با تصویب پالرمو طناب دار را به گردنمان می‌اندازیم/واقعا این دولت در این قضایا افتضاح عمل می‌کند

گروه سیاسی الف،   3971105127 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با تصویب و پذیرش پالرمو ما با دست خودمان طناب دار را به گردن خودمان می‌اندازیم و هیچ چیز در بحث FATF، پارلمو و سایر موارد گشایش اقتصادی را برای مردم ندارد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بررسی لایحه پالرمو در جلسه نمایندگان تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:‌ در این زمینه چهار لایحه دولت داده است که دو لایحه آن به قوانین داخلی ما بازمی‌گردد و دو لایحه دیگر مربوط به کنوانسیون‌های بین‌المللی است. 

وی افزود: پارلمو هم یکی از همان کنوانسیون‌های بین‌المللی است که ماده 2 آن مورد مناقشه است.

ابوترابی ادامه داد: ماده ۲ به تعریف تروریسم می‌پردازد که ما اعتقاد داریم بسیاری از نهضت‌های آزادیبخش مشمول تروریسم نیستند و اختلافات از همین جا شروع می‌شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: بنابراین این اختلاف باعث می‌شود که ما در آینده در بحث ماده ۲ پارلمو با دست خودمان، خودمان را در چاه بیندازیم و کاری کنیم که این محکومیت در مورد ما اعمال شود. 

ابوترابی همچنین خاطرنشان کرد: بنده به یاد دارم زمانی که خانمی از طرف حقوق بشر به مجلس آمده بود گفتیم که به هر جهت حقوق بشر این نیست که شما تعریف می‌کنید، اینکه خانم‌های ما حجاب دارند طبق قواعد دموکراسی قواعد خاص خود را دارند و این موارد مشمول حقوق بشر نیست و این حجاب طبق فرهنگ و دین‌مان است و براساس قواعد دموکراسی هم پیش رفته است که ایشان با صراحت گفت خودتان به آن پیوستید، بنابراین در این کنوانسیون‌های بین‌المللی هم خودمان پیوسته‌ام، اکنون هم همین بلا خودمان سر خودمان می‌آوریم. 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: با پیوستن به این معاهدات، باعث می‌شود که طرف مقابل و کشورهای عضو بگویند خودتان پیوستید و قواعد این کنوانسیون‌ها را پذیرفته‌اید.

وی با اشاره به ماده ۱۹ کنوانسیون وین ۱۹۶۹ گفت: براساس این ماده ما موظفیم که قواعد بین‌المللی را در صورتی که هر کشوری اعتراض کند، رعایت کنیم، در صورتی که به آن کنوانسیون پیوسته باشیم و اگر شرطی هم گذاشته باشیم این شرط باطل است، اکنون هم در موضوع پالرمو اینطور است.  

*رئیس جمهور آدرس غلط به مردم می‌دهد

این حقوقدان مجلس دهم مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در این کنوانسیون ما هر شرطی هم بگذاریم،‌اگر کشورهای دیگر اعتراض کنند، عملا آن شرط باطل است، اما حضور ما در کنوانسیون الزامی است،‌لذا ما با دست خودمان طناب دار را به گردن خودمان می‌اندازیم و  هیچ چیز در بحث FATF و پالرمو و سایر موارد گشایش اقتصادی را برای مردم ندارد. 

وی با بیان اینکه ما در کنوانسیون‌های بین المللی و لوایح این چنینی نباید راه را به اشتباه برویم، گفت:‌کما اینکه آقای روحانی شش سال مردم را با برجام سر کار گذاشت و راه و آدرس اشتباه به مردم داد، پس از برجام هم یک سرخوردگی و ناامیدی بر مردم مستولی شد، باز آقای روحانی دوباره همان مسیر را طی می‌کند و آدرس غلط به مردم می‌دهد. 

*با تصویب پالرمو  با دست خودمان طناب دار را به گردنمان می‌اندازیم

ابوترابی با بیان اینکه مشکل کنونی ما مشکلات داخلی است، گفت: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بیش از ۷۰ درصد مشکلات ما داخلی است، مانند اصلاح قانون بانکداری‌، اصلاح نظام اداری، مالیاتی، فرایندها و ساختارها و مواردی این چنینی دارای مشکل است که همه به داخل کشور بازمی‌گردد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: ما از FATF و پالرمو به هیچ عنوان هیچ منفعت اقتصادی نمی‌بریم و اتفاقا ضرر هم می‌ کنیم چرا که در جنگ اقتصادی باید بیش از پیش توجه کنیم، در کدام جنگ است که فرماندهان آن تمام تاکتیک‌های خود را به دشمن بدهند، در  حال حاضر در پالرمو و FATF همین اتفاق می‌افتد، تمام نقشه‌های ما داشته‌ها و توان‌ها و برنامه‌هایمان را در این جنگ اقتصادی با پالرمو و FATF به دشمن می‌دهیم، کدام عقل سلیمی این را می‌پذیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در جنگ باید بسیاری از مسائل مخفیانه باشد،‌ البته ما در داخل کشور هر چه مبارزه کنیم بهتر است.

*روحانی 6 سال مردم را با برجام سر کار گذاشت

وی در همین زمینه اضافه کرد: در قانون ۱۳۸۹ قانون مربوط به پولشویی داریم و این ضعف دولت است که آن را اجرا نمی‌کند، در بحث شفافیت هم ما در بند «ب» ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه هم داریم که امسال مصوب شد و براساس آن دولت مکلف است برای مردم فیش حقوقی همه مسئولان را در سایت قرار دهد، دولت اینها را انجام نمی‌دهد و برای داخلی‌ها مردم نامحرمند اما برای خارجی‌ها دولت می‌خواهد همه چیز را به صورت شفاف بیان کند، دقیقا عین برجام که دولت با دشمن مذاکره می‌کرد، اما وقتی نمایندگان مردم می‌گفتند چه مذاکراتی شد؟ آقای ظریف می‌گفت محرمانه است، من نمی‌توانم بگویم، حتی اگر می‌خواهید استیضاحم کنید؛ یعنی مردم نامحرم بودند، اما از آن طرف با دشمن وارد مذاکره شده بودند و دشمنان کاملا اطلاع داشتند که ما می‌خواهیم چه کار کنیم. 

وی در خاتمه گفت: واقعا این دولت در این قضایا افتضاح عمل می‌کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۴۰۳۳۱۱۸:۵۵:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۵
احسنت
ناشناس۷۴۰۴۴۰۲۰:۰۸:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۵
من کاری به خوب یا بد بودن لواحی چهار گانه ندارم ولی کسانی که مخالفت میکنند بهتره یک جایگزین منطقی نه شعاری برای ان مطرح کنند دوما متاسفانه بعضی ها از اوضاع اقتصادی پیش امده برای تسویه حساب استفاده میکنند و متاسفانه منافع ملی را فدای منافع حزبی و گروهی میکنند لطفا مباحث را علمی نقد و بررسی کنید هرچند میدانم به خاطر اینکه مطالب من خلاف تفکرات و رویکرد الف می باشد اونو چاپ نمی کنید ولی یک خورده انصاف به خرج بدید ونظر مخالف خودتونو نشر بدید
ناشناس۷۴۰۶۹۵۰۰:۰۳:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۶
لطفا برای مردم هم توضیح بدهید که طناب دار چگونه به گردن مردم انداخته میشود مگر همین الان وضعمان اینطوری نیست؟ خوب اگر دوست نداشتید بعدا خارج شوید چطور در تمام دنیا حتی سوریه هم عضو این معاهده است و فقط ایران استثناء است و انها طناب دار بر گردنشان نیست یعنی الان مردم بدبخت و بیچاره سوئیس بابت متعهد بودن به این قرارداد طناب دار بر گردنشان است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین