نقشه مرگبار "نظافتچی" برای تصاحب اموال زن تنها

گروه حوادث الف،   3971019096 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت قاتلی خبر داد که به قصد سرقت اقدام به ارتکاب جنایت کره بود.

در مورخ 21 آذر 97 کشف جسد متعلق به خانمی 50 ساله در محل سکونتش به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس اعلام شد.

با حضور ماموران در محل و تایید خبر اولیه، موضوع به اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.

تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که مقتول به علت اصابت گلوله به پیشانی به قتل رسیده و طبق اظهارات دختر مقتول، کارآگاهان مطلع شدند که مقتول دارای مقدار قابل توجهی پول و طلاجات بوده که تماماً سرقت شده است.

دختر مقتول در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از روز گذشته چندین نوبت با تلفن منزل و گوشی تلفن‌همراه مادرم تماس گرفتم اما او پاسخگوی تماسهای من نبود تا اینکه تصمیم گرفتم به منزل مادرم رفته و از سلامت وی اطمینان پیدا کنم اما حین ورود به خانه با جسد مادرم روبه‌رو شدم.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که از حدود یک ماه پیش و پس از انجام یک عمل جراحی روی مقتول و به پیشنهاد اعضای خانواده‌اش، امور مربوط به نظافت منزل توسط یک کارگر خدماتی انجام می‌شده که در تحقیقات از دختر مقتول مشخص شد آخرین بار قرار بوده تا این کارگر یک روز قبل از کشف جسد و به قصد انجام نظافت منزل به محل سکونت مقتول مراجعه کند که پس از آن دیگر اطلاعی از وی وجود نداشت.

کارآگاهان با شناسایی این کارگر خدماتی به نام امید (20 ساله) مطلع شدند وی همزمان با وقوع جنایت از کشور خارج و به کشور ترکیه رفته است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، مشخص شد که امید پس از گذشت نزدیک به 15 روز مجدداً به ایران مراجعت کرده که بلافاصله اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

سرانجام با شناسایی مخفیگاه امید در منطقه میدان رهبر در شرق تهران، کارآگاهان اداره دهم در ساعت 14:00 روز گذشته (سه‌شنبه مورخ 18 دی 97) موفق به دستگیری امید شدند و در همان بازرسی اولیه از مخفیگاه متهم، یک قبضه اسلحه کمری مورد استفاده در جنایت نیز کشف شد.

امید در همان تحقیقات اولیه صراحتاً به ارتکاب جنایت با انگیره سرقت اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: چند ماه پیش در فضای مجازی اقدام به انتشار آگهی برای کار در منزل کرده بودم که مقتول با من تماس گرفت، در نخستین مراجعه به منزل مقتول متوجه شدم که او به تنهایی زندگی و هر از گاهی دخترش به او سرکشی می‌کند، هر هفته یک بار به منزل مقتول رفته و امور مربوط به نظافت خانه را انجام می‌دادم و در همین مدت متوجه شدم که وی مقدار قابل توجهی طلاجات دارد.

وی افزود: با اطلاع دقیق از وضعیت زندگی مقتول، تصمیم به سرقت گرفتم، به همین دلیل با یکی از دوستانم در غرب کشور تماس گرفته و او برای من یک قبضه سلاح کمری خریداری کرد، پس از رسیدن اسلحه به دستم، منتظر ماندم تا مقتول همچون روال همیشگی با من تماس گرفته تا برای نظافت به خانه‌اش بروم تا اینکه تماس گرفت و  در مورخ 20 آذر 97 برای نطافت به خانه مقتول رفتم، حین ورود به خانه، مطمئن شدم که او تنهاست.

امید درباره نحوه قتل گفت: زمانیکه مقتوله به داخل اتاقش رفته بود، به سراغش رفتم و گلوله‌ای به سر وی شلیک کردم، با اطلاع از محل نگهداری پول و طلاجات، اقدام به سرقت تمام پول و طلاجات کرده و از خانه خارج شدم، با فروش طلاجات، در مجموع نزدیک به 70 میلیون تومان پول به دست آورده و تصمیم گرفتم تا از ایران خارج شده و به ترکیه بروم، به ترکیه رفته اما پس از چندین روز خوشگذرانی و پایان پول مجبور شدم تا به تهران بازگردم که پس از گذشت چند روز دستگیر شدم.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی؛ معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت توسط بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۱۵۳۰۲۱۶:۴۱:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
خوشگذرانی بعدی در جهنم...........
ناشناس۷۱۵۴۷۶۱۹:۵۵:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
حماقت محض مرحوم و دخترش، پیدا کردن نظافت چی از روزنامه بجای مراجعه به شرکتهای رسمی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین