واکنش‌ها به سخنان روحانی درباره حجاب و فیلترینگ؛ طرح مسائل حاشیه‌ای برای انحراف از ناکارآمدی اقتصادی/ مشاور رئیس دولت اصلاحات: سخنان روحانی شوخی بود

گروه سیاسی الف،   3971103211 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

نظریه پردازی و سخنان تئوریک بالاترین مقام اجرایی کشور در جمع مقام‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موجب واکنش مراجع تقلید و سیاسیون شد.

واکنش‌ها به سخنان روحانی درباره حجاب و فیلترینگ؛ طرح مسائل حاشیه‌ای برای انحراف از ناکارآمدی اقتصادی/ مشاور رئیس دولت اصلاحات: سخنان روحانی شوخی بود

به گزارش الف، حسن روحانی، رئیس جمهور دوشنبه 1 بهمن ماه در دیدار وزیر، معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متاسفانه در مساله حجاب ،اول از زن شروع می‌کنیم در حالی که قرآن ابتدا مرد را از نگاه هرز دور می‌کند، اما ما می‌رویم و بخاطر حجاب دختران و زنان را دستگیر می‌کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ... همه آنچه درباره حجاب در قرآن آمده برای حمایت از زن است اما به گونه‌ای رفتار شده که انگار باید چماقی بر سر زن باشد و این بخاطر آن است که مساله حجاب را درست در جامعه تبیین نکردیم.

روحانی از فیلترینگ انتقاد کرد و گفت: اگر فیلتر کردید با فیلترشکن‌ها چه می‌کنید؟ در این یک سالی که تلگرام فیلتر شد، همه ضرر کردیم{سخنان رئیس جمهور را اینجا بخوانید}

دیروز دفتر رئیس جمهور در خصوص سخنان اخیر وی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاعیه ای صادر کرد اما این سخنان موجب واکنش هایی شد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

شما رئیس جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس جمهور کشور دموکراتیک سکولار

آیت الله مکارم شیرازی صبح دیروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به سخنان روحانی واکنش نشان داد و گفت: اخیرا جناب رئیس جمهور دو جمله درباره مسئله حجاب و فضای مجازی گفتند که متاسفانه هر دو زننده بوده است؛ ان‌شاءالله در زمان مناسب، مفصل درباره این موضوع سخن خواهم گفت؛ اما امروز اشاره ای به آن خواهم داشت.

آیت الله مکارم با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید اشتباهات خود را اصلاح کند، اظهار داشت: یکی از اصول سیاست این است که اگر در یک جا مسئله بغرنجی پیدا کردید، به سراغ مسائل حاشیه ای بروید؛ این جزو مسائل سیاست است؛ حالا هم که این مشکلات اقتصادی وجود دارد، مسئولان سراغ مباحث حاشیه ای می روند؛ سرگرم کردن مردم با این مسائل کار درستی نیست.

رئیس‌جمهور به جای درد دل، راه حل پیدا کند

رئیس دفتر دولت اصلاحات در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهوری گفت: رئیس باید راه حل پیدا کند نه فقط درد دل کند.

محمدعلی ابطحی در صفحه توئیتر خود نوشت: سخنان آقای رییس جمهور در مورد اینترنت و مخالفت با فیلترینگ خطاب به مردم بود، انگاری همه مردم مخالف نت و طرفدار فیلترند. وی تاکید کرد: قبول، به در میگن که دیوار بشنود. ولی رییس انتخاب کردیم که به دیوار بگوید نه به در. رییس باید راه حل پیدا کنه نه فقط درد دل کند. والا به مولا.

طرح مسائل حاشیه‌ای برای انحراف از ناکارآمدی اقتصادی است

آیت الله نوری همدانی، مرجع تقلید نیز دیروز در دیدار حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد شدید از بعضی از سخنانی که ارزش‌های اسلامی مثل حجاب را زیر سوال می‌برد یادآور شد: اگر طرح این مسائل برای ایجاد حاشیه‌ای امن است که مردم را از ناکارآمدی اقتصادی منحرف کنید اشتباه می‌کنید. به‌جای طرح این‌گونه مسائل به مردم خدمت کنید؛ معیشت مردم، اشتغال و ازدواج جوانان را حل کنید.

آقای روحانی! اینجا که واتیکان نیست!

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان روز سه شنبه در سرمقاله روزنامه کیهان نسبت به این سخن رئیس جمهور که «... انگار ما اختیاری از آسمان داریم که می‌توانیم بر زمینیان هر فرمانی را صادر کنیم، نه اینطور نیست... اساس دین باید با فهم و درک و پذیرش باشد» انتقاد کرد.

 شریعتمداری نوشته بود: اگر دولت اسلامی در قبال مردم، غیر از بیان مبانی دینی و نهایتا تبلیغ شفاهی آن مسئولیت دیگری نداشته باشد، اساسا تشکیل حکومت معنی و مفهومی نخواهد داشت.

مدیر مسئول کیهان در بخش دیگری از یادداشت خود می نویسد: «... اظهارات آقای روحانی ... نشان‌دهنده آن است که جناب ایشان برای ایران اسلامی نسخه‌ای شبیه واتیکان را توصیه می‌کنند».

شما که عقل کل نیستید؛ احکام شرعی را برای حوزه بگذارید

آیت‌الله سبحانی در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم هم ابراز داشت: آقایانی که در راس کار هستند، یک مقدار از مسائل را برای حوزه بگذارند؛ شما که عقل کل نیستید؛ اقتصاد، سیاست و ... برای شما؛ ولی احکام شرعی را برای حوزه بگذارید.

این مرجع تقلید ابراز داشت: حجاب تنها با نصیحت درست نمی‌شود؛ ۵۰ درصد با نصیحت است؛ اما ۵۰ درصد دیگر اجرا می‌خواهد، امر به معروف می‌خواهد، نهی از منکر می‌خواهد.

سخنان روحانی درباره فیلترینگ مانند تمجید آقای احمدی‌نژاد از بازرگان شوخی است

عبدالله ناصری، مشاور ارشد خاتمی درباره اظهارات اخیر روحانی دربحث فیلترنیگ، آزادی بیان و رسانه آزاد گفت: آقای روحانی سخنی را مطرح کرده که خودش به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی می‌توانست جلوی آن (فیلترینگ) بایستد و با نهادهای بالا دستی در این باره رایزنی کند و حل و فصل نماید تا به لحاظ سیاسی و اجتماعی هم دولت و هم به حاکمیت هزینه کمتری وارد شود. بحث آقای روحانی درباره فیلترینگ و مشکلات آن را به نظر باید از سوی اپوزیسیون شنیده شود تا رئیس‌جمهوری. این حرف‌ها مانند تمجید آقای احمدی‌نژاد از اندیشه‌های مرحوم بازرگان است! زیرا واقعا کسی این مواضع را جدی نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

روحانی و فیلترینگ؛ چه کسی خواستار برخورد با فیلتر‌شکن‌ها بود؟

هرچه آقای روحانی می گوید درست است و مو لای درزش نمی رود اما ....

اکبر نبوی، فعال رسانه ای هم در واکنش به سخنان رئیس جمهور خواستار ارائه عملکرد رئیس جمهوری در حوزه بیکاری، معیشت و تعطیلی کارخانه ها شد. این فعال رسانه ای در توییتر نوشت: جناب آقای حسن روحانی! اصلاً هر چه درباره فضای مجازی و آزادی و نباریدن ابرها و ...می گوید درست است و مو لای درزش نمی رود. شما بفرمائید برای معیشت مردم، اختلاس و رانت های وحشتناک در دستگاه های  دولتی، رکود تولید، تعطیلی کارخانه ها، بیکاری و ... چه کرده اید؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۸۴۳۴۱۱:۰۲:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۴
براورد مشاوران اشنا این است که همانند انتخابات ۹۶ که رفتار رادیکال و ساختار شکن ، توانست بخشی را خشنود کرده و سبد رای را پر کند ، الان هم برای جبران کاهش مقبولیت روحانی ، ساختارشکنی لفظی بتواند به کمک اقایون بیاد..البته مردم از اون فضا و دوقطبی دیوارکشی و امثالهم عبور کردن.. شاید به صورت تاکتیکی ، ضد انقلاب خارجی برایتان کفی بزنند ، اما توده مردم از حاشیه سازی بیزارند..
ناشناس۷۳۸۴۳۵۱۱:۰۲:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۴
همه می دانند که دولت برای انحراف افکار از بی عرضگی مدیریت دولت از حجاب زنان و یک سری ولنگاری در فضای مجازی، سوء استفاده می کند.
ناشناس۷۳۹۱۷۶۱۹:۱۶:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۴
اولین کسی که اولین بار توی این مملکت حجاب اجباری کرد آشیخ حسن آقا بوده به استناد خاطرات خود ایشان
ناشناس۷۳۸۴۴۳۱۱:۰۵:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۴
ثروت مردم رو در عرض ۹ ماهه ، به یک سوم کاهش دادند...حالا مانور روی فیلترینگ و بانوان و ...در دستور کار قرار گرفته..بعضی از ما هم خوشحال که افرین !! عجب شجاع و نترس..!! غافل از این که همه سرکاریم توسط اعتدالیون..
ناشناس۷۳۸۴۵۴۱۱:۰۹:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۴
ارایه مشوق ها، برای تاییدیه گرفتن برای کارنامه افتضاح اقتصادی... چند روز پیش هم ابتکار رو به اتوبوس BRT قسمت بانوان مسافر فرستادند و لبخند می زد ..ان هم در میان بی محلی معنادار مردم !
علی 671۷۳۸۴۶۷۱۱:۱۲:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۴
کلید روحانی نه تنها تا به حال قفلی را باز نکرده بلکه همه ی کار ها را خراب کرده .ایشان هر وقت کم می آورند می رود سراغ فرعیات که اصلاً در کار و مملکت ما راهبردی ندارد .مردم از نداری و بی پولی و گرفتاری در رنجند .ایشان گل فرمایش می کنند .چه کنیم این نیز بگذرد .
ناشناس۷۳۸۴۹۴۱۱:۲۹:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۴
باز بپردازیم به مسایل حاشیه الان وضعیت اقتصاد درست شده فقط مونده مساله فیلترینگ
ناشناس۷۳۸۴۹۶۱۱:۳۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۴
شیخ حسن یه دونه به نعل میزنه و یه دونه به میخ پیش خودش خیال میکنه خیلی زرنگه و داره مثلا دل همه رو به دست میاره !!!!
ناشناس۷۳۸۴۹۸۱۱:۳۱:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۴
آفرین به تویت اکبر نبوی
نجفی۷۳۸۵۱۱۱۱:۳۶:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۴
روحانی خیال میکنه خیلی زرنگه !!!
هوشیار۷۳۸۵۱۹۱۱:۳۸:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۴
یکبار ابر یک بار فضای مجازی یکبار دیوار تو پیاده رو یکبار نقد ائمه یکبار امام حسین ... دیگه شورش در اومده
ناشناس۷۳۸۵۲۳۱۱:۴۰:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۴
عبدالله ناصری اصلاح طلب: سخنان اخیر روحانی درمورد فضای مجازی شوخی بود!!؟ کلا مشغول شوخی و فریب مردمید! پس کدام کارتان جدی است؟
متورم زیر بار تورم۷۳۸۵۲۹۱۱:۴۳:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۴
100 رحمت به نیکلاس مادورو !
ناشناس۷۳۸۵۴۷۱۱:۵۲:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۴
توی هر جمعی قرار میگیره ؛ برای خوش آیند همون جمع صحبت میکنه .
ناشناس۷۳۸۵۵۵۱۱:۵۶:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۴
تلگرام باید رفع فیلتر بشه
ناشناس۷۳۸۵۵۸۱۱:۵۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۴
به نظر من بی خیال ترین موجود روی کره زمین همین باباعه اصلا انگار نه انگار متاسفم برات
ناشناس۷۳۸۵۹۷۱۲:۱۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۴
متاسفم برای خودمون. که اصلا این مباحث بی ارزش مطرح میشه توسط مسئولین. نوع پوشش اخه چیه چرا مردم رو سرگرم میکنید به این مسائل.
ناشناس۷۳۸۵۹۹۱۲:۱۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۴
مشکل اصلی مردم تورم افسارگسیخته و بیکاری و فقر است نه فیلترینگ !
ناشناس۷۳۸۶۱۶۱۲:۲۰:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۴
فیلترینگ محکوم به شکست
کریم۷۳۸۶۵۲۱۲:۴۰:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۴
سخنان روحانی کاملا درست و بجا بود و حرف دل مردم را زد .مردم از رئیس جمهور خود انتظار دارند که به وعده های انتخاباتی اش عمل کند.
ناشناس۷۳۹۳۲۸۲۱:۳۹:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۴
شما از وعده های انتخاباتی ظاهرا فرعی ها یادتونه.
حسین۷۳۹۵۴۵۰۶:۳۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۵
متاسفم برای خودمون جوری رفتار کردیم و رای دادیم که اقایون فکر کردن در هرشرایطی میشه مردمو سرکار گذاشت و بیعرضگی شونو پوشوند ولی دیگه خسته شدیم.
ای وای۷۳۸۶۹۸۱۳:۱۱:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۴
کلا تمام کاراشون شوخیه
ناشناس۷۳۸۷۰۹۱۳:۱۶:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۴
باز بحث حجاب شد شد مساله حاشیه ای!اقتصاد مهم است آزادی مهمتر
ناشناس۷۳۸۷۳۷۱۳:۳۲:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۴
آقای روحانی حقیقت رو گفتن چرا نمیتونین قبول کنین این کشور۸۰میلیون جمعیت داره ازملت بپرسین ببینین با حرفهای آقای روحانی موافقن یا شما
ناشناس۷۳۹۰۵۰۱۶:۵۲:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۴
چیزی را گفت که خودش هم قبول ندارد سوابقش را نگاه کن جواب دفترش را امروز ببین
ناشناس۷۳۸۷۷۸۱۳:۵۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۴
سخنان روحانی عین حقیقت است و این شمایید که سعی می کنید با میان کشیدن بحث معیشت مردم اشتباهات خودتان را لاپوشانی کنید کلا تمام این موارد چه اقتصادی چه فرهنکی وچه عقیدتی واخلاقی اهمیت دارند
سالم۷۳۸۹۱۸۱۵:۲۴:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۴
اگر پازل های گفتار .عمل.رسانه.دشمن و.... را کنار هم بگزاریم نشان از تعمد گروهی در مملکت برای اثبات ناامیدی ،ناکارامدی نظام دارد تا بعد از مایوس شدن مردم کار مخملی خود را بکنند.... البته بعد ۵۰ سال مشخص می شود چه کسانی برای چه عجانبی کار می کردند.
ناشناس۷۳۸۹۴۷۱۵:۴۳:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۴
سخنان کاملا درستی از زبان روحانی بیان شد. این صحبتها از زبان هر کسی که باشد منطقی و صحیح است. کوبیدن گوینده سخنان بدلیل بی تدبیریها و ناکارآمدی اش، نباید اصل درست بودن این صحبتها را زیر سوال ببرد
ناشناس۷۳۸۹۴۸۱۵:۴۳:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۴
بروید مشکلات اقتصادی زندگی مردم را حل کنید
ناشناس۷۳۸۹۸۰۱۶:۰۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۴
اگر روحانی یک حرف درست زده باشد، همین حرفش در مورد حجاب است.
رضامیرزایی۷۳۹۴۲۷۲۳:۴۳:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۴
حالا به خیالش بااینجور کارا میخواد از صنعت گردشگری درآمدی داشته باشه
ناشناس۷۳۹۲۶۵۲۰:۳۲:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۴
می خواهد کسب محبوبیت کند. چون مردم نظر خوبی با فیلتر کنندگان ندارند
ا. س. ا۷۳۹۴۰۴۲۳:۰۸:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۴
هربلایی سرتون بیادحقتونه، ماکه باسختی بزرگ شدیم، شماهم بچشید، تابه اصلاح طلب ببخشید
دلارام۷۳۹۶۸۲۱۰:۱۰:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۵
گوشت کیلویی ۹۰ وتورم ۲۰۰ درصد گرانی مسکن وخودرو ۱۰۰ درصد .اومده ازحجاب میگه .
ناشناس۷۴۲۳۹۷۱۹:۳۸:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۶
ایشان باید پاسخگوی بیکاری /رکود اقتصادی/گرانی مسکن/افتضاح مفاسد دلار 19000هزارتومانی.توزیع 7میلیون سکه/ حقوق های نجومی / گرانی گوشت 100 هزارتومانی / پراید 40 میلیون تومانی /تعطیلی 81 هزار پروزه عمرانی و اساسا همه مشلات داخلی و خارجی که از سال 92 تاکنون ایجاد کرده اند باشند اینگونه گفتمان در شان ملت ایران نیست...
ناشناس۷۴۷۲۷۸۱۴:۱۱:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۹
این حرف درستیه..باید راجب این مسئله در جامعه رفراندوم برگزار بشه تا متوجه بشن اکثر جامعه به اختیار بودن ان ترجیح میدن..اگه ساختار حکومت دموکراتیک و پارلمانی بشه و انتخابات ازاد انجام بشه مردم دخالت بیشتری نسبت به انتخابات فرمایشی کنونی دارند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  22. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  23. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  24. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین