درآمد شهرداری از «عوارض تونل‌ها» چقدر است؟

گروه اجتماعی الف،   3971025041 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پیش بینی می‌شود، درآمد یک ساله شهرداری تهران از محل عوارض‌گیری تونل‌های رسالت، توحید، نیایش و شهدای غزه، به همراه پل طبقاتی صدر، به عدد ۲۲۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان برسد.

درآمد شهرداری از «عوارض تونل‌ها» چقدر است؟

مهر: احتمالا شما هم خبر پولی شدن عبور و مرور در برخی از معابر شهری را شنیده‌اید. معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری پیش‌نویس لایحه‌ای را ارائه کرده که بر اساس آن برای ۵ تونل شهر تهران (شامل: نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر) و اتوبان صدر، عوارض عبور و مرور دریافت خواهد شد.

یک جدول در روزهای گذشته منتشر شده که بر اساس آن، نرخ عوارض یا به قولی بهای خدمات ترددی تعداد خودروهای عبوری از تونل‌ها مشخص شده است.

با توجه به آمارگیری‌های قبلی از تعداد عبور و مرور عبور از تونل‌ها و پل صدر، میزان درآمد روزانه شهرداری تهران از محل عوارض به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

نام معبر نرخ عوارض (تومان) متوسط تردد روزانه درآمد روزانه (تومان)
رسالت ۱۰۷۰ ۱۹۰.۰۰۰ ۲۰۳.۰۰۰.۰۰۰
توحید ۱۰۵۰ ۱۷۰.۰۰۰ ۱۷۸.۵۰۰.۰۰۰
نیایش ۱۰۶۰ ۱۴۳.۰۰۰ ۱۵۱.۵۸۰.۰۰۰
شهدای غزه ۱۹۷۰ ۲۵.۰۰۰ ۴۹.۲۵۰.۰۰۰
امیرکبیر نامشخص ۴.۰۰۰ نامشخص
پل طبقاتی صدر ۹۵۰ ۱۹۲.۰۰۰ ۱۸۲.۴۰۰.۰۰۰
 جمع کل ۷۶۴.۷۳۰.۰۰۰

این جدول نشان می‌دهد که شهرداری تهران می‌تواند از حل ترد وسایل نقلیه در ۵ تونل و یک بزرگراه، به طور متوسط روزانه حدود ۷۶۵ میلیون تومان درآمد داشته باشد که با یک حساب سرانگشتی در یک سال رقم آن ۲۷۹ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان خواهد شد.

محاسبه درآمد شهرداری با آمار اعلامی شهرداری

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک  شهرداری تهران، ارقام پیشنهادی بین ۹۵۰ تا ۱۹۷۰ تومانی را دروغ می‌داند و مدعی است در پیش‌نویس لایحه پیشنهادی، رقم ۵۰۰ تومان برای تونل رسالت و ۱۰۰۰ تومان برای تونل‌های نیایش، توحید، شهدای غزه و طبقه دوم بزرگراه صدر پیشنهاد شده که در صورت داشتن معاینه فنی برتر به ترتیب به ارقام ۴۰۰ و ۸۰۰ تومان کاهش می‌یابد. 

اگر محاسبات فوق را با اعدادی که آقای پورسیدآقایی ارائه داده نیز محاسبه کنیم به ارقامی می‌رسیم که البته تفاوت معنادار چندانی با جدول قبل ندارد و پیش‌بینی  مجموع درآمد در یک روز (از ۷۶۵ میلیون تومان) به حدود ۶۲۵ میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند:

نام معبر نرخ عوارض (تومان) متوسط تردد روزانه درآمد روزانه (تومان)
رسالت ۵۰۰ ۱۹۰.۰۰۰ ۹۵.۰۰۰.۰۰۰
توحید ۱۰۰۰ ۱۷۰.۰۰۰ ۱۷۰.۰۰۰.۰۰۰
نیایش ۱۰۰۰ ۱۴۳.۰۰۰ ۱۴۳.۰۰۰.۰۰۰
شهدای غزه ۱۰۰۰ ۲۵.۰۰۰ ۲۵.۰۰۰.۰۰۰
پل طبقاتی صدر ۱۰۰۰ ۱۹۲.۰۰۰ ۱۹۲.۰۰۰.۰۰۰
 جمع کل ۶۲۵.۰۰۰.۰۰۰

بر این اساس، درآمد یک ساله شهرداری تهران از محل عوارض‌گیری از تونل‌های رسالت، توحید، نیایش و شهدای غزه، به همراه پل طبقاتی صدر، چیزی در حدود  ۲۲۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۲۳۰۹۸۰۸:۵۴:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
وقتی عوارض بگیرد همان تعداد خودرو از تونل رد می شوند؟!
ناشناس۷۲۳۲۰۵۰۹:۵۱:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
پیشنهاد میشود برای عبور از کوچه عوارضی حدود 100 تومان از پیاده ها و 200 تومان از ماشین ها وضع شود . همچنین عوارض عبور از پلهای سطح شهر و عوارض ورود به پارکها نیز قابل وصول میباشد
ناشناس۷۲۳۴۳۴۱۱:۴۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
آن چنان ترافیکی در سایر معابر ایجاد کند که خود شهرداری همان روز اول طرح را متوقف می کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین