BMW 730 LI را بشناسید+ تصاویر

گروه اقتصادی الف،   3971116026 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بی ام و ۷۳۰ ال آی مدل جدید سری ۷ محسوب می‌شود که به عنوان یک خودرو لوکس به بازار ایران راه پیدا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بی ام و سری ۷ در کلاس سدان فول سایز لاکچری قرار می‌گیرد و از پیشینه‌ای ۴۰ ساله در قالب شش نسل بهره می‌برد. کمپانی بی ام و همزمان با عرضه این مدل، نوآوری‌های جدیدی هم ارائه کرد و نسل ششم سری ۷ را به ۱۳ فناوری جدید مجهز کرده است.

بی ام و 730 ال آی (BMW 730Li) را بشناسید+ تصاویر

پیش از این در برخی مقاطع، بی ام و سری ۷ زیر سایه مدل S. کلاس مرسدس قرار می‌گرفت، اما بی ام و ۷۳۰ ال آی آمده تا گذشته را جبران کند. این سدان فوق لوکس چه در صندلی جلو و پشت فرمان و چه در صندلی‌های عقب، مجلل و زیبا ظاهر شده است. شرکت خودروسازی بی ام و برای معرفی این خودرو، اصحاب رسانه و کارشناسان را به پیست سرعتی در آمریکا دعوت کرد و از آن‌ها خواست تا هرقدر که می‌خواهند ۷۳۰Li را تحت فشار قرار دهند.

پیشرانه V۸ دو توربو ۴.۴ لیتری قرار گرفته در این خودروی لوکس قادر است در مدت ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و نظر تمام کارشناسان صنعت خودرو را به خود جلب کند. بی ام و در مدل ۷۴۰Li نیز از موتور خطی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۲۶ اسب بخار استفاده کرده است که شتاب ۶.۵ ثانیه‌ای را در اختیار قرار می‌دهد. همچنین بی ام و در کنار موتور‌های حجیم خود برای نخستین بار سنت‌شکنی کرده و یک موتور ۴ سیلندر را نیز برای سری ۷ جدید خود ارائه کرده است.

بی ام و 730 ال آی (BMW 730Li) را بشناسید+ تصاویر

بی ام و نسل قبلی سری ۷ را با نام ۷۳۰ روانه بازار کرده بود. این مدل به موتور خطی ۶ سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر مجهز شده و در بازار کشورمان نیز حاضر شده بود. پیشرانه بی ام و ۷۳۰ ال آی به ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو تغییر پیدا کرده، اما قدرت آن تا ۲۵۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۰۰ نیوتن متر افزایش یافته است.

با وجود افزایش تجهیزات در سری ۷ جدید بی ام و، این خودرو به لطف آلیاژ‌های سبک در بدنه و شاسی و همچنین استفاده از ۱۳ بخش فیبر کربنی، ۸۶ کیلوگرم سبک‌تر شده و نسخه ۷۳۰Li نیز با توجه به موتور کوچک‌تر، کاهش وزن ۱۰۰ کیلوگرمی را تجربه کرده است. علاوه بر آن، استفاده از گیربکس هوشمند ۸ سرعته ZF موجب کارآمدتر شدن موتور خودرو شده و شتاب ۶.۳ ثانیه‌ای را رقم زده که تنها ۰.۷ ثانیه کندتر از مدل ۷۴۰Li است.

بی ام و 730 ال آی (BMW 730Li) را بشناسید+ تصاویر

بی ام و ۷۳۰ ال آی در بازار کشور‌های غربی ارائه نخواهد شد و صرفا برای بازار کشورهایی، چون چین، مالزی و کشور‌های شرق آسیا تولید شده است و خوشبختانه به صورت وارداتی به بازار کشورمان نیز می‌آید. این خودرو در دو حالت راحت (Comfort) شامل سافت و سوپرسافت قابل تنظیم است که در هر دو حالت، کم فرمانی احساس می‌شود. با این وجود با تغییر تنظیمات به اسپورت و اسپورت پلاس، تغییرات در رفتار خودرو محسوس خواهد بود. در واقع با فشردن یک دکمه، سری ۷ جدید بی ام و از یک خودروی راحت و نرم به خودرویی اسپورت تبدیل می‌شود. در این حالت، خودرو بسیار پر جنب و جوش و گوش به فرمان عمل می‌کند؛ انگار نه انگار که در یک سدان فول سایز با طول ۵.۲۳ متر، عرض حدود ۲ متر و وزن ۱۷۵۵ کیلوگرم سوار شده‌اید.

موتور کم حجم بی ام و ۷۳۰ ال آی در حالت ایده‌آل، ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر، سوخت مصرف می‌کند و در حالت غیر ایده‌آل، این رقم به ۱۰.۵ لیتر نیز می‌رسد. وقتی بر روی صندلی‌های راحت و جادار قسمت عقب می‌نشینید با فضای فوق‌العاده لوکس و زیبا روبرو می‌شوید. این بخش یکی از نقاط ضعف این سری در برابر مرسدس S. کلاس محسوب می‌شد و اکنون با تغییر زاویه پشتی صندلی عقب و قرار گرفتن تبلتی که دسترسی سرنشینان عقب را به تجهیزات رفاهی خودرو فراهم می‌کند، این نقطع ضعف پوشیده شده است. در صندلی‌های جلو با استفاده از سامانه Control Gesture، کنترل منو با حرکت دست از راه دور بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این قابلیت در صندلی عقب نیز با تبلت سامسونگ در دسترس قرار گرفته است.

بی ام و 730 ال آی (BMW 730Li) را بشناسید+ تصاویر

سیستم تهویه، تنظیمات صندلی، پرده‌ها، نورپردازی داخل کابین، سقف و سامانه اطلاعات و سرگرمی نیز از طریق تبلت قسمت عقب خودرو کنترل می‌شوند و سرنشینان عقب عملا می‌توانند از تمام تجهیزات رفاهی و اطلاعاتی خودرو بهره‌مند شوند. متریال به کار رفته در کابین خودرو نیز از بهترین و باکیفیت‌ترین نوع ممکن است. در نمای بیرونی و طراحی خارجی نیز شاهد خودرویی زیبا و پراُبهت هستیم.

مدل Prestige سری ۷ جدید که به نوعی نسخه پایه این خودرو محسوب می‌شود از تجهیزات و امکاناتی، چون سوئیچ دارای صفحه نمایش، فرمان چرمی اسپورت، صندوق برقی، ورود بدون کلید، استارت بدون سوئیچ، دوربین‌های عقب و جانبی، گرم‌کن صندلی جلو و عقب، گرم‌کن فرمان، مکش درها، سیستم‌های نظارتی و رادار‌های ایمنی برای عقب، جلو، عابر پیاده، تغییر خطوط و نقاط کور، کنترل هوشمند نگهداری و ترافیک، کروز کنترل هوشمند، پارک اتوماتیک، لاستیک‌های Run Flat، پرده‌های جانبی برقی، گردش چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی ۶ رنگ، نمایشگر لمسی ۱۰.۵ اینچی به همراه کنترل حرکتی، مانیتور‌های پشت صندلی، سقف پانوراما، سیستم تهویه اتوماتیک چهارگانه، سیستم رایحه مطبوع، صندلی‌های جلو برقی، سیستم صوتی قدرتمند هارمن کاردون و نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو برخوردار است.

بی ام و 730 ال آی (BMW 730Li) را بشناسید+ تصاویر

برای مدل Pure Excellence نیز امکانات اضافه‌ای مانند سردنده‌های سرامیکی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب، گرم‌کن کنسول، شوینده چراغ‌های جلو، مهره قفل رینگ، سقف پانوراما با طرح نمای آسمان، چرخش چرخ‌های عقب به صورت هماهنگ با چرخ‌های جلو و صندلی‌های برقی عقب ارائه شده است.

همچنین نسخه دیگری به نام Master Class از بی ام و ۷۳۰Li در بازار عرضه می‌شود. این مدل نیز دارای امکانات دیگری همچون سیستم پارک از بیرون خودرو است. در نهایت، لوکس‌ترین مدل این خودرو با عنوان First Class وارد بازار شده که از کنسول مجزایی برای سرنشینان عقب و همچنین ماساژور‌های صندلی‌های جلو و عقب بهره می‌برد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۵۹۴۸۷۰۷:۱۵:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
مدل 2017 رو برای چی در سال 2019 تبلیغ میکنید؟!
ناشناس۷۵۹۹۹۰۱۲:۰۲:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
خواستن فاصله با خودرو وطنی زیاد به چشم نیاد
ناشناس۷۶۰۰۳۷۱۲:۱۵:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اگر واردات خودروهای لوکس از سال گذشته ممنوع شده چرا این خودرو و مسابه آن به وفور در کشور مشاهده میشود؟
ناشناس۷۵۹۵۵۶۰۸:۲۰:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
با پراید برابری می کند
محمد عوام۷۵۹۵۷۲۰۸:۲۹:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
این گزارشها رو چرا می نویسید و دل مردم را خون میکنید؟
ققنوس۷۵۹۵۷۸۰۸:۳۳:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
افرادی که این مدل خودرو ها را خریداری میکنند ان را میخرند که با ان رانندگی کنند و یا اینکه در صندلی های عقب ان بنشینند و راننده داشته باشن؟؟؟ خیلی سخته که کدام را انتخاب کنند!!!
ناشناس۷۵۹۵۷۹۰۸:۳۴:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
در مقابل پراید حرف زیادی برای گفتن نداره مخصوصا از لحاظ موتوری
ناشناس۷۵۹۶۱۰۰۸:۵۲:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
روتون نشد قیمتشو بنویسید؟!
ناشناس۷۵۹۷۱۱۱۰:۱۱:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
"خوشبختانه به صورت وارداتی به بازار کشورمان نیز می‌آید. " خوشبختانه برای کی؟؟ برای چی؟؟
11111۷۵۹۹۳۷۱۱:۴۳:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اگه قراربوداینجا تولید بشه موتورپراید میزاشتن و یک میلیارد قیمتش میشد
ناشناس۷۵۹۹۸۶۱۲:۰۲:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
کسی مگه عقلش کمه پراید 3750 دلاری رو ول کنه این لگن رو بگیره؟ انحصار خودروی ایرانی باید جهانی بشه تا همه استفاده کنند
ناشناس۷۶۰۰۴۰۱۲:۱۶:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
مبارک رانتیها
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین