در گفتگو با الف اعلام شد؛ استاندار خوزستان:کارگران هفت تپه به سرکار خود بازگشتند/ واریز مرحله دوم حقوق معوقه کارگران تا ساعتی دیگر/ پرونده نیشکر هفت تپه روی میز کمیسیون اجتماعی مجلس

گروه سیاسی الف،   3970905122 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

استاندار خوزستان از پرداخت مرحله دوم حقوق معوقه کارگران هفت تپه تا ساعتی دیگر خبر داد گفت: از حدود ۵ هزار کارگر این کارخانه، حدود ۲۰۰ نفر به مشغول به کار نشده‌اند و همه به سرکار خود برگشته‌اند و که انتظار می‌رود این افراد همه به بر سر کار خود برگردند.

استاندار خوزستان:کارگران هفت تپه به سرکار خود بازگشتند/ واریز مرحله دوم حقوق معوقه کارگران تا ساعتی دیگر/ پرونده نیشکر هفت تپه روی میز کمیسیون اجتماعی مجلس

به گزارش الف، نیشکر هفت‌تپه قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر در کشور است که در سال ۱۳۸۸ در شهرک صنعتی هفت‌تپه در شهرستان شوش تاسیس شد. کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در طی ماه‌های اخیر پرحاشیه‌ترین شرکت‌های ایران بوده که مشکلات مدیریتی و در پی آن اعتراضات کارگران را را به دلیل عدم پرداخت حقوق به دنبال داشت.

شرکت کشت و صنعت هفت تپه با حدود ۵ هزار کارگر در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع شده است. نیشکر هفت تپه  یکی از بزرگترین کارخانه های صنعتی استان خوزستان می باشد که  اواخر سال ۱۳۹۴ از مالکیت دولت خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.حدود ۲۰ روز از تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت هفت‌تپه می گذرد. کارگران نیشکر هفت تپه در سال های اخیر دائماً به وضعیت قراردادهای خود و مالکیت شرکت اعتراض داشته اند. 

  • بیشتر بخوانید

ماجرای اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه؛ داستان غم انگیز تولید و خصوصی سازی

نیشکر هفته تپه؛ ازچاله سازمان گسترش تا چاه خصوصی‌سازی

بعد از واگذاری و خصوصی شدن این کارخانه، مدیریت آن به بهانه واگذاری به بخش خصوصی، از پرداخت حقوق کارگران خود سر باز زد که این موضوع در سال‌های گذشته هم رخ داد و شاهد اعتراض پی در پی کارگران را بودیم وبخشی از حقوق معوقه آنها پرداخت شد؛ لذا مشکل کارگران نه تنها آن زمان حل نشد، بلکه به سال ۹۶ و ۹۷ هم رسید.

اعتراضات کارکنان شرکت نیشکر هفت‌تپه در طی این دوماه اخیر به اوج خود رسید و با آنها با تجمع مقابل فرمانداری شوش، خواستار رسیدگی به وضعیت شرکت و دریافت مطالبات خود شدند.کارگران نیشکر هفت تپه در سال های اخیر به جای این که مشغول تولید و کار باشند از روی ناچاری دائماً دست به اعتصاب و اعتراض می زدند و خواستار برگشت شرکت به بخش دولتی و پرداخت حقوق چند ماه معوقه خود بودند. کارگران عنوان می کنند در دو سال گذشته برخی مزایای حقوق شان کم شده یا کلاً متوقف شده و حق بیمه نیز برای آنها پرداخت نشده است.

به گفته دادستان کشور، مدیرعامل شرکت نیشکر به خارج از کشور متواری شده است.

بر اساس این گزارش، طبق گفته مسئولین در چند روز گذشته حقوق عقب مانده یک ماه کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به حساب آنها واریز شد و هفته آینده نیز حقوق یک ماه دیگر آنها پرداخت می‌شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد پرداخت مرحله دوم حقوق معوقه کارگران اظهار کرد: بخش دوم حقوق معوقه به کارخانه هفت تپه پرداخت شده و تا ساعتی دیگر به حساب کارگران نیز  واریز می‌شود.

وی در پاسخ یه اینکه آیا این خبر که برخی از کارگران به سرکار خود باز نگشته‌اند، صحت دارد، گفت: از حدود ۵ هزار کارگر، حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر به مشغول به کار نشده‌اند که انتظار می‌رود این افراد همه به بر سر کار خود برگردند.

استاندار خوزستان در مورد تصمیمات دولت برای حل مشکلات کارگران گفت: دولت وظیفه‌ای در این مورد خصوص ندارد، ولی به بخش خصوصی اعلام کرد که باید نسبت به تمامی تعهدات خود پایبند باشد.

*نماینده کارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی

سید راضی نوری نماینده به مردم شوش نیز در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد آخرین اقدامات در مورد کارخانه نیشکر هفته‌تپه و پرداخت حقوق معوقه کارگران بیان کرد: حقوق عقب مانده یک ماه کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به حساب آنها واریز شد و تا آخر هفته نیز حقوق یک ماه دیگر به حساب به آنها واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مشکلات کارگران هفت تپه را بررسی می کند، افزود: قرار است در کمیسیون اجتماعی پرونده نیشکر هفت‌تپه مورد بررسی قرار گیرد و نماینده‌ای از کارگران به کمیسیون آمده و در مشکلات و مسایل آنها صحبت کند تا هرچه سریع‌تر این موضوع حل شود.

نماینده مردم شوش تاکید کرد: برخی از کارگران پس از پرداخت حقوق به سرکار خود بازگشتند و تعدادی هم گفته‌اند که تا حقوق‌ها به طور کامل پرداخت نشود، به سرکار خود باز نخواهند گشت.

نوری تاکید کرد: کارگرانی هم که به خاطر این موضوع بازداشت شده‌ که طبق گفته مسوولین آزاد شدند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۵۰۸۵۵۱۴:۵۱:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۵
اگر اعتراض نمیکردن، کسی به مشکلاتشان رسیدگی میکرد؟
تبریزی۶۵۱۰۵۷۱۶:۳۵:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۵
معلم ها یاد بگیرن.
ناشناس۶۵۱۴۱۳۲۱:۲۰:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۵
از هپکو تا هفت تپه برای ساکت کردن کارگران از بیت المال مردم حقوق این شرکتهای واگذارشده به بخش خصوص را میدهند این رویه ظلم است الف پیگیر باش
ناشناس۶۵۱۱۷۱۱۷:۵۹:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۵
سهامداران بانک پاسارگاد را هم دریابید الان دقیقا 730 روز است از روز 5 اذر یال 95 تا حالا نماد بانک را به علت عدم شفاف سازی توسط ندیران در بورس بسته و سهامداران بانک روزهای بسیار سختی را میگذرانند و تا حالا خویشتن دا ی کرده اند
ناشناس۶۵۱۲۱۷۱۸:۲۶:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۵
لطفا به داد سهامداران بانک پاسارگاد که الان دقیقا 730 روز است نماد سهام بانک در بورس به علت عدم شفاف سازی صورت های مالی توسط مدیران بسته است هم رسیدگی فرمایید تشکر از دولتمردان فهیم داریم تا کاسه صبر سهامداران لبریز نشده اقدامی در خور توجه انجام دهند
ناشناس۶۵۱۰۴۸۱۶:۲۹:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۵
این پرداختیها از کدام منبع بوده؟ بودجه عمومی یا اموال صاحبان شرکت؟
علی۶۵۱۴۱۶۲۱:۲۳:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۵
چوب حراج زدند به بیت المال برای پرداخت مطالبات مردم موسسات مالی و شرکتهای خصوصی. تازه افتخار هم میکنند!؟ خدا از دولت روحانی نگذرد که ایران را از مغول ویرانتر کرد
یوسف۶۵۱۰۶۷۱۶:۴۸:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۵
از بیت المال پرداخت کردن، مشکلات فعلا هست، یه سوال: چند نفر از کارکنان این مجموعه با پارتی بازی دارن خون شرکت رو میمکن؟؟؟
ناشناس۶۵۱۱۲۹۱۷:۳۱:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۵
خدا را شکر. آیا نمی‎شد همین کاری که الان انجام شده قبل از اعتراضات انجام می‎شد تا اینهمه هزینه برای کشور و نظام به بار نمی‌آمد؟ پس خیلی از مشکلات را می‎شه قبل از اینکه حادتر شوند حل کرد.
ناشناس۶۵۱۱۳۹۱۷:۳۹:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۵
مسکن هیچگاه جای داروی واقعی را نمیگیرد. با این اوضاع تحریمها منتظر سونامی ورشکستگی شرکتها باشید
ناشناس۶۵۱۲۲۸۱۸:۳۶:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۵
مجتمع به اون عظمت با ۶ میلیارد تومن واگذار شده چوب حراج اگر میزدند شرف داشت به این خصوصی بازی سراسر فساد
ناشناس۶۵۱۳۷۱۲۰:۳۲:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۵
روش خصوصی سازی برای واگذاری شرکت ها اشتباه است شرکتهای تخصصی را بدون احراز صلاحیت به افراد فاقد صلاحیت واگذار میکنن بعد از مدتی خریدار اموال و دارائی ها شرکت میفروشد و بعد با تقلب و تعمد اعلام ورشکستگی شرکت را مینماید بررسی کنند مسولین خصوصی سازی چند درصد شرکت های واگذار شده به اشخاص که به ورشکست گردیده است
ناشناس۶۵۱۴۹۷۲۲:۳۷:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۵
وضعیت خوبی نیست دولت باید فکری بکنه
ناشناس۶۵۱۷۸۹۰۸:۵۸:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۶
واقعا سر کار برگشتند؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین