واکنش‌ها به ادعای عجیب دیپلمات ارشد دولت تدبیر و امید درباره پولشویی؛ تهمت بزرگ وزیر خارجه‌مان به نظام؛ آقای ظریف اگر مدرکی دارید، چرا به قوه قضائیه ارائه نمی‌دهید؟/ پولشویی کجا انجام می‌شود؟

گروه سیاسی الف،   3970822141 ۹۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اظهارات وزیر خارجه در مورد FATF و بیان ادعای «پولشویی گسترده در کشور» به تیتر اول رسانه‌های جهان بخصوص آمریکا و سایت‌های ضدانقلاب تبدیل شد، که این سخنان با واکنش‌های گسترده‌ای از نمایندگان و کارشناسان تا مردم و فضای مجازی مواجه شد، اهم درخواست‌ها از ظریف برای افشای اطلاعاتی است که از پولشویی دارد، البته اگر سند داشته باشد و «حرف باد آورده» نباشد.

تهمت بزرگ وزیر خارجه‌مان به نظام؛ آقای ظریف اگر مدرکی دارید، چرا به قوه قضائیه ارائه نمی‌دهید؟/ پولشویی کجا انجام می‌شود؟

به گزارش الف، روز گذشته محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تصویری با یک خبرگزاری نزدیک به دولت در ادعاهایی گفت: «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم، اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتماً آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند.»

ظریف در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید:‌ «با این وضعیت ما نمی‌توانیم با فضا‌سازی‌ها مقابله کنیم. کسانی که یک قلم معامله‌شان ممکن است ۳۰ هزار میلیارد باشد فضاسازی کرده‌اند. آنها می‌توانند بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم فضا‌سازی‌شان کنند. مجموع بودجه دلاری و ریالی وزارت امور خارجه ۱۱۰۰ میلیارد تومان است، یعنی کمتر از بودجه برخی دستگاه های فرهنگی که با ارگان‌های قدرتمند کشور ارتباط دارند و ما نمی توانیم با آن فضاسازی مقابله کنیم.»

دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه قصد ندارد دستگاه خاصی را متهم به فضاسازی علیه تصویب لوایح مبارزه با پولشویی کند، افزود: «من هیچ دستگاهی را متهم نمی‌کنم. من افرادی که در این قضیه منافع دارند را پشت القا این تصورات می‌دانم.»

از اظهارات عجیب و دارای تناقض ظریف می‌توان این‌طور برداشت کرد که وی به جای ارائه استدلال در مورد یک لایحه و پاسخ روشن به منتقدان بازهم به افراد اتهام زده و فرار رو به جلو کرده تا شاید همچون برجام، سیاست اتهام زنی به منتقدان رو پیش گرفته و با پافشاری بسیار، نهادهای مسئول را مجبور به تصویب لوایح FATF کنند.

جالب آنجاست مسئول دستگاه دیپلماسی در بخشی از صحبت‌هایش با بیان اینکه اعتقاد دارم خیلی از این نگرانی‌ها درباره FATF صادقانه است با کنایه به منتقدان اتهام می‌زند که فکر می‌کنم پشت برخی از این نگرانی‌ها منافع اقتصادی است، اما ایشان در مورد برجام که قرار بود تحریم‌ها علیه کشورمان برداشته شود و وضعیت اقتصادی خوب شود، پاسخ روشنی ندادند در حالی که همین افرادی که آقای ظریف آنها را دلواپسان و متهم عنوان می‌کند بارها گفتند آمریکا قابل اعتماد نیست و همه مشاهده کردند در حالی که ما همه تعهدات خود را انجام دادیم اما آمریکا نه تنها به تعهد خود عمل نکرد، بلکه با خروج از برجام، همه تحریم‌ها علیه کشورمان را بازگرداند و امروز دولت و دستگاه دیپلماسی همچنان منتظر وعده‌های اروپایی‌ها نشسته‌اند و به جای دیپلماسی فعال اقتصادی و پاسخگویی، نظام را متهم به موضوعی می‌کند که غرب و دشمنان سال‌ها است این اتهام را به کشور و نظام بانکی ما می‌زنند.

باید از جناب وزیر امور خارجه پرسید بیان این حرف‌ها در این بازه زمانی چه ضرورتی داشته و آیا برای این صحبت‌های خود مدرک دارد یا بی‌اساس و بدون مدرک و فقط «حرف» بوده است. آیا ظریف نمی‌دانست که بیان این اظهارات آنهم از زبان یک مقام بلندپایه با استقبال گسترده رسانه‌های معاند و ضدانقلاب خارج‌نشین نیز مواجه می‌شود؟

حتی یک مسئول دست چندم هم می‌داند که نباید در مقامش از واژه پولشویی استفاده کند، آن وقت وزیر امور خارجه نمی‌داند این اظهارات در شرایط موجود چه تاثیری بر کشور و ملت دارد و چه آثاری را بر جامعه تحمیل می‌کند؟

به گزارش الف، این صحبت‌های محمدجواد ظریف با واکنش برخی از مسئولین و نمایندگان مواجه شد و آن‌ها به صحبت‌های آقای وزیر پاسخ دادند و از وی برای این اتهام به نظام انتقاد کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات، وزیر امور خارجه مبنی بر وجود پولشویی گسترده در ایران، گفت:

* ایشان بگوید اگر پولشویی انجام می‌شود، کجا انجام می‌شود؟ مگر پولشویی در بانک‌ها انجام نمی‌شود؟!

* آقای ظریف اگر چنین اطّلاعی داشته، آیا نباید به رئیس‌جمهور یا قوه قضائیه یا مجلس و دستگاه‌های نظارتی اعلام می‌کرد؟! ظریف بگوید پس این مراکز و قوانین چکار می‌کنند؟

* اظهارات ظریف مبنی بر وجود پولشویی گسترده در ایران تهمتی بزرگ به نظام جمهوری اسلامی بوده و کاملاً به معنای بازی در زمین دشمن است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم محلات در مجلس نیز در این رابطه گفت:

* از این اظهارنظر تعجب کردم و برای او متاسفم.

* اظهارات ظریف و برخی دولتمردان فقط به دنبال ایجاد ترس در فضای عمومی و بین مردم هنگام بررسی برخی پروژه‌هاست و این عملیات روانی متاسفانه در دستورکار برخی مسئولین قرار گرفته است، چرا که در آستانه تعیین تکلیف CFT و FATF هستیم.

* هنگام بررسی برجام، برخی مسئولین عنوان می‌کردند که خزانه خالی است و حالا هم هنگام بررسی CFT عنوان می‌کنند پولشویی در ایران گسترده است. 

* وزیر خارجه قول داده بود که با تصویب برجام، ایران گل و بلبل می‌شود، اما چون این اقدام صورت نگرفته است، او به دنبال ایجاد انحراف در افکار عمومی است. 

* متاسفانه امروز روشن شده که هیچ کس به اندازه خود ظریف بهانه‌ها را به دست خارجی‌ها نمی‌دهد. 

بیژن نوباوه، نماینده مجلس نهم نیز با اشاره به اظهارات محمدجواد ظریف، گفت:

* طرفداران FATF همان طرفداران برجام هستند؛ برجامی که امروز بر همه دنیا معلوم شده است که قراردادی یکطرفه، بدون تامل، تعمق و تانی کافی و بایسته بود که از سوی دیپلمات‌های ما امضا شد و حتی از داخل همان تیم مذاکره‌کننده جاسوس پیدا شد. دهه‌های آینده، دهه محاکمه عاملان امضای FATF و برجام است.

* این قرائن در بهترین حالت نشانه خوش‌باوری اما به نظر من در حقیقت یک خیانت آشکار به کشور است.

در همین زمینه و در واکنش به ادعاهای ظریف، جمعی از کارشناسان مالی کشورمان خطاب به رییس دستگاه دیپلماسی نوشتند:

* همکاران شما در وزارت خارجه، در مورد اظهاراتی بسیار سطح پایینتر از فرمایش شما آن هم در سطح کارشناسی، مخالفان را به بی ملاحظگی متهم می کنند و از دستاویز قرار گرفتن احتمالی این اظهارات توسط نمایندگان آمریکا، شورای همکاری خلیج فارس یا آرژانتین در پلنری بعدی FATF اظهار نگرانی می کنند. چگونه تایید وجود پولشویی آن هم توسط وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران آن هم بدون اشاره به اقدامات بسیار مثبت بانک مرکزی در حوزه مبارزه با پولشویی دستکم در همین چند ماه اخیر مورد سو استفاده نمایندگان دول فوق الذکر در پلنری بعدی قرار نخواهد گرفت؟

* حضرتعالی بیش از هر کسی از ضربه و ضرر اظهار نظرهای غیر کارشناسی در موافقت یا مخالفت با اکشن پلن FATF مطلعید. پس چرا با دست خودتان راه نقد و دفاع فنی را می بندید و موضوع را به سطوحی نازل و غیر قابل اثبات سوق می دهید؟

* کدام یک از مفاد اکشن پلن که مورد اعتراض مخالفان است، اساسا ربط فنی به تقویت مبارزه با پولشویی دارد؟ کدام یک از مواد CFT که مورد اعتراض مخالفان است ربطی به پولشویی پیدا می کند؟ ماده ۶ ربطی به مبارزه با پولشویی دارد؟ در عمل هیچ یک از موارد مورد اعتراض مخالفان ربطی به تقویت مبارزه با پولشویی ندارد که حالا پولشوها! بنا باشد اعتراض آنها را تامین مالی کند.

* جناب وزیر خارجه، امید است که در اظهارات رسانه ای بعدی نسبت به اصلاح فرمایشات منتشره از خود محبت لازم را مبذول فرمایید.

فعالان فضای مجازی نیز به ادعاهای بی اساس و بدون سند وزیر خارجه واکنش نشان دادند که برخی از آنها را می‌بینید.

دیدگاه کاربران

مهر زاد۶۳۴۰۶۴۱۷:۳۱:۵۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
ای خدا اینا کجا بودن
mostafa.kamali95@yahoo.com۶۳۴۲۴۵۱۸:۵۸:۴۸ ۱۳۹۷/۸/۲۲
ظریف با این افشا گری ثابت کرد که دیگه حالا وقتش ثروت های کلان در دست افراد را مسدود و خودشان را هم ممنوع الخروج کرد و قانون از کجا و چه راه اقتصادی صحیح به این ثروت افسانه ای رسیده ای را در موردشان اجرایی کنیم
ناشناس۶۳۴۴۳۲۲۱:۰۶:۵۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
مولی علی می فرمایند اگر ثروت های حرام را کابین زنانشان کرده باشند از انها پس گرفته و به بیت المال باز می گردانم
ناشناس۶۳۵۰۸۰۱۰:۱۴:۱۴ ۱۳۹۷/۸/۲۳
اگر زن و بچه هایشان اونور آب باشن چی؟ مگر اینکه مولا علی علیه السلام راجع به چیزای دیگه مثل ... و ... و ... هم نظرات دیگه ای که شما بپسندید داشته باشند. یا علی
ناشناس۶۳۴۶۸۵۰۰:۵۶:۵۰ ۱۳۹۷/۸/۲۳
ظریف را هم ممنوع الخروج کنید چون اگه حس کنه وضع بحرانی است ممکن در بره
میلاد حمیدی۶۳۴۹۱۶۰۹:۰۵:۲۰ ۱۳۹۷/۸/۲۳
حرف درستی زده آقای ظریف زیرا وضع اقتصادی بوجود آمده در حد پولشویی در حد فرد بدون اتصال به نهاد ها و سازمانهای بزرگ ممکن نیست. البته نقش ان جی او ها و سرویس های جاسوسی متصل به اونها رو نباید نادیده گرفت
ناشناس۶۳۴۲۴۸۱۹:۰۰:۱۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
واقعیتی تلخ را از سر مجبوری بیان کرده است دستگاههای نظارتی سر افکنده ما باید شرمسار باشند
محمد۶۳۴۵۶۰۲۲:۵۲:۲۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
چرا این دروغ های بزرگ رو کنار دروغهای برجامی نمی گذارید و ظریف رو اینقدر باور میکنید تعجب میکنم
ناشناس۶۳۴۲۵۳۱۹:۰۲:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
مدعی العموم و دادستان کل کشور ورود کنند و واقعیت را بیان کنند
ناشناس۶۳۴۴۳۵۲۱:۰۹:۴۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
همانطور که حقوق های نجومی را ماست مالی کردند فسادهای اقتصادی را هم ماست مالی میکنند
ناشناس۶۳۵۱۸۷۱۱:۰۳:۱۱ ۱۳۹۷/۸/۲۳
و البته همانطور که املاک نجومی را ماست مالی کردند
ناشناس۶۳۴۲۵۶۱۹:۰۳:۴۱ ۱۳۹۷/۸/۲۲
مملکت را جنگ و تحریم تهدید نمی کند بلکه فساد است که کشور را می تواند نابود کند
ناشناس۶۳۴۲۵۷۱۹:۰۴:۲۳ ۱۳۹۷/۸/۲۲
قرار بود با تصویب FATF بهانه را از دشمن بگیریم !!! اما ظریف با این حرفها بهانه به دست دشمن داد !
ناشناس۶۳۴۵۵۵۲۲:۵۰:۲۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
دشمن از وضع داخل ما خبر داره که اصرار به ftafو...داره
ناشناس۶۳۵۱۱۰۱۰:۳۲:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۲۳
چه دشمنان دلسوزی!!!
ناشناس۶۳۵۳۲۷۱۱:۵۳:۰۷ ۱۳۹۷/۸/۲۳
پولشو ناراحت شده است
ناشناس۶۳۴۲۵۹۱۹:۰۶:۲۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
معاون اول و ظریف تا حالا دو تا پایه از سه پایه زیر پای حسن را خالی کرده اند مانده که نوبخت هم فسادهایی را بر ملا کند و پایه سوم را بیندازد
ناشناس۶۳۴۲۹۰۱۹:۲۲:۱۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
حسن دلواپسم
محمد۶۳۴۲۹۷۱۹:۲۸:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
خداییش مدرک رو کن دکتر عزیز و دوست داشتنی تا عزیزان دل و سینه چاکان سر در گریبان کنند.
ناشناس۶۳۴۲۹۸۱۹:۲۸:۴۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
گویند آش اینقدر شور شده... برای همین هست نقدیندگی وحشتناک این نقدیندگی دست حضرات هست نه مردم
ناشناس۶۳۴۳۱۳۱۹:۳۷:۱۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
اگر ظریف راست می گوید و این مقدار پولشویی هست نگفتنش به شکل کامل خیانت است. اگر به کدخدا گرا می دهد خیانت بدتر است. بازی با الفاظ گذشته است. ضمنا آیا این شبیه آب نداریم نیست!
ناشناس۶۳۴۳۴۶۱۹:۵۶:۵۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
دولت سریعا به صورت دستع جنعی استعفا دهد تا شاهد انتخابات رود رس باشیم
ناشناس۶۳۴۷۵۸۰۷:۱۵:۴۹ ۱۳۹۷/۸/۲۳
نظام حاظر هست این دولت با مشکلات موجود در وقت قانونی به پایان برسد
ناشناس۶۳۴۷۸۲۰۷:۳۹:۰۸ ۱۳۹۷/۸/۲۳
شما به اندازه ی ارزن هم به توصیه های ولایت فقیه توجهی نداری
mostafa.kamali95@yahoo.com۶۳۴۳۴۹۲۰:۰۰:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
از سمن دیده بان شفافیت و عدالت می خواهیم در اینمورد بیانیه کارشناسی صادر و در صورت وجود این همه فساد در کشور اقدام به افشاگری و رسانه ایی نمودن مفسدین بنمایند زیرا از اعتقادات دیوان هست که انقلاب را جنگ و تحریم تهدید نمی کند اما فساد تهدید می کند منتظر واکنش سریع دیده بان در باره این مهم هستیم
ناشناس۶۳۵۲۷۱۱۱:۳۴:۳۰ ۱۳۹۷/۸/۲۳
برای رهایی از فشار های که از عدم کارایی خودشان حاصل شده ، فشار را منتقل کنند به مردم و نظام ، یک روز دلار را بالا میبرند و اجناس را گران میکنند و یک روز قبلیها را متهم میکنند و یک روز مجلس و یک روز نظام و هیچ وقت نمیگویند ما کارایی نداریم چون منافع شخصی و حزبی به منافع مردم ارجحیت دارد
ناشناس۶۳۴۰۷۲۱۷:۳۷:۱۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
آقای ظریف ای ناقلا حتما" میخوای کاندید بشی که یدفعه زدی به خط مقدم . دل اصلاح طلبان رو با این حرفت ربائیدی
ناشناس۶۳۴۲۷۶۱۹:۱۵:۵۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
این دولت به هر قیمتی ولو افشای محرمانه می خواهد خودش را نگه دارد ایشان ناچارا مجبور به افشای گوشه ای از خروارها فساد را بیان کرده
ناشناس۶۳۴۸۰۲۰۷:۵۶:۰۲ ۱۳۹۷/۸/۲۳
ببخشید پولشویی جزء محرمانه های کشور است؟؟؟
ناشناس۶۳۴۲۸۳۱۹:۲۰:۱۳ ۱۳۹۷/۸/۲۲
واقعیتی تلخ را بر ملا کرده البته نه از برای دلسوزی برای مردم بلکه برای بقای خودشان در دولت و یا شاید از حالا برای انتخابات اینده ریس جمهوری برنامه داره
جلالی ملایری۶۳۴۳۵۶۲۰:۰۶:۵۳ ۱۳۹۷/۸/۲۲
از جناب ظریف می خواهیم مستندات فسادهای اقتصادی را سازمان دیده بان شفافیت و عدالت بدهند تا مورد رسیدگی قرار بگیرد از دست دستگاههای نظارتی که کاری بر نمی اید و یا از دیده بان شفافیت می خواهیم از جناب ظریف دعوت کنند و اطلاعات لازم در زمینه فساد اقتصادی و پولشویی کلان را از ایشان بگیرند و پیگیری بفرمایند
ناشناس۶۳۴۳۷۲۲۰:۱۸:۵۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
الان دیگه وقتشه که قانون از کجا و چه راه صحیح اقتصادی به این ثروت افسانه ای رسیده ای را برای صاحبان ثروت های کلان که قرب9999999 99.9 انها نامشروع و از راه غیر صواب است پیاده و اجرایی کنیم
ناشناس۶۳۴۰۷۳۱۷:۳۷:۳۸ ۱۳۹۷/۸/۲۲
ظریف دوستت داریم
ناشناس۶۳۴۰۸۰۱۷:۴۰:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۲۲
وقتی به قانون مبارزه با پولشویی رای مخالف داده میشود خودمان داریم بقیه را به شک می اندازیم چرا گناه را گردن ظریف بیچاره می اندازید الان وقت اتحاد است علیه دشمن نه دشمن را ترک کنم ویقه همدیگر را بگریم که قطعا دشمن زورش به نصف ایران می رسد
ناشناس۶۳۴۷۰۲۰۱:۴۴:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۲۳
بخدا قسم جان کلام را گفتید برادر...سخن شما را باید طلا گرفت.
ناشناس۶۳۴۷۸۰۰۷:۳۶:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۲۳
آتش به اختیار این نیست که لوله تفنگ را طرف هم وطنان بگیرید . یعنی تصویب fatf؟
محمد ایرانی۶۳۴۱۰۰۱۷:۵۶:۲۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
مسئولان محترم شما را به هر چه اعتقاد دارید قسم میدهم دیگر افشاگری نکنید و اگر اطلاعاتی دارید بدون رسانه ای کردن به قوه قضاییه بدهید! آخر نمیدانید با این افشاگری های بیخودتان چه به روز جامعه ایران آورده اید! افراد عادی جامعه هر خطای کوچک و بزرگی میکنند توجیهشان این شده که نمیبینی در مملکت چه خبر است؟
ناشناس۶۳۴۱۰۲۱۷:۵۶:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
شاید ایشان وزیر خارجه همان ها هست
ناشناس۶۳۵۵۲۹۱۲:۵۸:۱۲ ۱۳۹۷/۸/۲۳
ظریف وظایف مهمتری داره که به جای اون زده به جاده خاکی تا کسی از او انتقاد نکنه
سعید۶۳۴۱۰۳۱۷:۵۶:۴۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
دوست عزیز یعنی تو کشور ما به این گل و بلبلی که هر از چندی یک اختلاص رو میشه با چند تا مشکل دیگه اونوقت پول شویی نیست، پس از کجا از ما بهترون هر روز پولدارتر می شوند.
ناشناس۶۳۴۱۱۸۱۸:۰۲:۴۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
علیپور همچون وزیر خارجی داریم نیاز به دشمن نداریم مردم ایران تبریک
ناشناس۶۳۴۱۲۵۱۸:۰۷:۴۳ ۱۳۹۷/۸/۲۲
شرمنده ام که چنین شخصی وزیر امور خاجه کشور ماست
بینام۶۳۴۲۳۹۱۸:۵۳:۱۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
حالا که شرمنده ای و کاریم از دستت بر نمیاد بزار برو از اینجا
ناشناس۶۳۴۱۵۰۱۸:۱۵:۵۸ ۱۳۹۷/۸/۲۲
جماعت اسلاحتلب برای پیش برد اهداف کثیفشون حاضرن هر تهمتی و چرندی رو بگن
من۶۳۴۷۳۱۰۶:۲۰:۰۵ ۱۳۹۷/۸/۲۳
عزیزم اصلاح نه اسلاح. باریکلا
ناشناس۶۳۴۷۴۹۰۷:۰۴:۳۳ ۱۳۹۷/۸/۲۳
خواهش می کنم درست تایپ کن ،خیلی غلط املائی داری،همش هم تکراری ،اصلا با این غلط های املائی کلی معروف شدی.
ایرانی۶۳۵۲۸۳۱۱:۳۸:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۲۳
اصلاح طلب
ناشناس۶۳۴۱۵۷۱۸:۱۹:۱۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
کشور دست مشتی اسلاحتلبه ببینید با ایران چه کردن
ناشناس۶۳۴۳۲۸۱۹:۴۷:۵۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
اصلاح طلب عزیزم
ناشناس۶۳۴۱۷۱۱۸:۲۸:۰۳ ۱۳۹۷/۸/۲۲
اصل مطلب برای ملت روشن کنید ایا در کشور ما پول شویی و اختلاس و دزدی هست یا نه
ناشناس۶۳۴۲۶۲۱۹:۰۸:۳۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
در کشور پولشویی و اختلاس هست یا نیست بحث داخلی است و نباید در رسانه های بیگانه مطرح و خوراک برای آنها تهیه شود
ناشناس۶۳۴۱۷۸۱۸:۳۰:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
مملکت دست چه افرادی افتاده، بعد انتظار داریم کشور پیشرفت هم کند
ناشناس۶۳۴۲۰۰۱۸:۳۸:۴۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
نوشیدنی آلوده و زهرآگین برجام و ملحقاتش (FATF و CFT 2030 و پالرمو و ... ) هوش کله ی مدعیان ربوده.
ناشناس۶۳۴۲۰۱۱۸:۳۸:۵۱ ۱۳۹۷/۸/۲۲
کشور رو دادیم دست مشتی اوباش سیاسی
ناشناس۶۳۴۲۱۶۱۸:۴۲:۵۱ ۱۳۹۷/۸/۲۲
تاریخ کشور پر از این خائن هاست به فدای مظلومیت ایران
ناشناس۶۳۴۲۲۰۱۸:۴۴:۳۱ ۱۳۹۷/۸/۲۲
اگر بعد از برجام محاکمشون می کردین الان زبون درازی نمی کردن
فرزاد۶۳۴۳۳۰۱۹:۴۸:۲۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
درسته باید محاکمه شون میکردیم البته به انضمام شما ها که تحریم ها را کاغذ پاره و سازنده میدونستید
مهران۶۳۴۸۳۰۰۸:۱۷:۳۷ ۱۳۹۷/۸/۲۳
الان که روحانی جون و ظریف جونتون هم بعد از تحریم های جدید و مفتضح شدن برجام هم که گفتن تحریم ها اثری ندارد به قول خودمون کاغذ پاره است
ناشناس۶۳۴۲۵۵۱۹:۰۳:۰۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
طوری با سخنان آقای ظریف برخورد شده که انگار واقعا همه چیز گل و بلبله. آیا شما یک گونی پول به بانک ببرید از شما سوال خواهند کرد منشاء این پول کجاست؟!!!! این یعنی پول شویی.
ناشناس۶۳۴۲۶۴۱۹:۱۰:۲۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
بعد از تهمت دروغ تقلب در انتخابات سال 88 این دومین بار است که اصلاح طلبان به نظام تهمت دروغ می زنند.
ناشناس۶۳۴۲۶۶۱۹:۱۲:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۲۲
ظریف خائن به صنعت هسته‌ای، شهدای هسته‌ای، استقلال کشور ومردم انقلابی و جاده صاف کن وپادو آمریکا است .ننگ به نیرنگتان بی تدبیرهای ناامید خائن به ملت ونوکر مخلص غرب .
ایرانی۶۳۴۷۲۸۰۵:۴۳:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۲۳
یه روزی خواهد رسید که کشور ارزوی داشتن مردان بزرگی همانند دکتر ظریف را خواهد داشت دکتر ظریف دوست داریم تا ابد نامت در تاریخ این کشور باقی خواهد ماند
ناشناس۶۳۵۱۰۴۱۰:۲۹:۵۷ ۱۳۹۷/۸/۲۳
نام روحانی و ظریف بعنوان کسانی که درب صنعت هسته ای رو گل گرفتند در تاریخ ثبت خواهد شد.
ناشناس۶۳۴۲۷۴۱۹:۱۴:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
وزیر گفته تو ایران پولشویی صورت میگیره چه ربطی به نظام داره؟
رضا۶۳۴۲۹۹۱۹:۳۰:۲۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
آقای ظریف ، ادعایی کرده یا اتهامی زده. برای ادعایش می توان دلیل خواست و برای اتهامش هم ، متهمین می توانند شکایت کنند. نیازی به اینهمه جو سازی و بدگویی نیست. ما نیاموخته ایم و یا نمی خواهیم بیاموزیم که این شیوه های مخرب ، چه آثار زیانبار اخلاقی ، اجتماعی و روانی دارد
ناشناس۶۳۴۳۱۲۱۹:۳۶:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
بیخودی قضاوت نکنید. در اخبار داخلی این همه از رانت و فساد و دزدی و ... صحبت می شود بعد شما میگویید پولشویی نیست. مگر پولشویی و دزدی و رانت و حقوق نجومی و ... فرق دارد . همه برای چپاول ملت است فقط بازی با کلمات است.
ناشناس۶۳۴۳۲۰۱۹:۴۰:۴۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
یاد جک فوتبالی افتادم که : رنالدو را ولش کنید بچسبید به ...
حق۶۳۴۳۲۹۱۹:۴۸:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۲۲
اکر چه از وزیر خارجه کشور قابل پذیرش نیست چون بحث مراودات مالی ازجمله پولشویی تخصص ایشان نیست .. اما صادقانه قضاوت کنیم ... آیا در کشور ما پولشویی هست یا نه ؟
حمید۶۳۴۳۳۶۱۹:۵۱:۰۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
احتیاج به این همه جوسازی نیست. نمایندگان محترم مجلس قانونی که لزوما fatf هم نباشد تصویب کنند در خصوص شفاف سازی جریان مالی داخل کشور. 40 سال از انقلاب گذشته اگر راست میگویید عمل کنید نه اینکه یکدیگر را دزد و خائن و دروغگو بخوانید. نمایندگان محترم حتی حاضر نیستند رای خود را در مجلس علنی اعلام کنند بعد دم از پاکی و درستی فضای اقتصادی کشور می زنند!
پیمان۶۳۴۳۳۸۱۹:۵۳:۳۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
الان یه بچه 10 ساله هم میدونه چه پولهای از کشور خارج میشه نیازی به گفتن آقای ظریف نبود.
حسن۶۳۴۳۴۵۱۹:۵۶:۰۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
حسن روحانی یادت نره به وزیر ستون پنجمت سکه اعطا کنی چون قهرمان‌های خیانته
ف۶۳۴۳۵۲۲۰:۰۳:۳۱ ۱۳۹۷/۸/۲۲
بفرمایید ، کجا پول شویی نمی شود ؟
ناشناس۶۳۴۳۵۴۲۰:۰۴:۵۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
سایت محترم الف . لطف کردید و مطلب بالا را که برایتان فرستاده بودم چاپ فرمودید . لیکن ظاهرا هنگام انتقال از فایل اشتباهاتی رخ داده و برخی از قسمتها پس و پیش شده اند و باعث گنگی و نا مفهومی برخی از بخشها شده اند . بدینوسیله مشکل را اصلاح و مجددا ارسال کردم . مقدور بود اقدام فرمایید . باتشکر . مهم . خواهشمند است توجه و چاپ فرمایید خلاصه ای از دلایل رد اف ای تی اف اول : با بازگشت ایران به لیست سیاه FATF اتفاق خاصی نمی افتد: بدترین شرایطی که FATF می تواند برای یک کشور به وجود آورد، «اقدام متقابل» است که از آن تحت عنوان لیست سیاه یاد می شود. مطابق یادداشت تفسیری توصیه شماره 19 این نهاد، نهایت فشاری که «اقدام متقابل» می تواند بر کشور هدف وارد کند، افزایش مراقبت کشورهای دیگر درباره آن است و نه قطع همکاری. بعلاوه ،اخیرا دیوید لوئیس دبیر اجرایی FATF در مصاحبه با بی بی سی درباره استانداردهای این نهاد بین الدولی گفت: مجموعه استانداردهای ما درباره ارتباط بانک‌های مرکزی با هم نیست. این سخنان هم می گوید لیست سیاه FATF نمی تواند منجر به قطع همکاری بانک‌های مرکزی با یکدیگر شود. دوم : روابط بانکی با سایر کشورها در دوره حضور ایران در لیست سیاه FATF تداوم داشت: در دوره ای که ایران در لیست سیاه FATF حضور داشت یعنی بین سال های ۱۳۸۸ تا اوایل سال ۱۳۹۵، همکاری های بانکی کشورمان با کشورهای دیگر تداوم داشت. تبادلات وسیع مالی ایران با کشورهای مختلف بخصوص چین و روسیه در این دوره زمانی، نشان می دهد که حضور کشورمان در لیست سیاه FATF، لزوما منجر به قطع همکاری های بانکی ایران با کشورهای دیگر نمی شود. سوم : در دوره تحریم‌ها، حضور ایران در لیست سیاه FATF، مسئله ای حاشیه ای است: در شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده است و تحریم‌های ثانویه بانکی این کشور بر ایران اعمال می‌گردد، حضور یا عدم حضور ایران در لیست سیاه FATF مسئله‌ای حاشیه‌ای برای سایر کشورها محسوب می شود. به همین دلیل، مسئولین دولت روحانی تا زمانی که تحریم های آمریکا در حال اجرا بود (ابتدای دولت یازدهم تا اواخر سال ۹۴)، به فکر خروج از لیست سیاه FATF نبودند. چهارم : نگاهی به روند تعاملات بانکی ایران با روسیه و چین در سال های اخیر: ۱- آنچه از مواضع رسمی روسیه مشاهده می‌شود، اعلام همکاری بانکی با ایران و حتی اصرار بر پیمان های پولی دوجانبه است. همچنین تاکنون هیچ کدام از مقامات عالی‌رتبه روسیه رسما اعلام نکرده است که در صورت ورود ایران به لیست سیاه FATF، با کشورمان «قطع کامل همکاری» می کنند. گفتنی است روسیه نیز همچون ایران از تحریم های آمریکا رنج می برد و انگیزه بسیار زیادی برای افزایش تعاملات مالی و اقتصادی با ایران دارد و در همین راستا، تاکنون پیشنهادات بسیار خوبی به کشورمان ارائه داده است، ۲- نگاهی به روابط مالی و بانکی ایران و چین در سال های اخیر به خوبی نشان می دهد که FATF اهمیت پایینی در این روابط دارد زیرا در شرایطی که ایران در لیست سیاه FATF قرار داشت و این نهاد بین الدولی از کشورهای دیگر خواسته بود تا علیه ایران اقدامات متقابل اتخاذ کنند، چین یک بانک خود (بانک کونلون) را بطور کامل برای روابط مالی با ایران اختصاص داده بود. گفتنی است بسیاری از موانع مالی و بانکی که در دو سال اخیر از سوی چین بر سر تجارت با ایران ایجاد شده است، هیچ ربطی به FATF ندارد و عوامل دیگری مانند بازگشت تحریم های آمریکا در ایجاد این موانع، دخیل بودند به عنوان مثال، اخیرا بانک کونلون اعلام کرد که به دلیل بازگشت تحریم های آمریکا در 14 آبان ماه، دیگر دریافتی از ایران به یوان هم نخواهد داشت. نتیجه : ادعای حامیان اجرای کامل دستورات FATF درباره قطع کامل همکاری بانکی همه کشورها با ایران در صورت بازگشت کشورمان به لیست سیاه FATF صرفا ابزاری است برای قانع کردن مسئولین برای اجرای فوری تر دستورات این نهاد بین الدولی .
ناشناس۶۳۴۳۸۳۲۰:۲۹:۳۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
این همه فساد اداری ، اختلاس ، فرار مالیاتی ، قاچاق کالا ، ارز ، سکه زیر میزی ....‌.... مگه دروغه ؟
ناشناس۶۳۴۳۸۴۲۰:۳۰:۱۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
درست گفته ظریف، شما میگی نه دلیل بیار. مردم میبینن عقل و چشم دارن. دارن با پوست و گوشت و استخونشون لمس میکنن این دزدیهارو
علی۶۳۴۴۴۵۲۱:۲۳:۲۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
وجود پولشویی در کشور یه واقعیت است که مثل روز روشن است و نساز به مدرک ندارد از پولشویی در قاچقچی ها بگیر تا تجار و ...
ناشناس۶۳۵۸۶۱۱۵:۰۲:۱۷ ۱۳۹۷/۸/۲۳
اینقدر از قاشقچی گفتین مردم به قاچاقچی میگن قاچقچی
ناشناس۶۳۴۴۶۷۲۱:۳۹:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۲۲
کشورهای جهان وزیر خارجه دارن ما هم وزیر خارجه داریم باعث خجالته
ناشناس۶۳۴۵۵۹۲۲:۵۲:۰۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
ظریف راست میگه ولی بهش حق بدین نتونه چیزی بگه، چون بهرحال طرف برادر رییس جمهوره، اون یکی هم برادر معاون اول!!!!!!
ناشناس۶۳۴۵۶۲۲۲:۵۲:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
مکرنگفتند 48میلیارد ازکشور خارج شد مکر نکفتند بیش از144هزارمیلیارد فرارمالیاتی داریم وهزاران نگفته های دیگر این یعنی پولشویی
ناشناس۶۳۴۵۸۶۲۳:۰۶:۴۵ ۱۳۹۷/۸/۲۲
واقعیتی تلخ ... دستگاههای نظارتی سر افکنده ما باید شرمسار باشند
ناشناس۶۳۴۵۹۲۲۳:۱۰:۱۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
حسن کجایی...
ناشناس۶۳۴۶۸۴۰۰:۵۲:۴۸ ۱۳۹۷/۸/۲۳
اگر تو مملکت عدالت بود این اقا باید الان تو حبس بود به خاطر خیانتی به نام برجام
احمد۶۳۴۷۰۵۰۱:۵۳:۳۰ ۱۳۹۷/۸/۲۳
طبق آمار رسمی حداقل ده میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شه. ملیاردهای دلار تجارت مواد مخدر و ترانزیت این مواد انجام می شه، بانک های خصوصی و منحل شده و .... به نظر شما این پول ها چطور وارد اقتصاد ایران می شه؟
ناشناس۶۳۴۷۲۴۰۵:۱۶:۳۵ ۱۳۹۷/۸/۲۳
اگه ظریف یه حرف راست زده باشه همین حرفه
علی۶۳۴۷۹۳۰۷:۴۸:۴۰ ۱۳۹۷/۸/۲۳
چرا همه چیز رو به نظام ربط میدید. نمی شود از واقعیت فرار کرد.
rassharif۶۳۴۸۰۴۰۷:۵۷:۱۰ ۱۳۹۷/۸/۲۳
در ایران، مردم عادی هم با این که نمی دانند اسم این کار پول شوئی ست ولی از آن استفاده میکنند. از یک بانک/موسسه وام می گیرند می گذارند در یک بانک/موسسه دیگر سود ش را می گیرند قسط ها را می دهند و یک اختلاف چند درصدی عایدشان می شود.
مازندرانی۶۳۴۸۲۹۰۸:۱۶:۱۳ ۱۳۹۷/۸/۲۳
اینجاست که دیده بان شفافیت وعدالت با ورود به مسئله ثروتها وبودجه ها وهزینه کردهای سازمانها ونهادهای دولتی وخصوصی واقعیات را تشریح کند.
ناشناس۶۳۴۸۹۸۰۸:۵۶:۰۷ ۱۳۹۷/۸/۲۳
واقعا ادم نمیدونه چه بگه این آقا سمبل کارآمدی این دولته مثلا! جای تاسفه
ناشناس۶۳۴۹۳۵۰۹:۱۴:۲۷ ۱۳۹۷/۸/۲۳
این توییتایی که میارید عالیه
پدرام۶۳۵۴۹۱۱۲:۴۹:۰۸ ۱۳۹۷/۸/۲۳
وقتی برای نمایندگی مجلس میلیاردها هزینه میشه یا برای مدیریت شستا پیشنهادات نجومی رشوه میشه، این حرفهای دکتر ظریف هم خیلی عجیب نیست و به واقعیت نزدیکه
ناشناس۶۳۵۵۲۰۱۲:۵۶:۳۵ ۱۳۹۷/۸/۲۳
این ها چطوری رفتن توییتر ؟ مگه فیلتر نیست ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین