قاضی پور: طهارت اقتصادی از مجلس شروع شود

گروه اقتصادی الف،   3971124217 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی به زبان ساده مدیریت منابع و مصارف و همچنین هزینه و درآمد است، اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد شفاف تاکید دارد و این موارد ‌نماد عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با فارس، درباره بیانات امروز مقام معظم رهبری پس از ورود انقلاب اسلامی به دهه پنجم خود و توصیه به جوانان این مرز و بوم اظهار داشت: مقام معظم رهبری پیش از این نیز در توصیه به جوانان کل دنیا، برای آنکه این جوانان به خود بیایند، فرمایشات گهرباری برگرفته از دین مبین اسلام، مطرح کردند.

وی افزود: این فرمایشات چند سال پیشِ مقام معظم رهبری به جوانان خارج از کشور، بازتاب گسترده‌ای در بین جوانان دنیا و رسانه‌‌های بین‌المللی داشت‌، بسیاری از جوانان از این بیانات استقبال کردند و بسیاری از رسانه‌ها به تجزیه و تحلیل دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در این حوزه پرداختند که این حجم توجه، بسیار برای ما مایه مباهات بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بیانات رهبری در آن زمان بر این محور بود که کشورهای غاصب و آمریکا، حاکم بر کل جهان نیستند و در کشورها‌ آزاداندیشانی وجود دارند که به دنبال سخنان حق هستند.

وی به پوشش رسانه‌ای تجمع اربعین حسینی امسال از سوی بسیاری از رسانه‌‌های دنیا اشاره کرد و گفت: امسال برای اولین‌بار رسانه بی‌بی‌سی هم اقرار کرد که جمعیت بزرگی در مراسم اربعین حسینی شرکت کرده‌اند و قطعا همین تجمع‌‌های بزرگ مسلمانان، برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

قاضی‌پور با اشاره به بیانات امروز رهبری درباره ‌ورود انقلاب اسلامی به فصل جدیدی از حیات خود، بیان کرد: ابتدا باید تاثیرات جهانی بیانات امروز رهبر انقلاب را در روزهای آینده مرور کنیم و ببینیم این فرمایشات چه بازتاب جهانی خواهد داشت؛ ‌قطعاً این بیانات از سوی کارشناسان بین‌المللی مورد تجریه و تحلیل قرار خواهد گرفت ‌و بسیاری از آزاداندیشان، بند بند‌ این تاکیدات را بررسی می‌کنند، همچنین پیش‌بینی می‌کنیم تعداد زیادی از نویسندگان خارجی هم آزاداندیش سخنان رهبر را تجزیه و  تحلیل کنند‌.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بسیاری از خارجی‌ها بهتر از ایرانی‌ها وضعیت فعلی ما را درک می‌کنند، یکی از جوانان ایرانی به من می‌گفت در سفر خارجی خود، در مواجهه با مردم آن کشور اروپایی، بسیاری از مردم به محض آنکه مطلع می‌شدند، ما ایرانی هستیم با شعف به ما می‌گفتند که: «شما رهبر‌ دوراندیشی دارید که سایه جنگ را از سر کشور شما دور کرده‌ و قدرت نظامی توانایی ایجاد کرده است، به نحوی که همه دنیا در مقابل توان نظامی جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود می‌آورند».

وی در مورد تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر «طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مسئولان جمهوری اسلامی است»‌ و پیگیری‌های مجلس برای فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم در این حوزه، گفت: مجلس اول باید خودش را طهارت کند‌، بعد بقیه را طهارت کند، به عنوان مثال باید سفرهای خارجی کاری نماینده‌های مجلس کاهش یابد، نماینده مردم باید‌ در این وضعیت معیشت اقتصادی مردم، بسیاری از هزینه‌‌های اقتصادی بر دوش بیت‌المال را کاهش دهد،  وقتی که من ادعای مبارزه با اشرافی‌گری را دارم؛ باید خود در این حوزه الگو باشم.

قاضی‌پور با تاکید بر اینکه ما باید طهارت اقتصادی را از خود شروع کنیم‌، افزود: باید کاری کرد که هزینه‌های جانبی دولت و هزینه‌های سرسام‌‌آور برای بیت‌المال کاهش یابد، به عنوان مثال برگزاری مسابقات ورزشی تجملی که خارج از برنامه کمیته المپیک است، باید تعطیل شود، جشن‌هایی که در آن جوایز نجومی اهدا می‌شود را باید تعطیل کنیم.

وی درباره تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد «برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی»، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به زبان ساده مدیریت منابع و مصارف و هزینه و درآمد است، ما باید به اندازه وسع خود خرج کنیم و تلاش کنیم‌ بیت‌المال هدر نرود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بسیاری از پروژه‌های ما تا ۵۰ سال آینده هم تمام نمی‌شود، اینها رانـت‌خواری و ولخرجی است، متاسفانه عده‌ای از مسئولان ما فقط به دنبال کلنگ‌زنی یک پروژه هستند، اما محل تامین اعتبار پروژه مشخص نمی‌شود، در حالی که اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد شفاف تاکید دارد، باید در پروژه‌های عمرانی طبق اقتصاد مقاومتی زمان‌بندی مشخص اجرا‌ و بهره‌وری حداکثری داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از بی‌توجهی به هدررفت بیت‌المال در برخی وزارتخانه‌ها، گفت: برای چه در هر وزارتخانه تشکیلات تشریفاتی زیادی داشته باشیم؟ چرا در بازدید یک وزیر از یک پروژه باید ۲۰۰ خودرو پشت سر آقای وزیر راه بیفتد، فقط هزینه بنزین این تعداد ماشین سر به فلک می‌زند که همه از جیب بیت‌المال تامین می‌شود، اقتصادی مقاومتی می‌گوید مانع از هدررفت چنین ظرفیت‌‌هایی شویم.

دیدگاه کاربران

نا اشنا۷۷۴۱۰۷۲۰:۴۵:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
تا زمانی که دستورا ت و احکام اسلام در همه زمینه ها انجام نگیرد جامعه اصلاح نمی شود مثال رانت خواران مفسدین اقتصادی فرهنگی و... وضعیت الان جامعه مماشات و تبیض در اجرای همین قانون اساسی است که در قشر مستضعف دقیقا رعایت می شود ولی ..... نه باز مثال من که سه میلیون وام ازدواج که به چه سختی گرفتم چند روز که دیر می شودپیام به خودم و ضامنم می اید ولی چند هزار میلیارد سرمایه مردم در بانک سرمایه را می برند و پس نمی دهندریسس جمهور می اید در سخرانی که از سیما پخش می شد دفاع می کند ببین مجری از حقوق مردم دفاع نمی کند از متهم دفاع می کند به کجا دارند مسوولین با حمایت خودفروختگان به امریکاو اروپامملکت را می برند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین