اظهارنظر پلیس درباره دلیل احتمالی فوت نوربخش و همراهان

گروه اجتماعی الف،   3970829117

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از بررسی بستن یا نبستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان خودروی حامل رئیس و معاون فقید سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری در حاشیه چهارمین همایش ایمنی و ترافیک که صبح امروز در محل دانشکده علوم انتظامی برگزار شد، گفت: بر اساس قانون، بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو اعم از سرنشینان جلو و عقب در جاده‌ ها الزامی است.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای پلیس حدود ۹۰ درصد از شهروندان کمربند ایمنی خود را در خودروها می‌بندند، تصریح کرد: نبستن کمربند ایمنی یکی از مواردی است که سبب تشدید شدت و ضربات ناشی از حادثه شده و  آسیب‌دیدگی را افزایش می‌دهد. سردار مهری ادامه داد: درباره این موضوع که آیا دکتر سیدتقی نوربخش و عبدالرحمان تاج‌الدین که در صندلی عقب خوردوی لندکروز نشسته بودند، کمربند ایمنی خود را بسته بودند یا خیر؟ هنوز برای پلیس احصا نشده و کارشناسان پلیس در حال بررسی این قضیه هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: علت اولیه وقوع این حادثه بر اساس نظر اولیه کارشناسان راهور مربوط به راننده سواری لنکروز، راننده تریلی و ناایمن بودن جاده است. سردار مهری همچنین با بیان اینکه در استان گلستان ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد، تصریح کرد: حدود ۸۰ نقطه در جاده‌های برون شهری و ۲۰ نقطه نیز در معابر شهری است که درصد قابل توجهی از آنها رفع شده است.

وی به آمار نقاط حادثه‌خیز در معابر سراسر کشور نیز اشاره کرد و گفت: در سراسر کشور۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز داریم که ۲۳۰۰ نقطه آن در راه‌ها و جاده‌های برون‌شهری است و مابقی در معابر داخلی. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اینکه چرا آمار جانباختگان حوادث رانندگی در سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: توجه داشته باشید که تعداد جانباختگان حوادث رانندگی از ۲۷ هزار نفر در سال ۸۴ به ۱۶ هزار نفر در سال گذشته رسید و این در حالی است که تعداد خودروها و رانندگان ما چندین برابر افزایش داشته اما برای حفظ روند کاهشی و جلوگیری از رشد جانباختگان حوادث رانندگی لازم است که علاوه بر پلیس یکی از دستگاه‌های مسئول نیز پای کار بیایند.

سردار مهری افزود: ارتقای ایمنی خودروها، افزایش ایمنی جاده‌ها و رسیدگی سریع در انتقال مجروحین و درمان در محل، از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و طبیعی است که پلیس به تنهایی نمی‌تواند همه این اقدامات را انجام دهد.

وی درباره تاثیر وضعیت اقتصادی و کمبود بودجه در وقوع تصادفات رانندگی و ناایمنی راه‌ها گفت: در مورد رفع نقاط حادثه‌خیز دوستان ما در راهداری عنوان می‌کنند که عدم تخصیص اعتبار باعث شده تا نتوانند مشکلات را حل کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا تفاوتی در اعمال قانون و برخورد با تخلفات رانندگی مسئولین با شهروندان وجود دارد، گفت: اجرای قوانین و مقررات در کشورمان برای همه است و همه در برابر آن یکسان هستند. خوشبختانه با بهره‌گیری از تجهیزات نوین دیگر تمامی خودروها جریمه شده و اتفاقا نمرات منفی نیز در صورت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز برایشان لحاظ خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین