نوبخت در پاسخ به احمدی‌نژاد: امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد/ فعلا باید بدهی‌های دولت قبل را بپردازیم

گروه اقتصادی الف،   3970924071 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پیشنهاد احمدی‌نژاد درخصوص افزایش یارانه‌ها به ۹۰۰ هزار تومان گفت: دولت باید کسری ۵ هزار و هشتصد میلیار تومانی که دولت قبل برای پرداخت همین ۴۵هزار و پانصد تومان یارانه برایمان باقی گذاشته بپردازد، پس چه طور می‌شود این مبلغ یارانه را با این بدهی که دولت قبل گذاشته، اضافه کرد.

نوبخت در پاسخ به احمدی‌نژاد: امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد/ فعلا باید بدهی‌های دولت قبل را بپردازیم

نوبخت در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اظهارنظر برخی از مسئولان سابق کشور درباره افزایش میزان یارانه‌ها و تاثیر آن بر روی افکار عمومی گفت: مردم ما فهیم‌تر از این حرف‌ها هستند، با این نوع حرف‌هایی که مبانی درست محاسباتی ندارد و یا با یک فروزی(افروختنی) مطرح شود که این فروز قابل انجام نیست مردم تحت تاثیر این نوع مسائل قرار بگیرند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: همین ۴۵هزار و پانصد تومان با همان ارقام قبلی بالغ بر ۵ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی برای دولت باقی گذاشته است.

وی تاکید کرد: مرتبا بانک مرکزی در حال پیگیری این مطالبات از دولت است و دیوان محاسبات پرونده تشکیل داده است.

وی ادامه داد: دولت باید کسری ۵ هزار و هشتصد میلیار تومانی که دولت قبل برای پرداخت همین ۴۵هزار و پانصد تومان برایمان باقی گذاشته بپردازد، پس چه طور می‌شود این مبلغ را با این بدهی که دولت قبل گذاشته، اضافه کرد.

نوبخت گفت: مردم ما فهیم‌تر از این حرف‌ها هستند که چنین صحبت‌هایی بر رویشان تاثیرگذار باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۷۶۴۳۲۱۱:۱۳:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۲۴
ما خواستار محاکمه تیم اقتصادی دولت هستیم
ناشناس۶۷۶۷۴۵۱۳:۵۷:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۲۴
چی شد زد تو برجک حامیان احمدی نژاد ؟!
ناشناس۶۷۷۲۰۶۱۸:۱۷:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۲۴
شما تا حالا حرف درست از این آقای سخنگو شنیدی؟!!
ناشناس۶۷۷۳۶۱۲۰:۲۰:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۲۴
اجرای توافق پاریس 52 میلیارد دلار برای کشور هزینه در بر دارد یعنی معادل 12 سال یارانه مردم اجرای این توافق باید متوقف بشود.
ناشناس۶۷۷۵۴۰۲۳:۰۶:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۲۴
شعار مردم ما مردم ما اصلا به تو و حسن و اسحاق نمیاد باقر! _______ از حرفهای مستدل و مستند احمدینژاد بترس باقر
ناشناس۶۷۶۸۲۱۱۴:۲۸:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۲۴
آخه چرا دروغ!!! شما با حذف بنزین سهمیه و رساندن قیمت آزاد بنزین به هزار تومان فقط با همین یک قلم تنها درآمد تان از محل آزادسازی بیش از یک و نیم برابر دولت احمدی نژاد شده ، از احمدی نژاد دل خوشی ندارم ولی این که فکر کنید همه ............ هستن هم نشان از خودبچه زرنگ پندازی شماست.
ناشناس۶۷۶۸۲۷۱۴:۳۱:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۲۴
مگه در دولت قبل با تورم400 % کسی محاکمه شد .
ناشناس۶۷۶۹۴۱۱۵:۳۹:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۲۴
دروغ کنتور نداره ۴۰۰درصد؟؟؟ پس الان ۱۰۰۰درصده
ناشناس۶۷۶۴۳۵۱۱:۱۴:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۲۴
همه بدبختی ها از دوران احمدی شروع شد و اقای جلیلی که ان ها را کاغذ پاره میدانست و محمود از عمد سخرانی های تند در سازمان ملل برای تحریک دنیا علیه ایران میکرد و حالا نتیجه ان به بار نشسته
ناشناس۶۷۶۵۰۷۱۱:۵۵:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۲۴
مگر قرار نبود با برجام همه مشکلات حتی مشکل آب خوردن مردم حل بشود و گشایش در زندگی مردم ایجاد بشود پس چی شد ؟!
ا۶۷۶۷۰۵۱۳:۳۸:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۲۴
درسته ولی این دولت جدید هم هرچی میشه میگه دولت قبل. خب نمیتونستی کار کنی چرا اومدی و وعده دادی
ابراهیم۶۷۶۹۸۷۱۶:۰۴:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۲۴
همه ی پیام شما رو قبول دارم مگر همون کلمه ی اول! باید میگفتید خیر درست نیست چون قرار بود و هست که دولت با برداشتن یارانه از نهاده های انرژی و امثالهم یارانه ی نقدی را بپردازد. باید پرسید در گران کردن همه آماده اند در پرداخت یارانه آزاد شده به زحمت افتاده اند؟ برداشتن یارانه و حتی تک نرخی کردن ارز شدنی است و دولت از افزایش درآمد حاصله میتواند یارانه ها را با افزایش مبلغ آن بدهد و تورم حاصله را جبران کند. حتی میتواند به همه ی اقشار حتی به ثروتمندان هم بپردازد به شرط اینکه رودربایستی را کنار گذاشته برای وصول مالیات از ثروتمندان، به حساب همه سرک بکشد.
ناشناس۶۷۶۴۳۷۱۱:۱۵:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۲۴
دولت احمدی نژاد 50 میلیارد دلار بدهی خارجی بجای مانده از دولت های هاشمی و خاتمی را پرداخت کرد و یارانه هم پرداخت کرد شما هم باید برای حفظ قدرت خرید مردم از درآمد افزایش نرخ دلار یارانه ها را افزایش بدهید.
امیر۶۷۶۸۰۹۱۴:۲۱:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۲۴
احمدی نژاد 800 میلیارد دلار درآمد نفتی داشت(برابر با کل درآمد تاریخ فروش نفت ایران). در زمان احمدی نژاد دلار 4 برابر شد،مسکن 5 برابر شد،پراید 3 برابر شد،تورم 10 برابر شد و.....
ناشناس۶۷۶۹۴۳۱۵:۴۱:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۲۴
اول میگفتن ۳۰۰ بعد شد ۵۰۰ الان میگن ۸۰۰میلیارد دلار در آمد نفتی عقل هم خوب چیزیه
ناشناس۶۷۷۲۸۴۱۹:۰۳:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۲۴
نفت 120 دلاری و درآمد سرشار دولت دکتر احمدی نژاد نتیجه غنی سازی 20 درصدی و مقاومت در مقابل استکبار بود و با برجام قیمت نفت کاهش یافت.
محمد قاسمی۶۷۷۲۱۶۱۸:۲۳:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۲۴
کلا 550 میلیارد دلار بوده
ناشناس۶۷۶۴۴۴۱۱:۱۷:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۲۴
از حقوق نجومی و فساد کم کنید یارانه را ضافه کنید
مهدي۶۷۶۴۵۲۱۱:۲۰:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۲۴
دلار ازاد ۳۷۰۰تومانی زمان دولت قبل به ۲۰۰۰۰ تومان شما فروختین به این ملت مظلوم بعد میگوید بدهی دولت قبل
ناشناس۶۷۶۸۰۲۱۴:۱۵:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۲۴
دولت احمدی نژاد برا این که بگه خیلی کار می کنه هر جا رسید وعده داد و کلنگی به زمین کوبید وطرح نیمه کاره ای جا گذاشت برا دولت بعد!! حالا دلار 20000 که سهله 40000 هم بشه از پس اجرای این پروژه های نیمه کاره بر نمیان !
ناشناس۶۷۷۴۱۰۲۱:۱۷:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۲۴
این دولت حتی یک ساختمان هم نساخته ، از دستاورد های اقتصادی ، رفاهی و اماری که این دولت باعث افتخار بشه یه نمونه بگویید تا ما متوجه بشویم
ناشناس۶۷۷۴۲۷۲۱:۴۱:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۲۴
در اینکه احمدی نژاد زمین سوخته میراث گذاشت شکی نیست روحانی چرا وعده فضایی داد؟
ناشناس۶۷۶۴۵۴۱۱:۲۰:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۲۴
اگر عزم و اراده ای وجود داشته باشد امکان هرکاری وجود دارد دکتر قالیباف درست می فرمود که با دولت نداریم و نمی شود و نمی توانیم !!! طرف هستیم .
ناشناس۶۷۶۴۵۵۱۱:۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۲۴
مگه یارانه ها رو از جیب خودتون میدید که میگید کلی بدهی مونده رو دست دولت؟ مگه شما بنزین رو 10 برابر نکردید و مگه یارانه چیز های دیگه از قبیل نان و آب و برق و ... رو حذف نکردید؟ مگه قیمت ها رو چند ده برابر نکردید پس چرا باز دارید کم میایرد؟
جلال۶۷۶۴۶۲۱۱:۲۶:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۲۴
از اعتدال ملولم و محمودم آرزوست
ناشناس۶۷۶۴۷۶۱۱:۳۷:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۲۴
خب این بدهیها رو باکسر کردن از حقوقهای نجومی ذخائر نظامتان پرداخت بفرمادئید
ناشناس۶۷۶۴۸۳۱۱:۴۲:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۲۴
قرار بود کاری بکنید که مردم دیگه به 45000 تومان یارانه محتاج نباشند اما حالا با تدبیرتون کاری کردید که 40 میلیون ایرانی محتاج بسته سبد حمایت غذایی شده اند !
بهنام۶۷۶۶۵۴۱۳:۲۱:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۲۴
دمت گرم . همین آقایون بودن که میگفتن مردم رو گدا بار آوردن. یکی نیس بگه بابا شماها که به گدا هم رحم نکردین و دارین جیبشو میزنین.
ناشناس۶۷۶۵۱۷۱۱:۵۹:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۲۴
از چیزهایی که احتکار کردین پرداخت کنید
ناشناس۶۷۶۵۸۴۱۲:۳۷:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۲۴
حقوق ملت با جمع کردن بساط فرار مالیاتی پزشکان و داروسازان ، رانت خواران و انحصار گران ، آقازاده ها و ژن های برتر ، پولشویی و نهایتا اخراج تیم فشل اقتصادی این دولت استیفاد می شود . و اینها همه با اجرای قاطعانه قوانین ضد فساد تعارض منافع و شفافیت و حمایت از افشا کننده گان فساد میسر می شود . تعلل و قصور دستگاه دولت و مجلس و قضایی در اجرای این قوانین بزرگترین خیانت به ملت ایران در شرایط جنگ اقتصادی می باشد .
نازنین۶۷۶۵۹۷۱۲:۴۶:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۲۴
تا کی منت میزارید، به چی افتخار میکنید، هیچی نیستید هیچی
ناشناس۶۷۶۵۹۸۱۲:۴۶:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۲۴
بله مردم ما فهیم تر از آنی هستند که این حرف های شما را بپذیرند،همون اول کاری که بنزین را کردید 700تومان روحانی در مجلس گفت که تازه این کمبود منابع یارانه جبران شده و حالا تازه شده عین قانون،گیریم که درست گفته باشه از اون به بعد چندین و چند بار آب و برق و گاز را گران کردید بنزین هم کردید 1000 تومان پس چرا یارانه ها اضافه نشد؟؟؟؟ آقای نوبخت ماله کشی بسته این حرفها را 5سال پیش زدید وقتی میخواستید بنزین را گران کنید،تازه این یارانه های برای دولت درآمد هم داره چون سهم تولید و سهم صندوق توسعه ملی را هم پرداخت نمی کنید
ناشناس۶۷۶۶۴۹۱۳:۱۸:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۲۴
متاسفانه مردم پول بدون زحمت را دوست دارند حتی اگر به قیمت تورم و چند برابر شدن پول بنزین و برق و .. باشد ! این یعنی عوام فریب ها موفق بودن
ناشناس۶۷۶۶۵۷۱۳:۲۱:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۲۴
دروغ تا کی؟ دیگه دستتون رو شده. همون موقع هم می گفتین خزانه خالیه ولی استخر مخصوص رئیس جمهور ساختین و دکورای اتاقاتون رو عوض کردین البته با خزانه خالی!!!
هموطن۶۷۶۷۰۲۱۳:۳۸:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۲۴
این آقایان شورش رو در آوردند با بی تدبیری و هنوز هم بهانه می آورند . یکی نیست بگه شما چه گلی به سر مردم زدین غیر از خالی کردن سفرشون . انشاالله یه روز جواب پس میدین
ناشناس۶۷۶۷۲۴۱۳:۴۹:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۲۴
هر دم از این باغ بری می رسد!!! معلوم نیست این اطلاعات آقای نوبخت چگونه یک باره تولید شد؟!!! ۵ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی!!!!!!
ناشناس۶۷۶۷۵۳۱۴:۰۱:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۲۴
از ما به تفاوت فروش دلار ها به پردازید این پولها به جیب چه کسانی می رود شاید هم سال بعد از ستاد های انتخاباتی ........
ناشناس۶۷۶۷۶۲۱۴:۰۴:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۲۴
با کدام آب و صابونی می خواهیدآبروی خود را تطهیر کنید.
ناشناس۶۷۶۸۰۵۱۴:۱۶:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۲۴
قرار بود با آمدن این دولت مردم درگیر جنگ نشوند اما الان همه اش صحبت از جنگ اقتصادی است .درود بر آقا محمود احمدی نژاد .محمودم آرزوست.
ناشناس۶۷۶۸۲۲۱۴:۲۸:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۲۴
الف یعنی هیچ کس در تایید سخنان نوبخت نظر نداده ؟!
ناشناس۶۷۶۸۴۴۱۴:۴۷:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۲۴
اقای نوبخت این بدبختی الان مردم نتیجه افزایش ساختگی ارز و بیداد گرانی توسط شما و بقیه همفکرانتان است
احمد۶۷۶۹۰۷۱۵:۲۲:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۲۴
اقای نوبخت کمی صادق باشیم بنا بر گزارش دیوان محاسبات، درامد سازمان هدفمندی پس از سال 93 بیش از 50 درصد رشد داشته و شما این پولها رو در غالب یارانه به مردم نداده این. اقای نوبخت، بهتره به این سوال پاسخ بدین که از ابتدای سال 97 تاکنون دولت چقدر اوراق قرضه فروخته(30 یا 40 هزار میلیارد تومان) و کی میخواد اینا رو تسویه کنه یا می خواد پرداختِش رو به دولت بعد موکول کنه
مرادزاده۶۷۶۹۲۹۱۵:۳۴:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۲۴
جناب نوبخت باور بفرمائید اگر ذخائر نظام یه مقدار از حقوق های نجومی خودشون را کم کنند ، می توان حتی به کشورهای همسایه هم یارانه هم کارانه پرداخت کرد.
محمد۶۷۷۰۵۷۱۶:۴۱:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۲۴
وجود داشته باشید با احمدی نژاد مناظره کنید اگه یه روده راست دارید
محمد۶۷۷۰۶۰۱۶:۴۳:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۲۴
اون از شورا که میگه توقع کار از ما نداشته باشید باید بدهیهای شهردار قبل و بدیم این از دولت شما که عرضه کار ندارید استعفا بدید
ناشناس۶۷۷۰۸۴۱۶:۵۷:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۲۴
اینهمه ارز فروختید چکار کردید در آمد چند کشور بود
ناشناس۶۷۷۱۳۱۱۷:۳۵:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۲۴
دولت روحانی بدترین دولت تاریخ 10 هزار ساله ایران بوده بلاشک . کوچکترین تخصصی در اداره کشور ندارد
ایمان۶۷۷۳۲۰۱۹:۳۸:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۲۴
آقا جان کلمه ی مورد نظر فروض جمع فرض است یعنی بر مبنای فرض هایی و فروز به معنی افروختنی نیست
ناشناس۶۷۷۵۲۱۲۲:۴۷:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۲۴
آقا نوبخت لطفا مردانگی کنید واستعفا بدهید واقعا قدمتان سنگین بود ومردم را فقط عذاب دادید چرا ول کن نیستید اینهمه پول نفت الان کجاست میگید
ناشناس۶۷۷۵۹۸۰۰:۱۴:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۲۵
نوبخت یکبار هم راست حرف نزده.
پیمان۶۷۷۶۷۲۰۶:۳۲:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۵
کاری نداره که. هرکدوم از مسئولین ویلاهای هزاران میلیاردیشون رو بفروشن با پولش میشه چند ماه یارانه داد به مردم. از ویلای آقای روحانی هم میشه شروع کرد ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین