با x33 گوش به فرمان طبیعت باشید

گزارش بازرگانی،   3971019159
با x33 گوش به فرمان طبیعت باشید

برای بسیاری از افراد خودرو فقط وسیله جابه‌جایی از نقطه‌ای به نقطه دیگر نیست. رانندگی برای آنهایی که با یک کراس‌آوور دل به جاده می‌زنند تا به جنگل و بیابان برسند و تپه‌ها و رودخانه‌ها را پشت سر بگذارند دقیقا خود لذت است. شاید در اوایل دهه هشتاد برای آفرودسواری خودروهایی جز نیسان، سوزوکی یا تویوتا نبود اما با ورود چین تنوع قیمتی بسیار تغییر کرد. دیگر این ژاپنی‌ها نبودند که برای آفرودسواری قیمت تعیین می‌کردند. بلکه بازیگران جدیدی این حصار قدیمی را شکستند.

ام‌وی‌ام x33 سال 89 به بازار آمد. از تایر زاپاسی که مثل سوزوکی در پشت ماشین طراحی شده بود مشخص بود ام‌وی‌ام به قصد فتح کوه و کمر تولید شده. این الگوبرداری اتفاق عجیبی نبود چرا که کمپانی‌های چینی پیش از این هم برای ساخت خودروهای خود از طراحی کمپانی‌های دیگر تقلید می‌کردند.

چه مسیری را می‌توان آفرودسواری کرد؟

با بررسی بدون اغراق این خودروی چینی متوجه می‌شویم که یک ام‌وی‌ام x 33 شاید از پس مسیرهای دشوار برنیاید اما به مدد لاستیک‌های پهن از آزمون مسیرهای لغزنده جنگلی عبور می‌کند. حتی در آزمون عبور از رودخانه این خودروی چینی بدون هیچ دردسر و البته به کمک یک راننده ماهر رد شد. بنابراین با خرید ام‌وی‌ام x33 کارکرده، اما سالم، خودروی ما  قابلیت تولید 138 اسب بخار و 180 نیوتن متر گشتاور دارد که تا جایی که توان داشته باشد مغلوب طبیعت نخواهد شد.

شرکت مدیران خودرو دو سال پیش با رونمایی از ام‌وی‌ام سری s بخشی از توانایی‌های آفرودسواری این دردانه خودش را معرفی کرد. در کنار تغییراتی مانند کیت اسپرت، رنگ ستون‌ها و سقف بدنه یا تزیینات داخلی اتفاق مهمی برای سیستم تعلیق این خودرو رخ داد که آن را برای یک جنگل‌نوردی نیمه حرفه‌ای آماده‌تر کرد. همچنین با کاهش صدای ورودی به کابین طبق استاندارد NHV دیگر روی دست‌اندازهای طبیعی سر و صدا به کابین منتقل نمی‌شد. علاوه بر آن ظاهر x33 به خاطر تغییراتی که در کاور آن اتفاق افتاد جنگنده‌تر به نظر رسید. 

با  خرید ام‌وی‌ام x33  کارکرده مدل 89 تا 92 از یک گیربکس اتوماتیک بی‌نصیب می‌شویم اما مدل‌های بعدی این عیب را رفع کرده‌اند. مهم‌ترین نکته هنگام خرید مدل کارکرده برای آفرود سواری این است که ابتدا از سلامت گیربکس آن در جاده‌های استاندارد مطمُن باشیم.

ضعف‌هایی که نباید فراموش کرد

با این حال از آن جایی که بر اساس قانون طبیعت هرچقدر پول بدهیم، همانقدر آش می‌خوریم این خودروی چینی کم و کاستی‌هایی هم در نوع خود دارد. هنگام خرید ام‌وی‌ام x33  کارکرده یا نو باید به خاطر داشته باشیم از آن انتظارات یک لندکروز را نباید داشت. شاید ظاهر x 33 مناسب رانندگی در طبیعت باشد اما این توانایی را نه از پیشرانه بلکه از ظاهر خودرو به دست آورده است. X33  فقط به خاطر چرخ‌های پهن، قد بلندتر و دنده‌ای که به دستی و اتوماتیک تبدیل می‌شود کمی به ما قدرت ماجراجویی بیشتر می‌دهد. شاید تفاوت این خودروی چینی با مدل‌های ژاپنی قدرتی است که دو دیفرانسیل در لندکروز تولید می‌کند اما در خودروهای چینی پیدا نمی‌شود. البته نسخه دو دیفرانسیل هم از ام وی ام x33 ساخته شده اما این مدل به ایران وارد نمی‌شود.

منبع : ویرلن

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین