اعدام مظلومین زنگ خطر را برای مقصران بزرگ عرضه سکه و دلار به صدا در آورد!

گروه اقتصادی الف،   3970826005 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

اعدام وحید مظلومین سلطان خرید سکه و همدستش زنگ خطر را برای آنهایی که به گفته مقام معظم رهبری تقصیر عمده متوجه‌شان است که با بی تدبیری سکه و دلار عرضه کرده‌اند به صدا درآورد.

اعدام مظلومین زنگ خطر را برای مقصران بزرگ عرضه سکه و دلار به صدا در آورد!

فارس نوشت: اوایل تیرماه امسال بود که فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر از دستگیری یکی از مفسدان اقتصادی داد. فردی که گفته می شد تراکنش مالی وی در حوزه خرید سکه به اندازه وزن ۲ تن سکه بوده است و همین امر باعث شد تا به سلطان سکه ملقب شد.

دیری نپایید که هویت واقعی سلطان سکه با عنوان وحید مظلومین مشخص شد و با سرعت هرچه تمام تر اخبار مربوط به این فرد و همدستانش در رسانه‌ها منتشر شد.

****عملکرد مرتکبان جرایم و تخلفات اقتصادی قابل اغماض نیستند

در تاریخ ۲ مرداد معاون اول قوه قضاییه که به پلیس آگاهی تهران رفته بود تا از نزدیک بازدیدی از روند فعالیت های این پلیس تخصصی داشته باشد در جمع خبرنگاران گفت: همان طور که همگان می دانند در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و دشمن با استفاده از فشار اقتصادی قصد لطمه زدن به جمهوری اسلامی را دارد.

وی ادامه داد: برخی افراد سودجو اقدامات مجرمانه و تخلف انجام می دهند و بدیهی است در این شرایط مرتکبان جرایم و تخلفات اقتصادی قابل اغماض نیستند و همه دستگاه ها موظف شده‌اند با متخلفین این حوزه برخورد جدی داشته باشند.

****معاون ارزی بانک مرکزی بازداشت شد

این اظهارنظر سخنگوی قوه قضاییه بید و امیدهای زیادی در دل مردم ایجاد کرد. بیم از آنکه مبادا برخی از مجرمان از چنگ قانون فرار کنند و امید از اینکه دستگاه قضایی به کمک بازوان نظارتی و اجرایی خود توانسته همه مجرمان را شناسایی کند.

تا اینکه در ۱۴ مرداد که حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده اخلالگران در نظام پولی و ارزی کشور پرونده امروز چند نفر دیگر تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شدند. یکی از آنها معاون ارزی بانک مرکزی (احمد عراقچی) است که البته شنیدم اخیرا کنار گذاشته شده بودند.


***در رسیدگی ها هیچ خط قرمز و تعارفی نداریم

بازداشت احمد عراقچی یعنی معاون ارزی بانک مرکزی بیم‌های موجود در خصوص فرار مقصران اصلی این اتفاقات را کمرنگ کرد و می‌توان گفت بیم ها سهم خود را به امید برای برخورد با متخلفان داد.

اما همچنان بیم از نفوذ و احیانا اهمال در برخورد با مقصران اصلی و شاید هم مجرمان اصلی وجود داشت تا اینکه در تاریخ ۱۵ مرداد ماه رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی دستگاه قضایی با تاکید بر سرعت در رسیدگی ها در حد میسور گفت: بنده در همین جا اعلام می کنم که دستگاه قضایی از ابتدا با ورود جدی به این موضوع و اختصاص قاضی و شعبه ویژه برای هر یک از موضوعات مربوط به خودرو، موبایل، سکه و ارز، رسیدگی قاطع و قانونی به این پرونده ها را در دستور کار قرار داده است؛ اما نباید با برخی اظهارات، افرادی را که دلسوزانه و به صورت جهادی از ساعات ابتدایی روز تا پاسی از شب در پی کشف حقیقت و رسیدگی دقیق به این قبیل پرونده ها هستند، دلسرد کنیم. ما در رسیدگی ها هیچ خط قرمز و تعارفی نداریم اما حقوق مردم و متهمان را هم به هیچ عنوان ضایع نخواهیم کرد. شاهد تلاش قضات متدین و سخت کوش و انقلابی ما همین است که در دو روز اخیر هفت کیفرخواست برای مجرمین آماده ارسال برای دادگاه شده است.

***تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بی تدبیری عرضه کرده است

سخنان آملی لاریجانی درباره عدم وجود خط قرمز برای برخورد با مفسدان و مقصران شرایط موجود در کشور هرچند بخش عمده‌ای از بیم های موجود را از میان برد و همه مردم امیدوار به برخورد با همه مقصران حوادث اخیر در حوزه بازار ارز و سکه شدند اما همچنان نگرانی‌هایی وجود داشت که البته نه به دلیل عملکرد دستگاه قضا یا بی اعتمادی به آن بلکه به دلیل قدرت بیش از حد مفسدان بود.

نگاه ها به سمت مسئولان دستگاه قضایی کشور و عملکرد آنها بود که در تاریخ ۲۲ مرداد ماه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هزاران نفر از اقشار مختلف مردم به نوسانات اخیر بازار ارز و سکه و کاهش ارزش پول ملی اشاره کردند و افزودند: وقتی ارز یا سکه به صورت غلط عرضه و تقسیم می‌شود، مشکلات فعلی به‌وجود می آید زیرا این قضیه دو طرف دارد، یک طرف آن فردی است که دریافت می کند و طرف دیگر آن کسی است که عرضه می کند. همه بیشتر به‌دنبال آن فردی هستند که ارز یا سکه را گرفته است در حالی که تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بی تدبیری عرضه کرده است که اقدامات اخیر قوه قضاییه نیز در واقع برخورد با کسانی است که با یک تخلف و خطای بزرگ، زمینه ساز این مسائل و کاهش ارزش پول ملی شده اند.

***هیچ گونه خط قرمز توهمی را قبول نداریم

این سخنان رهبر معظم انقلاب آنقدر مهم و حائز اهمیت بود که می‌توان گفت فرمایشات ایشان همچون چراغی پرنور مسیر راه دستگاه قضایی کشور را روشن کرد.

آن بخش از جامعه که هنوز تردید‌هایی نسبت به عدم برخورد با برخی از مفسدان و مقصران شرایط موجود داشتند به طور کل خیالشان راحت شد که دستگاه قضایی اکنون با خیالی آسوده تر به پرونده برخی مقصران رسیدگی خواهد کرد و دیگر این افراد مجالی برای فرار نخواهند داشت.

امیدها روز به روز بیشتر می‌شد تا اینکه در تاریخ ۱۴ شهریور ماه رئیس قوه قضاییه آملی لاریجانی بار دیگر بر موضوع عدم وجود خط قرمز اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه علی رغم محدویت هایی که دارد بدون اغماض در پرونده های مفاسد ورود کرده و هیچ گونه خط قرمز توهمی را قبول ندارد، اما رسیدگی و برخورد قضایی با مفسدان و مخلان امنیت اقتصادی، نیازمند دقت و  همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی است.

***رسیدگی به پرونده سیف و ممنوع الخروج شدن وی

مردم منتظر شنیدن خبرهای خوب از رسیدگی های دستگاه قضایی کشور بودند که در تاریخ اول مهرماه محسنی اژه‌ای خود در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به پرونده رئیس سابق بانک مرکزی گفت: پرونده سیف در حال رسیدگی و تحقیق بوده و این فرد ممنوع‌الخروج است.

وی ادامه داد: یکبار گفته‌ام یکبار از این فرد تحقیق شده و اکر لازم باشد دوباره تحقیق می‌شود از بانک مرکزی و غیربانک مرکزی هم متهم در این پرونده است. ایشان «سیف» ممنوع‌الخروج است.

***خوف و رجا؛

مردم دیگر خیالشان راحت بود از اینکه دستگاه قضایی کشور قرار است داد آنها را بستاند که به یکباره در تاریخ ۸ مهر یک منبع آگاه درخصوص آزادی احمد عراقچی گفت: این فرد با توجه به انجام بخش عمده ای از تحقیقات با قرار وثیقه تعیین شده و سپس تامین شده آزاد شده است.

این فرد گفت: بازپرس پرونده به لحاظ محتویات پرونده و همچنین عدم نگرانی از فرار متهم و از بین رفتن اسناد و مدارک مربوط به پرونده برای وی قرار وثیقه در نظر گرفته است که این وثیقه تامین شده است.

هرچند این خبر نمی‌توانست نشان دهنده کوتاهی دستگاه قضایی کشور در برخورد با مفسدان باشد اما نباید فراموش کرد که مردم چشم‌انتظار اندکی نگران شدند.

***بازداشت چند مدیرکل و ادامه ممنوع الخروجی سیف

این نگران‌های ادامه داشت تا اینکه در تاریخ ۲۰ آبان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند نفر از متهمان اصلی فساد اخیر محاکمه شده‌اند و شنیده شده است که 3 نفر از مدیران بانک مرکزی شاغل در دوره آقای ولی الله سیف بازداشت شده اند؛ آیا اتهاماتی متوجه آقای سیف بوده است و این موضوع صحت دارد و پرونده‌ای برای آقای سیف تشکیل شده است یا خیر، گفت: یک پرونده هم در مورد توزیع خارج از مقررات و تخلفاتی که در رابطه با بخشی از توزیع اسکناس ارز صورت گرفته بود، تشکیل شد که سالار آقاخان معاون ارزی بانک مرکزی و دو نفر از مدیران کل مجموعه و فردی که واسطه بوده است، تحت تعقیب قرار گرفتند و در مجموع برای 5 نفر کیفرخواست صادر شده است و پرونده به دادگاه ارسال شده است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطر نشان کرد: پرونده دیگری نیز در ارتباط با تخلفات مالی است که افراد دیگری هم تحت تعقیب قرار گرفتند. یک نفر بازداشت و دو نفر احضار شدند. پرونده هنوز منجر به صدور قرار، اعم از بازداشت و غیر بازداشت نشده است و نفر بعدی که دستگیر شده است، مدیر کل است که اتهامش اتهام مالی است و بازداشت است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای سیف همچنان ممنوع الخروج است یا خیر گفت: ایشان همچنان ممنوع الخروج است و در مورد شکایت‌هایی که علیه ایشان شده، پرونده تشکیل شده است.

این اظهار نظر محسنی اژه‌ای نشان داد که همچنان دستگاه قضایی به وعده خود برای مبارزه با مفسدان اقتصادی وفادار است و قرار نیست با هیچ مجرم و مفسدی مماشات کند.

***آسیاب برخورد با مجرمان به نوبت!

تا اینکه در تاریخ ۲۳ آبان تنها ۳ روز بعد از اظهار نظر محسنی اژه‌ای خبری دلهره آور برای مفسدان اقتصادی در رسانه‌ها مخابره شد.

براساس این خبر وحید مظلومین و همدست وی در سحرگاه چهارشنبه ۲۳ آبان ماه به دار مجازات آویخته شدند.

این خبر را می‌توان نوع دیگری نیز خواند باید اینگونه تفسیر کرد که گیرندگان سکه و ارز به دار مجازات آویخته شدند نوبت دهندگان آن کی فرا خواهد رسید.

البته نگارنده قصد ندارد تا با این عنوان و خوانش خبر حکمی از پیش تعیین شده برای برخی افراد مسئول و مدیران بانک مرکزی نظیر سید احمد عراقچی که اکنون آزاد است یا ولی الله سیف که ممنوع الخروج است صادر کند که اگر اینگونه باشد عدالت دستگاه قضایی کشور و استقلالش از بین خواهد رفت.

 اما اگر یک بار دیگر سخنان مقام معظم رهبری را که فرموده‌اند :...  یک طرف آن فردی است که دریافت می کند و طرف دیگر آن کسی است که عرضه می کند. همه بیشتر به‌دنبال آن فردی هستند که ارز یا سکه را گرفته است در حالی که تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بی تدبیری عرضه کرده است.... بخوانیم در می‌یابیم که به فرموده ایشان تقصیر عمده متوجه عرضه کنندگان بی تدبیر است.

وقتی مقام معظم رهبری از «تقصیر عمده » سخن می‌گویند حتما بیش از هر فرد دیگری موضوع را کنکاش کرده اند و همین امر برای مردمی که تشنه اجرای عدالت هستند این ذهنیت را ایجاد می‌کند که باید افرادی نظیر مسئولان وقت بانک مرکزی به سزای واقعی عمل خود برسند. 

اما فارغ از توقع مردم از دستگاه قضایی کشور و اینکه تقصیر کدام گروه بیشتر است که حتما این موضوع در ید اختیار دستگاه قضایی و آنچه قانون مشخص کرده است اما آنچه مشخص شده این است که مردمی که خبر اجرای حکم مفسدان اقتصادی ملقب به سلطان سکه را خوانده ‌اند از این پس منتظر شنیدن اخبار مربوط به محاکمه عرضه کنندگان سکه هستند.

البته با همان سرعت مثال زدنی محاکمه و اجرای حکم وحید مظلومین و همدستش!

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۳۸۴۴۸۰۱:۱۳:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۲۶
*تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بی تدبیری عرضه کرده است اگه یکی از اینهارو با این سرعت اعدام کردن من اسممو عوض میکنم اعدام مظلومی دقیقا پاک کردن صورت مساله است
ناشناس۶۳۸۸۶۳۱۲:۰۶:۲۶ ۱۳۹۷/۸/۲۶
تخسیر عمده متوجه آن کسی است که کشور را به اینجا رسانده! مظلومین یا خسروی یا خاوری یا غیره اولین دلال نبودند که اسمشان رو شد و مجازات شدند یا فرار کردند! "در رسیدگی ها هیچ خط قرمز و تعارفی نداریم"
ناشناس۶۳۸۴۵۵۰۱:۴۱:۴۰ ۱۳۹۷/۸/۲۶
اگه ۲ تُن و نیم سکه اعدامه ، پس بقیه ش کو؟؟!!!! لابُد ۷۰ تُن سکه ای ها رو باید تیکه تیکه کرد. مردم منتظرن مگه اینکه با ۲ نفر ، تموم شده باشه!!!!!!
ناشناس۶۳۸۴۶۲۰۱:۵۱:۳۳ ۱۳۹۷/۸/۲۶
همش چرند قیمت سکه اصلا ربطی به این حرف نداره از روی طلای جهانی و قیمت دلار مشخص میشه . با هجوم کردم از ترس تحریم ها به بازار دلار رفت بالا همین
ناشناس۶۳۸۸۱۵۱۱:۳۳:۲۵ ۱۳۹۷/۸/۲۶
بله این چیزی که شما الان گفتی قیمت پایه طلا هست . ما یه حباب قیمتی هم داریم که جنبه های مختلف و مسائل مختلف روش تاثیر میذاره مثل همین قیمت کارخونه و بازار خودرو که دو نرخ متفاوت هستش
ناشناس۶۳۸۴۷۱۰۳:۰۰:۰۱ ۱۳۹۷/۸/۲۶
تا زمانی که افراددر پناه خط قرمزهای جادویی شان بدون ترس و نگرانی از عقوبت اعمل مجرمانه خود ، همچنان مشغول به تسطیح و هموار کردن مسیرها و راه های اختلاس و ارتشاع و رانت و ........ میباشند ، باید پذیرفت که این صدای بسیار ضعیف زنگ خطرها برای آنها در حکم موسیقی گوش نواز است .
ناشناس۶۳۸۴۸۸۰۵:۲۳:۵۰ ۱۳۹۷/۸/۲۶
زنگ خطر را برای خرید عمده سکه و دلار به صدا درآورد و سرمایه های سرگردان را به سمت ماشین و غیره سوق داد. فقط بلدیم صورت مسئله را پاک کنیم.
ناشناس۶۳۸۵۰۶۰۶:۳۹:۰۵ ۱۳۹۷/۸/۲۶
چرا تحقیق و تفحص از بانک مرکزی کلید نمی خورد و عملیاتی نمی شود
سعیدروشن کرمامشاهی۶۳۸۵۲۰۰۷:۲۰:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۲۶
به امید روزی که امثال سیف و عراقچی و مسوولین بی تدبیری که بازارارزوسکه را دردولت های مختلف اشفته کردند پای میز محاکمه بایستند.
حسين۶۳۸۵۵۱۰۸:۰۱:۳۳ ۱۳۹۷/۸/۲۶
تیتر مطلب عالیه . عالی
ناشناس۶۳۸۵۵۷۰۸:۰۸:۲۵ ۱۳۹۷/۸/۲۶
حکم اعدام بابک زنجانی بسیار زودتر تایید و اعلام شد! سوال این است چرا حکم اعدام او اجرا نشده است؟
ناشناس۶۳۸۵۹۵۰۸:۴۰:۴۴ ۱۳۹۷/۸/۲۶
لطفا تیم اقتصادی دولت را محاکمه کنید
ناشناس۶۳۸۸۸۲۱۲:۱۸:۲۹ ۱۳۹۷/۸/۲۶
نوبت و نهاوندیان و نیلی .........
صمصام۶۳۸۶۰۹۰۸:۵۴:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۲۶
ای کاش دریافت مبالغ اجاره بدون تدبیر هم ،مصداق مفسد فی الارض باشد تا این صاحبخانه های بی وجدان هم مجازات بشوند .
ناشناس۶۳۸۶۱۴۰۸:۵۵:۳۱ ۱۳۹۷/۸/۲۶
تیتر گویاست اگرچه این فرد مخل اقتصادی بود و مستحق برخورد اما مخ این جریان نبود و راس ازاد است هنوز
ناشناس۶۳۸۶۱۷۰۸:۵۸:۰۴ ۱۳۹۷/۸/۲۶
درود بر الف حقا که خواسته ی اصلی مردم همین است....
ناشناس۶۳۸۶۲۱۰۸:۵۹:۳۰ ۱۳۹۷/۸/۲۶
باید آنهایی هم که بدون هیچ حساب و کتابی سکه و ارز بیت المال را به راحتی در اختیار این دلالان قراردادند هم محاکمه شوند.
ناشناس۶۳۸۶۴۶۰۹:۱۶:۵۸ ۱۳۹۷/۸/۲۶
تا عکس آویزان این ها رو نبینم باورم نمیشه!
ناشناس۶۳۸۶۷۷۰۹:۴۰:۱۱ ۱۳۹۷/۸/۲۶
مقصر بزرگ خاتمی است که باید اعدام شود
ناشناس۶۳۹۰۹۰۱۴:۰۰:۵۰ ۱۳۹۷/۸/۲۶
خیر مقصر اصلی بن سلمان است
ناشناس۶۳۸۷۵۸۱۰:۵۸:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۲۶
چرا میدیر عامل ثامن که ضربه سنگینتری به اقتصاد زد دوازده سال حبس بگیره و سلطان سکه اعدام بشه؟؟
ایرانی۶۳۸۸۰۵۱۱:۲۴:۲۰ ۱۳۹۷/۸/۲۶
خب سکها و ارزهای که دست اینا بود چی شد؟ کجاست ؟
ناشناس۶۳۸۸۱۱۱۱:۲۹:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۲۶
اون کسانی که قیمت مسکن را بهم ریختن و خانواده های زیادی را به خاک سیاه نشوندن باید زودتر از سلطان سکه اعدام میشدند. اهمیت مسکن برا مردم مخصوصاً قشرهای ضعیف جامعه از سکه و طلا بیشتره. ولی ظاهرا قدرت و باند دلال های مسکن خیلی بیشتر از این حرفهاست.
ناشناس۶۳۸۸۴۴۱۱:۵۲:۵۹ ۱۳۹۷/۸/۲۶
۲۵۰ هزار سکه مصادره شده کجا است ؟
ف.خ۶۳۹۱۳۰۱۴:۲۲:۴۱ ۱۳۹۷/۸/۲۶
اعدام چند نفر حکم مسّکن را دارد برای درمان و ریشه کن کردن فساد باید فکر اساسی کرد.
احسان۶۳۹۲۱۳۱۵:۰۲:۳۲ ۱۳۹۷/۸/۲۶
تیم اقتصادی روحانی محاکمه باید گردند
ناشناس۶۳۹۲۲۸۱۵:۰۹:۵۶ ۱۳۹۷/۸/۲۶
این سلطان سکه که مظلوم نبود از صد ظالم جنایتکاران بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین