تا کی بجای ازدواج، به جوان بگوئیم: دوغ بخور؟

علی اسدی زاده، گروه تعاملی الف،   3971124038 ۸۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
تا کی بجای ازدواج، به جوان بگوئیم: دوغ بخور؟

آقایان مسئول. تا کی باید از تابوها فرار کنیم و حرفی نزنیم؟ بمب خاموش خودارضایی را دریابید قبل از آنکه کل اخلاق، خانواده و کشور را به فنا ببرد. حتی اگر صد مقاله علمی بگویند: خودارضایی ضرر ندارد و یا حتی فایده دارد! من می‌گویم: خدا می‌گوید خودارضایی خوب نیست. نعوذبالله مگر خداوند اشتباه می‌کند؟ مکتب فروید را از یاد نبرده‌ایم که مثلاً با نگاه علمی، روابط جنسی را آزاد گذاشتند و گفتند مشکلات بشر حل می‌شود؛ حل شد؟ خیر! بدتر هم شد و دیگر رابطه با حیوانات هم ارضایشان نمی‌کند.

نمی‌خواستم در این باره بنویسم؛ ولی احساس وظیفه کردم بنویسم. واقعاً نمی‌خواهیم برای مشکل ازدواج جوانان فکری کنیم؟ تا کی شعار؟ تا کی به جوان بگوییم صبر کن؟ تا کی بگوییم: دوغ بخور! قبول کنیم نهی دینی، برای همه جوانان پاسخ نمی‌دهد: وقتی جوان به راحتی به فیلم های غیراخلاقی دسترسی دارد و در جامعه، اندام و موی زن را راحت می‌بیند، می‌توانیم به او بگوییم لطفاً تحریک نشو؟ جامعه خودمان که قربانش بروم. وقتی در خیابان راه می‌روید، دیگر بقیه اش را شما بگویید! غیرت و تعصب که اصلاً کیمیا شده است. این جوانی که الان شغل ندارد (مسکن و ماشین و پول پس انداز به کنار)، باید چه بکند؟ تا کی باید صبر کند؟ مگر می‌شود همه را به آخرت توصیه و حواله کنیم؟ آیا جوان انسان نیست؟ آیا جوان نیاز جنسی ندارد؟

من در حدی نیستم که بخواهم مسائل را باز کنم و یا خدای نکرده، نوشته ام سبب سوءاستفاده دشمنان دین و نظام اسلامی که شهید داده ایم برایش بشود؛ ولی آقای مسئول، خانم مدیر، مشاورین تصمیم بگیر برای مسئولان و مدیران، خواهشاً محافظه‌کاری، تعارف و ترس را کنار بگذارید و برای این مشکل فراگیر بین جوانان کشور فکری کنید. هر گناهی که یک جوان مرتکب می‌شود، پای شما هم آن دنیا گیر است. تصور نکنید مشکل، مشکل جوانان است و هیچ چیزی بر گردن شما نیست.

دیدگاه کاربران

ع.ح۷۷۲۵۵۶۰۷:۱۸:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
مملکت رو بدین دست اونایی که توانایی مدیریت جامعه ای مثل ایران رو دارن
ناشناس۷۷۲۷۳۰۰۹:۳۸:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
حداکثر مهریه را 14 سکه نقد قرار دهید خیلی ها ازدواج میکنن از جمله پسر من . من از مهریه بالا میترسم ، چون به چشم خودم دیده ام بعد ازدواج و امضائ عقدنامه مطالبه مهریه کرده اند .
ناشناس۷۷۲۷۸۸۱۰:۲۳:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
مهریه را حذف کنید و به زنان حق طلاق بدهید.
ناشناس۷۷۲۹۳۲۱۱:۳۶:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
الان چه قانون یا شخصی مردم رو به دادن مهریه مجبور کرده؟!!!!؟
ناشناس۷۷۳۰۱۷۱۲:۲۱:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
قوانین ازدواج مجبور کرده دوست عزیز در صورتی که دختر شما مهریه قابل ملاحظه نداشته باشه محاله که بتونی از دست داماد نا اهل معتاد خشن یا خیانتکار نجاتش بدی چون حق طلاق با مرده و اثبات عسر و حرج هم بسیار سخته خدا عمر 120 ساله به شما بده که همیشه پشت و پناه دخترت باشی ولی دختر شما از شوهرش فقط یک هشتم ارث می بره و در صورت فوت همسرش اگه مهریه نداشته باشه زیر دست عروس و داماد ذلیل می شه اگر دختر شما صاحب بچه نشه در صورت نداشتن مهریه فقط یک چهارم اموال شوهرش بهش می رسه الباقی را دولت بر می داره ! یعنی دختر شما قانونا به اندازه ی دولت هم در زندگی که عمرش را براش مصرف کرده حق نداره ! حتی خود شما اگر بخوای شرعی رفتار کنی چون دخترت مهریه می گیره نسبت به برادرهاش بهش نصف سهم ارث را پرداخت می کنی دوست عزیز دیه دختر شما نصف پسر شماست ! برای کدام بیشتر زحمت کشیده ای ؟؟ کدام برات عزیز تره ؟؟ معلومه همه در قلب شما جایگاه یکسان دارند ولی در برابر قانون نه ! اگر یک موجود معتاد علاف انگل اجتماع خدا نکرده دختر تحصیل کرده ی لایق شما را به قتل برسونه شما باید نصف دیه یک انسان را به خانواده اش بپردازی که قاتل قصاص بشه ! چرا ؟؟.... برای خانواده ها ارزش دختر و پسر یکسانه ولی برای قانون نه ! برای شمای پدر چی ؟؟؟
ناشناس۷۷۳۰۸۷۱۲:۵۴:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
منظورش مجبور کردن به تعیین مهریه بالاست. شما اگر بخوای با توافق میتونی مهریه رو حتی یک برگ کاغذ یا یک گرم طلا یا.... هم قرار بدی.
ناشناس۷۷۳۲۵۶۱۳:۵۴:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
شما با علم از قوانین و حقوق زن در ازدواج دخترت را بدون مهریه به عقد کسی در میاری ؟؟
ناشناس۷۷۳۵۵۱۱۶:۰۰:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خود مردم از همه بدترن.به طرف میگی چرا 500 سکه مهریه میگه که فردا نتونی براحتی دخترم رو طلاق بدی .خنده داره من نه مهریه میدم نه جاهاز میخوام بدی.خودم جورش میکنم.زندگی که به ضرب مهریه ادامه پیدا کنه اصلا بدرد نمیخوره.
ناشناس۷۷۳۸۵۹۱۸:۳۳:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
حالا که اروپایی شدید مهریه و شیربها و اجرت المثل و نفقه... رو کلا نگیرید بعد ازدواج هر چقدر مرد کنار گذاشت در صورت طلاق نصفش مال شما نشد که شتر گاو پلنگ بودن هم اروپایی امریکایی و مثلا مدرن! باشید هم طلبکار حقوق سنتیتون
ناشناس۷۷۴۲۵۷۲۲:۳۱:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
مشکل اصلی مهریه نیست. مشکل تامین هزینه های عقد و عروسی هم نیست. مشکل اصلی نداشتن درامد مناسب جهت تامین هزینه های زندگی معمولی است
ناشناس۷۷۲۸۲۰۱۰:۳۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
والله خوشبحالت .با دو میلیون حقوق نه میشه خونه خرید اگر هم خونه داشته باشی خرج خونه ات نمیشه مگر اینکه مثل بدبختها صبح تا شب در حال صرفه جویی و نخریدن باشی.تازه دو میلیون خیلیها نمیگیرند.
ناشناس۷۷۲۸۵۳۱۰:۵۱:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
شما یه نگاهی به قوانین ازدواج و ارث مربوط به خانم ها بکنین متوجه می شین خانم ها جز مهریه حقی ندارند باید تمام قوانین اصلاح بشه
ناشناس۷۷۲۹۷۶۱۱:۵۵:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
همین که مجبور نیستن دو سال از بهترین سالهای عمرشون برن سربازی یعنی 3هیچ از آقایون جلوترند
ناشناس۷۷۳۰۴۷۱۲:۳۷:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
ربطش چیه ؟؟ سربازی دو ساله و ازدواج یک عمر
ناشناس۷۷۳۵۶۹۱۶:۰۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
امان از این جوانهای بی حال. جوانی که نای دو سال سربازی نداره زن میخواد چکار
رضامیرزایی۷۷۳۸۵۵۱۸:۳۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
جز مهریه ناقابل(هزارسکه!) در اموال شوهر هیچ بهره ای ندارند میرسه پدرشوهر البته در قبرستان.
ناشناس۷۷۲۸۷۰۱۱:۰۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
شما حاضری دخترت را با 14 سکه به عقد کسی در بیاری در حالی که نه حق طلاق داره نه حضانت نه خروج از منزل و کشور نه تحصیل و کار ؟؟ می دونی زن از شوهرش چقدر ارث می بره ؟؟ می دونی چون زن مهریه می گیره ارثی که از پدر بهش می رسه نصف مرده ؟؟ ببین تمام قوانین به هم پیوسته است و نمی شه فقط مهریه را دید !
ناشناس۷۷۲۹۷۴۱۱:۵۴:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
آقای محترم ، مهریه نقده و بقیه که فرموده اید از ارث و غیره نسیه است . آیا شما حاضرید چک چند میلیارد تومنی را توی این دور و زمانه که مردانش عصا از کور میدزدند ، امضا کنی و به کسی که تازه چند روز یا چند ماه است شناختیش بدهی ؟ واقعا این کار عین سفاهت است و دلیلش هم انبوه چند ین هزار نفری زندانیان جوان مهریه . در حالی که خیلی از زنان هم با گرفتن تمام یا قسمتی از مهریه شان که در حقیقت گرفتن جان مرد است و با خرید ماشین و آپارتمان ، با دوست ...تانشان خوشی میکنند . خدا خودش از دست این مسئولین کار نابلد ملت .. را نجات دهد .
ناشناس۷۷۳۰۳۶۱۲:۳۴:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
اگر در طول زندگی مرد متوجه بشه زنش فرد لایقیه معمولا از خونه و ماشین و مغازه و سایر وسایل چیزهایی رو به نام همسرش میکنه .و این کارو اکثر مردا انجام میدن و حتما خود شما هم انجام داده اید . من خودم با وجود اینکه مهریه همسرم خیلی کمه و حتی شروط عقد نامه را هم امضاء نکرده ام ، الان اموالی که به نام همسرمه تقریبا 2 برابر آنچیزی است که به نام خودم هست . و اصلا چیزی در زندگی به نام من وتو نداریم و انچه هست ومطرحه ماست .
میلاد حمیدی۷۷۳۱۲۰۱۳:۰۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
این روزا درد مشترک نداشتنه. نه کسی داره مهریه بده و نه ارثی باقی می مونه از کسی که دندون گیر باشه. مگر اینکه یک ژن خاصی چیزی آدم داشته باشه که باز اونجا انقدر رقم بالاست که باز ملالی نیست. خودتو درگیر این مسایل نکن. دو روز زندگی. همینطور که چشم به هم زدیم و بزرگ شدیم چشم به هم میزنیم زندگی تموم میشه. تا کی میخواید درگیر این مسایل باشید؟ همش دارید به پول فکر میکنید. مهریه شده الان درد سر و مسایل حقوقی متعددی بوجود آورده و عده زیادی رو از قوه قضاییه گرفته تا مردهای مملکت که باید مولد باشن اسیر لجبازی های زنها کرده و توازن همه چیز رو در زندگی بهم زده. وقتی در یک چیزی اغراق میشه دیگه باید جلوش رو گرفت. پس این همه حدیث داریم که زن مهرش کمتر باشه برکتش بیشتره و توصیه کرده به مهریه کم برای چیه؟ که شما در اومدی میگی جبران ارث و حق طلاق هست؟!!! کدوم عالم و دینی اینو تایید کرده ؟ کدوم معصومی؟ حرفای این فمینیست ها رو کنار بذارید و قاعده زندگی رو خودتون تایید کنید. شما می تونید برای ازدواج هر چیزی رو توافق کنید و کسی برای هیچ چیزی اجبارتون نکرده. حتی ازدواج هم در دین اجبار نشده. مهریه هم اجبار نیست. برای هر چیزی دنبال قانون چنگال عدالت نباشید. چیزی از دادگاه برای کسی در نمیاد. هیچ جای دنیا. فقط باید برید بیاید و خسته بشید همین
ناشناس۷۷۳۵۶۲۱۶:۰۵:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
موافقم اگه تمام حقوق برابر بشه تمام این مشکلات حل میشه.مجلس و شورای نگهبان باید حقوق زن و مرد رو برابر کنن.اونوقت ازدواجها بمراتب بیشتر میشه.نه اینکه مثل الان خیلی از ازدواجها ازدواج مرده است.یعنی طرف به خاطر مشکلات مهریه و طلاق/ زورکی مجبوره با کسی که دوست نداره زندگی کنه.
میلاد حمیدی۷۷۵۲۲۱۱۷:۰۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
برابری حقوق چرت است و برعکس نابود کننده زندگی است شما از خدا داناترید؟
ناشناس۷۷۴۱۵۲۲۱:۲۰:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
مهریه چهارده سکه باشه اما خانواده پسر توقع جهاز کامل و کادو و کمک در هزینه مراسم و هزار توقع نابجای دیگه داشته باشه.خود دختر هم که باید جوان و زیبا و تحصیل کرده و ...باشد. اگر خانه هم داشت که چه بهتر.شاید آنوقت لیاقت پسر تحفه شما را داشته باشد.یه وقت متضرر نشید در ثانی شما همه اینها را همان اول طلب می کنید اما مهریه هر چند ماه یه سکه .البته اگر بدهند
سید۷۸۲۷۲۷۲۲:۴۲:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
وقتی دختران و پسران معروف با درآمدهای میلیونی زیربار ازدواج نمی روند شما نباید توقع داشته باشی پسرتان به سمت ازدواج حرکت کنه و مطمئن هم باش بهترین بهانه برای فرار از ازدواج شرایط بداقتصادی مملکت مونه
ناشناس۷۷۲۷۴۰۰۹:۴۴:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
دوغم گرون شده نمیشه خورد آخه بدبختی
ناشناس۷۷۲۹۶۲۱۱:۴۸:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
ماست بگیر خودت دوغ درست کن
ناشناس۷۷۳۰۴۰۱۲:۳۵:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
تو تو ایران زندگی میکنی؟ وقتی دوغ گرون شده ماست ثابت مونده آی کیو؟
ناشناس۷۷۳۸۲۳۱۸:۱۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خوب آی کیو با ماست کمتر و اب بیشتر اختلاف قیمتو میشه حل کرد
ناشناس۷۷۳۸۲۹۱۸:۱۹:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
فهم کنایه نیاز به آی کیو داره که مثل اینکه شما نگرفتی
حسن۷۷۲۹۳۶۱۱:۳۸:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خب چه کار کنند؟باید درامد چندمیلیونی بدون وجود تورم دست جوانان باشه تا مشکل ازدواج حل بشه.اگر دولتها موفق بشن که این درآمد ها را نصیب همه کنند خب عملا تمام مشکلات کشور حل شده هستند.
ناشناس۷۷۲۵۸۰۰۷:۵۳:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
فایده ای نداره .اینها گوششان بدهکار نیست .
ناشناس۷۷۲۵۹۱۰۸:۰۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
ایا در کشورهای دیگر برای پیشگیری از برخی امور، زنان ار محدود و ممنوع می کنند یا روش سالم زندگی کردن را ه دختر و پسر می اموزند؟
ناشناس۷۷۲۷۳۸۰۹:۴۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
تو کشورهای دیگه اگر زن محدود نیست مرد هم کاملا آزاده و هر کاری دلش بخواد میکنه.خواهشا نیایم خودمون رو در بعد فرهنگی با سایر کشورها قیاس کنیم بخوایم یا نه ظرف مکان و زمان جامعه ما خیلی متفاوته
آریابان۷۷۲۸۰۹۱۰:۳۰:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
ناگفته پیداست که در سایر کشور ها (هر چند با مشکلات و گرفتاری های خاص جوانان هم روبرو هستند) ولی با اینگونه مسائل جوانان مربوط به پوشش ، ازدواج ، تشکیل خانواده ، فرزندآوری و ....درگیری های کمتری دارند. انسان بر اساس ذات و سرشت خود ، از هر چیزی که باز داشته بشه و از آن نهی بشه ، حتما و شدیدا به آن سمت و سوی تمایل پیدا میکنه. همگی بخوبی دیده ایم شبی که برای آزمایش پزشگی فردای آن شب طبیعتا باید ناشتا بمانیم ، اشتهایمان (بر عکس سایر شب ها !!!!!) چند برابر میشه.
ناشناس۷۷۲۶۰۱۰۸:۲۰:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
احسنت. #مسئول نامسئول، استعفا. #مسئول بی دغدغه، استعفا #مسئول مال مردم خور، استعفا
ناشناس۷۷۲۶۲۹۰۸:۴۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خود شما مقاله نویس محترم اول دست از محافظه کاری بردارید بعد از دیگران بخواهید محافظه کار نباشن. این همه نوشتی اما راهکار رو نگفتی
رضامیرزایی۷۷۲۶۴۳۰۸:۴۶:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
منشا همه انحرافات وکجی ها نداشتن شغل است.بعدازدواج بدلیل نداشتن حداقل درآمدمنجربه جدایی میشود.
ناشناس۷۷۲۸۲۴۱۰:۳۹:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
نه اقا الان اگه شغل هم داشته باشی حقوقت زیر 500 دلار باشه (به دلار گفتم چون هی بالا پایین میشه) فقط برای یکنفر خوبه برای زندگی استاندارد والا میشه ازدواج کرد ولی هی باید بدبختی بکشی.خدا به انسان عقل داده.
رضامیرزایی۷۷۳۰۹۰۱۲:۵۵:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
ازدواج نکنی هم بدبختی هست.با پس انداز میشه یه کلبه اجاره کرد.
ناشناس۷۷۲۸۳۳۱۰:۴۴:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
فقط شغل نیست جامعه مصرفگرا با فرهنگ و اقتصاد شبه مدرن(نه دقیقا سنتی نه کاملا مدرن پسر و دختر جویای استقلال با نگاهی اگزیستانسیالیستی تهاجم فرهنگی و تزریق تز تجرد
ناشناس۷۷۳۴۸۳۱۵:۳۲:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
مقصر لیبرالیسم ، اومانیسم ، اگزیستانسیالیسم ، گلوبالیسم ، ایندیوجوالیسم ، امپریالیسم و سایر ایسم ها هستند. مسئولین ما هم هیچ تقصیری ندارند.
ناشناس۷۷۳۶۶۷۱۶:۵۱:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
چرا حرفی از کشور تاجیکستان نیست ، چون در آنجا طبق قانون هر جوانی که بخواهد ازدواج کند یکسال در نوبت استخدام می ماند و به سر کار دولتی می رود و بعداز ازدواج هم یکسال مصرف گاز رایگان از دولت هدیه می گیرد .
ناشناس۷۷۴۳۶۳۲۳:۲۷:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
اگزیستانسیالیسم یعنی چه ؟
ناشناس۷۷۲۸۷۳۱۱:۰۱:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بیشتر مشکلات را خانواده ها ایجاد میکنن با آداب و رسوم الکی. من هم شغل دارم هم مدرک بالا هم درآمد خوب، پدر دختر سر مهریه اونم ۱۰۰۰ تا بهم زد! اینجا مقصر نه مسئولان هستن نه انقلاب نه دین نه هیچ کس دیگری جز آداب و رسوم غلط جامعه ایرانی !
ناشناس۷۷۲۶۵۲۰۸:۵۰:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
به قول آقای خیر اندیش از بین بردن میل جنسی جوان یعنی اینکه او حتی قدرت پول شمردن را از دست می دهد چه برسد که برود کار کند. اکثر جوانان وارد سیکل معیوب بی همسری بی شغلی شدند. باید توقع را بیاورند پایین با حداقل ها زندگی شغل و ازدواج را شروع کنند
ناشناس۷۷۲۷۲۲۰۹:۳۲:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
توقع جوانان پائین بیاید دزدی دیگر مسئولان بالا میرود.
ناشناس۷۷۴۶۶۳۱۰:۱۲:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
بالاتر صحیح می‌باشد!!
ناشناس۷۷۵۶۸۶۰۷:۵۶:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
بزرگترین خیانت اینه با وجود تنگدستی تشکیل خانواده بدی و بچه دار هم بشی. گناه اون طفل بیچاره چیه که یک عمر عذاب بکشه و نگران زندگی و آبروش باشه
ناشناس۷۷۲۷۳۲۰۹:۳۹:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خدای متعال اومده و برای مسلمین برخلاف سایر ادیان مصرف مسکرات را ممنوع کرده و بجاش نعمت متعه رو به اونها ارزانی داشته اما متاسفانه این روزها فارغ از نگاه بد جامعه به این امر بعضی از بانوان نکاح شرعی موقت رو راهی برای تامین همه نیازهای مالی زندگیشون کردند و درک نمیکنن مخاطب اصلی اونها عمدتا جوانانی دانشجو یا سرباز و یا در بهترین حالت حداقل بگیر هستند که توانایی ازدواج دائم رو ندارند
ناشناس۷۷۴۳۷۴۲۳:۳۴:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
آفرین بعد هم مرد بره پی کارش دختر بشه ...
خانی۷۷۲۷۷۷۱۰:۱۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
مشکل جوانان خودشان هستند ازدواج نه مراسم می خواهد نه مهریه و جهیزیه یک اراده و یک عقد ... ازدواج ما نه اسلامی است نه غربی اگر اسلامی عمل کنیم باید مهریه را نقدی داد نه چند ملیادر نسیه که ... شروع زندگی با حداقل ها نه با ......... اگر غربی هم عمل کنیم ببیند یک دختر و پسر زندگی را چگونه شروع می کنند بدون هیچ .......
..۷۷۳۲۶۰۱۳:۵۶:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
جالب بود
ناشناس۷۷۲۷۹۳۱۰:۲۴:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
از نظر این آقا جوانان فقط پسر هستند. مگر همین مشکل ازدواج برای زنان جامعه وجود ندارد؟
ناشناس۷۷۳۶۵۴۱۶:۴۵:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خب وقتی پسره ازدواج کنه دختره هم ازدواج کرده دیگه ازدواج که تک نفره نیست که
ناشناس۷۷۲۸۱۸۱۰:۳۵:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
وقتی دیدگاه خیلی از دختران این است که داماد باید شغل دولتی داشته باشد و شغل دولتی هم مانند در گرانبها بسیار کمیاب شده و در اختیار از ما بهتران قرار دارد چه باید کرد؟ وقتی بخش غیر دولتی حقوق قانون کار می دهد انتظار دارید دختر (نظر من فقر فرهنگی خانواده دختر بیشتر تاثیر داره) ایرانی بیاد با پسری که حتی حقوق قانون کاری اش کفاف یک زندگی معمولی را هم نمی دهد ازدواج کند؟ یا همه حقوق ها را یکسان کنید یا حقوق بخش دولتی را همسان بخش خصوصی کنید یا به همه کار دولتی بدهید یا همه را کارمند بخش خصوصی کنید یا... خلاصه که دولت بدون طبقه کمونیست ها چیزهای خوبی هم داشتند.
ناشناس۷۷۳۰۵۷۱۲:۴۰:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
این مشکل از خانواده ها نیست مشکل از اوضاع مملکته که فقط صاحبان مشاغل دولتی احساس امنیت شغلی دارند
ناشناس۷۷۴۳۸۳۲۳:۳۷:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
مطمئنید شغل دولتی با حقوق 2 میلیون و سبد اهدایی آقای نوبخت فکر نکنم هیچ دختری بخواد! ....
ققنوس۷۷۲۸۳۶۱۰:۴۴:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
اگر جوانی شغل و درامد داشته باشد اعتماد به نفسش بالا میرود و اگر مجرد باشد میتواند از درامد خود برای تفریح و پس انداز و یا مسافرت که باعث کسب تجربه میشود استفاده کند و بعد از مدتی این اعتماد به نفس و تجربه باعث تصمیمی برای تشکیل خانواده و ازدواج میشود و همچنین مشغولیت تا حدودی باعث غلبه بر افکار جنسی نیز هست درامد داشتن خیلی مهمتر از ثروت و پول زیاد داشتن است
ناشناس۷۷۲۸۷۴۱۱:۰۲:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
نیاز جنسی همیشه بوده دسترسی به فیلم غیراخلاقی و حضور زنان در جامعه هم ربطی بهش نداره بعد همه چی رو از نگاه مردانه نبینید ...
ناشناس۷۷۳۰۶۴۱۲:۴۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
برای مردی که نیاز جنسی اش در خانواده بر طرف نشه کلی راههای شرعی هست برای زنی که شوهرش ناتوانی جنسی داشته باشه چاره ای جز طلاق اون هم بعد اثبات ناتوانی مرد و درگیر شدن با مشکلات حضانت و ....نیست !
ناشناس۷۷۳۳۶۴۱۴:۳۷:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
این فیلمها و زنان بزک کرده این غریضه را برانگیخته میکند وبعد به خاطر اطفای شهوت انسان مرتکب قتل آدم ربایی و تجاوز به کودکان و... میشود
ناشناس۷۷۴۰۶۷۲۰:۲۷:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
هیچ ربطی نداره. این افراد جانی هستند. وگرنه روابط آزاد خارج از ازدواج که همیشه بوده.
ناشناس۷۷۲۸۹۵۱۱:۱۲:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
آقا زاده و بچه های مسئولین به 19 سالگی نرسیدند یک زن براشون می گیرند ! جوان های بدبخت تا سی سالگی هنوز دنبال شغل
ناشناس۷۷۲۹۳۸۱۱:۳۸:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
فعلا یه لیوان دوغ بدید جناب نویسنده که خونش به جوش اومده کمی اروم بشه!
ناشناس۷۷۲۹۹۳۱۲:۰۶:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
به نظر من نیمی از ازدواجها که نمی شود نه به خاطر پول است نه به خاطر شغل چون عده زیادی هم شغل دارند هم پول کلا همه دنبال پیدا کردن یک شخص مناسبند چه پسران وچه دختران ولی خودشان هم نمی دانند چه می خواهند
هادیوووف۷۷۳۰۱۳۱۲:۲۰:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بلاخره یکی یه حرف حسابی زد
ناشناس۷۷۳۴۹۶۱۵:۳۷:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خدایا به دادمون برس.
محمد۷۷۳۶۰۷۱۶:۲۲:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بنده هم شغل دارم. هم درامد ثابت مکفی. هم خونه. هم ماشین. تا حالا هم 13 بار خواستگاری رفتم. 2 تاش رضایت داده که اوناهم نشده قبول کنیم که توقع خانم ها خیلی بالاست. سندرم سیندرلا هم که میگن همینه خانم ها روزی عاقل میشن که از سن ازدواجشون حداقل 15 سال گذشته
ناشناس۷۷۳۶۵۹۱۶:۴۶:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
شما همراه با آن جوانان برو « دوغته بنوش » .
ناشناس۷۷۳۶۷۰۱۶:۵۲:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
اگه نمیشه ازدواج کرد صیغه موقت هست لااقل هم زن به گناه نمیفته هم درامد داره هم ...
ناشناس۷۷۴۳۸۸۲۳:۴۰:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
باشه شما برای خانواده خودت اقدام کن.
ناشناس۷۷۳۶۹۶۱۷:۰۴:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
مسولین باید خودشان را برای عذاب آخرت آماده کنند سنتهایی که پیامبر اکرم (ص)خیلی روی آنها مانور میدادند از برکت سر بعضی از مسولین دارد از جامعه برچیده میشود کو صله رحم کو احترام به بزرگترها کو ازدواج جوانان کو رحم به زیر دستان کو امنیت ..
ناشناس۷۷۴۳۴۰۲۳:۱۴:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
البته مسئولین نه براشون مهمه نه بهش فکر میکنن در .... هیچ وقت شاهد بهبود شرایط زندگی نخواهیم بود وبه یقین هر سال سخت تر از سال قبل میشود
ناشناس۷۷۴۱۴۳۲۱:۱۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
راه حل در توجه به راهنمایی های خداوند در قرآن است
ناشناس۷۷۴۲۰۲۲۲:۰۴:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
من هر موقع فقط یه آدم متاهل خوشبخت و راضی دیدم حتما به ازدواج فکر می کنم :)
ناشناس۷۷۶۸۵۱۱۰:۰۹:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
پس بیا من و ببین . من خیلی راضیم و 34 سال از ازدواجمان گذشته است .
ناشناس۷۷۴۷۰۴۱۰:۴۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
به نظر من نباید هر کم .کاستی خود داریم به نام مسئولین تمام کنیم تا عذاب وجدان نداشته باشیم مگر احترام گذاشتن به بزرگتران یا کوچکتران وبه همه خرجی دارد مگر سرکشی به اقوام حتی برای چند لحظه کسی جلوتان را گرفته است مگر زن بی رحمی که در ذات یک عده است با قرص یا امپول به آنها خورانده شده است در جامعه ای که افرادش زیاد شوند به همان نسبت که امکان تولد نابغه زیادتر می شود امکان تولد کودن وبی فکر هم زیاد تر می شود
ناشناس۷۷۶۰۸۴۱۵:۳۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
جوانان عزیز ، همچنان بفرمائید دوغ.
ناشناس۷۷۶۸۴۹۱۰:۰۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
مشکل اصلی کشور ما این هست که مسئولی که قرار هست مشکل رو حل کنه اصلا اون مشکل رو نداره مثلا مسئولینی که الان قراره مشکل ازدواج جوونارو حل کنن برای پسراشون حتی اگه بیست تا هم باشه به راحتی مراسم تو بهترین تالارها و هتلها میگیرن خونه میخرن و برا دختراشون بهترین جهیزیه میخرن و با احترام میفرستنشون خونه بخت برای دخترای این مسئولین محترم هم خواستگار هست برای شغل هم فقط یه تلفن به یه دوست قدیمی کافیه یه شغل خوب و مطمئن جور میکنن و حالا همین مسئول میاد میگه من واقعا نمیفهمم چرا جوونا زود ازدواج نمیکنن واقعا هم نمیفهمه راست میگه
ناشناس۷۷۸۰۷۱۱۷:۴۴:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
تلویزیون خودمان هم زنها و دخترها رو حسابی پرتوقع و ناساز و پرخاشگر کرده ! و هم مردها را ذلیل... !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین