محسن هاشمی: شهرداری موظف به اخذ عوارض تردد خودروها در تونل‌های شهری است

گروه اجتماعی الف،   3971024057 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای شهر تهران، گفت: بر اساس ماده ۱۵۸ قانون برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران، شهرداری موظف به اخذ عوارض از تردد خودروها در تونل‌های شهری شده است.

محسن هاشمی: شهرداری موظف به اخذ عوارض تردد خودروها در تونل‌های شهری است

به گزارش تسنیم، محسن هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به انتشار اخباری درباره پولی شدن تونل‌های شهری اظهار کرد: متاسفانه انتشار این خبر، تشویش اذهان عمومی بود چرا که هنوز تا این لحظه نه لایحه‌ای است و نه اینکه شورا و شهرداری در این زمینه برنامه‌ای دارند.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری در حال حاضر برنامه‌ای برای اخذ پول برای تردد خودروها از تونل‌های شهری ندارد که البته پولی شدن تونل‌ها مربوط به قانون برنامه دوم توسعه است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در ماده 158 برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران، شهرداری موظف است به منظور کاهش ازدحام ناشی از تردد وسایل نقلیه شخصی در بزرگراه‌ها، کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد بی‌مورد خودروهای شخصی و افزایش اقبال به وسایل حمل و نقل عمومی همچنین دریافت هزینه ساخت زیرساخت‌های حمل و نقل درون‌شهری از قبیل پل‌ها و تونل‌ها از استفاده‌کنندگان شخصی آنها، ضمن فراهم کردن زیرساخت‌ها و پیش‌بینی سازوکار اجرایی، لایحه اخذ هزینه‌های استفاده از این زیرساخت‌ها را، در سال اول برنامه به شورا و پس از تصویب به ایجاد سامانه قیمت‌گذاری بزرگراه‌ها، زیرساخت‌های حمل و نقل و محدوده طرح ترافیک تا پایان سال دوم برنامه اقدام کند و درآمد حاصل از این موضوع را به منظور توسعه حمل و نقل ریلی پاک استفاده کنند.

هاشمی بیان کرد: ماده اشاره شده کاملا روشن و شفاف است و برای تنویر افکار عمومی باید عنوان شود که در واقع پولی شدن تونل‌ها مربوط است به دوران مدیریت شهری گذشته و به دوره قالیباف بر می‌گردد.

وی در پایان گفت: در تبصره ماده 158 قانون برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران آمده است "شهرداری باید نظام تعرفه ورود به محدوده طرح ترافیک را بر اساس زمان ماندگاری در محدوده و دفاعات ورود اصلاح کند."

این اظهارات محسن هاشمی در حالیست که پیش از این وی گفته بود: "به شهروندان تهرانی این اطمینان را می‌دهم که شهرداری هیچ‌ برنامه‌ای برای اخذ عوارض در تونل‌های شهری تهران ندارد!"

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۲۱۷۸۲۱۰:۴۱:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
بگیرید تا بتوانید جواب گوی حقوق های نجومی دوستان رفیقان اقا زاده ها و........... باشید لااقل یک کار مفید شورای شهر و شهرداری کرده باشد این چند سال برای مردم که سودی ندارد برای شما ها که خوب است
ناشناس۷۲۱۹۳۶۱۲:۳۰:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
در انتخابات باز هم تَکرار کنید
ناشناس۷۲۱۷۹۱۱۰:۴۵:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
آیا ایشون اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری نیز این عوارض را پرداخت میکنند یا خود را ارجح تر از شهروندان میدونند و این فقط برای شهروندان خواهد بود.
ناشناس۷۲۱۹۱۰۱۲:۱۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
فلسفه تونل کاهش ترافیک هست یا اخذ عوارض ؟؟؟
ناشناس۷۲۱۸۰۹۱۰:۵۸:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
حالا می خواین پول زور بگیرین، چرا می اندازین گردن قالیباف؟ او که ۱۲ سال بی وقفه برای مردم تهران کار کرد و همیشه ملاحظه مردم را می کرد و همیشه به فقرا نگاه ویژه داشت. مطمئن باشید ثروتمندان با پولی شدن تونلها موافقند چون ککشان هم نمی گزد و از بزرگراههای خلوت کیف می کنند. طبقه متوسط و فقیر نمی توانند برای ترددهای روزانه چنین پولهایی بدهند. اگر قالیباف بود یا قانون را عوض می کرد یا در این روزهای سخت اقتصادی آن را به تعویق می انداخت. کاری نکنید مردم دبگر تا ابد به اصلاح طلبها نگاه هم نیاندازند....
ناشناس۷۲۱۸۱۹۱۱:۰۵:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
یک راه برای درآمد زایی: در پارک ها صندلی های مرغوب و مسیر های خوش منظره تر و مکان های بازی کودکان با اسباب های مدرن تر و ایمن تر را جدا کنید و برای استفاده آن مبالغ معین در نظر بگیرید، آنها که توانستند بپردازند هم درآمد زایی می کنند هم وجود مبارکشان با ندارها یا کم دار ها بر نمی خورد، شاید اروپا گردیشان هم کمتر شود و ارز کمتری از کشور خارج شود، چرا که به هر حال در کنار حفظ عمر ارزشمندشان در بیرون از ترافیک رایج، شان اجتماعیشان نیز بیشتر حفظ شده شما نیز که هزینه بیشتری که بابت امکانات فوق کرده اید دریافت می کنید! راستی نام این مناطق حفاظت شده را هم می توانید بگذارید مناطق آپارتاید!
محمدی۷۲۲۰۰۵۱۳:۰۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
عملکرد دولت و شورای شهر نشان می دهد که اصلاح طلبان قسم خوردند تا زندگی را بر مردم سخت کنند.
ناشناس۷۲۲۱۶۵۱۴:۳۴:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
ای بابا چه توجیهی من کاملا توجیه شدم خیلی خوب بود اقایان مملکت مال پدر شما نیست که ما ملت حق داریم شما حق ندارید برای ملت تصمیمهای خلق الساعه بگیرید ببخشید در ملک پدر شما بدنیا امدیم اشتباه کردیم جبران کردیم با اختلاسهای صدها هزار میلیارد شما جبران کردیم اینکه در ملک موروثی پدران شما بدنیا امدیم
ناشناس۷۲۲۴۸۳۱۷:۵۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
ملتی که خودرو بی کیفیت را میلیونها تومان گرانتر با صفهای طولانی میخرد حق نق زدن بخاطر چند هزار تومان سالیانه بابت عبور از چند خیابان و پل و تونل را ندارد ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین