ذلت اروپایی در مقابل تکبر آمریکایی !

احمدرضا هدایتی*،   3970902092 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
ذلت اروپایی در مقابل تکبر آمریکایی !

متاسفانه امروز بسیاری از جوانان کشورهای مختلف جهان، به لطف تبلیغات اغراق‌آمیز غربی‌ها از وضعیت آمریکا و به‌خصوص اروپا و یا کشورهای پیشرفته‌ای مانند؛ ژاپن و گاهی حتی کره، در ذهن خود از این ممالک، مدینه فاضله‌ای ساخته‌اند که مهد علم و دانش و تمدن و آزادی محض و بی‌حدوحصر است و این در حالی است که در زیرِ پوسته به ظاهر زیبای زیرساخت‌های شهری و تکنولوژیکی در این کشورها، واقعیات دیگری نهفته است که آگاهی از آنها می‌تواند، نگاه به ظواهر زندگی در این بلاد را تغییر دهد.

به‌عنوان مثال کمتر کسی از خود می‌پرسد، چرا بالاترین آمار مصرف قرص‌های ضدافسردگی و یا خودکشی در جهان به آمریکا، اروپا و یا کشوری مانندسوئد که به ظاهر از همه امکانات برای یک زندگی توام با آسایش و آرامش و رفاه برخورداند و یا به کشور ثروتمندی مانند؛ ژاپن که در ردیف 3 کشور برتر قدرت اقتصادی جهان قرار گرفته، تعلق دارد.

حتی شاید خیلی از مردم جهان اطلاع نداشته باشند، به رغم آنکه ژاپن اولین و آخرین کشوری است که مورد حمله اتمی گسترده آمریکا قرار گرفته و تلفات و خسارات بسیاری بر آن وارد شده است، اما پس از سال‌ها همچنان از داشتن ارتشِ مستقل محروم و در حال پرداختن غرامت به آمریکاست و یانکی‌ها با احداث بزرگترین و بیشترین پایگاه نظامی در خاک ژاپن، کنترل امنیت آن را به طور کامل در اختیار خود دارند.

البته کشور آلمان نیز وضعیت مشابه‌ای دارد و در مجموع مشکلات این کشورها و سایر کشورهای غربی به همین مقدار محدود نمی‌شود، چرا که جوامع آنها در بسیاری از دیگر موضوعات مانند؛ مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، آشوب‌های شهری، خدمات اجتماعی، تجاوز به عنف، قتل و غارت، سبک زندگی و بیماری‌های عصر تکنولوژی، تبعیض‌نژادی، نابرابری و حقوق زنان با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند.

بر خلاف تصور بسیاری از مردم، دیکتاتوری حکومتی (نمونه بارز ساختار حکومتی انگلیس و فرانسه) و فساد محسوس و نامحسوس اداری و اقتصادی نیز در قالب جنگ قدرت برای تصاحب موقعیت سیاسی بهتر و کسب منافع مادی مشروع و نامشروع بیشتر، به‌طور مستمر در ساختار حکومتی این کشورها به شکلی جریان دارد  که از مدتها پیش به دستمایه‌ای برای تولید فیلم و سریال در این جوامع تبدیل شده است.

آمار این ناهنجاری‌های اجتماعی غرب مثنوی هفتاد منی است که در این مختصر  نمی‌گنجد و با جستجو در سایت‌های مختلف و معتبر اینترتی داخلی و خارجی به راحتی قابل مشاهده و مطالعه است و اخبار رسانه‌های جهان نیز سرشار از اعترافات و گزارشاتی است که انکار این معضلات در غرب (اعم از آمریکا و اروپا) و سایر کشورهای به ظاهر پیشرفته مثل ژاپن را ناممکن ساخته است.

همان‌گونه که اشاره شد، مستندات جنگِ قدرتِ پنهان و آشکار سردمداران و حکام غربی از جمله مواردی است که علاوه بر انتشار در رسانه‌ها، سال‌هاست که در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی کارگردانان اروپایی و آمریکایی به تصویر کشیده می‌شود.

اما خفت‌بارترین معضل ساختار حکومتی این کشورها که در بُعدجهانی نیز به‌راحتی قابل لمس و مشاهده است، پذیرش ننگ و ذلت بردگی و بندگی کشور مفلوکی مانند آمریکا از سوی کشورهایی است که مدعی قدرت، ثروت، پیشرفت و تکنولوژی هستند.

تحمیل این شرایط به کشورهای ظاهراً پیشرفته اروپایی و پذیرش این شرایط از سوی کشورهای مذکور، بیانگر این واقعیت است که تکنولوژی و زیرساخت‌های پیشرفته شهری به‌تنهایی نمی‌تواند متضمن سعادت و پیشرفت و استقلال یک کشور باشد و در کنار تلاش برای دستیابی به علم و دانش و رفاه آسایش، باید سایر مولفه‌های قدرت و امنیت را نیز مورد توجه قرار داد.

بحران‌های بین‌المللی و جنگ اقتصادی آمریکا با ایران در جریان تحریم‌های تحمیلی یانکی‌ها و واکنش منفعلانه اروپا و سایر کشورها، نمونه عینی از حقیقت تلخی است که نشان می‌دهد استقلال بسیاری از کشورهای جهان از جمله؛ کشورهای غربی، شعاری توخالی است که واقعیت ندارد.

در واقع نحوه برخورد این کشورها ثابت کرد که آنها همچنان مستعمره و زیر سلطه آمریکا هستند و افسار آنها در دستان سردمداران متکبر و زورگوی آمریکایی است و لذا دولت‌های آنها خواسته یا ناخواسته توان ایستادگی در برابر قوانین یکجانبه و فرامرزی یانکی‌ها را ندارند.

با این حساب این سوال مطرح است که با این شرایط، آیا می‌شود همچنان از این کشورها به عنوان مهد تمدن، استقلال، آزادی و پیشرفت نام برد؟

 

*کارشناس ارشد مدیریت

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۴۷۱۱۱۱۷:۳۷:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۲
دلیلش خیلی ساده ست . به قول جلال آل احمد ، ما به جبر ماشین برده ایم . یعنی چون از تکنولوژی روز برخوردار نیستیم با چشم حقارت و ضعف به خودمون نگاه میکنیم و برعکس به اونها ، با چشم قدرت و عظمت . شما فکر کنین اگر مردم در ایران سوار بنز میشدن و به جاش مردم آلمان سوار پیکان و پراید ، چه اتفاقی میفتاد ؟؟؟!!!
ناشناس۶۴۷۴۲۲۲۳:۲۱:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۲
دل بستن به شیاطین ، ننگ ابدی را به دنبال دارد. داستان حقارت پذیری برخی از مسئولین عافیت طلب و اشرافی و وطنفروش را در کتابها خواهند نوشت. خوشبختانه تاریخ را خائنین نخواهند نوشت.
ناشناس۶۴۷۵۰۱۰۳:۴۳:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۳
پیشرفته ترین خودروی زرهی را اخیرا رونمایی کردیم اما مافیای واردات خودرو و بنجل سازان مانع ورود جوانان خلاق به عرصه تولید خودرو. شده است
ولایتمدار۶۴۷۵۱۱۰۵:۰۳:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۳
سلام در مباحث شما باید به این نکته توجه داشت در کشور بسته ای مانند ایران امار ارائه شده در خصوص مسایل اجتماعی تا چه حد قابل استناد است و آیا آنچه ما میبینیم از اعتیاد و طلاق و بی بند و باری وبیکاری که تقریبا در خانواده ها و فامیل به وفور قابل رویت است با آمار رسمی ارائه شده هماهنگی دارد !؟
ولایتمدار۶۴۷۵۱۲۰۵:۱۳:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۳
در ضمن نکته جالبتر اینکه شما در همین صفحه در مطلب دیگری تحت عنوان (( ارتش ایران قوی تر است یا اسراییل )) به استناد global fire power قدرت ارتش کشورهایی مانند کره و ژاپن و آلمان در زمره ده کشور برتر دنیاست و دقیقا ناقض این مدعای شماست
ناشناس۶۴۷۵۶۹۰۸:۱۳:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۳
المان با اون هیبتش در این عکس میان جهانیان خرد شده است
محمد۶۴۷۵۸۶۰۸:۴۱:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۳
اگر امروز دولت های اروپایی نمی توانند جلو امریکا بابت برجام بایستند دلیل آن عدم توانشان نیست بله داشتن آزادی کسب و کار و حفظ منافع ملی است. در کشورهای اروپایی کمپانی های بزرگ و بانک ها مربوط به بخش خصوصی است که کاری بادنیای سیاست ندارند. انها منافع مالی خود را می بینند و دولت حق ندارد در امور آنها دخالت کند. آیا در کشور ما هم همین طور است؟ اولا بخش خصوصی قوی که نداریم آن هم که وجود دارد آیا می تواند خلاف نظر دولت کاری انجام دهد؟!!!!!
ناشناس۶۴۷۱۱۸۱۷:۴۷:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۲
بعد ما ایرانیها از این ذلیل ها توقع داریم حق ما را هم بگیرند
ناشناس۶۴۷۱۴۸۱۸:۰۸:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۲
صد بگو بعضیا متوجه نیستن حکایت اونی میشیم که هم پیاز خورد و هم شلاق اخرم جریمه اش را داد
ناشناس۶۴۷۲۶۵۲۰:۲۲:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۲
قابل توجه حسن اقا
ناشناس۶۴۷۱۲۷۱۷:۵۵:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۲
یعنی می خواهید بگوئید ایران گل و بلبل است.
سید۶۴۷۱۴۲۱۸:۰۴:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۲
اروپا برای نگهداشتن ایران در برجام قول داده یک خط مالی مستقل ایجاد کنه برای ایران . اما هیچ دولت اروپایی جرات نداره از ترس ترامپ این خط رو در کشورش راه اندازی کنه واسه همین مونده . اگر اسم این ذلت نیست پس چیست
ناشناس۶۴۷۲۲۴۱۹:۴۴:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۲
اروپا از اول هم قرار نبود کار خاصی کنه . اصولا اروپا و امریکا ، نقش پلیس بد و خوب رو به تناوب عوض میکنن تا منافع هردوی اونها برآورده بشه . این وسط هم گوشت قربونی ، ایرانه .
رسولی۶۴۷۱۴۵۱۸:۰۷:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۲
با خط و نشان کشیدنهای ترامپ و باج خواهی اش از همه کشورها اروپا دو راه بیشتر ندارد . 1- تن دادن به ذلت بیشتر 2- ایستادن دربرابر باج خواهی های ترامئ هر دو هزینه دارد . باید دید کدام را انتخاب میکنند .
فقط تاسف۶۴۷۱۵۳۱۸:۱۳:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۲
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه ژان ایو لودریان، هایکوماس، جرمی هانت وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس در واکنش به وضع مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از خروج واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند. بنا به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا در این بیانیه آمده است: ما به شدت نسبت به وضع مجدد تحریم‌ها توسط آمریکا پس از خروج این کشور از برجام متاسفیم. اروپای ذلیل فقط ابراز تاسف کرد و هیچ اقدام عملی نکرد
ناشناس۶۴۷۳۸۹۲۲:۳۱:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۲
الان چین و روسیه برای شما چی کار کردن ؟
واقع بین۶۴۷۱۵۶۱۸:۱۹:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۲
روسیه و اروپا و چین و کانادا و استرالیا و .... هیچکدوم جرات نفس کشیدن بدون اجازه آمریکا رو ندارن
ناشناس۶۴۷۱۶۴۱۸:۲۸:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲
الان افسار ما دست کیه؟ میتونی بگی؟
ناشناس۶۴۷۱۸۴۱۸:۵۵:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۲
و در مجموع مشکلات این کشورها و سایر کشورهای غربی به همین مقدار محدود نمی‌شود، چرا که جوامع آنها در بسیاری از دیگر موضوعات مانند؛ مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، آشوب‌های شهری، خدمات اجتماعی، تجاوز به عنف، قتل و غارت، سبک زندگی و بیماری‌های عصر تکنولوژی، تبعیض‌نژادی، نابرابری و حقوق زنان با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند..... هروقت یه نگاهی به آمار مشکلات اجتماعی خودمون بندازیم، کلا مشکلات بقیه دنیا یادمون میره
ناشناس۶۴۷۱۸۵۱۸:۵۷:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۲
به‌عنوان مثال کمتر کسی از خود می‌پرسد، چرا بالاترین آمار مصرف قرص‌های ضدافسردگی و یا خودکشی در جهان به آمریکا، اروپا و یا کشوری مانندسوئد که به ظاهر از همه امکانات برای یک زندگی توام با آسایش و آرامش و رفاه برخوردارند.... اونها از خوشی زیاد و اینکه دیگه نمیدونن برای لذت بردن چکار کنن، خودکشی میکنن، در کشورهای جهان سوم از بدبختی زیاد
عبدالله۶۴۷۱۹۷۱۹:۱۱:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۲
اروپا نمی تواند اقدام عملی انحام دهد.. وقتی ترامپ در داخل خاک فرانسه به رییس جمهورش و در لندن به شهردار مسلمانش توهین میکند و عکس العمل قاطعی نمیکنند یعنی اربابی به نوکرش اهانت کرده است لذا به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید به اروپاییها اعتماد کرد
ناشناس۶۴۷۲۸۹۲۱:۱۵:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۲
لطفا دیدگاه خودتون رو عوض کنید حکومت ها به چشم ذلت و آبرو و .... به مسائل نگاه نمی کنند. چیزی که برای آنها مهم است منافع ملی است الان هم طبیعی است که اروپا منافع ملیش اجازه ندهد که با ما رابطه مالی برقرار کند چون یک شریک قدرتمندی مثل آمریکا او را به چالش خواهد کشید. حالا این وسط می خواید اسمش رو بگذارید ذلت حقارت یا هر چیزی مهم نتیجه کار است که مشخص است
ناشناس۶۴۷۳۱۹۲۱:۳۷:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۲
سهم اقتصاد ایران در اقتصاد دنیا ناچیز و قابل چشم پوشیه دیدید که قیمت نفت هم نه تنها بالا نرفت بلکه سیر نزولی داره ما باید واقعیت ها رو بپذیریم و خود بزرگ بینی رو کنار بگذاریم
امیر۶۴۷۳۷۶۲۲:۱۵:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۲
واقعا نمیدانم از کجا شروع کنم! شما میگویید در آنجا مصرف قرص ضد افسردگی زیادتر هست اما این بخاطر اهمیت به مشکلات روحی و همچنین درسترسی آسان به درمان نیست؟ آیا فکر نمیکنید در کشورهایی با فقر اقتصادی و فرهنگی گسترده مشکلات روحی و روانی بسیار بسیار بیشتر از کشورهای پیشرفته میباشد اما بخاطر کمبود آموزش و دسترسی این نوع آمارها بوجود می آیند؟! از یک کارشناس بعیده که مسایل به این سادگی رو متوجه نشه!
ناشناس۶۴۷۴۲۰۲۳:۲۱:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۲
ای کاش اشاره میکردید چرا اروپا تجارت ۴۰۰ میلیارد دلاری را رها کنه و تجارت ۲۰ میلیارد دلاری جایگزین کنه. اتفاقا اونها به فکر جیبشون هستن.
ناشناس۶۴۷۴۲۸۲۳:۲۸:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۲
طبق آمار مقاله دیگری در سایت الف، آلمان و ژاپن جز پانزده ارتش اول دنیا هستند و با آمار این مقاله نمی‌خواند
احمد۶۴۷۴۵۳۲۳:۵۳:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۲
با حلوا حلوا کردن شاید کام شما شیرین بشه ولی کام مردم بعیده!
داریوش۶۴۷۴۵۵۰۰:۰۳:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۳
همه بد هستن ما خوبیم در کشور ما نه فساد هست نه قدرتطلبی نه مصرف قرص ضد افسردگی نه فقر نه فحشا و نه دروغ واسه همینه که از اونا جلوتریم برادره من فکر نمیکنین دوره مصرف این حرفها سالهاست که تموم شده ؟ الف خواهشا منتشر کن
ناشناس۶۴۷۴۶۳۰۰:۳۰:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۳
جالبه... پس به زودی موج مهاجرت ها از اروپا و آمریکا به ایران را شاهد خواهیم بود...
ناشناس۶۴۷۴۷۱۰۱:۰۴:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۳
این گزارشتون که یک چیز دیگه میگه! کدوم حرفتون رو باور کنیم؟ ارتش نداشته ژاپن هشتمین ارتش قدرتمند جهانه؟
ناشناس۶۴۷۴۹۶۰۲:۵۷:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۳
نه اشتباه نکنید. اروپا و امریکا یک طرح رو دارن پیاده میکنن. وظیفه امریکل تحریم و وظیفه اروپا نگه داشتن ایران به تعهداتش. سردمدادان اروپا به خاطر منافع و رفاه ملتشان لازم باشه به ترامپ هم التماس میکنند. هیچ اشکالی نداره. اونا هزینه ناتو رو نمیدن. اونا از خیلی مواهب امریکا برخوردار میشن. اونا بازار امریکارو از دست نمیدن. اونا از امریکا سود میبرند. این وسط لازم باشه یه سری کشور صعیف رو هم قربانی امیال امریکا میکنند.
ناشناس۶۴۷۴۹۸۰۳:۳۴:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۳
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی / که در نظام طبیعت ضعیف پامال است. اگر منتظر اروپا و امریکا هستیم تا ایران را درست کنند کلاهمان پس معرکه است.
ناشناس۶۴۷۵۰۸۰۴:۲۳:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۳
اکثر کشورهای اروپایی نخودی هست، فقط انگلیس و آلمان و فرانسه عددی هستن، انگلیس که هیچ، چون تصمیم گرفت برای نوکری بهتر آمریکایی ها از اتحادیه اروپا که دست و پاش رو بسته بود بیاد بیرون، بین آلمان و فرانسه هم آلمان به مراتب از فرانسه شرایط بهتری داره، فرانسوی مشکلات اقتصادی فراوان و بیکاری شدید دارن، اقتصادشون اصلا چشم انداز خوبی نداره و در مقایسه با آلمان اقتصاد بسیار کوچکتری دارن (تقریبا نصف)، حالا این آلمانی که گنده اروپایی هاست، شما وقتی تشریف ببرید آلمان و تو فرودگاه فرانکفورت فرود بیاید، به وضوح فعالیت هواپیماهای نظامی آمریکایی و نیروهای نظامی آمریکا را در آن فرودگاه میبینید، انگار وارد پادگان یا یک پایگاه آمریکایی ها شدید، یعنی دقیقا مثل یک کشور مستعمره، تو مملکت ما روس ها چند دفعه اونم با اجازه ایران اونم برای بمباران داعش و پشتیبانی نیروهای متحد و تحت فرماندهی ایران از فرودگاه های ما استفاده کردن تو مملکت ما چه جنجالی شد، و البته کاملا هم به جا و خوب بود، همیشه باید حساس باشیم که هیچ نیروی نظامی خارجی جرات نکنه وارد این مملکت بشه. این هست تفاوت ایران که میگه نوکری آمریکا رو نمیکنه و کشورهایی مثل انگلیس و آلمان و فرانسه و ژاپن و ترکیه و کشورهای نخودی اروپایی و خلیج فارس.
ماز۶۴۸۱۹۲۱۴:۴۴:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۳
این خوبه که ما نسبت به ورود نیروی نظامی یک کشور دوست مانند روسیه به کشورمون حساس باشیم ولی انتظار داشته باشیم کشورهای دوست ما نسبت به ورود نیروهای نظامی ما به آنجا برایمان دست بزنند و حساس نباشند ؟
ناشناس۶۴۷۵۵۷۰۷:۴۶:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۳
ما کجاییم؟؟؟
حسینی۶۴۷۶۲۸۰۹:۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۳
چه ذلتی بالاترازاین برای اروپایی ها که دراین تصویرهمه سرپاولی ترامپ نشسته به حرف های اروپایی ها گوش میدهدخاک برسرهمه اروپایی ها.
حسینی۶۴۷۶۴۷۰۹:۳۳:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۳
اروپایی هامنتظرندمردم ایران به خیابانهابریزندتا دولت مجبورشود به مذاکره با آمریکا تن دهد.ولی زهی خیال باطل .نان خشک می خوریم ولی مثل اروپایی ها تن به ذلت نمی دهیم
ناشناس۶۴۸۰۲۴۱۳:۲۳:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۳
بوی ژن خوب میدی !!! این حرفها بهت نمیاد !!!!
ناشناس۶۴۷۶۵۰۰۹:۳۵:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۳
هنوز مفهوم سیاست را درک نکرده اید و لا عینک خود همه جهان را قضاوت می کنید. در حالیکه از شنیدن صدای مردم خود واهمه داریم و اجازه نمی دهیم منتخبان مردم برنامه هایشان را در سیاست خارجی پیش ببرند.
حمید۶۴۸۰۳۲۱۳:۲۶:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۳
آمارهای واقعی فقر و فساد و فلاکت وبیماری و مشکلات روانی در حد فاجعه است . سیاهنمایی از کشورهای دیگه دردی از کشور ما حل نمی کنه
ناشناس۶۴۸۲۵۰۱۵:۲۸:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۳
دوست عزیز مقامات ما در این کشور زندگی نمی کنند بلکه فقط برای خدمت به این کشور می آیند لذا از هیچ چیز خبر ندارند.
ف.خ۶۴۸۱۴۲۱۴:۲۳:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۳
واقعا افسوس که اروپا با آنهمه سابقه علمی و فرهنگی و تمدن چند هزار ساله ابزار دست آمریکا است.
ناشناس۶۴۸۳۷۳۱۷:۰۳:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۳
مزدورای غرب و ناراحت کردی جناب نویسنده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین