عواقب یک سفر غیرقانونی؛ استعفای پیشگیرانه قبل از سلب عضویت

گروه سیاسی الف،   3971015223

با قوت گرفتن احتمال صدور حکم قانونی درباره یکی از اعضای شورای شهر اصفهان به دلیل اقدام بر خلاف استعلام دستگاه امنیتی و وزارت کشور، زمزمه استعفای وی در رسانه‌ها منتشر شده است..

به گزارش فارس، شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از راه‌های مشارکت شهروندان در حاکمیت است که به صورت مشخص مربوط به اداره شهر یا روستا می‌شود، موضوعی که بعد از انقلاب با وقفه‌ای 20 ساله مواجه شد و نخستین انتخابات شوراها در سال 77 انجام گرفت.

با توجه به عملکرد خدماتی که قانون برای شوراها تعیین کرده، انتظار می‌رود سیاست کمترین نقش را در عملکرد منتخبان مردم در شوراهای شهر داشته باشد، اما در این 5 دوره‌ای که از شکل‌گیری شورای شهر می‌گذرد، در موارد متعدد خلاف این موضوع را شاهد بوده‌ایم.

به صورت ویژه در اصفهان، پس از چند دوره شوراهایی که ترکیبی از نگرش‌های سیاسی را در خود جای داده بود، لیست کامل اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات شوراهای شهر سال 96 بود و توانست تمام 13 کرسی را تصاحب کند، این یکدستی که می‌توانست به عنوان یک مزیت بوده و اصطکاک‌های سیاسی را کمتر کند اما به گونه‌ای دیگر نتیجه داده است.

بعد از گذشت یک سال و نیم از شروع به کار شورای اسلامی پنجم در اصفهان، انتقادات بسیاری نسبت به فعالیت‌ها و حواشی این شورا از درون اتاق جلسات ساختمان بلدیه به گوش می‌رسد، نقدهایی که از جریان همفکر و حتی از درون خود شورای شهری‌ها شنیده می‌شود.

یکی از اعضای دوره فعلی شورای شهر اصفهان که از ابتدا بیش از همه به دلیل حواشی پیش آمده نامش در رسانه‌ها مطرح شد، عضو غیربومی این شورا بود؛ پاسخ‌های خاص به رسانه‌ها، حضور در کافی‌شاپ‌های بالای شهر، پوشش خاص در جلسات شورا و آخرین اقدام سفر به لهستان که اسناد منتشرشده از این سفر نشان‌دهنده غیرقانونی بودن آن دارد، بخشی از این حواشی است.

در حالی که از عمر شورای شهر هنوز زمان زیادی باقیمانده، اما همزمان با داغ شدن استعفاهای پیشگیرانه از استیضاح، خبرهایی از تصمیم به کناره‌گیری این عضو شورا در برخی رسانه‌ها منتشر شده که قرار است در جلسه علنی فردای شورای شهر این استعفا مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

در صورت صحت این خبر، آن هم در زمانی که اسناد غیرقانونی بودن سفر وی منتشر شده و احتمال صدور حکم قانونی (مبنی بر سلب عضویت وی از شورا یا محکومیت) درباره این عضو شورای شهر اصفهان به دلیل اقدام بر خلاف استعلام دستگاه امنیتی و وزارت کشور جدی شده است، استعفای وی را می‌توان حرکتی رو به جلو دانست تا پیش از عزل یا محکومیت، با کناره‌گیری از تبعات این موضوع کم کند.

سلب عضویت و صدور حکم قانونی در برابر تخلفات اعضای شوراهای شهر و روستا، موضوعی است که در گذشته در سطح کشور مشابهاتی نیز داشته و البته تعداد زیادی از تخلفات در حوزه مدیریت شهری در دوره اخیر با بازداشت و برخوردهای قضایی همراه بوده است؛ در استان اصفهان نیز در کنار پرونده این عضو شورای شهر اصفهان، گفته می‌شود پرونده تخلفات دیگری در حوزه شوراها در دست بررسی و اقدام است.

آنچه اهمیت دارد نیاز به بررسی دقیق فعالیت‌ها و حواشی شوراهای شهر و روستای استان در شورای حل اختلاف استان است تا با پایان یافتن حواشی، اعضای شوراها در سطح استان اصفهان به مسیر اصلی خود بازگشته و وظیفه خدمت‌رسانی‌شان را در قبال مردم انجام دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین