کی‌روش و این 23 نفر

گروه ورزشی الف،   3971006065 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
کی‌روش و این 23 نفر

سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های زیاد، روز گذشته فهرست 23نفره و نهایی تیم ملی فوتبال ایران برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اعلام و تکلیف آنهایی که باید برای شکستن طلسم 44ساله تیم ملی تلاش کنند، مشخص شد؛ در این میان اما مطابق با انتظار یکی، دو مورد غافلگیری هم رخ داد؛ ولی در نهایت بیشتر اسامی در فهرست نهایی، بازیکنان قابل حدسی بودند.

حسینی قهر می‌کند!
مهم‌ترین تغییری که در اعلام اسامی دروازه‌بان‌ها نسبت به چند سال گذشته رخ داده، ورود پیام نیازمند است؛ دروازه‌بان جوان و خوش‌آتیه سپاهان که در این فصل با عملکردهایی که داشته، نظر کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران و اعضای کادر فنی‌اش را جلب کرد.

شرق در ادامه می نویسد: نیازمند به همراه عابدزاده و علیرضا بیرانوند سه گزینه نهایی خط دروازه‌بانی تیم ملی هستند. نکته اما خط‌خوردن سیدحسین حسینی، دروازه‌بان تیم استقلال است. او که به نظر می‌رسید رقابت تنگاتنگی با نیازمند برای ایستادن در ترکیب 23نفره داشته باشد، خط خورد تا دوباره استقلالی‌ها را مقصر نبودنش در تیم ملی بداند. حسینی با وجود اینکه یکی، دو رکورد خوب در لیگ از خودش به‌جا گذاشته بود، از سوی شفر در استقلال تبدیل به ذخیره مهدی رحمتی شد تا سرانجام به دلیل بازی‌نکردن‌های متوالی در لیگ، از ترکیب تیم ملی خط بخورد. حسینی که پیش‌تر و بعد از خط‌خوردنش از جام جهانی تهدید کرده بود از استقلال می‌رود، به نظر می‌رسد دوباره قهر کند و این‌بار با مسئولان باشگاه استقلال به مشکلی جدی بربخورد.

خط‌خوردن مدافع محبوب
محمدرضا خانزاده نیز بالاخره از ترکیب تیم ملی که سرمربی‌اش کارلوس کی‌روش بود، خط خورد؛ مدافعی که بسیاری می‌گویند او دردانه کارلوس است، در عین ناباوری از حضور در جام ملت‌ها بازماند. این خط‌خوردن در شرایطی رخ داد که خانزاده همراه تیم ملی راهی جام جهانی 2018 هم شده بود و دست‌کم برای حضور در اردوی‌های تیم ملی، یکی از باتجربه‌ها بود. بازگشت وریا غفوری به ترکیب 23نفره تیم ملی هم دیگر اتفاق این خط است؛ وریا پیش از جام جهانی از تیم ملی خط خورد؛ دلیلش از سوی کی‌روش این‌طور عنوان شد که او در پست تخصصی‌ خود در خط راست دفاعی بازی نکرده و یک خط جلوتر آمده است. حالا خبر رسیده خود کی‌روش از وریا در بازی‌های دوستانه یک خط جلوتر از پست تخصصی‌اش استفاده می‌کند.

ماجرای احمد و روزبه
در خط میانی و با توجه به بازیکنانی که معرفی شده‌‌اند، یکی، دو نکته برجسته است؛ اولی حضور احمد نوراللهی، هافبک پرسپولیس، در فهرست نهایی است؛ احمد قاعدتا به دلیل مصدومیت عزت‌اللهی دعوت شده؛ وگرنه بسیاری از طرفداران پرسپولیس معتقد هستند او هم مثل علیپور یکی از خط‌خورده‌های احتمالی تیم ملی باشد؛ نکته دیگر اما معرفی روزبه چشمی در جمع هافبک‌هاست؛ روزبه همان بازیکنی است که کی‌روش گفته بود او را یکی از مدرن‌ترین مدافعان میانی می‌بیند. اینکه روزبه حالا یک خط جلوتر آمده است، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

در اختیار لژیونرها
خط حمله تقریبا خالی از شگفتی است؛ این خط همان جایی است که اگر یکی مثل مهدی ترابی را از آن خارج کنی، تمام و کمال در اختیار لژیونرهاست؛ از لیگ برتر انگلیس گرفته تا لیگ روسیه و لیگ یک فرانسه. مهدی ترابی، بازیکن پرسپولیس، تنها بازیکن شاغل در لیگ ایران است که برای بازی در خط حمله تیم ملی در فهرست 23نفره نهایی جای گرفته است.


وقتی مصدومیت بیداد می‌کند
یکی از مواردی که کی‌روش همیشه به آن افتخار می‌کند، تعداد زیاد لژیونرها در ترکیب تیمش است؛ در این دوره اما مصدومیت اجازه نداد کی‌روش همه لژیونرهایش را در اختیار داشته باشد. سعید عزت‌اللهی یکی از اولین لژیونرهایی بود که مشخصا به دلیل مصدومیت حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست داد. به او باید بازیکنان دیگری مثل علی قلی‌زاده و کاوه رضایی نیز اضافه شوند که آنها هم به دلیل مصدومیت نتوانستند در فهرست 23نفره نهایی قرار بگیرند.

ممنون و خداحافظ
به‌جز سه بازیکن لژیونر یادشده که به دلیل مصدومیت حضور در جام ملت‌ها را از دست داده‌‌اند، چهار بازیکن به دلیل جلب‌نکردن رضایت کادر فنی اردوی تیم ملی را ترک کرده و به عبارت دیگر خط خورده‌اند. در این بین، دو بازیکن لژیونر هستند و دو بازیکن در لیگ ایران بازی می‌کنند؛ خانزاده و صادق محرمی، بازیکنان تیم‌های الاهلی قطر و دیناموزگرب و علی علیپور و سیدحسین حسینی، بازیکنان پرسپولیس و استقلال، نفرات یادشده هستند. این بازیکنان (به‌جز صادق محرمی) در آخرین اردوی تیم ملی در قطر حاضر بودند که بعد از اعلام اسامی، اردو را ترک کردند.

پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی رکورددار شدند
پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی باشگاه‌هایی هستند که بیشترین نماینده را در ترکیب 23نفره تیم ملی دارند؛ بیرانوند، نوراللهی و ترابی در پرسپولیس، حاج‌صفی، دژاگه و مسعود شجاعی بازیکنان تراکتورسازی و غفوری، چشمی و منتظری بازیکنان استقلال، در بین نفرات نهایی هستند که بیشترین تعداد نماینده از یک باشگاه در تیم ملی را به خودشان اختصاص داده‌اند.

لیست نهایی تیم ملی به  این شرح است
دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند – پرسپولیس تهران، امیر عابدزاده- ماریتیمو پرتغال، پیام نیازمند – سپاهان اصفهان
مدافعان: رامین رضاییان – الشحانیه قطر، وریا غفوری – استقلال تهران، مجید حسینی – ترابزون‌اسپور، محمدحسین کنعانی‌زادگان – ماشین‌سازی تبریز، پژمان منتظری _ استقلال تهران، احسان حاج‌صفی – تراکتورسازی تبریز، میلاد محمدی – احمد گروژنی روسیه، مرتضی پورعلی‌گنجی _ اوپن
هافبک‌ها: احمد نوراللهی – پرسپولیس تهران، روزبه چشمی – استقلال تهران، اشکان دژاگه – تراکتورسازی تبریز، مسعود شجاعی – تراکتورسازی تبریز، وحید امیری- ترابزون‌اسپور، امید ابراهیمی- الاهلی قطر
مهاجم‌ها: مهدی طارمی – الغرافه قطر، علیرضا جهانبخش _ برایتون انگلیس، کریم انصاری‌فرد _ ناتینگهام‌فارست، سردار آزمون- روبین‌کازان روسیه، سامان قدوس- آمیان فرانسه، مهدی ترابی - پرسپولیس
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین