علیلو: مشکل خودروسازی، دولتی بودن است/ صنعت خودرو به بخش خصوصی واقعی واگذار شود

گروه اقتصادی الف،   3971011097 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس تحقیق و تفحص مجلس نهم از خودروسازی با تاکید بر اینکه علت العلل مشکلات کنونی، دولتی بودن صنعت خودرو است، گفت: دولت بایستی در صنعت خودروزسازی، اصل ۴۴ را به درستی اجرا کند و صنعت خودرو را به بخش خصوصی واقعی واگذار کند.

علیلو: مشکل خودروسازی، دولتی بودن است/ صنعت خودرو به بخش خصوصی واقعی واگذار شود

علی علیلو رئیس تحقیق و تفحص مجلس نهم از خودروسازی در گفت‌وگو با الف با بیان اینکه ما منتقد خود صنعت خودرو نیستیم، گفت: این صنعت به علت آنکه سهم به سزایی در اشتغال، تولید و ارزش افزوده ملی دارد بایستی مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: ما چه در قالب کمیته تحقیق و تفحص و چه در قالب‌های دیگر همواره نقد مان بر روی عوامل بازدارنده رشد صنعت بوده است. ریشه اصلی مشکلات به مدیریت فشل، دولتی، رانتی و نبود استراتژی بلندمدت برای صنعت بر می‌گردد که متاسفانه در حال حاضر نیز این مدیریت حاکم است.

علیلو با تاکید بر اینکه علت العلل مشکلات کنونی، دولتی بودن صنعت خودرو است، گفت: دولت بایستی در صنعت خودروزسازی، اصل ۴۴ را به درستی اجرا کند و صنعت خودرو را به بخش خصوصی واقعی واگذار کند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس نهم، با بیان اینکه مدیران خودروسازان بزرگ کشور دولتی و سیاسی هستند که با نظر وزیر انتخاب می‌شوند، گفت: این مدیران برای آنکه بر مسند قدرت بمانند باید خواست وزیر را برآورده کنند وگرنه در این جایگاه باقی نمی مانند. شاکله حاکم در خودروسازی کشور تحت سیطره دولتی‌ها و سیاسیون هستند.

علیلو در خصوص تسری مشکلات صنعت خودروسازی به قطعه سازی گفت: آفت‌های خودروسازی کشور که همان رانتی بودن، سیاسی بودن و .. است، دامن گیر صنعت قطعه سازی کشور نیز شده است. قطعه ساز برای آنکه چرخه اقتصادی‌ش بچرخد یا باید به این سیاسی بازی‌ها و رانت بازی ها تن دهد و یا اینکه از دور فعالیت خارج می‌شود و لذا صنعت قطعه سازی کشور، توسط خودروسازان به گروگان گرفته شده است.

وی خود تحریمی را یکی دیگر از مشکلات کنونی صنعت قطعه سازی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قطعه سازی داریم که از شرکت مازراتی ایتالیا سفارش کار گرفته ولی شرکت خودروسازی داخلی این شرکت را تحریم کرده است. این خودتحریمی قطع یقین منجر به تخریب صنعت قطعه سازی کشور می شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس نهم باردیگر بر حمایت تمام قد از قطعه سازان بزرگ کشور که به دنبال تولید و اشتغال هستند، تاکید کرد و گفت: اخیرا موجی که علیه قطعه سازان بزرگ ایجاد شده مضر منافع ملی، اشتغال و تولید است. شخصا از یکی این قطعه سازان بازدید کردم. این قطعه ساز به روزترین خطوط تولیدی را از اروپا آورده و در داخل کشور تولید می کند و بخشی از تولیدات خود را نیز به اروپا صادر می نماید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. درباره توبه تتلو

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  17. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  18. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. ایثارگران را بدنام نکنید !

  21. تضادی عجیب و پر ابهام!

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

آخرین عناوین