رئیس دانشگاه خوارزمی خبر داد: انعقاد ۱۷ پروژه مشترک بین دانشگاه های ایران و اتریش

گروه اجتماعی الف،   3971130220

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: بین دانشگاه های داخل کشور و دانشگاه های کشور اتریش ۱۷ پروژه مشترک تعریف شده است که برخی از آنها در حال انجام است.

عزیزالله حبیبی بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی با ارائه گزارشی از تاریخ چگونگی تشکیل دانشگاه خوارزمی، برنامه های این دانشگاه را در صدمین سال تاسیس این دانشگاه تشریح کرد.

وی افزود: دانشگاه خوارزمی دارای ۱۶ دانشکده، ۱۱ پژوهشکده و مرکز پژوهشی بالغ بر ۱۳ هزار دانشجو در دو سایت تهران و کرج فعالیت می کند. رشته گرایش های این دانشگاه بالغ بر ۲۶۰ رشته گرایش است که بیشتر در مقطع تحصیلات تکمیلی است. نیمی از دانشجویان در پردیس تهران و نیمی دیگر در پردیس کرج هستند.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه ۵۵ درصد از دانشجویان خوارزمی را دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختصاص می دهند، افزود: این دانشگاه فراز و نشیب های زیادی داشته و جزو دانشگاه هایی بوده که در زمان جنگ از نظر نیرو و فضای فرهنگی، خدمات زیادی در این دوره ارائه کرده است به طوری که حتی در زمان موشک باران نیز سایت کرج این دانشگاه فعال بوده و بالای ۴۵ شهید از دانشجویان و تعدادی از کادر دانشگاه را تقدیم انقلاب کرده است.

حبیبی ادامه داد: این دانشگاه توانسته مشاهیر زیاد و تاثیر گذاری را در سطح کشور تربیت کند و همچنین حرکت این دانشگاه در جهت بین المللی شدن است و از ۱۱ کشور خارجی، دانشجوی غیر ایرانی دارد که بیشتر آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند. دانشگاه خوارزمی عضو ۴ اتحادیه بین المللی بوده و به عنوان هماهنگ کننده فعالیت های علمی بین المللی ایران با کشور اتریش است و در این زمینه ۱۷ پروژه توسط دانشگاه های داخل کشور با کشور اتریش منعقد شده است.

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: برخی از این پروژه ها در حال اجرا است و سهم ایران و کشور اتریش برای اجرای این پروژه مشخص شده است و تا اندازه ای نیز اعتبارات در اختیار مجریان قراردادهای مذکور قرار گرفته است. این پروژه ها بیشتر در زمینه های آب، برق، محیط زیست و موضوعات جدید تعریف شده است.

حبیبی  در خصوص اینکه بیشتر دانشجویان خارجی این دانشگاه از کدام کشور هستند، اظهار داشت: بیشتر دانشجویان از کشور افغانستان هستند ولی از کشورهای عراق، ایتالیا، فرانسه و سایر کشورها نیز دانشجوی خارجی در دانشگاه های خوارزمی تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه خوارزمی درباره اینکه دانشگاه ها باید زیرساخت های لازم را برای بین المللی شدن آماده کنند، تصریح کرد: این یک امر بدیهی و از ملزومات است و باید توسط تمام مسئولان ذیربط تهیه شود و شرایطی ایجاد شود که دانشجو کشور ما را به عنوان کشور هدف خود برای تحصیل قرار دهد. به عنوان مثال مشکلات تبادلات مالی، پرداخت ها و سایر مشکلات دانشجو باید حل شود و برای تبادل استاد و دانشجو باید زیرساخت ها فراهم شود.

وی درباره بودجه های عمرانی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای ما این است که ساختمان قدیمی خود را بازسازی کنیم. یکی از ساختمان های ما به اسم ساختمان پروین اعتصامی توسط یک مهندس روسی ۸۵ سال پیش از این ساخته شده است. یکی از برنامه های ما افتتاح این ساختمان و موزه دانشگاه بود اما به دلیل اینکه بودجه های عمرانی نرسید و بخشی از کمک های شهرداری وصول نشد، نتوانستیم آن را افتتاح کنیم و افتتاح آن به اردیبهشت سال آینده موکول شد.

وی افزود: در حال حاضر بالای ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که ۷ پروژه آن مربوط به دانشگاه خوارزمی است که بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوان این پروژه ها را تکمیل کرد.

ایجاد شبکه اینترنتی با ۲۶ دانشگاه جهان / رونمایی از تندیس خوارزمی و ۵ سردیس مشاهیر

رسول رسولی‌پور دبیر یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: برای صدمین سالگرد تاسیس آموزش عالی و همچنین دانشگاه خوارزمی شورایی تشکیل شد تا با هدف گذاری و برنامه ریزی جشنی با شکوه برگزار شود. این شورا متشکل از ریاست دانشگاه خوارزمی،شورای شهر تهران، شهرداری تهران، استانداری تهران، سازمان زیباسازی، صدا و سیما و جمعی از اساتید با سابقه این دانشگاه با هدف برگزاری برای این جشن به طور ماهانه جلساتی را برگزار کرده‌اند که در طی آن بتوان جشن صدمین سال آموزش عالی را به خوبی برگزار کنند.

وی افزود: در این شورا برنامه ای مدون شد که قدیمی‌ترین ساختمان دانشگاه در خیابان بهارستان که مارکوف روسی در ۸۵ سال قبل آن را تاسیس کرده بود به موزه دانشگاه تبدیل شود، اما با کمبود بودجه و همچنین وسواس کارشناسان میراث فرهنگی رو به رو شدیم اما باغ موزه دانشگاه خوارزمی در اولین فرصت با قرارگیری آرشیوی از فعالیت‌های آموزش عالی کشور افتتاح خواهد شد.

دبیر یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی  تصریح کرد: ما بر آن شدیم تندیس خوارزمی و سردیس ۵ تن از مشاهیر بزرگ دانشگاه از جمله پروین اعتصامی، شهید محمد علی رجایی، استاد عبد‌العظیم غریب گرکانی و عبد‌الکرین غریب گرکانی و محمد‌حسین محاسب را به استاد گروسیان، استاد بزرگ مجسمه سازی ایران سفارش دهیم، ما به همراه کتاب از کلیپ و سرودی رونمایی خواهیم کرد که شعرش را بهادر باقری سروده است.

وی افزود: همچنین ما رنگ سربرگ‌ها را تغییر دادیم و لوگویی جدید برای دانشگاه و تقویم حوادث دانشگاه طراحی کردیم. در صد سالگی دانشگاه خوارزمی با ۲۰۰ دانشگاه دیگر در سطح جهان برآن شدیم از ۲۶ دانشگاه سطح جهان دعوت به عمل آوریم و یک شبکه‌ اینترنتی را تشکیل دهیم و اولین دانشگاهی هستیم که در این راستا قدم برداشته ایم.

 دبیر یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: ما برای تغییر نام ایستگاه مترو و خیابان‌های اطراف دانشگاه به نام خوارزمی به کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نامه نوشته‌ایم و این مسئله در نوبت رسیدگی قرار دارد، همچنین با کمک سازمان زیباسازی شهرداری و مرمت میراث فرهنگی در تکاپو هستیم تا بتوانیم پروژه‌های عمرانی را به پایان برسانیم و می‌خواهیم اولین دانشگاه در کشور باشیم که نرده‌های دانشگاه را بمی داریم تا ارتباط صمیمی با مردم داشته باشیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین