انتقاد کامیابی‌نیا از فهرست ۳۵ نفره کی‌روش/ هرکسی سرش به کار تیم خودش باشد بهتر است

گروه ورزشی الف،   3970925020 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است اختلافات برانکو و کی‌روش باعث شده برخی بازیکنان تیم قرمزپوش پایتخت به تیم ملی دعوت نشوند.

انتقاد کامیابی‌نیا از فهرست ۳۵ نفره کی‌روش/ هرکسی سرش به کار تیم خودش باشد بهتر است

کمال کامیابی‌نیا درباره پانزده هفته گذشته لیگ برتر، وضعیت پرسپولیس و همین‌طور فهرست جدید تیم ملی فوتبال ایران به صحبت پرداخت. هافبک پرسپولیس در اظهارات خود اشاره‌ای هم به هجمه اخیر به سمت داوری داشت و عنوان کرد: در بزرگ‌ترین بازی‌ها هم داوران اشتباه می‌کنند.

در ادامه گفت‌وگوی کمال کامیابی‌نیا را با ایسنا می‌خوانید:

*بعد از گذشت پانزده‌ هفته و لیگ قهرمانان آسیا، بالاخره نیم فصل از راه رسید و پنجره نقل‌وانتقالات پرسپولیس هم باز شد. چطورپرسپولیس توانست با وجود مشکلاتی که در جذب بازیکن داشت، نتایج خوبی در لیگ و آسیا بگیرد؟

شرایط‌مان سخت بود زیرا از پنجره نقل‌وانتقالات محروم بودیم و چند بازیکن خوب را هم از دست داده بودیم اما با تدابیری که کادر فنی در پیش گرفت توانستیم روند خوبی را طی کنیم و توانستیم هواداران‌مان را خوشحال کنیم. ما در آسیا و هم در لیگ نتایج خوبی گرفتیم و با وجود این که هر چهار روز یک بار بازی می‌کردیم و فشار زیاد بود، شرایط را پشت سر گذاشتیم به نیم فصل رسیدیم. ما طی این مدت با مصدومیت برخی بازیکنان مثل حسین ماهینی و محمد انصاری مواجه شدیم که این موضوع کار را خیلی سخت‌تر کرده بود. بازیکنان ما با تمام وجودشان بازی کردند و باید به آن‌ها خدا قوت بگوییم.

*به مصدومیت‌ها اشاره کردی و یکی از بازیکنانی که با این موضوع دست‌وپنجه نرم می‌کرد، خودت بودی. مصدومیت کتفت یک بازی در میان کار را برایت سخت کرده بود. شرایط مصدومیتت چطور است؟

 شرایط دست من به گونه‌ای بود که جراحم گفته بود نیاز به عمل جراحی ندارم اما باید دستم را قوی می‌کردم و برای این کار هم نیامند زمان بودم اما با توجه به این که هر سه یا چهار روز یک بار بازی می‌کردیم، زمان کافی را در اختیار نداشتم تا به طور کامل شرایطم خوب شود. با این حال هرچه در توان داشتم گذاشتم تا به تیم کمک کنم. الان هم که به نیم فصل رسیدیم زمان کافی را در اختیار دارم بتوانم دستم را قوی کنم تا کامل خوب شوم در نیم فصل دوم بتوانم بیش‌تر به تیم کمک کنم.

*از بازیکنانی بودی که پیش از جام‌جهانی دائم در فهرست تیم ملی بودی، اما پس از آن از تیم ملی دور شدی. شاید مصدومیتت تو را از تیم ملی دور کرده باشد.

این مصدومیت ۱۰۰ درصد تاثیر گذاشته است اما بازیکنانی بودند که مصدوم بودند و باز هم به تیم ملی دعوت می‌شدند و تحت نظر پزشکان تیم ملی بودند اما من این اواخر دیگر در فهرست نبودم. نظر سرمربی تیم ملی محترم است اما من فکر می‌کنم تیم ما لیاقت این را داشت که چهار و یا پنج بازیکن در تیم ملی داشته باشد زیرا پرسپولیس یک نیم فصل خوب را پشت گذاشت و بازیکنان‌مان خوب بودند اما متاسفانه یک سری از مشکلاتی که با تیم پرسپولیس داشتند، باعث شد از تیم ما بازیکن به تیم ملی دعوت نشود. من دوست داشتم به تیم ملی کمک کنم اما اصلا برایم مهم نیست. وقتی فهرست تیم ملی را می‌بینید متوجه خیلی از مسائل می‌شوید و فکر می‌کنم در فهرست اخیر تیم ملی فقط نام استیون بیت‌آشور خالی بود چون واقعا حق او بود که دعوت شود.

*اگر بخواهی صریح صحبت کنی، منظورت از مشکلاتی که با پرسپولیس داشتند اختلاف نظر میان برانکو و کی‌روش است که باعث شده برخی بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی دعوت نشوند؟

۱۰۰ درصد همین‌طور بوده است. در این لیست ۳۵ نفره، جای استیون بیت‌آشور خیلی خالی است.

*در کل فکر می‌کنی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا چه نتیجه‌ای بگیرد؟

من به خاطر ایرانی بودنم برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بهترین نتایج را بگیرند اما فکر می‌کنم بازیکنان زیادی هستند که جای‌شان در تیم ملی خالی است.

*دوباره به پرسپولیس برگردیم. تیم‌تان در شرایط سخت نتایج خوبی گرفت و همین موضع باعث شد بگویند جریانی می‌خواهد پرسپولیس نتیجه بگیرد و اشتباهات داوری به سود این تیم است. نظرت درباره این حواشی چیست؟

هرکسی سرش به کار تیم خودش باشد بهتر است. بروید و ببینید در این چند سال داوران چند اشتباه به سود پرسپولیس مرتکب شده‌اند؟ حتی خاطرم هست در یک بازی آقای فغانی به خاطر اشتباهش چند جلسه محروم شد. برای همه تیم‌ها اشتباهات داوری به ضرر و یا به سودشان وجود داشت و همه این مسائل جزیی از فوتبال است. من فکر می‌کنم بعضی‌ها برای این که می‌خواهند خودشان را مقابل هوادان‌شان توجیح کنند، این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند که اصلا کار حرفه‌ای نیست. اشتباه داوری در همه جای دنیا وجود دارد و جزیی از فوتبال است و باید به تصمیم داور احترام بگذاریم.

*این روزها هجمه علیه داوران زیاد است و حتی رضا کرمانشاهی صحبت‌های جالبی را در این خصوص مطرح کرد. قبول داری انتقادات به داوران زیاد شده است؟

همین‌طور است. داوران هم زحمت می کشند و دوست ندارند قضاوتی کنند که اشتباه باشد. باید فکر اساسی برای این موضوع بشود و به جامعه داوری کمک بشود.

*درباره مباحث مالی هم این روزها صحبت زیاد می‌شود و حتی گفته شود شما خودرو تحویل گرفته‌اید. این اتفاقات را چطور ارزیابی می‌کنی؟

این صحبت‌ها حرفه‌یی نیست. هر بازیکنی قرادادی دارد که باید پنهانی باشد زیرا این قرادادی است که مابین بازیکن و یا مربی با باشگاه است و اگر باشگاهی دوست داشت، قراداد بازیکنانش را اعلام کند، که این کار را می‌کند و هر کسی نباید به راحتی درباره قرارداد دیگری صحبت کند. ما مشکلات مالی زیادی داشتیم و تیم در آستانه اعتصاب بود اما با صحبت‌هایی که سید جلال حسینی با بازیکنان انجام دادند اعتصاب نکردیم و با وجود همه مشکلات با تمام وجود بازی کردیم. ما سعی کردیم مشکلات را مثل یک خانواده با سرمربی و مدیرعامل حل کنیم و درباره آن هم صحبتی نکردیم. قبل از بازی آخر تیم هم با باشگاه درباره طلب‌های فصل گذشته و پاداش لیگ قهرمانان آسیا صحبت کردیم تا مشکلات برطرف شود. امسال واقعا دریافتی کمی داشتیم و به هرکسی می‌گفتیم باور نمی‌کرد. تیم‌هایی هستند که پرداختی‌های خوبی به بازیکنان‌شان داشتند و تیم‌هایی هم مشکلات مالی داشتند اما بیایند و بگویند پرسپولیس دریافتی زیادی داشته است اصلا درست نیست. ما مشکلات زیادی داشتیم اما هیچ گله‌ای نکردیم. جای تاسف دارد که تیم‌هایی برای راضی نگه داشتن هوادارانشان این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند.

*با کنار رفتن حمیدرضا گرشاسبی، ایرج عرب مدیریت باشگاه را در اختیار گرفت. تو از حضور گرشاسبی حمایت می‌کردی اما او جدا شد. پرسپولیس با ایرج عرب می‌تواند روند خوب گذشته را طی کند؟

از زحمات آقای گرشاسبی باید تشکر کنیم که واقعا خالصانه برای تیم زحمت می‌کشید. نه تنها من بلکه همه بازیکنان از حضور او حمایت می‌کردند اما به خاطر قانون منع به کار گیری بازنشستگان، آقای گرشاسبی مجبور به کنارگیری شد. الان هم برای آقای عرب آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدروارم بتواند مشکلات ما را حل کند. آقای عرب هم مدیر کم تجربه‌ای نیستند و می‌توانند به مجموعه پرسپولیس کمک کنند.

*در پایان صحبتی باقی مانده است؟

می‌خواهم از هواداران تشکر کنم که واقعا یار دوازدهم ما بودند و کمک‌مان کردند. از طریق رسانه شما به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم حمایت‌شان را ادامه بدهند تا بهترین نتایج را برای پرسپولیس بگیریم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۷۷۷۰۴۰۷:۴۰:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۲۵
جناب کمال جان شما و هم تیمی هایت صحبت در مورد داوری نکنید بهتر است . چون تمام این بی احترامی به داوران را همه بازیکنان دیگر تیمها از تیم پرسپولیس یاد گرفته اند. چون بازیکنان شما در داخل زمین نه اینکه به تصمیمات داوری احترام نمی گذارید بلکه همیشه به تصمیمات داورها به شدت معترض و آنها را تحت فشار قرار می دهید تا به نفع تیم شما سوت بزنند. اگر قبول ندارید فیلم بازیهایتان را نگاه کنید ببینید که روی همه تصمیم های داور چه رفتاری از خود نشان می دهید. نمونه بارز این بازیکن ها اول شجاع خلیل زاده و بعد هم ........
ناشناس۶۷۸۰۵۱۱۰:۵۹:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۲۵
حق کمال و سید جلال و عالیشاه تیم ملی هست
ناشناس۶۷۸۱۰۳۱۱:۱۸:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۲۵
اصلا می خواین کل تیم پرسپولیسو دعوت کنن تیم ملی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین