این فرش سنتی را به دکوراسیون مدرن خود اضافه کنید

گزارش بازرگانی،   3970829076

از زمان‌های گذشته، فرش و کفپوش برای مردمان سرزمین ایران بسیار با اهمیت بود به طوری که بهترین و نفیس‌ترین فرش‌ها، که با دستان هنرمند بافنده‌های ماهر بر روی دار قالی نقش می‌بست را متعلق به ایران می‌دانند. همین موضوع سبب شد تا با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن دستگاه‌های بافندگی، فرش ماشینی تولید ایران هم به شهرت برسد.

گلیم فرش را قبل از خرید بشناسید

گلیم فرش همانند فرش گبه از نمونه فرش‌های قدیمی و سنتی ایرانی بوده و جزو اولین کفپوش‌ها می‌باشد که هم اکنون نیز در بازار به فروش می‌رسد. این فرش سنتی، بدون پرز بوده که مدل‌های اولیه و دستباف آن با پشم طبیعی بز و گوسفند و در مناطقی که دامپروری رونق داشت بافته می‌شد.

نقش و طرح روی این گلیم فرش‌های 400 شانه با تراکم 1000 شامل اشکال هندسی و بته جقه می‌باشد. این فرش مدرن ماشینی در 6 الی 8 رنگ و با نخ BCF در حال تولید است که هر چه نخ به کار رفته در تار و پود آن نازک‌تر باشد، کیفیت فرش بالاتر می‌رود.

فرش سنتی ایرانی؛ محبوب خانه‌های مدرن امروزی

درست است که طرح و نقش‌های به کار رفته در گلیم فرش به صورت سنتی است اما این دلیل نمی‌شود که استفاده از آن منسوخ شده باشد. این روزها که همه دوست دارند دکوراسیون منزل خود را به سبک غربی و مدرن بچینند دانستن این موضوع خالی از لطف نیست که فرش گلیم یک فرش مدرن محسوب می‌شود و می‌تواند با حضور در خانه شما رنگ و روی اصالت را در کنار زیبایی به ارمغان آورد و نقش پر رنگی را در جلوه دادن به خانه ایفا کند.

انتخاب رنگ آن هم به سلیقه و همچنین رنگ‌بندی دیگر وسایل شما بستگی دارد اما اگر خانه‌ای کوچک و نقلی دارید بهترین کار این است که به خرید فرش و گلیم فرشی با طرح ساده بپردازید تا فضای شما بزرگ‌تر جلوه کند.

فضاهای مناسب و نامناسب برای پهن کردن گلیم فرش

  1. حضور این فرش اصیل و سنتی ایرانی که بهترین نمونه های ماشینی آن جزو فرش کاشان است در پذیرایی که به سبک و سیاق مدرن و سنتی چیده شده باشد بسیار جذاب خواهد بود اما به دلیل آن که گره‌های خاصی در این فرش به کار رفته و آن را مستکحم می‌سازد، بیشتر از هرجایی برای فضاهای پر رفت و آمد مناسب است.
  2. گلیم فرش شما برای آشپزخانه نیز گزینه خوبی است و این موضوع به دلیل بدون پرز بودن فرش است، چرا که فضای اضافی و خالی برای تجمع آلودگی و خرده‌های مواد غذایی موجود در آشپزخانه در بین پرزهای این فرش وجود ندارد. دلیل دیگری که باعث می‌شود این کفپوش به نسبت مدل‌ها و نمونه‌های دیگر، برای فضای آشپزخانه مناسب باشد این است که قیمت آن پایین بوده و اگر بسوزد یا آسیب ببیند، نگران هزینه گران و تعویض آن نخواهید شد.
  3. گلیم فرش را برای اتاق کودک خود نخرید. این فرش و نوع گره‌های آن، نرمی و لطافت کافی برای برای پهن شدن زیر پای کودکان را ندارد.

ارزان‌ترین گلیم فرش را از مرداس بخواهید!

درست است که گلیم فرش ماشینی در کل به عنوان یک کفپوش با قیمت مناسب در بازار به فروش می‌رسد اما باز هم هزینه‌های جانبی انتقال فرش به فروشگاه، اجاره فضا، مالیات و ... به قیمت اصلی فرش اضافه می‌گردد و موجب افزایش آن می‌شود.

در این راستا فروشگاه اینترنتی فرش مرداس، تنوع بی مثالی از گلیم فرش در ابعاد 2 متری تا 12 متری را با قیمت درب کارخانه و بدون هیچ افزایش قیمتی به فروش می‌رساند. همچنین امکان خرید اقساطی از این فروشگاه آنلاین نیز برای شما وجود دارد.

از دیگر امکانات فراهم شده توسط فروشگاه آنلاین فرش مرداس، ارائه ضمانت‌نامه و شناسنامه معتبر برای هر فرش، ارسال رایگان کالا به تمامی نقاط کشور و پرداخت وجه در محل می‌باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین