احمد توکلی: نماینده ناشایسته سراوان را مجازات کنید

گروه سیاسی الف،   3971008103 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار مجازات نماینده مردم سراوان به دلیل اهانت و هتاکی به کارمند گمرک در حین انجام وظیفه شد.

احمد توکلی: نماینده ناشایسته سراوان را مجازات کنید

به گزارش الف، دکتر احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارسال نامه ای به رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار مجازات نماینده مردم سراوان به دلیل اهانت و هتاکی به کارمند گمرک در حین انجام وظیفه شد و  گره زدن این اتفاق را به مسائل قومی و مذهبی اقدامی ضد امنیتی و زمینه‌ساز اختلافات مغایر با وحدت ملی و باعث تشویش اذهان عمومی دانست.

متن نامه احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت  بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

برادران ارجمند، رئیس محترم مجلس و سایر  اعضای محترم هیئت‌رئیسه

سلام‌علیکم

طبق ماده 23 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، «رئیس مجلس و سایر اعضای هیئت‌رئیسه در مورد انجام وظایف محوله در این آیین‏نامه در برابر مجلس مسئولیت مشترک دارند.» و  بند 11 ماده 22 یکی از وظایف هیئت‌رئیسه را « حفظ شان و منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان» مقرر می‌کند. همچنین در قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مصوب 1391، ذیل مبحث پنجم قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، به‌عنوان جزئی از آیین‌نامه آمده است، اجرای صحیح قانون نظارت  نیز بر عهده شماست.

بی‌شک ماجرای رفتار زشت و مجرمانه آقای محمد باسط درازهی، نماینده مردم محترم سراوان با کارمندان و شهروندان در تاریخ 26 آذرماه، و مهم‌تر از آن، رفتارهای بعدی وی آسیب جدی به شان و منزلت و اقتدار مجلس وارد کرده است و محتاج رسیدگی عادلانه و قاطعانه است که در حیطه وظایف شما قرار دارد. غرض از تصدیع یادآوری و مطالبه انجام این تکلیف است. «فَذَکِّرْ اِنْ نَفَعَتِ الذِّکْرَی»

در پی پخش فیلم اهانت زشت نماینده سراوان به کارمند گمرک و شهروندی دیگر، «دیده‌بان شفافیت و عدالت» پس از بررسی حادثه به نتایج زیر رسید:

خلاصه تحلیلی جریان

1- این نماینده، امتیازطلبانه و طلبکارانه رفتار کرده است و نه‌تنها به کارمند گمرک و شهروند دیگری اهانت کرده؛ بلکه به مردم نیز توهین روا داشته است. ولی برخورد کارمند گمرک متضمن اهانت نبوده و صرفاً به نحو عملی امتیازطلبی نماینده را رد کرده است. واکنش شهروندی که نماینده را پس از فحاشی به بیرون هدایت می‌کند، واکنش غیرتمندانه فردی است که برخورد زشت نماینده را در شان مجلس نمی‌داند و به زبان عامیانه آن را تقبیح می‌کند. نماینده بعداً مدعی می‌شود که فیلم با تبانی تهیه و تقطیع شده است. هیئت‌رئیسه ساعاتی از جلسه روز بعد را غیررسمی می‌کند تا موضوع بحث شود. این نماینده و معدودی دیگر سعی می‌کنند مجلس را بر وزیر، رئیس و کارمند گمرک بشورانند. نماینده در یک پیام ویدئویی مدعی می‌شود به دلیل بلوچ‌بودن و سنی‌بودن با وی چنین برخوردی شده است و بدین ترتیب به تفرقه‌افکنی قومی و مذهبی دست می‌زند. ازقضا کارمند گمرک از برادران اهل سنت شمال کشور است. دکتر دژپسند برابر فشار تعدادی از نمایندگان برای عزل رئیس گمرک و کارمندش مقاومت می‌کند و چندین نماینده شامل نماینده سراوان او را تهدید به استیضاح می‌کنند ولی وزیر زیر بار نمی‌رود. دو سه روزی که می‌گذرد هر نماینده‌ای که اظهارنظر می‌کند نماینده سراوان را محکوم یا لااقل ملامت می‌کند یا لااقل او را هم ملامت می‌کنند و کار را خلاف شان نمایندگی می‌شمرد.

برخی از اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان جانب‌دارانه حرف میزنند و هیئت از رسیدگی طفره می‌رود. درباره قصد مراجعه به گمرک، ادعای نماینده این است که برای حوایج حوزه انتخابیه رفتم. ولی ازآنجاکه به گزارش تکذیب نشده رسانه­ها، وی با خودروی گران‌قیمت لکسوس که راننده و مالک آن دلال واردات خودروی خارجی است به گمرک رفته بود، اتهاماتی در رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح که البته ارزیابی صحت آن محتاج کار امنیتی است.

دراین‌باره به چند نکته مهم باید توجه کرد:

الف) رفتار این نماینده از سر پرتوقعی و طلبکاری بوده و فحاشی با ادای کلمات زشت و رکیک مصداق بارز «رفتار خلاف شان نمایندگی» است که این رفتار در بند «ب» ماده (2) قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، تخلف و مستحق مجازات شناخته شده است. خلاف شان بودن در تبصره (1) ماده (2)، رفتاری تعیین شده است که نوعاً نمایندگان آن را خلاف شان بدانند. بی‌شک این تعریف بر رفتار غیراخلاقی این نماینده صدق می‌کند؛ چراکه اکثریت قاطع نمایندگان به درجات مختلف آن را تقبیح کرده‌اند. رفتار نماینده مذکور مصداق جرم توهین نیز هست که اگر کارمند گمرک شکایت کند، کار این نماینده سخت می‌شود. چون جرم توهین شاکی خصوصی می‌خواهد رسیدگی به این وجه رفتار موکول به شکایت کارمند مزبور است.

ب) مهم‌تر از این حادثه، طرز برخورد نماینده با آن است که برای پوشاندن زشتی کارش متوسل به دروغ شده و فیلم را دست‌ساز خوانده درحالی‌که از حیث فنی این ادعا بی‌اساس است.

ج) این نماینده با رفتارش به آبروی مجلس نیز آسیب جدی وارد کرده است و از جهات مختلف سوگند خویش در روز اول مجلس را شکسته است. قسمتی از متن اصل شصت و هفتم قانون اساسی که نمایندگان آن را می‌خوانند، چنین است:

« من در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال سوگند یاد می‌کنم ... ودیعه‏ای را که ملت به ما سپرده به‌عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت نمایم»

رفتار و موضع‌گیری‌های این نماینده نه با تقوی سازگار است و نه با امانت‌داری و نه با عدالت.

د) درستی یا نادرستی این مطلب که نماینده مزبور جهت تمدید ضمانت‌نامه عدم پرداخت حقوق و عوارض وارداتی فرد خاصی، به گمرک رفته بود، چنان‌که گفته شد محتاج تحقیقات اطلاعاتی و قضایی است. یادآوری می‌کنم که قبول ضمانت‌نامه، برای ترخیص مواد اولیه تولیدی است نه تجارت کالای ساخته‌شده. تعمیم غیرقانونی از تولید به تجارت، تاکنون هزاران میلیارد تومان از درآمد گمرک را از وصول دور ساخته است. متاسفانه برخی نمایندگان، برخلاف اکثریت پاکدست مجلس، برای استفاده تجار وساطت می‌کنند و با فشار و سوءاستفاده از قدرتِ امانتی مردم، به دلالی و کسب ثروت کثیف می‌پردازند.

ه) جرمی که از همه تخلفات و جرائم دیگر بسیار مهم‌تر است گره زدن دروغین ماجرا به مسائل قومی و مذهبی است که اقدامی ضد امنیتی، زمینه‌ساز اختلافات مغایر با وحدت ملی و باعث تشویش اذهان عمومی است؛ در کذب بودن ادعا همین بس که کارمند وظیفه‌شناس گمرک از برادران اهل‌سنت شمال است. دستگاه‌های نظارتی و  قوه قضاییه دراین‌باره مسئولیت دارند.  

و) فارغ از اتفاقی که در گمرک رخ داد، درباره یکی از مقالات این نماینده شائبه قوی سرقت علمی مطرح است که در این مقام از ذکر و توضیح آن صرف‌نظر می‌کنیم.

جناب آقای دکتر لاریجانی، اعضای محترم هیئت‌رئیسه !

هیئت عالی نظارت نمی‌تواند بر این‌همه آسیبی که نماینده مزبور به آبروی مجلس زده است و کارش به نقض امنیت ملی نیز کشیده، چشم ببندد و موظف است با بررسی دقیق، مجازات وی را تعیین و به‌طور شفاف اجرا و اعلام کند و برای امور کیفری به مقام قضایی معرفی نماید.

حتماً توجه دارید که بی‌اعتمادی به مجلس منجر به کاهش اعتبار قانون می‌شود و مردم‌سالاری و دین، هر دو ضربه می‌خورند. اصلاحات را از خودتان آغاز کنید و اگر می‌خواهید اعتماد مردم به مجلس پیش‌ازاین آسیب نبیند؛ نماینده سراوان را مجازات کنید.

در پایان جا دارد مراتب تشکر «دیده‌بان شفافیت و عدالت» را از کارمند وظیفه‌شناس گمرک و شهروندی که با زبان عملی به نهی از منکر پرداختند ابراز کنم.

همچنین از جناب آقای دکتر دژپسند، وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی تقدیر کنم که در اجرای وظیفه دینی و قانونی خویش برای رعایت حق مردم جهت امر به ‌معروف و نهی از منکر نسبت به مسئولان و مقامات کشور، مذکور در ماده 8 قانون مترقی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ایستادگی کرد. و بر اساس ماده 9 همین قانون، از تعرض به مدیر و کارمند خویش بازداشت و از آنان حمایت کرد.

احمد توکلی

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۹۶۳۸۵۱۲:۰۰:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
امکان نداره فردا به شما هم انگ خواهند زد با این حرف
علی۶۹۶۵۹۴۱۳:۲۱:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
انگ چی میزنند؟فعلا که ایشون یک تنه به کل مجلس می ارزند،ابعاد رفتار نماینده سراوان و عمق اون که نشون دهنده درون خیلی از نماینده ها هست در سالهای آتی مشخص خواهد شد و چه بهتر که در آینده از رفتار مجلس به نیکی یاد شود نه اینکه مجلسی که از مردم خود عقب تر است.
ناشناس۶۹۷۵۶۳۲۱:۴۵:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
راستی این که ارزش صد میلیون مردم شده 30 میلیون معلوم نشد مقصر کیه؟ در این باره دیدبان شفافیت چرا پیگیری نمی کند خسارت مردم را؟
جبروتی بی جلوات۶۹۶۶۶۳۱۳:۴۴:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
جناب دکتر توکلی لطفا به فساد بانک تجارت کرمان توجه کنید فسادهایی به مراتب بزرگتر از اینها هم در بانک تجارت اصفهان در همان زمانی که این فساد رخ داده صورت گرفتع از جمله فساد بزرگ برادران ریخته گران که کاملا رسانه ایی هم هست ولی تا این لحظه با عوامل کارمتد و مدیر بانک تجارت که فساد ها را رقم زده اند برخوردی نشده است لطفا در دستور پیگیری دیوان شفافیت و عدالت قرار دهید
ارجمند کمالی۶۹۶۶۹۵۱۳:۵۳:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
جناب دکتر توکلی مسله مدیران بازنشسته هم دارد به مسله حقوق بگیران نجومی که برخوردی با انها صورت نگرفت تبدیل میشود مدیران بانک تجارت که تعدادی از انها مسموب قانون متع بکلر گیری بازنشستگان هستند تا این لحظه به قانون تمکین نکرده و پست های خود را ترک نکرده اند در هنین حال حاضر هم مسله فساد در بانک تجارت کرمان که تنها یک نمونه از فسادهای بزرگ می باشد در حال رسیدگی است لطفا به این خبط و خطاها در دیوات عدالت و شفافیت رسیدگی فرمایید
ناشناس۶۹۶۷۱۰۱۳:۵۹:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
جناب دکتر توکلی تا مصالح پای کار است و قاضی صلواتی دارند به فساد کلان در بانک تجارت کرمان رسیدگی می کنند ورود فرمایید فساد به این بزرگی عقبه هایی دارد که از خود ردی بجا نگذاشته و فقط چتد تا از کادر شعبه و معاون منطقه را درگیر کرده اند در حالی که عوانل این فساد بزرگ افراد دیگری هستند لطفا به قاضی صلواتی بفرمایید این موارد را مد نظر داشته باشند
ناشناس۶۹۶۷۵۶۱۴:۱۸:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
دکتر جان فساد کلان بانک تجارت کرمان عقبه های زیادی دارد که دارند فقط چیز بسته را محاکمه می کنند در حالی که تبانی کنندگان اصلی مدیران بالا دستی و ارشد ایفرد و چند متخلف می باشند
ناشناس۶۹۷۰۰۷۱۵:۳۷:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
سالار مبارزه با فساد دکتر توکلی عزیز خدا حافظ شما باشه
ناشناس۶۹۷۷۴۹۲۳:۴۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
آقای توکلی چرا به مساله عدم برگزاری محاکمه حسین فریدون ،مهدی جهانگیری و احمد عراقچی نمی پردازید
ناشناس۶۹۷۸۳۵۰۱:۲۱:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۹
اخراج از مجلس و دانشگاه کمترین برخورد با این نماینده نما است.
ناشناس۶۹۶۳۹۷۱۲:۰۶:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
همیشه کارت درسته اقای توکلی و عدالت در همه موضعگیری هات هست افسوس که بخاطر بلاهت لیستی رای دهنده ها رای نیاوردی...
ناشناس۶۹۶۶۶۵۱۳:۴۵:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
همه حرفاش درخواست های مجازاتش سیاسی و حزبی
ناشناس۶۹۷۴۲۵۱۹:۵۰:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
چشم کور را هیچ وقت نمیشه روشن کرد...
ناشناس۶۹۶۴۰۰۱۲:۰۶:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
جناب دکتر توکلی عزیز درود بر شما و انصاف شما ، باید هزینه تخلف مدیران و مسئولان و هر نماینده ای را بشدت بالا برد ، انطور بالا برد که مقامات و مدیران احتیاط کنند حتی در معرض اتهام رانت و سوء استفاده و پارتی بازی نیز قرار نگیرند اگر مدیران و مسئولان و مقامات پاکدست و امین باشند کشور ایمن تر و برای مردم آرام تر خواهد بود هرچند اکثریت مسئولین خوب و سالم هستند اما اقلیت متخلف دولت و مدیران و مسئولان و حتی نظام را در نزد مردم کدر و غیر قابل اعتماد میسازند .
سرو۶۹۶۴۴۹۱۲:۲۶:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
دلت خیلی خوشه.
ناشناس۶۹۶۴۷۳۱۲:۳۴:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
توکلی ها رفتند و درازهی ها امدند !!!! فاتحه این مجلس را باید با صدای بلند خواند
ناشناس۶۹۶۴۷۶۱۲:۳۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
توکلی عزیز... خدا خیرت بده که از حق کارمند شریف و آن شهروند غیرتمند دفاع کردی . مجلس امروز در برابر یک امتحان تاریخ ساز قرار گرفته و چنانچه از این مسئله سرنوشت ساز سرسری بگذرد به مردم سالاری و حقوق ملت جفا کرده است . مردم عقیده دارند ، وکیل مجلس مادامی که در خانه ملت است و یا حکم ماموریتی از طرف مجلس به وی داده شده نمایندگی مردم را به عهده دارد لذا نماینده سراوان باید به طور شفاف به پیشگاه ملت ایران توضیح دهد در گمرگ چه میکرده .
ناشناس۶۹۶۴۷۸۱۲:۳۵:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ایکاش هر مسئول متخلفی را بدون در نظر گرفتن وابستگیهای حزبی مجازات کنید
فروغ۶۹۶۶۷۰۱۳:۴۶:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
و خانوادگی.
ناشناس۶۹۶۴۸۵۱۲:۳۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
درود بر حامی مردم، احمد توکلی
ناشناس۶۹۶۴۹۸۱۲:۴۰:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
باور بفرمائید در این چند روز گذشته افسردگی حاصل از حرکت ناشایستِ نماینده فحاش و متکبر سراوان خواب راحت را از این حقیر گرفته است . چرا کسی نمیگه فردی که از مردم برای حضور در خانه ملت مجوز نمایندگی گرفته، در گمرگ یا گمرکات چه میکرده است ؟
شهاب۶۹۶۵۰۱۱۲:۴۱:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
احسنت اقای توکلی باید نماینده برابر قانون مجازات شود
ناشناس۶۹۶۵۵۳۱۳:۰۳:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
مگر ایشان مدعی نیست نماینده مردم است به نظرم مردم اعلام توقع دارند با این نماینده خاطی و بی ادب و سواستفاده چی برخورد جدی و به دلیل کار غیر قانونی برخورد قضایی شود.
ناشناس۶۹۶۵۷۱۱۳:۱۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
آقای دکتر به خاطر همین صحبت های درست است، که دوست می داریم شما را.
سعید۶۹۶۵۸۲۱۳:۱۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اگر بخواین مجازات کنین باید 99% نماینده هم مجازات بشن. این فقط مشت نمونه خروار بود
ناشناس۶۹۶۵۹۵۱۳:۲۱:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
شیر مادرت حلالت جزو معدود نفراتی هستید که توجه کافی به رفتار ناشایست نماینده مجلس داشتید برخلاف خیلی حضرات که دنبال ضبط و پخش کننده فیلم ماجرا هستند!!!!
علی۶۹۶۵۹۷۱۳:۲۱:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
این نماینده محترم (نماینده مردم شریف سراوان)به همه ملت ایران بی حرمتی کرد. مجلس بیدار نیست. آقای توکلی مطالب را خوب و در جای خودش اداء کردند.
مازندرانی۶۹۶۶۰۰۱۳:۲۱:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ایکاش مانند آقای توکلی تو این مملکت فراوان داشتیم .همیشه حق میگویند
احمد۶۹۶۶۱۲۱۳:۲۷:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
قطعا نماینده سراوان باید تاوان سرقت علمی و رفتار زننده و البته تلاش برای انحراف افکار عمومی رو بدهد.
ناشناس۶۹۷۰۱۱۱۵:۳۸:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
همه قماش اسلاحتلب باید تاوان سرقت علمی و رفتار زننده و البته تلاش برای انحراف افکار عمومی رو بدهد.
ناشناس۶۹۶۷۰۱۱۳:۵۵:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ای کاش مجازات ها از بالا شروع می شد . وزیری که بی خیال است و هر زمستان چندین طفل باید قربانی شوند - مسولان دانشگاهی که جوانان را اینگونه به کام مرگ می برند مسولانی که باعث چند برابر شدن قیمت ارز و اجناس شده اند
ناشناس۶۹۶۷۴۸۱۴:۱۵:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اقای توکلی سخنان شما دقیق و عالی ولی برخی از کارمندان ادارات هم بجای جواب سلام ارباب رجوع بددهانی و پرخاشگری میکنند
دل سوخته۶۹۶۷۵۲۱۴:۱۶:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
احسنت بر شما آقای توکلی آجرک الله
ناشناس۶۹۶۹۳۲۱۵:۱۱:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
این هم از برکات فضای مجازی هست وگرنه لاپوشانی کرده بودند و رفته بودند دنبال کارشون هر کسی هم حرف میزد تکذیب میکردند و تازه علیه اون اعلام جرم هم میکردند،گرچه الانم با وجود فیلمش سعی داشت همین کارو بکنه ولی چون همه جا پخش شده بود و همه دیدند دیگه زورش نرسید
ناشناس۶۹۷۱۹۶۱۷:۰۵:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
احسنت
ناشناس۶۹۶۹۶۵۱۵:۲۴:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
جناب توکلی بزرگوار اگر قرار به مجازات باشد اکثر آقایان مجلس نشین باید مجازات شوند.
ناشناس۶۹۷۱۹۸۱۷:۰۶:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
شائبه قوی سرقت علمی دیگه چیه؟ طرف مقاله رو‌کپی کرده و زده با نامش، دزدی صددرصده!
شتابی۶۹۷۸۶۰۰۲:۵۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۹
دکتر جان دفاع جانانه رئیس مجلس و برخی از نمایندگان از این نماینده فحاش و بی فرهنگ را چگونه میتوان توجیه کرد؟
لطفا اصلاح کنید۶۹۸۲۰۵۰۹:۵۵:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۹
با تشکر از دکتر توکلی لطفا اصلاح کنید: بر اساس ماده 609 کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی توهین کننده به کارکنان دولت به مجازات حبس یا 74 ضربه شلاق یا جزای نقدی محکوم می‌شود. رسیدگی به این جرم نیازی به شاکی خصوصی ندارد؛ ماده 608 نیاز به شاکی خصوصی دارد، اما ماده 609 نیاز به شاکی خصوصی ندارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  12. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  15. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  16. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  17. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  18. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  19. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  20. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  21. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  22. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  23. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  24. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  25. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

آخرین عناوین