال 92 تحریم بودیم، درسته؟ شرایط اون زمان یادتان هست مردم عزیز؟ خب، الان بعد از 5 سال و با برجام و با کلی امتیاز به قدرتها، دقیقاً ما کجا قرار داریم؟؟! بعد از تعظیم دنیا به ما و ارتباط و دوستی با دنیا کجاییم؟! خیالتون راحت، همین نفوذ ایران در منطقه و موشکهای ایران نبود، روز به شب نرسیده وضعمون بهتر جایی مثل یمن و سوریه نبود. مثلاً پتروشیمی دولتی قیمت مواد اولیه تولیدو 2 تا 3 برابر کرده از کجاست؟ خودرو چطور؟فولاد؟ ماهی دریا چطور؟! روحانی خوب! شما باز برید به دار و دسته ایشون و امثال ایشون رای بدید. ولی لطف کنید و رای بدید و حرف نزنید. همین. داغ مردمو بدتر نکنید. عزیز دل، کسی که خودشو به خواب بزنه، تو قیامت هم از خواب بلند نمیشه! وسط جهنم مجبوره بلد بشه!
ناشناس۷۸۸۹۶۰۱۲:۴۲:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۴
رشد وپیشرفت کشاورزی وقتی ارزش داره که دلال عراقی محصول کشاورز ایرانی رو نخره ببره عراق بعد من کارگر وکارمند مجبور بشم گوشت گوسفندی بخرم 90تومن.الان همه چیز از پرتقال گرفته تا کاهو وگوجه وماهی سفید حتی میره به عراق .
ناشناس۷۸۸۹۹۰۱۲:۵۷:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۴
تیلاپیا۵۸ تومن؟ این ماهی به ماهی فقرا مشهور است و در خارج کشور کیلویی ۱ دلار است حالا چطور ۵۸ تومان؟ در اب های بسیار بی کیفیت هم پرورش می یابد و بازه بسیار بالایی دارد ولی ارزش غذایی آن در حد قزل آلا نیست. چرا به بهانه های محیط زیستی مجوز پرورش این ماهی را نمی دهند؟ شاید هم دست مافیای وارد کنندگان در کارباشد. والله اعلم.
ناشناس۷۸۹۰۱۴۱۳:۰۸:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۴
با همین مدیریت برای امریکا شاخ و شونه می کشید !!!!!
ناشناس۷۸۹۲۸۷۱۵:۵۵:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۴
علی برکت الله نمرش بیسته
ناشناس۷۸۹۲۰۰۱۴:۵۸:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۴
کمر مرغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان ؟؟؟ :)))
شاخ۷۸۹۲۰۳۱۴:۵۹:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۴
آقایون مجلسیون چرا به تخلفات دولت رسیدکی نمی کنین ؟؟تا کی ملت باید تاوان بی خیالی مجلس و پس بدن اقای لاریجانی میدونی که 60درصد مردم بیش از 70درصد قدرت خریدشو نو از دست دادن؟؟میدونین که تو ذهن 60درصد مردم ایران شیر و تخم مرغ و سبزی تبدیل به کالای تجملاتی شده ...یه گروه میگن کار دولته یه گروه میگن کار فلان سازمانه با دولت سر جنگ داره هیچکس هم شفافیت به خرج نمیده و نمیگه چه بلایی سر ملت داره میاد وای از زمانی که مردم تحملشون و از دست بدن
ناشناس۷۸۹۲۴۱۱۵:۱۹:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۴
یعنی قیمت گوشت گوسفند جزء انواع گوشت نیست
ناشناس۷۸۹۲۶۷۱۵:۴۱:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۴
شرم بر وزیر کشاورزی که....انصاف استعفا دادن هم ندارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین