هجمه به صنعت خودرو آب در آسیاب دشمن ریختن است

گزارش بازرگانی،   3971015195 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم استقلال و خودکفایی در حوزه های صنعتی، به اهمیت فعالیت قطعه سازان کشور در شرایط سخت تحریم اشاره کرد و گفت: باید در تمام زمینه ها به خصوص صنعت خودرو و قطعه سازی از ایجاد انحصار جلوگیری کنیم تا فضای کسب و کار رقابتی شود زیرا آینده موفق صنایع ما در گرو فعالیت در فضای رقابتی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم استقلال و خودکفایی در حوزه های صنعتی ، به اهمیت فعالیت قطعه سازان کشور در شرایط سخت تحریم اشاره کرد و گفت: باید در تمام زمینه ها به خصوص صنعت خودرو و قطعه سازی از ایجاد انحصار جلوگیری کنیم تا فضای کسب و کار رقابتی شود زیرا آینده موفق صنایع ما در گرو فعالیت در فضای رقابتی است.

وی تاکید کرد حواشی و هجمه برای صنعت خودرو کشور همانند سم است و آب در آسیاب دشمنان می ریزد.

علی گلمرادی در ادامه گفت‌وگو اظهار داشت: قطعا حمایت و مراقبت از قطعه سازان و تولیدکنندگان بزرگ داخلی برای رونق صنعت خودروسازی یک ضرورت است و اگر شرکت های قطعه ساز با مشکل مواجه شده و موفق نشوند حتما صنعت خودرو ما شکست خواهد خورد.

وی افزود: باید برای توسعه قطعه سازان و رفع مشکلات و حاشیه های ایجاد شده برای آنها تلاش کنیم و و فضای مزیت رقابتی را برای آنها ایجاد کنیم . از جمله شرکت هایی که توانمندی های بسیار خوبی داشته و می تواند در این فضا به رونق صنعت خودرو و قطعه سازی کشور کمک کند گروه قطعه سازی عظام است.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: گروه عظام هم با توجه به سوابق و پیشینه و نقش آفرینی که در سنوات گذشته در صنعت خودرو کشور داشته است باید بیشتر تقویت شده و مورد توجه واقع شود. اخیرا مطالب و مواضعی در ارتباط با آنها شکل گرفته است که این گونه حواشی و هجمه برای صنعت خودرو کشور همانند سم است و آب در آسیاب دشمنان ریختن است.


گلمرادی افزود: باید در کنار مشکلات به نقاط قوت هر مجموعه نیز توجه ویژه داشته باشیم و البته در جهت رفع مشکلات نیز گام برداریم، اما نباید رفتار ما به گونه حذفی باشد یعنی به جای اینکه مجموعه ای را تقویت کرده و و مشکلات را مرتفع کنیم ساده ترین کار این باشد که اینها را کنار بگذاریم.

وی تاکید کرد: ما به شدت نیازمند توسعه در حوزه قطعه سازی علی الخصوص شرکت هایی استخوان دار و باسابقه مانند عظام هستیم. اگر شرکتی مانند عظام با مشکل مواجه شود در واقع مدیریت کشور در حوزه صنعت زیر سوال می رود. ما کشوری هستیم که امروز با مسائل و مشکلات خیلی جدی مواجه هستیم و فشارها و بار تحریم ها بر روی دوش کشور سنگینی می کند، بعد ما با ایجاد حواشی بی پایه داشته هایمان را نیز از دست می دهیم. اینها در واقع روش ها و رویه های غلطی است که باید اصلاح شود.

نماینده مردم بندر امام خمینی(ره) و امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه کسانی که به هر دلیلی باعث می شوند تا شرکت های اینچنینی آسیب ببینند باید این کار را متوقف کنند و اگر شرکت های قطعه ساز دیگر نیز به خاطر رقابت و با هدف ایجاد انحصار برای خود این فضاها را ملتهب می کنند بهتر است با توسعه توانمندی های خودشان منافع شان را تامین کنند نه با حذف و آسیب زدن به رقبا. این یک نکته اساسی و کلیدی است که باید در همه بخش ها لحاظ شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۰۹۵۳۸۲۱:۰۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
مرد حسابی اگر تو این چند ساله به جای رانتخواری این مسوولان به اصطلاح خودروساز حمایت واقعی از صنعت انجام گرفته بود الان روزگارش اینطوری نبود.
ناشناس۷۰۹۸۶۴۰۸:۴۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
این مسئول هم از طرف خودرو سازها ساپورت میشه وگرنه حتی خواجه حافظ شیرازی هم میدونه این به اصطلاح خودرو سازها چه بلایی سر ملت اوردن.
مجید۷۰۹۹۴۲۰۹:۴۴:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
به جای رجز خوانی خودروهای ثبت نامی مردم را تحویل بدید.
ناشناس۷۰۹۵۶۱۲۱:۲۶:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
کدوم صنعت؟همان صنعتی که ده ها هزار اتومبیل تولید شده را احتکار کرده تا خون مردم را به شیشه کند؟باور ندارید یک سری به گوگل ارت بزنید و ببینید که چگونه هزاران خودرو در این چند ماه هر روز بیشتر از دیروز در پارکینگ ها دپو شده.
ناشناس۷۰۹۸۳۴۰۸:۳۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
سالانه 20000 خانواده را بدون سرپرست می کنند، هجمه به صنعت خودرو برای نجات جان هموطنان است و بس .کارخانه جات را به شرکت های خارجی با مدیریت خودشان بسپارید ببینید هم کیفیت خوب می شود هم قیمت ها کم.
ناشناس۷۰۹۵۶۶۲۱:۲۸:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
شما نماینده خودروسازان هستی نه نماینده مردم خودرو بی کیفیت و غیر استاندارد که از تکنولوژی قدیمی برای سود بیشتر در کشور مثلا تولید میشوددر اصل مونتاژ .مردم کشته میدهند تا شما به سود بیشتر برسید.سرمایه داری بی قیدو شرط حاکم اصولا انسانی نیست
ناشناس۷۰۹۵۷۱۲۱:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
دشمن کسی است که با این خودروها جان 20000 انسان را سالیانه می گیرد..دشمن کسی است که مجوز واردات مضخرفترین خودروهای چینی را می دهد..دشمن مردم نیستند..دشمن سازنده ها هستند که مامور دشمن در نابودی جان و مال مردم هستند...این یک جنگ پنهان است که خودرو سازان ما به نفع دشمن انجام می دهند...
ناشناس۷۰۹۷۷۲۰۷:۳۶:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
از خودرو حمایت کن جان مردم چه ارزشی داره مهم پول خون مردم که بره جیب شماها کاش خودرو سازهای دنیا بیان از شما یاد بگیرین چطوره 2سال قبل تولید یه خودرو میفروشینش؟؟
ناشناس۷۰۹۷۸۸۰۷:۴۹:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
تردید نکنید : خودرو سازان فعلی و حامیان آنها دشمن واقعی مردم ایران هستند !!!
ناشناس۷۰۹۸۰۱۰۸:۰۴:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
این حرفها تکراریه و ارزشی واسه مردم نداره . فعلا بر اسبها تون بتازید اما اینو بدونید که چنگال تیز حق الناس ولو در اون دنیا رهاتون نمیکنه
همدرد۷۰۹۸۰۲۰۸:۰۵:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
ای بابا تا آخرشو خوندیم روزه خوندن نداره
نادر۷۰۹۸۲۴۰۸:۲۳:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
از ویژگیهای بارز مافیای خود رو سازی این است که ناگهان منتقدان و مخالفان تبدیل به موافق دو آتشه می شوند نمی دانم چه وردی می خوانند یا از چه اکسیری استفاده می کنند؟!!!!!
ناشناس۷۰۹۸۲۸۰۸:۲۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
ایشون به حذف رقیب با زور توسط شرکت کروز اشاره داره
ناشناس۷۰۹۸۳۹۰۸:۳۱:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خودرو باعث شده مردم به همه کالا های ایرانی بدبینن این بزرگترین دشمنی با کالای ایرانیه میترسن همه چیز انحصاری و بی کیفیت بشه به اسم خود کفایی تا شما مردم رو به چشم کالا میبینید همین اش و همین کاسه
ناشناس۷۰۹۹۰۰۰۹:۱۲:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اگه تو زمین این دو تا خودروساز گوجه فرنگی بکاریم بیشتر به نفع مردم است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین